Kolmapäev, 24. juuli 2019
Vallaametnikud raudteematkale?
Mis juhtunuks siis, kui uus vallamaja oleks ehitatud sinna, kus asub suletud raudteeülekäik?
Sulgeme raudtee ülekäigu. Sulgeme maanteel ülekäigu. Ehitame aiad. Tagame ohutuse. Unustame märgata inimest.....
Millised neist asjadest on head ja rõõmustavad?
Millised neist asjadest on head ja rõõmustavad?
Inimesed
ei oska peale seda lollust enam koju minna, otsivad pisarad silmis
kuskohast üle saab ja mismoodi minna. Kui kool hakkab siis hakkab
inimeste hordid mööda kuuse tänavat Nõlvaku peatuse poole liikuma. Seal
pole kõnniteed ega mingeid tingimusi kõndimiseks
ja on ajaküsimus kui keegi alla jääb ja viga saab. Teiselt poolt üle
Urda tunneli on Laagri peatusesse vähemalt Kuuse 27 maja juurest üle 2
kilomeetri! Ma isegi ei oska ette kujutada mis kuradi joobeastmes pidid
tegelased olema kui selle tarastamise läbi lasid ja jätsid peatuse
sinnapoole teed kus keegi ei ela ehk siis tööstusrajoonis. Aga noh mis
seal ikka elame ju Eestis ja selline käitumine inimeste suhtes on
täiesti "normaalne" ja siis imestatakse miks inimesed ametkondi ja
poliitikuid vihakavad ja sõimavad. Inimesed pandi fakti ette ja enda
jaoks lahendati probleem ära, üle 30 aasta pole see ülekäik Kuuse tänava
juures ohtlik olnud ja nüüd järsku sai ohtlikuks, seda enam, et uued
rongid sõidavad ka juba mitte üks aasta. Kui mõni loll tahaba alla jääda
või jookseb alla siis pole vahet kus ta alla jääb või jookseb kas siin
või seal ja see on looduslik valik ja inimesed ei pea sellepräast
kannatama.
Uuuuh sain ennast eestlaslikul kombel välja elada,
Uuuuh sain ennast eestlaslikul kombel välja elada,
Selline arvamus FB-st. Teema puhul oli aga arvamusi siiski kordades
rohkem! Nojah, valla asjamehed oskavad mõõta ühelt poolt raudteed
vahemaaks 500 m tunnelini. Seda, et ka teiselt poolt tuleb kuhugi
jõudmiseks taas "ringiga" jätkata, arvesse ei lähe?
Ohutuse vajalikkuses ei kahtle keegi. Ja nagu Saue vald teatab, siis "kaaluti tuhandet varianti ja asjaolu". Ma ei suuda isegi punnimisega siin kuidagi tuhandeni jõuda, kuid nõustun, et erinevaid nüansse tõesti palju. Ometi on halb tüüpiline suhtumine - väidame mida tahes, aga inimeste arusaamad ja selgitused "meid" ei kõiguta! Küsisin, kas nende tuhandete kõrval oli arutelu all ka signalisatsiooni ja tõkestuse paigaldamine!? Vastust ei saanud. See tähendab suure tõenäosusega, et ei olnud. Või siis kui oligi, siis Eesti raudtee saatis p.... Sest nagu teame, "tänu" hea Jüri Aarma hukkumisele, on Eesti Raudteel väga suuri raskusi arusaamisega ja, teadmistega ning sooviga tööd teha! Millegi (uue)tegemisel, nagu aed vm, avastab Eesti Raudtee, et ohutus on oluline! Veerennis pole nad seda siiani avastanud! Vähe sellest, kiirust ei olda nõus seal, palju ohtlikumas kohas, isegi piirama!
Ohutuse vajalikkuses ei kahtle keegi. Ja nagu Saue vald teatab, siis "kaaluti tuhandet varianti ja asjaolu". Ma ei suuda isegi punnimisega siin kuidagi tuhandeni jõuda, kuid nõustun, et erinevaid nüansse tõesti palju. Ometi on halb tüüpiline suhtumine - väidame mida tahes, aga inimeste arusaamad ja selgitused "meid" ei kõiguta! Küsisin, kas nende tuhandete kõrval oli arutelu all ka signalisatsiooni ja tõkestuse paigaldamine!? Vastust ei saanud. See tähendab suure tõenäosusega, et ei olnud. Või siis kui oligi, siis Eesti raudtee saatis p.... Sest nagu teame, "tänu" hea Jüri Aarma hukkumisele, on Eesti Raudteel väga suuri raskusi arusaamisega ja, teadmistega ning sooviga tööd teha! Millegi (uue)tegemisel, nagu aed vm, avastab Eesti Raudtee, et ohutus on oluline! Veerennis pole nad seda siiani avastanud! Vähe sellest, kiirust ei olda nõus seal, palju ohtlikumas kohas, isegi piirama!
Saue Valdur:
Võimalik kolmanda tunneli
rajamine, mida on välja
pakutud, ei ole vahemaid arvestades
mõistlik, aga isegi
kui arutleda, on realiseerumine
aeganõudev ja kallis
ning kindlasti ei paku olukorrale
lahendust lähiaastate
perspektiivis.
Üks nüanss on veel - see, et justkui peaks samatasandilisi ülekäike likvideerima, oli ju ammu teada? Ah et aeganõudev ja kallis? Projekteerimisel polnud aega tööd teha? Ning küsimus, millele tõenäoliselt jälle ei vastata, aga küsin siiski: MIKS TUNNEL? Kui ruumi on vähe, siis võinuks teha hoopis trepiga väikese viadukti? Maa-ala, mis sellega seondub, on ju hoopis väiksem? Ei pea ju tingimata kõik ülepääsud tagama puudega inimestele liikumisvõimalust jms?
Ning isegi kui seegi osutuks (kellegi arvates) mõttetuks, siis siinseid küsimusi eirates näidatakse, et ei ole KÕIGEGA asja juures arvestatud!
Asjad on kallid? Kuidas võtta. Mõnel pool kulub hiigelraha mitme tõkke ehitamiseks? Selleks raha on?
Et takistada inimestel
enda ja teiste elu ohtu seadmast
vales kohas raudteed
või maanteed ületades, rajatakse
lähiajal piirkonda
kolm turvatakistust: raudtee
äärne piirdeaed, Pärnu
maantee ja jalgtee vaheline
torupiire ning Pärnu maantee
kahe sunnavööndi vaheline
piirdeaed. Fooriga ristmik
Jälgimäe vasakpöörde
juures suletakse 1. augustist.
Sulgeme ka siin ülepääsu? Loomulikult! Ega vallamaja ju siin asu.....
*********************************************************************
*********************************************************************
Teisipäev, 23. juuli 2019
Bussiinfo - rist ja viletsus!
Foto: Lemme Niibo.
Kuna Eestis sisuliselt puudub üks ja ühine infoportaal, just muudatuste
leidmiseks ja ka täiendava info saamiseks, siis olen seda ise püüdnud
teha FB grupis Eestimaa Transport & Turism. See pole küll aga
lahendus, sest kõigele lisaks ei suuda ma ka kõige kohta infot leida.
Vaatasin Ekspress-Auto L kodulehele.
Värskelt muutumas liini 181 Tallinn - Kiviõli - Jõhvi - Oru sõidplaanid.
Kodulehel puudub igasugune info, mingil leitud FB lehel aga igasugune
tegevus. Saatsin meili.
Lipulaev, Lux Express.
Nende kodulehel leidsin lahtri "Uudised", aga seal vaid üksik kribu.
Ometi, ka neil lisandub uusi liine alates 1. augustist. Ma ei oska
kodulehelt leida või pean uudiskirjaga liituma? Nonsenss?
FB lehel kerisin, aga leidsin vaid infot lisabusside kohta nädalavahetustel.
Taisto.
Kodulehel vähemalt värske, Pärnu-Jaagupi Tee bussipeatust puudutav info olemas.
Go Bus.
Go Bus.
Kodulehel info leitav.
MK_Autobuss.
Kodulehelt mingitki viidet muudatustele või uudiste kohta ei leidnud. FB leht puudub.
ÜTK-de lehtedel üldjuhul leiab infot vaid kohalike ehk avalike liinide
kohta. Jõgeva ÜTK EI AVALDA ÜLDSE MINGIT INFOT! Uskumatu, aga nii see
on!
Mil moel üldse eeldatakse, et info HÄSTI reisijateni jõuab? Mingi
uudiskirja fenomeni usk? Kas peatustes ka arvuti selle vaatamiseks?
Uskumatu ükskõiksus tundub ajuti olevat!? Ja mitte ainult osade ametnike
poolt vaid ka kommertsvedajate puhul?
***********************************************************************
***********************************************************************
Kolmapäev, 24. juuli 2019
PP & RS koos bussiliiklust kraavist jälgimas?
Pärnu Postimees on üllitanud huvitava artikli. Tavapäraselt ÜTK-d ei
soovi eriti reisijate arve avalikustada, aga siit midagi koorub.
Tegelikult avaldas loo Raplamaa Sõnumid, aga seda ei saa järjekordselt
lugeda. Kas PP kogu loo välja toob, pole mulle teada. Lugu algab
lausega, et Rapla ja Pärnu vahel sõitmiseks kasutatakse bussi hoolega.
Väga tore uudis! Edasi nii tore pole. PP sõnutsi "kellelgi sõit
sõitmata ei jää". Jääb ikka küll!
“Pärnu–Rapla
bussiliini number 333 kasutatakse väga hästi. Tagasiside inimestelt on
väga hea, eriti Tori ja Vändra kandist,” ütles Pärnumaa
ühistranspordikeskuse (PÜTK) vanemlogistik Avo Rahu.
Pole kahtlustki, et väga paljud on rahul! Kuigi mulle väga paljud
inimesed kippusid vastu vaidlema, siis ikkagi on mul taaskord õigus. Loo
lõpus tuuaksegi esile Avo Rahu sõnad, et liini olemasolu on hea mitmete
asulate inimestele, kelle juurest rong mööda sõitis. Ja sedasama
väitsin ma varemgi korduvalt. Enamasti siiski täpsustades, et on ka
kahjukannatajaid nagu rattamatkajad, lapsevankritega liikujad ning seegi
osutunud õigeks, aga sellest ei poeta PP silpigi.
Keskmiselt
sõidab kuus selle liini bussiga ligikaudu 5000 inimest, näiteks juunis
4797. Enamik valideerib end Pärnus: juunis oli neid 839. Samal
ajavahemikul oli palju sõitjaid veel Vändrast 553 reisija, Rapla
raudteejaamast 519, Rapla bussijaamast 477, Eidaperest 403, Tootsist
390, Kehtnast 326 ja Torist 228 sõitjaga. Teistest peatustest oli neid
juba alla 200, ka Lellest, kus rong endiselt käib, 141 reisijat.
Numbrid on aga oluline talletada ja seda vaja ka hiljem teada. Nii saab
võrrelda seda, et hetkel on ühe transpordivahendi keskmine sõitjate arv
umbes tasakaalus. Rongis sõitis veidi üle 30, bussis veidi alla 30
reisija. On see nüüd edusamm või mitte? Nii ja naa. Bussi täituvuse koha
pealt on asi kindlasti efektiivsem, kui pikad need sõidud on? Kui
rongis olid need enamasti pikad ehk siis enamasti vast alates
Tallinnast, siis bussis see nii ei ole. Easke on muidugi täpset numbrit
öelda, sest Pärnus valideerimine midagi infot ei anna. Võtame umbes,
rongis sõitis kuus ca 3800 inimest. Kui enamus neist pikka otsa, siis
.... Raplast veidi üle tuhande? Aga miks me siis ei saa isamaalaste
lemmikult, ülikallilt piletisüsteemilt täpseid andmeid? Armastasid ju
eeltasutud bussidele üleminekul IRL-i poliitikud väga tihti korrutada,
kuidas "on vaja odavaid pileteid ja säilitada piletisüsteem ning
tihendada liiklust". teame, et Isamaa esindaja Pärnumaal oli maavanem
Andres Metsoja ja oli ka teisi. Millega nad siis hakkama said?
PÜTKi
piletimüügisüsteem ei võimalda täpselt öelda, millisesse peatusesse
sõidetakse, saab esile tuua näiteks selle, et Eidaperest ostetakse
pileteid üsna võrdselt mõlemasse suunda. Kuu esimeses pooles tehti
Eidaperest Rapla poole 100 sõitu, Pärnu poole aga 92. Kõige rohkem
kasutavad eidaperelased lõunast reisi, juuli esimeses pooles 106 korda.
Hommikusel reisil oli 62 sõitjat ja õhtusel märksa vähem – vaid 24
sõitjat. Buss sõidabki mõlemas suunas kolm korda päevas.
Kuidas palun??? Veel kord küsin, KUIDAS PALUN?
Et siis kulutame ÜÜRATUID RAHASID piletisüsteemile, mis sisuliselt ei
anna rohkem teadmisi, kui bussi uksele paigutatav lihtne ja ODAV
loendaja?
PP peaks aga olema teadlik küsimustest, mis vajavad vastuseid? Nagu ka RS? Miks siis ei saa lugeda neile antavaid vastuseid?
1. Kehtnast ainult 326 sõitjat? Miks? Üheks põhjuseks, et PÜTK ei
arvestanud ettepanekuga tagada Lelle Jaamas ooteaeg, mis võimaldaks
sõita ka Kehtnast Viljandi suunale ja vastupidi. Siiani pole seda viga
parandatud. Miks?
2. Portaalis peatus.ee on maakonnaliinide otsing. Kui sinna sisestada
"Pärnumaa" ja "333", siis 6 bussi asemel annab portaal välja vaid ÜHE
bussil!? Miks?
3. Liinikirjelduses puudub endiselt nimed Rapla Jaam ja Lelle Jaam.
Miks? Kui paljud Pärnumaa piirkonna inimesed ja paljud teisedki üldse
teavad, et selline võimalus olemas?
4. Raplast väljumisel ei peatu buss endiselt Mahlamäel. Miks?
5. Pärnus ei peatu buss Veeparadiisi juures. Miks?
6. Tootsi Jaama juures peatust ei ole. Miks?
7. Tootsis kuus 390 sõitjat, päevas 13, bussi kohta ümmarguselt 2. Kas
selline sõitjate arv ikka nõuab bussi Tootsi sõitmist ja ligi
veerandtunnist ajakadu? Või on mõttekam Mannares ümberistumised
võimaldada? Kui paljud Tootsi sõitjatest üldse sõidavad Tallinna suunas?
8. Eongi kadumine eeldanuks heade võimaluste tagamiseks vähemalt 4-5
bussi ning lisaks veel minimaalselt 3 bussi Pärnu - Järvakandi - Rapla
Jaam liinile. Miks neid ei ole?
9. Elron keeldub oma kodulehel viitamast rongbussile. Miks?
Muidugi on küsimusi veelgi, aga ega neile adekvaatseid vastuseid loota
ei ole. Ärgem unustagem, et PÜTK pole mitme kuu jooksul üldse mingeid
muudatusi liinivõrgus teha!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar