MTÜ Jõgevamaa Ühistranspordikeskus annab teada liinimuudatustest.
Alates 10.01.2022 muutuvad järgmised sõiduplaanid:
Liin nr 121 (Jõgeva - Aidu - Tapiku - Lahavere - Jõgeva) - väljumisaeg Jõgevalt muutub 5 minutit hilisemaks, ära jääb Kõpu peatus.
Liin nr 136 (Põltsamaa – Puurmani – Painküla – Jõgeva) - väljumine 55 minutit varasemaks (väljub Põltsamaalt 17:10, seni 18:05, Jõgevale jõuab 18:03, seni 18:55).
Liin nr 118 (Põltsamaa - Puurmani - Laeva -Tartu) - kõikidest peatustest väljumised 10 minutit hilisemad (väljub Põltsamaalt 17:45, seni 17:35). Lisatud peatus Puurmani rist.
Liinimuudatustest leiab infot ühistranspordikeskuse kodulehelt
XN--HISTRANSPORT-CLB.EU
Kuidas seda ikkagi mõista? ÜTK-d loodi sisuliselt omavalitsuste initsiatiivil ja üldjuhul on ka juhatuses igast omavalitsusest inimene. Keegi ka Jõgevamaa ÜTK-s, aga kas KOV-ist? Muidugi ei maksa imestada, et hoitakse ennast kaugemale, sest kes tahab ikka rohkem tööd teha, eriti kui juhtidel palk ka niisama kasvab!? Midagi ei tee kuulma ka MKM.
No mis siis ikka, peab jälle tegema ära nendesamade ametnike töö! Vabandan kui mõni viga sisse satub, peatus.ee järgi pole niisama lihtne asju sobitada ja võrrelda.
Küsimus ÜTK-le: Mitu minutit on arvestatud rongilt bussile ja vastupidi minekuks?
Ajad, mis pakkumisena kirjas, seotud üldjuhul rongidega, kuigi selge see, et iga bussi puhul ei saa neid võtta prioriteedina, aga maksimaalselt võimalikuna siiski. Ka vaadata üle puhkepäeviti sõitvad liinid, sest ühendused on täna halvad.
Ja veel, täna on Jõgevamaal bussid PIGEM KIUSU PÄRAST PEA ALATI KAHE RONGI VAHEL, NII ET PEA ÜKSKI EI SOBI RONGILT ÜMBERISTUMISEKS JA VASTUPIDI. Elron aga ei muuda oma põhisõiduplaane nii tihti ja ulatuslikult kui püütakse väita! Jättes aga piisavalt aega ümberistumisteks, ei mõjuta ka rongide muudatuse nii oluliselt enamasti.
Ja veel, täna on Jõgevamaal bussid PIGEM KIUSU PÄRAST PEA ALATI KAHE RONGI VAHEL, NII ET PEA ÜKSKI EI SOBI RONGILT ÜMBERISTUMISEKS JA VASTUPIDI. Elron aga ei muuda oma põhisõiduplaane nii tihti ja ulatuslikult kui püütakse väita! Jättes aga piisavalt aega ümberistumisteks, ei mõjuta ka rongide muudatuse nii oluliselt enamasti.
Eelistada juhul, kui muudatused vastassuuna bussidel lähevad vastuollu busside ringluse jm õhtul Tallinnast , hommikul Tallinna.
Arvestama peab, et erinevate suundade puhul muutub Aia, Piiri, Tähe ja Jõgeva Alevikutee peatuste kasutuselevõtu jaoks bussile ja bussilt sihtkohta jõudmine kiiremaks.
Arvestama peab, et erinevate suundade puhul muutub Aia, Piiri, Tähe ja Jõgeva Alevikutee peatuste kasutuselevõtu jaoks bussile ja bussilt sihtkohta jõudmine kiiremaks.
IGAL JUHUL ON OLULINE OOTEAEGADE VÄHENDAMINE ÜMBERISTUMISEL JA ABI JUBA SEEGI, KUI "TERVET REHKENDUST EI JÕUA, TEE POOL" ehk siis praeguse ja minu poolt pakutud aegade vahel kompromissi leidmine. Olulisim on, et mingeid napikaid ei tohi olla, ca 10 min muudatused tuleb nende praeguste napikate puhul ära teha ilma vastu vaidlemiseta.
Muuta:
* Lääne poolt Põltsamaale saabuvad bussiliinid nagu 37 jt peaks sõitma Puhu Ristini.
* Jõgeva - Mustvee bussiliinid on vaja pikendada või siduda Mustvee - Kallaste bussiliinidega.
* Jõgeva bussipeatus nimetada ümber JÕGEVA JAAM.
* Rongiaegadega sobitada kõik võimalikud liinid Siimustisse jm
* Võimalusel Põltsamaa liinidega alustada Jõgeva Alevikust vähemalt osade liinide puhul (läbi Piiri ja Tähe peatuste)
* Otsida võimalusi liinide ühendamiseks Jõgeva Jaam - Vägeva Jaam - Järva-Jaani - Paide.
* Võimalusel sobitada rongidega ka Jõgeva - Tartu busse, vajaduse korral ka peatuses Tabivere Jaam.
* Muutmiste juures arvestada aga, et osade busside muutmise puhul võib halvemuse poole muutuda intervall, seega on oluline püüda muuta kõik mainitud liinid.
* Rongiaegadega sobitada kõik võimalikud liinid Siimustisse jm
* Võimalusel Põltsamaa liinidega alustada Jõgeva Alevikust vähemalt osade liinide puhul (läbi Piiri ja Tähe peatuste)
* Otsida võimalusi liinide ühendamiseks Jõgeva Jaam - Vägeva Jaam - Järva-Jaani - Paide.
* Võimalusel sobitada rongidega ka Jõgeva - Tartu busse, vajaduse korral ka peatuses Tabivere Jaam.
* Muutmiste juures arvestada aga, et osade busside muutmise puhul võib halvemuse poole muutuda intervall, seega on oluline püüda muuta kõik mainitud liinid.
Põltsamaa - Jõgeva - Põltsamaa
* Liin 400 Jõgevalt 8.30 asemel tuua varasemaks, välj 8.10-15 (rongid 8.04)
* Liin 122 10.15 asemel 9.50 (rong 9.38)
* Liin 404 11.30 asemel 11.15.
* Liin 102 14.25 asemel 13.50 (praegu liiga väike vahe kommertsliiniga, rong 13.39)
* Liin 110 16.10 asemel 15.50 (rong 15.37)
* Liin 100 17.15 asemel 17.05 (rong 16.51)
* Liin 407 19. 00 asemel 18. 30 või 19.20 (rongid vastavalt 18.21 ja 19.11)
Põltsamaalt
Liin 111 saabumine Jõgevale 7.34 asemel 7.50 (rong 8.03)
* Liin 402 s 9.15 asemel 9.05 (rong 9.15 ehk täna täpselt ühel ajal.)
* Liin 405 12.45 asemel 12.30 (rong 12.36)
* Liin 124 14.05 asemel 14.30 (rongid 14.42 ja 14.55)
* Liin 103 14.55 asemel 14.30 (vt eelmist rida)
* Liin 406 18.20 asemel 18.00 (rongid 18. 07 ja 18.21.
* Liin 104 s 18.55 asemel 19.05 (rongid 19.11 ja 19.27)
Jõgeva - Mustvee - Jõgeva
(busside vahed täna väga pikad, seda olulisem sobitada ning on vaja tagada Jõgeva ja Mustvee vahle ka PÜHAPÄEVITI vähemalt 3 ühendust)
* Liin 206 Jõgevalt 11.00 asemel 11.12 (rong täna 11.04!!!)
* Liin 185 12.05 asemel 12.45 (rong 12.36)
* Liin 218 13.00 asemel 13.45 (rong 13.39)
* Liin 200 18.15 asemel 18.30 (rong 18.21)
Mustveest
* Liin 220 saabumisega Jõgevale 7.37 asemel 7.50 (rongid 8.03)
* Liin 205 s 8.20 asemel 7.50
* Liin 213 11.15 asemel 10.55 (rong 11.04)
* Liin 207 s 14.00 asemel 14.35 (rongid 14.42 ja 14.55)
* Liin 205 16.35 asemel 16.45 (rongid 16.51 ja 17.08)
* Liin 203 18.54 asemel 19.05 (rongid 19.11 ja 19.27)
Liin 136 (äsja muudetud) Põltsamaalt 17.05, Jõgevale saabumine 17.58 - on kindlam rongile jõudmine.
Jõgeva - Palamuse - Jõgeva
* Liin 191 Jõgevalt v 08.05 asemel 08.15 (rongid täna 8.04)
* Liin 163 9.00 asemel 9.45 (rong 9.38)
* Liin 163 9.00 asemel 9.45 (rong 9.38)
* Liin 185 v 12.05 asemel 11.15 (rong 11.04)
* Liin 180 v 16.00 asemel 15.50 (rong 15.37)
* Liin 162 v 16.40 asemel 17.00 (rog 16.51)
* Liin 233 18.00 asemel 18.27 ja jõuab tagasi 18.40 asemel 19.05 (mõlemad ajad seotud rongidega)
* Liin 253 Jõgevale saab 11. 42 asemel 12.20 (rong 12.36)
* Liin 192 s 14.15 asemel 14.30 (rong 14.42)
* Liin 173 s 14.58 asemel 14.48 (Rong Tartusse 14.55)
* Liin 162 s 17.38 asemel 17.00 (rong 17.08)
* Liin 733 s 19.25 asemel 19.20 (rong 19.27)
Liin 121 Jõgeva - Lahavere - Jõgeva välj 15.45, saab Jõgevale 17.00.
(Seesama liin, mille ajad muutuvad al 10. 01 ilma igasugust tähelepanu pööramata rongi aegadele, praegu 15.37 ja 17.08. Sellised muutmised näitavad, kui vähe soovitakse reisijate arvu kasvatada, näha oma mätta otsast kaugemale ja leida Jõgevamaa "visioon")
(Seesama liin, mille ajad muutuvad al 10. 01 ilma igasugust tähelepanu pööramata rongi aegadele, praegu 15.37 ja 17.08. Sellised muutmised näitavad, kui vähe soovitakse reisijate arvu kasvatada, näha oma mätta otsast kaugemale ja leida Jõgevamaa "visioon")
Liin 118 Põltsamaalt aeg jätta samaks, Tartusse suunata läbi peatuse Tartu Jaam (rong Tallinna 18.56)
Tegelikult on vaja muidugi 4-5 korda päevas põhiliiniks Jõgeva Jaam - Kuremaa - Palamuse - Elistvere Mõis - Äksi Keskus, Tabivere Jaam ja tagasi. Selle kunagi ka koostasin, aga eks vajaks uuesti tegemist, samas on raske loota sellise valitsuse juures ÜT olulist paranemist.
Eks see enda kaelast ära sokutamise mure ole pea kõikjal. Samas ei taheta justkui aru saada, et ollakse osaline (mõne erakonna?) räpastes mängudes? Antakse n.ö. oma panus ühistranspordi halvenemisse, mis on omakorda selge kliimaeesmärkide ja rohepöörde vastu minek, eeldades, et küll rumalad ära petame?
Suuremad või väiksemad ajalised muudatused rikuvad kellegi rutiini ära, sh õpilased? Võimalik, aga teatud määral peab ühiskond oma elukorralduse ümber tegema, lähtudes mitte ainult enda vaid ka teistes vajadustest! Ja nagu teada, on töö- ja koolipäevade algus- ja lõpuajad ikka üldjuhul täistunnil, seega busside peavadki saabuma enne ja väljuma peale täistundi, see on põhireegel. Tööpäev 8 tundi on ka enamasti täistunnil algamas, nt kl 8 ja lõunaaja pikkusega saab mängida, seega nii et tööpäev lõpeb kas 16.30 või 17.
Valda ei huvita? Siis on see vallaametnike mure leida üles endas empaatia! Ja veel, Piiri, Tähe ja Jõgeva Alevikutee peatuste kasutamise peale ÜTK ei tule? Mis siis peakski nii jääma, sest vallavalitsuse jaoks on KA bussiliikluse efektiivsus ükskõik? Võimu jaoks on oluline ükskõik? Kas te ikka enne valimisi saite aru, milleks te kandideerite? Ja ametnikud, milleks te tööle läksite?
Põltsamaa vallal omad asjad, mida vaja muuta, eelkõige tagada Viljandi - Kolga-Jaani - Põltsamaa vahel vähemalt 3-4 x päevas bussiühendus, soovitavalt aga kokku liites need liinid Jõgeva - Põltsamaa liinidega. Ka muude busside sõitmine Puhu Ristini.
Jõgeva Mustvee bussiliine tuleb aga pikendada Kasepääni ja lisada peatus Raja piirkonnas, praegune vahemaa Mustveeni liiga pikk.
*************
21.01.
Jõgeva ÜTK muutis sõiduplaane, aga vaid kosmeetiliselt. Mitte ühtegi vajalikku muudatust.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar