Blogiarhiiv

laupäev, 1. jaanuar 2022

Hiiumaa 2. Järveääre - Õngu - Kärdla - Käina. Aug 2019.

 Üle toodud siia Eestimaa Looduse Blogist.

Laupäev, 17. august 2019

Hiiumaa 2. Järveääre - Kärdla - Õngu - Käina.


Esimene öö üle elatud ja et Õngu poole Luidja suunalt ühendust pole, kasutasin hiilgavat võimalust autoga normaalsel ajal Kärdlasse saada. Et mitte ärgata liiga vara, aga et mitte jääda ka ilma edasisõiduvõimalustest. Kärdlas vähe põhjalikum ümberringi vaatamine jäi hilisemaks, aga natuke siiski. Sest plaan oli ikkagi ka Nurste - Õngu kant natukenegi ära näha. Õnneks polnud ka ilm sugugi nii hirmutav kui ehk pildilt paista võib.


Mis see on?


Aga mingid eeskirjad vist nõuavad, et lisarada peab lõppema enne kui parklassepööre tuleb?



Assaaa! Kalagurmaanidel tasub igal juhul Hiiumaa seada reisisihtmärgiks nr 1.


Väike poeke aga kohalikust kaubast üpris rikas!Muidugi saia puhul loomulik, et see toodetakse kohapeal ja loobutakse muu kauba vedamiseks mõeldud kütuse kulutamisest. Ma usun, et kohalik toodang piisavalt hea või vähemalt võrdne teiste firmadega.




Küll oleks ikka puginud....




Valisingi söögikohta. Ja valik langes kohviku Viiger kasuks. Ei pettunud!Muidugi, et eelistasin kala, siis ühe külastuse järgi tundus, et teine kohvik sellele rõhku ei pane?



Muide, mu piltide järgi ei tasu kunagi arvata, et külastajaid üldse pole. Ma lihtsalt püüan neid pildile mitte jätta. Samas, mingeid masse ka kuskil ei näinud.



Säinakotlett, 3.50 vaid! Super! Eks suuremas restos kulud kaugelt suuremad, aga siiski erinesid hinnad kohati. Kui õigesti mäletan, siis ühes kohas säinakotleti praad lausa 9 eurot. Kuigi ka kotlette ühes teises kohas oli portsus 3 tk. Kuid kindlasti tasub Hiiumaal kalatoite otsida!



Ja öösel oli üle pika aja üksjagu vihma, ning minu jaoks oli vihm seekord nagu utsitaja. Vihm justkui ajas kohvikusse, peale söömist aga lõppes sadu ja kui mitmel korral hiljemgi väike tiba tuli, siis just huvitava poe, kohviku vm juures. Nii et pidin ikka siia ja sinna sisse astuma!



 Eks autoga reisimisel ole seegi pluss, et saab head-paremat kaasa osta. Jala liikudes tuleb aga enamus kiiresti ära tarbida. Eriti kui head (COOP) poodides nii palju!



Üldiselt tasub neid ülihäid limonaade osta poest, sest mõneski kohas saarel on pudeli hind isegi üle 4 euro! Kord-kaks janu pärast võib ehk kohaliku elu toetamise nimel ka maksta, aga ei rohkem!


Ette vaadates mul ülikahju, et mitmed asjad ostmata jäid, sest plaanisin keskenduda laupäevase festivali päevale. Ka laeval kuidagi jäigi see tegemata.









Lisaks kohalikule kaubale pole üldse paha kui müügil midagi head ka mandrilt. Mitte seda suurfirmade õllevedelikku vaid ikka paremat! Kulistamiseks see küll vast ei kõlba, aga see polegi peamine.


Kindlasti tasub kaeda ka kaubamaja II korrusele.









Huvitav, kui kord keskväljaku ümberehitamiseks läheb, siis mis sellest tuleb?









Suletud.




Söögikohtades oleks muidugi tore, kui mõne tavalise singi asemel saaks lambasingi või -vorstivõileiba! On ju lambaliha hea ja lammaste kasvatus üpris kaheldava mõttega, kui tuleb need lihakombinaati müüa veidi üle 1 euroga kilo!












Välisturistid vaatasid bussiliiklust aga otsustasid loomulikul autorendin kasuks....


 Väravad kuhugi? Kas siin kuskil ongi mingi pätipark?








Bussi ootekoja tagaosas pakendikonteinerid. Kas kõigile või kohalikele? Möödasõitja ju ei saagi aimu, et saaks pakenditest kenasti vabaneda?



Vahel kui tapjakraavidest jutt, siis teede-ehitajad ütlevad, et nende vältimiseks saaks ka pealt kinni katta. Igal pool läheks see kalliks, kuid ehk oleks mõnelgi pool mõttekas seda teha ja  nii, et sellest tekiks kergtee?







Kui Hiiumaal oleks mitu spaad, siis igal juhul tundub küll (suvel), et neil lõunasöögi tegemisele aega ega raha kulutada pole mõtet! Kupata aga kliendid välja sööma, valikut on kõvasti. Eriti veel kui kodukohvikud oleks pidevad.


Emmaste-Õngu suunal aga palju ilusaid ootekodasid, isegi laudade ja lilledega. Ning ... nagu pakkusin, pingid peaks olema neis laiad! Matkajatele hädapuhuks peatumiskohaks.






Emmaste. Sõru bussidega on nagu on, nii et sinna jäi mul minemata.







Ka sellised sportimisväljakud tunduvad üpris populaarsed. Ehk siis ka noored tegelevad vähem millegi lõhkumisega.


Kärdlast äratoodud jõulupuu.



Aga kas ikka on nii, et Kõrgessaare poolt ei soovi keegi bussiga sõita?





Mõnel puhul tundub küll, et tegu kämpingutega ja tekib lausa mõte, et ehk peaks lähedal ka grillialus olema.... Väga ilusad igatahes silmale.




Paljudes ka päikesenergiaga valgustus, aga miks ikkagi see ei valgusta bussi ootekoja sisemust või vähemalt ukseesist?







Kohati on puude taga mitte ainult mets vaid ka majad...




Kohati ei varja mets aga enam midagi.



Õngus väike seisuaeg (buss saanuks ju Luidjani sõita, et teisega kohtuda? Kui see olemas muidugi). Mina kasutasin aga võimalust tibakeseks jalutamiseks. Aga jah, piirkonnas elanikke vähevõitu, ometi ma siiani pean õigemaks ringliini.Ei väida kuidagi, et see tooks massi sõitjaid, aga ei kujuta lihtsalt ette, et kuhugi jõudmiseks peaks mitmete kümnete km pikkuse ringi tegema.



Võrratu!


Igal sõidul ja puhkusel naudin ma alati vaateid. Olgu siis jala liikudes või sõites. Ja Hiiumaal on palju väga ilusaid vaateid. Ilus võib olla üks asi ja ilu võib koosneda paljudest asjadest koos. Olgu selleks puu, liblikas, taevas, maja, loomad, aiavärav või mis iganes. Ja paljud pildid siingi on mu hetkemälestus, tajumine. Hetkest, mis jääb mällu, seniks kuini mälu on täis miljoneid hetki.





Tere!








Päris mereni siin küll kuiva jalaga ei saa.


Neid pilte aga väga suurelt vaadates on tõeline hõbe!















Sügavimmutus, mis aga kaua ei kesta?Vahel olen mõelnud, et aiapostideks saaks kasutada vana plasti, kui vastavalt ümber töödelda. See pole muidugi kaugeltki nii ilus kui naturaalsus, aga põllumajanduses tootja jaoks on vahel oluline siiski praktilisus.


Dzhungel? Tundub, et siin rododendroneid ikka väga palju. Huvitav muidugi sellist aeda vaadata.


Vahel jätab keegi maha hapud õunad, aga küllap jäetakse möödasõitjale ikka ka häid!




Ruumi igatahes laiemate pinkide (või hingedel laiendustega) jaoks on. Matkajad oleks ülitänulikud.



Vaatasin ka kevadist plaani ja pole kahtlustki, et saaks bussi vähemalt 4 korda päevas (talvel siis vähem?) viia Luidjani. Samal ajal on enam-vähem igal hetkel olemas ka buss Kärdla - Luidja - Kalana. Näiteks bussid, mis siiani olid Õngus (Emmaste suunale) kl 7. 10, 9.05., 14. 40 ja Nurstest 18.52. Aegu tuleb muidugi natuke muuta ja mõni buss ehk ka lisada, aga asi peaks olema seda väärt! Ja loomulikult peaks sellega muutuma ka liiklus Sõru sadamas, sest sinnagi on ju nii puhkajal kui ka kohalikul põhjust minna. Kuid eks tuleb arvestada ka Sõru - Triigi praamidega, sest nendelegi võib bussidega tulijaid olla ja mitte vähe.






Huvitav, mis püramiid?


Mis ja kus, kõigest Hiiumaa raamatukeses olnud kaardi järgi aimu ei saa.





Kes bussiga sõitma, kes poebussi ootamas.



Hea kui ka suuremate masinate jaoks peatumisruumi. Palju siin selliseid ei ole, aga siiski.










Tagasi Emmastes. See ja Sõru aga jäidki nägemata. Kuigi vähemalt varasemalt korra ka Sõrus käinud.



Mõni söögikoht aga vahel ka tühi.















Nagu ütlesin juba, et majutuse hinnad väga erinevad. Mina valisin seekord karukoopa.





2 kommentaari:

Anti Paulus Ürglooduse objekt: Kärdla keevad allikad ja arteesiakaevud Väljad: peida ,kuva
Kaitsealune ala Kärdla arteesiakaevud (KLO4001174)
Nimi Kärdla keevad allikad ja arteesiakaevud
Asukohakirjeldus Kärdla linna loodeosas, kõige rohkem Aia tänava lõpuosas.
Kaitse Kärdla arteesiakaevud on looduskaitse all alates 30.07.1962.
Nende surve hoidmiseks ei tohi kuivendada metsaseid ja
soiseid piirkondi Kärdlastt lõuna pool (Pihla-Kaibaldi piirkond,
Määvli raba jt.). Kaevude arvu ei tohi suurendada, vaid on
vaja vähendada. Seal, kus märgatakse veesurve langemist,
tuleb teha kaevule kraan.

Vasta
Vastused

Tänud!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar