Neljapäev, 20. juuni 2019
Kas lubadused ääremaa elu edendada on tühjad?
Vaatad kaugele. Bussi ei tule. Ootad ja vaatad veel. Ei tule ka
ametnikku, kes teavitaks, miks bussi ei tule ja millal võiks tulla...
Maanteeamet tunnistas alates 07.06.2019 ettevõtte Traveling OÜ taoltluse
alusel, seoses vahendite puudumisega, kehtetuks kaugbussiliinide nr 292
Tallinn – Põltsamaa – Tartu- Põlva – Võru ja 879 Võru – Tartu –
Põltsamaa – Mäo – Tallinn liiniload.
Kagu Ühistranspordikeskus tegeleb võimaluse otsimisega hilisõhtuse Tartu
– Põlva liini tarbeks, et pakkuda jätkuvat sõiduvõimalust endise liini
292 kasutajatele.
Eesti Buss OÜ esitas Maanteeametile avalduse liinide nr 201 Tartu –
Räpina – Värska – Koidula ja 803 Koidula – Värska – Räpina – Tartu
liinilubade ennetähtaegseks lõpetamiseks.
Ettevõte põhjendab liinide sulgemist majandusliku mittetasuvusega ning
vajadusega liinivõrku optimeerida. Eelnimetatud liinide viimane
käigusolekupäev on 27.05.2019
Nii on lood ja aina hullemaks tundub minevat! Kagu ÜTK vähemalt jagas
infot selle kohta, kas aga ka KOV-id? Jõgeva ÜTK lehelt ei leia ÜLDSE
muudatuste kohta infot. Tartu linna lehel suunatakse maakonna- ja
kaugliinide info saamiseks portaali peatus.ee. Ise ei peeta vajalikuks
infot edastada. Põlva valla kodulehel transpordi viitega edasi minnes
puudub sisuliselt igasugune info.Võru valla leht suunab klikates otse
portaali. Võru linna koduleht jagab mingit vana infot, muudatuste kohta
mitte sõnagi.
Järva ÜTK ei andnud ühegi sõnaga teada, et kaob Koeru - Tallinn bussiliin. Paar päeva pärast kadumist ei ole selle kohta samuti ühtegi sõna, on aga siiski hädise ametnike teo tulemusena sündinud liini 40 hädine sõiduplaan,
mis muudab liikluse hõredaks ja Koeru inimestele üldse midagi ei paku.
Info aga kõlab , et LISANDUB see ja see liin!? Tegelikult, mida siin
LISANDUB? Anija vald - kodulehel puudub igasugune info! Harju ÜTK ei
jaga mitte mingit infot!
Ja otse loomulikult ei võetud kuulda mitte mingisuguseid häid
ettepanekuid! Kuni selleni välja, et tolle kandi bussid peaks olema
seotud ühest otsast Aegviidu ja teisest otsast Jõgeva jaamaga (või
Rakkega või Vägevaga vm). Järva valla ametnike suhtumine on katastroof,
aga kahjuks pole nad ainukesed!
Kus on siis see ühtne leht, kus saaks
iga inimene infot? Kas sellega tegelen Eestis ainult mina, FB grupis
Eestimaa Transport & Turism? Palgata? Ja saamata kõikidelt neilt
osapooltelt ühtegi asjalikku vastust ning selgitust? Kommenteerin
aeg-ajalt valdade FB lehtedel postitusi. Enamasti null reaktsiooni!
PEÜTK blokeeris küsimuste puhul koheselt. Küsid sõnumites, enamasti ei
vastata, parimal juhul saad vastuse a la "saatke info ... meilile"
Saadad meilile, saad ... kuu aja pärast heal juhul sisutühja vastuse.
Nii äsja ka Järva valla puhul.
Meedia? Nagu munad oleks maha võetud!!! Ei mingeid uurivaid ja selgeid
vastuseid andvaid artikleid sellest MIKS EI JAGATA INFOT JA MIKS EI
SELGITATA, MIKS TEHAKSE JUST NII VÕI MIKS ÜLDSE MIDAGI EI TEHTA? Võid
jäädagi pakkuma maksumaksjale ÖKONOOMSEMAID kuid samas sõiduvõimalusi
PARANDAVAID variante, ei saa pea kunagi mingeid vastuseid! Võid kasvõi
meilida, mitte ainult FB-s nende lehtedel kommenteerida. Nothing!
Kui sellest teemast aga lihtsalt FB-s küsimusi tõstatada, siis millised on arvamused? Vahel sellised:
Kui bussis on alla viie reisija pidevalt tuleb liin kaotada. Praegu sõidavad tühjad bussid ringi maksumaksja arvelt. see pole ka õige. Kus rahvast vähe tuleb ühistrantspordi raha jagada autode ülal pidamiseks või kaotada ühistrantspordi totatsioon üldse ja alandada kütuse aksiisi.
Mina naiivne vastan nii:
kui on reisijaid vähe, sis tuleb liini paremaks muuta, mitte kaotada! Su vastus üpris hea, nüüd mõistan, et ametnikud ka nii vist mõtlevadki!? Küll aga on uskumatu, et keegi arvabki, et autoga sõitjad peavad elama teiste arvel!!!
Selle peale:
Praegu
elavad ju bussiga sõitjad teiste arvelt, on see siis õiglasem.
Bussiliini paremaks muutmisega sõitjaid juurde ei tule sest neid
lihtsalt pole maal. Ja mida tähendab parem bussiliin? Bussid sõitku seal
kus on sõitjaid, ülejäänud kohtades peab aga korralik teedevõrk olema
autosõitjatele. Kas tõesti selle aja peale pole selgeks saanud? Pole ju
mõtet kurta et toetusi ei anta kui järeldused on ebapädevad
Mina:
ei
ela siin keegi teiste arvelt kui vaid autojuhid. Ja sulaselge jama, et
sõitjaid juurde ei tule. Ega ei sõida ainult maal elavad inimesed ju!
Näha tuleb kogu pilti.
Parem bussiliin - blogis sest korduvalt selgitanud. See, mis viib sinna kuhu vaja, mitte suvalisse kohta ja see, mille puhul ümberistumised võimalikud. Ühesõnaga sellised, mis ajudega koostatud.
Teedevõrk peabki olema korralik, kuis sõitjateni peab buss jõudma!!!
Parem bussiliin - blogis sest korduvalt selgitanud. See, mis viib sinna kuhu vaja, mitte suvalisse kohta ja see, mille puhul ümberistumised võimalikud. Ühesõnaga sellised, mis ajudega koostatud.
Teedevõrk peabki olema korralik, kuis sõitjateni peab buss jõudma!!!
Et siis päris tõsiselt? Kas tegelikult mitte ainult reakodanikud vaid
ka ametnikud ja ääremaa elu edendavad poliitikud mõtlevad ka nii??? Ehk
see ongi kogu selle jama põhjuseks? Aga kas tööd tohib nii teha ja veel
palka vastu võtta? Noolida valijate hääli, kui tegelikult ju valetad?
Ja millised järeldused on siis ebapädevad?
Ning sõitjad ei tule ju ainult maalt? Väga paljud aktiivsed maainimesed
täna püüavad midagi ära teha, sh teevad üritusi, kuhu külalisi
kutsutakse. Enamasti muidugi autoga ja ega KOV-id pole ka eriliselt
aktiivsed, pakkumaks abi tellimusbusside vm näol! Ja siis me viriseme,
et meil on ummikud ja maanteed ohtlikud ja autosid täis ning ürituste
puhul pole parkida kuhugi või tuleb seda kaugel teha jne.. Kes siin siis
süüdi on? Kas aga rohkem tulijaid tähendaks kohalikule kogukonnale
rohkem tulu või mitte? Kas LISAREISIJAD tähendavad võimalust liini
säilimiseks?
Sõitsin rongide bussidega 50 km vahemaad Järva-Jaani 5 tundi ja 200 km! Nüüd kaob võimalus veel hullemaks! Kas Järva vald on vanatehnika varjuapaiga jpt kohalike tegijate vastane?
Sõitsin rongide bussidega 50 km vahemaad Järva-Jaani 5 tundi ja 200 km! Nüüd kaob võimalus veel hullemaks! Kas Järva vald on vanatehnika varjuapaiga jpt kohalike tegijate vastane?
Mida tegi siis Kagu ÜTK? 201 ja 873 kadumisel "venitati kummi" ja
hommikuste busside vahe muudeti lihtsalt pikemaks! Tänaseni pole mitte
midagi! Tallinn - Võru kadumise puhul lubati tegutseda ja otsida
lahendusi õhtuse sõiduvõimaluse tagamiseks. Lihtne oleks kasvõi pakkuda
ümberistumist ka Tartu jaamas, et SÕITJAID ROHKEM OLEKS! KOV-ide
lehtedelt pole mõtet infot otsida, kas midagi tehtud. Tuleb minna ikka
ÜTK lehele, sest vähemalt Kagu ÜTK annab oma lehel korrektset infot ja
väga heas "zhanris", seletades asjad lahti.
USKUMATU!!! USKUMATU!!!
Ütlen ausalt, vähemalt ÜKS hea uudis on ka! Ja lausa KAHES mõttes! Lõpuks ometi!
Liin 99F Tartu – Vastse-Kuutse – Taevaskoja – Põlva.
Sõiduplaan oluliselt muudetud eesmärgiga luua sõiduvõimalus suunal
Tartu – Põlva peale kella 22’te. Tegu on päeva viimase ühendusega.
Hiline kellaaeg on tingitud liini kasutajaskonnast, kelle tööpäevad
lõppevad kell 22. Liin sõidab ka Tartu raudteejaama ning võimaldab Tallinn-Tartu rongilt ümberistumist Tartu-Põlva bussile (rong saabub Tartu jaama kell 22:18).
Liin 20 Põlva bussijaam – Põlva raudteejaam – Põlva bussijaam. Liini 292 Põlvasse saabumise tarbeks olnud viimane veooots on sõiduplaanist välja arvatud. Ümberistumist Tartu – Põlva liinilt pole enam vaja, kuna see on liidestatud liini 99F sõiduplaani.
Ma südamest tänan, et seekord nii HÄSTI asi lahendatud! Sõidab läbi
Tartu jaamast ning viib reisijad ka Põlvas läbi linna OTSE kohale!
Kas tõesti peab selleks, et lahendused jõuaks kaasaega, aastaid
kurjustama? On raske võtta probleemide korral ühendust teiste
asjatundjatega ja küsida TEISI arvamusi? Käib au pihta? Au pihta peaks
käima ikka see, kui tööga ja info jagamisega toime ei tulda ning ääremaa
elu aina halvemaks muutub! Uudis aga vist üllatus ka tegijatele, et
"veooots" nagu ohohoooo...
Aga mida teevad Maanteeamet ja MKM?
Nagu kokkusattumuste päev - täna leitud Eesti Ekspressist!
Transpordi arengu ja investeeringute osakond
sai eile Vändra huvilistelt aimu, millisena näevad nemad tuleviku
transpordi taristut.
Nende mõtted kajastuvad ka loodavas taristu
ja liikuvuse arengukavas, mis määrab suure visiooni vähemalt järgmiseks
kümneks aastaks.
Lennukaid ja praktilisi ideid kogume muudest piirkondadest juba sügisel.
Tõsiselt? Sõidavad ühistranspordiga ringi ja koguvad pärimusi, luulet ja tooste? Et asju paremaks muuta?
EI, SELLEKS, ET KULUTADA RAHA JA LISADA VAJALIKUD ASJAD ARENGUKAVASSE! SELLE ASEMEL, ET TEGUTSEDA!
Mina jätkan! Kui kasvõi väikesed asjad muutuvad, on hea tunne!
Ilusat Jaani!
********************************************************
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar