Blogiarhiiv

laupäev, 1. jaanuar 2022

Rongi ja bussiga Kablisse, sinna, kuhu Rail Baltic ei vii. Sept 2019.

 

Pühapäev, 15. september 2019

Rongi ja bussidega Kablisse, kuhu RB ei vii!


Pelgasin tegelikult veidi seda minekut. Alles oli mingi signalisatsioonivärk Kiisal, mistõttu rong kõvasti hilines. Kui aga oled Lelles ja buss läinud, mis siis? Püüdsin Elronilt teada, kas hilinemised võivad olla igapäevased ja mida tehtud selleks, et saaks liini 333  bussile, aga Elrond distantseerib ennast igasugusest vastutusest. Ja asjalikest vastustest kusjuures. Muidugi, kui rong hilinenuks, siis oleks järgnenud üks tõsisem aktsioon! Aga õnneks oli rong plaanis nagu 5 kopikat!


Kiisal sadas vihma.


Kohilaski oli perroon märg. Aga vähemalt aega suitsupausi jaoks.


Ma ei olnud ainuke, kes bussile läks.


Vaatasin just feissis, et 28. septembril ootavad vallad tutvuma elutingimustega, ehk et "tulge maale elama". Oodatakse muidugi autoga tulijaid. Sest kui valdades niigi palju aru ei saada, kus peaks bussipeatus olema, siis kas need vallad ikka on hea koht elamiseks?
Pildilt näha üks koht, kus võiks olla bussipeatus, aga see ei ole siiski nii hea koht, kuna jääks ooteruumist väga kaugele. Kuid siiski parem kui praegune asukoht. Tõsi, siis oleks vaja sinna ka trepid ja ülekäik. Mida muidugi nagunii vaja.



Aga paistab, et liiprid valmis veetud ja saab ka Lelle - Türi jaamavahe korda.





Õige bussipeatuse koht (ringipööramisega) on siin, Perroonilt saab otse, mõne sammuga.





Selle asemel on vald "avastanud", et bussipeatus peab olema siin.









Lellest Eidaperesse saab nüüd remonditud teed mööda. Tõsi, esimesed kilomeetrid buss õõtsus üksjagu, nii et väga sile see tee ei ole.











Loss?



Liini 333 puhul aga tundub siiski, et Tootsi sissesõidul puudub mõte. Pea kõikide busside puhul on samal ajal kohalik liin olemas, millega saaks Mannares 333-le!? Seda enam, et vajadus ju selle järgi, et saaks sõita selle bussiga Lelle suunas, aga Pärnu suunas sõitmiseks on busse Tootsis toobiga!? Jah, tean, et nii tekib veel üks ümberistumine, aga siiski, ei ole Tootsist eeldatavalt eriti palju neid, kes Tallinna vahet sõeluvad.


Ohoo, õunapuude allee?



Valideerimisega toimub sisenemine bussi tunduvalt kiiremini kui sularahaga toimetades. Ning aparatuur on kallis! Ja ikkagi PÜTK on üks neist arengus mahajäänutest, kes piletihinna alles jätsid.




Küll üle värvitud, aga ikkagi väga vilets lahendus.


Endine Sindi raudteejaam.


Teeremonti polnud ja buss kenasti õigeks ajaks Raekülas. 8 min piisas isegi poest läbi lipsamiseks. Tõsi, Kabli pood jäi nüüd küll minu käibest ilma.



Infot kui palju, aga ei mingit sõiduplaani.






Suurel maanteel vähemalt mõnes kohas lisarajad olemas.



Kuid jama mõelda, et siia tulebki RB, millest piirkonnal pole sisuliselt mingit kasu. Inimeste juurde sõitmise asemel sõidetakse nii kaugel kui veel võimalik. Isegi Lottemaa ja lätlased ei võida mitte midagi!



Ikla buss pea alati hea täituvusega ja ka teel tuli sõitjaid peale. See näitab, kui hea potentsiaaliga oleks siin koos maanteega kulgev normaalne raudtee.


Uulus olemas vähemalt mõned parkimiskohad.









4-realise puhul kaovad ka paljud sellised kohad. NRB ja 1+1 maantee aga tähendaks vastupidi, hoopis tulusamaid teenimisvõimalusi. Just peatuste juures olevates kohtades.





Võimalusi peatumiseks on aga alati vaja. Muidugi paljud tahaks 4-realist, sest muidu ei saavat mööda kimada. Aga kui palju möödasõitmisi üldse mõttekad on? Reka läheb mööda ca 88 km/h sõitvast teisest veokist. Miks?








Tore näha, et Häädemeestes kergteed tehakse. Aga jällegi, miks mitte koos maanteeremondiga?



Turismipiirkond, mille kandis kulgeb tulevikus raudtee, kus rongid ei peatu? Ah õige, demagoogid lubavad ju ka kohalikku liiklust. Et näidata hoolimist, alates peaministrist. Tegelikult? Häädemeestes peatus saab olema mitu km eemal ja maksab 2 miljonit? Kelle jaoks? Üksikute reisijate jaoks ja ebaefektiivse kohaliku liikluse korral?



Ah põrgusse! Kabli Linnujaam, mu arm!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar