Pühapäev, 15. september 2019
Rongi ja bussidega Kablisse, kuhu RB ei vii!
Pelgasin tegelikult veidi seda minekut. Alles oli mingi
signalisatsioonivärk Kiisal, mistõttu rong kõvasti hilines. Kui aga oled
Lelles ja buss läinud, mis siis? Püüdsin Elronilt teada, kas
hilinemised võivad olla igapäevased ja mida tehtud selleks, et saaks
liini 333 bussile, aga Elrond distantseerib ennast igasugusest
vastutusest. Ja asjalikest vastustest kusjuures. Muidugi, kui rong
hilinenuks, siis oleks järgnenud üks tõsisem aktsioon! Aga õnneks oli
rong plaanis nagu 5 kopikat!
Kiisal sadas vihma.
Kohilaski oli perroon märg. Aga vähemalt aega suitsupausi jaoks.
Ma ei olnud ainuke, kes bussile läks.
Vaatasin just feissis, et 28. septembril ootavad vallad tutvuma
elutingimustega, ehk et "tulge maale elama". Oodatakse muidugi autoga
tulijaid. Sest kui valdades niigi palju aru ei saada, kus peaks
bussipeatus olema, siis kas need vallad ikka on hea koht elamiseks?
Pildilt näha üks koht, kus võiks olla bussipeatus, aga see ei ole siiski
nii hea koht, kuna jääks ooteruumist väga kaugele. Kuid siiski parem
kui praegune asukoht. Tõsi, siis oleks vaja sinna ka trepid ja ülekäik.
Mida muidugi nagunii vaja.
Aga paistab, et liiprid valmis veetud ja saab ka Lelle - Türi jaamavahe korda.
Õige bussipeatuse koht (ringipööramisega) on siin, Perroonilt saab otse, mõne sammuga.
Selle asemel on vald "avastanud", et bussipeatus peab olema siin.
Lellest Eidaperesse saab nüüd remonditud teed mööda. Tõsi, esimesed
kilomeetrid buss õõtsus üksjagu, nii et väga sile see tee ei ole.
Loss?
Liini 333 puhul aga tundub siiski, et Tootsi sissesõidul puudub mõte.
Pea kõikide busside puhul on samal ajal kohalik liin olemas, millega
saaks Mannares 333-le!? Seda enam, et vajadus ju selle järgi, et saaks
sõita selle bussiga Lelle suunas, aga Pärnu suunas sõitmiseks on busse
Tootsis toobiga!? Jah, tean, et nii tekib veel üks ümberistumine, aga
siiski, ei ole Tootsist eeldatavalt eriti palju neid, kes Tallinna vahet
sõeluvad.
Ohoo, õunapuude allee?
Valideerimisega toimub sisenemine bussi tunduvalt kiiremini kui
sularahaga toimetades. Ning aparatuur on kallis! Ja ikkagi PÜTK on üks
neist arengus mahajäänutest, kes piletihinna alles jätsid.
Küll üle värvitud, aga ikkagi väga vilets lahendus.
Endine Sindi raudteejaam.
Teeremonti polnud ja buss kenasti õigeks ajaks Raekülas. 8 min piisas
isegi poest läbi lipsamiseks. Tõsi, Kabli pood jäi nüüd küll minu
käibest ilma.
Infot kui palju, aga ei mingit sõiduplaani.
Suurel maanteel vähemalt mõnes kohas lisarajad olemas.
Kuid jama mõelda, et siia tulebki RB, millest piirkonnal pole sisuliselt
mingit kasu. Inimeste juurde sõitmise asemel sõidetakse nii kaugel kui
veel võimalik. Isegi Lottemaa ja lätlased ei võida mitte midagi!
Ikla buss pea alati hea täituvusega ja ka teel tuli sõitjaid peale. See
näitab, kui hea potentsiaaliga oleks siin koos maanteega kulgev
normaalne raudtee.
Uulus olemas vähemalt mõned parkimiskohad.
4-realise puhul kaovad ka paljud sellised kohad. NRB ja 1+1 maantee aga
tähendaks vastupidi, hoopis tulusamaid teenimisvõimalusi. Just peatuste
juures olevates kohtades.
Võimalusi peatumiseks on aga alati vaja. Muidugi paljud tahaks
4-realist, sest muidu ei saavat mööda kimada. Aga kui palju
möödasõitmisi üldse mõttekad on? Reka läheb mööda ca 88 km/h sõitvast
teisest veokist. Miks?
Tore näha, et Häädemeestes kergteed tehakse. Aga jällegi, miks mitte koos maanteeremondiga?
Turismipiirkond, mille kandis kulgeb tulevikus raudtee, kus rongid ei
peatu? Ah õige, demagoogid lubavad ju ka kohalikku liiklust. Et näidata
hoolimist, alates peaministrist. Tegelikult? Häädemeestes peatus saab
olema mitu km eemal ja maksab 2 miljonit? Kelle jaoks? Üksikute
reisijate jaoks ja ebaefektiivse kohaliku liikluse korral?
Ah põrgusse! Kabli Linnujaam, mu arm!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar