Muidugi on hulgi ka teisi võimalusi.
Kaksteist aastat tagasi, pärast uute peatuste püsti panekut, hakkasid rongireisijad nurisema, et kuskile pole enam minna vihma- ega tuulevarju. Toona pani Eesti Raudtee peatustele lisaks paar pleksiklaasi. Nüüd ütleb firma, et see on üheks põhjuseks, miks peatused näevad nii räämas välja, sest mida suurem on pind, seda rohkem soditakse.
"Tegelikult neid hooldatakse, aga sodimisega võitlemine on tuuleveskitega võitlemine. Täna soditakse, homme puhastatakse ja ülehomme uuesti soditakse," ütles Eesti Raudtee tehnikadirektor Arvo Šmiltinš.
Šmiltinš möönis, et nüüd on kätte jõudnud aeg platvormide korrastamiseks.
Mullu kulus 400 000 eurot Lõuna-Eesti ooteplatvormide korrastamisele, lähiajal peaks korrastamisjärg jõudma Tallinna. Räämas peatus riivab küll silma, kuid rongireisijaid häirib märksa enam see, et nad on jäetud tuule ja vihma kätte.
"Kui tuul tuleb, siis see tõmbab ikka täiesti läbi või sa oled ligumärg, kui vihma sajab. Ega just väga mugav rongi oodata ei ole," tõdes Tondil rongi oodanud Iris. Küsimusele, millest ta peatuses enim puudust tunneb, oli kiire vastus – seintest.
"Siin võiksid olla bussiootepaviljonid. Need ei pea ju olema kinnised, piisab klaasseintest, et seistes oled tuule ja vihma eest kaitstud," rääkis Iris.
Eesti Raudtee kinnitusel pole ootepaviljonide rajamine võimalik, sest praeguste perroonide keskel on selleks ruumi vaid 50 sentimeetrit.
Ootepaviljonid ei pea olema perroonide keskel! Kuigi isegi saaks, kui tahaks, hädakorral teha perroonile klaasist ootekoda, sest oluline on läbipaistvus ja seda saab tagada. Aga ei pea ju ootepaviljoni perroonile tegema, püha rööbas!? Kas Taevaskojas on see keset perrooni? Praktiliselt igas peatuses saab teha kas perrooni välisküljele või hoopis trepi lähedale ja veidi eemale? Nt Laagris on perrooni ja parkla vahel rattahoidla. Miks mitte selle otsa, trepi juurde midagi teha? Nähtavusest ärge hakake siin rääkimagi, endal takistab seal nähtavust aastaid juba ka raudteel käimise keeluplakat!
"Need rajatiste laiused platvormi keskel tulenevad nõuetest, mis on ooteplatvormide standardis, see omakorda lähtub gabariidinõuetest, vaba läbipääsu nõuetest. Raudteede vahed on meil üsna kitsad," selgitas Eesti Raudtee tehnikadirektor.
Ooteplatvormide konstruktsioon on suurusjärgus viis meetrit ja nii jääbki perrooni keskel vaid pool meetrit ruumi, kuhu paviljoni paigaldamine võiks kõne alla tulla.
Šmiltinši sõnul ei saa öelda, et reisijad oleksid täiesti ula peale jäetud, sest perroonil on nii varikatus kui ka vahesein. "Et oleks tagatud vihmavari, veidi ka tuulevari, nii palju kui seda on võimalik tagada selle poolemeetrise mängumaa sees, mis keset platvormi jääb," lisas ta.
Reisijatel nurisemiseks aga sageli täiesti õigus. Sest tõmbetuul tekib ka enamasti ikka piki raudteekoridori. Jah, ääreperroonil peab raudtee-poolne külg praegustest libresse-tiivakestest olema vaba läbikäiguga, aga miks seda peab olema tagumine külg? Ja kes keelanuks neil perroonidel seesama keskosa laiem teha?
Edelaraudtee juhatuse liikme Rain Kaarjase sõnul on palju nüansse, millest paviljoni paigaldamine sõltub.
"Meie oleme lähtunud sellest loogikast, et me standardis seda punkti ei näe, mis otseselt keelaks või takistaksid paviljoni rajamist. Seal, kus ei ole ootesaali, sinna oleme paviljoni ikkagi püüdnud rajada," rääkis Kaarjas.
Ka tema möönis, et Eestis on raudteede vahed kitsad. Raudteeplatvormi miinimumlaius on neli meetrit ja sinna pole paviljoni võimalik panna. Samas tõi Kaarjas näiteks Tallinnas asuva Liiva jaama, kus 4,8-meetrisele perroonile paviljon rajati.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi raudteetalituse juhataja Indrek Laineveeri sõnul on paviljonid paigaldamise puhul põhitakistuseks kitsad perroonid. Nii nende laiendamine kui ka ka kahe rööpapaari vahelise ala laiemaks tegemine nõuab lisaraha. Laineveeri sõnul on rongireisijate elu mugavamaks tegemiseks ka muid lahendusi.
"Eeskätt on meil olnud raudteepeatuste ühendamise meede, kus 31 peatust said täiendava juurdepääsu teiste transpordiliikidega," rääkis ta.
Nutitelefoni omanikud saavad rongide liikumist reaalajas jälgida Elroni kodulehelt. "Ta ei pea tulema nii varakult sinna raudteepeatusse," lisas Laineveer.
Ka Šmiltinš märkis, et kuna rongiliikluse täpsus on tublisti üle 99 protsendi, siis ei peagi inimene perroonil pikalt aega veetma.
"Ooteplatvormile tuleb inimene suhteliselt vahetult enne rongi saabumist, et see ei oleks koht, kus võiksid tekkida vaba aja veetmise grupid," rääkis Šmiltinš.
Eestis on 132 ooteplatvormi ja mullu registreeriti 250 vandalismijuhtumit.
platvormidel muuta ootepaviljonide olme liiga mugavaks, tõrjuvad noortekambad või asotsiaalid reisijad neilt välja ja tekkib palju avaliku korra probleeme,» selgitas ta.
See tekst on pärit aastast 2013! Ja kogu tollase jama sees rääkis ka Glase sma pläma nagu Laineveer ja Shmiltins - et pole vaja varem tulla ja bla-bla-bla. Punaseks tegin ühe eriliselt lameda ütluse, mis tegelikult mind tükk aega naermas hoidis. Ka siit saab järeldada vaid üht, et tolleaegsetest sadadest kommentaaridest ei õppinud Eesti Raudteel mitte keegi. Huvitav, kui nad uusi töötajaid palkavad, kas nad töövestlusel enne uurivad, ega tegu pole juhuslikult hoolivate inimestega? Et siis saab need tagasi saata! Või on asi hoopis selles, et Eesti raudtee teeb oma töötajatele maksumaksja rahadega kalleid koolitusi, õpetamaks, kuidas peab vastama aastast aastasse, et mingi hinna eest mingeid kohustusi ei lisanduks? Koolitajaks Laineveer?
http://eestimaablogi.blogspot.com/2021/10/ootepaviljonid-rongisoidu-romantilised.html
Õudne kui oleksin ka 10 aastat samal tasemel või lausa taandarengus! Ja siis imestatakse, miks ma olen "kuri"! Lausa peabki olema, kui ametnike puhul on arengupeetus!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar