Tänaseks oli kutse Transpordiametisse. Sinna hea minna muidugi rongiga.
Kuigi ka lühikest vahemaad läbida oli ohtlik, liikusin ikka väga ettevaatlikult. Linnaisad vist soojamaa reisi ettevõtnud.
Isegi siin üks market võttis teiselt vist maja üle ja "õilmitseb", aidates hindadel tõusta!
Teemaks oli peatus.ee portaal. Kohtumine oli väga kena! Loodan, et oli minust ka natukene abi, et see portaal muutuks asjalikumaks ja lihtsamaks. Mitmed asjad juba muudetud, mitmed asjad töös. Sealhulgas nn peatusekoodide kadumine, mis muudab valikud otsingul lihtsamaks. Muudetud on ka mitmeid bussiliinide numbreid, neljakohalisteks ja see on igati hea variant. Nii peaks tegema siis kõikide avalike liinidega ja ehk saab teha ka mingi valiku numeratsioonis maakondade kaupa. Maakonnaülesed liinid muidugi siinkohal keerulisemad , valimaks head numbrisüsteemi. Ehk algpeatuse asukoha järgi? Ehk vaid kommertsliinid võiks jääda kolmekohalisteks.
Tõestust sai ka asjaolu, et kirjuta asjadest (siin blogiski) oma arust nii põhjalikult kui tahes, alati võib jutu mõte jääda segaseks, olla mitmeti mõistetav vms. Kohtumised või ka telefonikõnedki võivad alati abiks olla, sest nii saab asja mõtte selgemaks rääkida. Või isegi vaielda. Olen seda korduvalt öelnud, et olen küll kritiseerija, aga kriitika "võimsus" kasvab mingis mõttes vastavalt ajale ja ametnike suhtumise järgi. Kui ikak 10 aastat pole soovitudki asjasse süveneda, siis panen täie rauaga! Sest olen ise oma tööd alati teinud parimal moel, mis võimalik ja ootan seda ka teistelt.
Ja hea tõdeda, et Ühistranspordi osakond ehk vähemalt Kirke Williamson osagi oma tööst südamega teeb. Kui aga saaks rohkem muuta sellest valest riigi suhtumisest , oleks igati kasuks. Riigile, rahvale, keskkonnale.
Põhiline portaaliga seonduv siin:
https://eestimaablogi.blogspot.com/2021/11/vaatan-peatusee-portaali-uut-versiooni.html
https://eestimaablogi.blogspot.com/2021/11/vaatan-peatusee-portaali-uut-versiooni.html
Aga aeg nii kaugel, et vaja minna Haapsalu rongile. Ja läinukski, kui poliitikud poleks samuti aastaid mune süganud. Ratasel ei maksa rääkida, et "töö käib" ja raudtee valmimise venimises enim süüdi ehk Reformierakonna valijad. Nemad, kui ühed suurimad vastased, on nüüd pumba juures ja neile oluline vaid see, et "vanemad küll pensionärid, aga ei vaja toetust"....
Sellelt bussilt seekord keegi maha ei tulnud, aga Vana-Pääskülas alati kurb näha, kui kaugliin seisma jääb,ja esimese reisija väljumisel linnaliin eest minema sõidab. Võiks ju pool minutikest oodata? Muidugi, peatuses pole ka ruumi väga palju, aga ikkagi.
Siin aga vähemalt kenasti kirjas, mis liinid peatuvad. Tõsi, sõiduplaane igas putkas pole, õigemini, putkades pole üldse, endiselt posti küljes. Kaugliinide sõiduplaane aga pole.
Ja kuna sellistes putkades ei taha isegi halvima ilmaga oodata, tegin tiiru Selveris.
Näha on, kuidas soovitakse ilmastiku eest kaitset. Kuid normaalseid ootepaviljone ei ole ja tänase suhtumisega vaevalt et ka tehakse.
Siin on peatus, mida peaaegu keegi ei kasuta....
Aga Saue Kungla tänava tee otsas pole peatust siiani.
Aga Saue Kungla tänava tee otsas pole peatust siiani.
Teeolud olid muutlikud, Saaremaa tammil lausa eriti ohtlikud kuuldavasti, küljetuul kergesti busse teelt viimas.
Ristil aga uus bussijaam valmis, tõsi, mitte parimas kohas, sest ka rongi peatuse jaoks valiti mitte parim koht. Siiski saab ka siin tulevikus rongi ootama, kui juhtuda varem kohale tulema.
Peatuste teehoole aga nadi.
Ka Paliveres ei saa asjadele pihta. Valla teehooldustehnika tohib selle tänava otsas lund lükata, aga teeotsast bussipeatuseni tänavat lükata ei tohi? Mis lasteaiamänge te mängite, ametnikud? Igasugused peateelt kõrvalekaldumised on päris hullus seisus.
Nende, enam-vähem asjalike ootekodade aeg kipub mööda saama, sest nagu ikka, hanked on põhilised. Palkide ülevärvimine või immutamine ei tule kõne allagi? Krt, popsi suhtumine....
Muidugi peaks see ja teisedki ootekojad olema nurga all, et bussijuht paremini ootajaidki näoks. Ahjaa, Transpordiametis ollakse kursis ka uue peatusesiltide variandiga, mis omakorda ohutust tõstaks jm.
Muidugi peaks see ja teisedki ootekojad olema nurga all, et bussijuht paremini ootajaidki näoks. Ahjaa, Transpordiametis ollakse kursis ka uue peatusesiltide variandiga, mis omakorda ohutust tõstaks jm.
Loodetavast see muutlik talv põllumeeste jaoks halbu tagajärgi ei tähenda.
See teeäärne müügikoht pole kahjuks valmis veel saanud. Küll aga on halb, et Lääne-Nigula vallas ei saada aru Nigula ehk Leediküla rongipeatuse vajalikkusest - otseim tee Noarootsi suunal ehk ka parim valik P&S variandi jaoks. Keegi on tõenäoliselt mingi lolli põhjendusega vallaametnike ajud komposteerinud selle peatuse "mittevajalikkuse" suhtes ja mis teha, kui naiivsed usuvadki....
Nigula ehk Leediküla rongipeatus oleks ka siia lähim koht. Ning kooli tuldaks ka rongiga. Või arvab vald, et peale koolibussi muud polegi?
Kergteed on siin aga õnneks mõnusalt pikalt. Tõsi, ei hiilga hooldusega vist. Riisalu teeb?
Ka Taebla bussipeatuse plats halvasti hooldatud. Hea aga, et siin söögikoht ja rattahoidla.
Kas uus vallavalitsus teeks ka valgustuse ümber? Raha kulutati, aga tulemus nagu ikka, vaid linnukese jaoks?
Haapsalu on ka tanklapealinn, neid siin üle mõistuse palju. Aga mis teha, kui seda peetakse rumala mõtlemise tõttu majanduse edendamiseks, mitte turu solkimiseks.
Haapsalu ootab puhkajaid! Ootab ikka? Sest seekord oli puhkaja liikumine kõnniteedel ikka pigem ohtlik kahjuks, mõtlesin igatahes ette, et kui peaksin kukkuma ja kondid murdma, siis heameelega jagaks asju linnaga kohtus...
Paha mõte ju? No aga see ei ole normaalne!!?
Paha mõte ju? No aga see ei ole normaalne!!?
Ometi olid juba esimesed sammud tõeline nauding!
Pakiautomaadid aga ei peaks kuskil lageda taeva all olema.
Peatänava remondi raames on igal juhul plussiks puude istutamine. Kuuldavasti SEB olla rahulolematu, et nende jaoks olulise parkla asemel puud, aga ... ahnitsegu ka ise vähem.
Turvaline? Või kohaliku elu hukutamine?
Ühes olen kindel - linnavalitsus pidanuks rohkem mõtlema puuliikide peale. Näis, mis saab suvel, aga varjulisus on oluline! Iga puuliik igale poole haljastuses ei sobi, kuigi küsimus ei ole kindlasti kõikides puudes, mis istutati. Mõnes kohas on igati mõnus, et vaated rohkem avatud (ja seda näete ka ehk järgnevatel piltidel majade ilu tõttu), aga mõnel pool tahaks istuda pingil ja olla VARJUS!
Oi need madalad Haapsalu vanad majad, nii hing kohe hõppab kui neid ja ka värve näen!
Postitasin selle pildi ka FB-sse, aga muidugi Karilaidil puudub julgus vastata - KE valitsuses hukutab Eesti elu!
Ja algaski see, kuis igal hetkel naudin iga vaadet, iga nurga alt....
Jõudsin ööbimiskohta. Super asukoht, lahke pererahvas ja olenemata toast, puhas nauding!
Ja kuigi olemas ka õhksoojuspump, siis parim on ahjukütte soojus!
Päev aga hakkas õhtusse veerema ja nii tahtsin, mis tahtsin, lausa kiskus ringkäigule.
Muidugi, kui olnuks minu teha, siis sellist tänavavalgustust ma poleks lasknud teha, et raha kulutada. Piisaks sellisel tänaval tuledest majade (väravate) küljes. Ei oleks see majaomanikele mingi märkimisväärne kulu, linn aga säästnuks igavesest ajast igavest raha. Kasvõi kõnniteede hoolduseks...
Aga autota liiklejate jaoks muutub palju paremaks iga asi!
Milleks me raiskame nende postide peale loodusvarasid?
Hea sõber Tarmulaga sattusime kord siin kokku just sünnipäeva ajaks. Nüüd taas siinse äri sünnipäevahinnad ja tegin mõned pildid Tarmula eest!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar