Blogiarhiiv

laupäev, 1. jaanuar 2022

Reportaazh Riisipere - Rohuküla raudtee esimeselt kilomeetrilt ja ERR-i lugu siinsest postitusest. Juuni 2019

 

Pühapäev, 9. juuni 2019

HRT - reportaazh Rohuküla raudtee esimeselt kilomeetrilt.


Aitäh HRT toetajad, Keskerakonna, EKRE jt poliitikud. Aitäh Go Track!

Reisirongiliikluse katkemisest on möödunud peagi 24 aastat, rööbaste ülesvõtmisest 15 aastat. Täna sai esmakordselt peale seda maha pandud esimene raudteelõik teisel pool Riisipere ülesõitu, nii kilomeetrijagu. Suur samm inimestele! Enda tunnet ei oska ma kirjeldadagi. Pisut ehk ikka tusane, et see nii kaua aega võttis (7 aastat esimesest postitusest siin lõigul), aga samas tekkis klomp kurku kohal olles...


Uued liiprid-rööpad Vasalemmas ootamas.


Veel on lõppjaamaks Riisipere.



Kahe päeva jooksul käisid kohal mitmed "reporterid" - raudteesõbrad.





Vaade ülesõidult Riisipere jaama poole. Siitsamast, mille kaader oli kord Vabariigi Aastapäeva kontserdi piltide hulgas.



Ja eesmärk on teada! Sinna, kus oodatakse ja tibake kaugemalegi!
Foto: Andi Veskioja.





Ülesõit remondis teist päeva, aga minu jaoks oli üllatav, kui palju oli siin, ka Nissi poolt, autosid, mille juhtidel polnud infost õrna aimugi! Küllap oli ka viited ja märgid viletsasti paigaldatud, et väga paljud tühja sõitu tegid ja küsisid, kustkaudu ringi sõita!?



Selle kahe päeva jooksul jõuti  lisaks ülesõidu taastamisele maha panna kilomeetrijagu rööpaid. Iga päev just nii ei saa jutti, aga sisuliselt saaks raudtee Rohukülani maha aasta jooksul.
Siinkohal on ka kõvasti mõtteainet. Elektriraudtee maksaks ca 70 miljonit, ilma võrguta 35. Seega, kuna juba räägitaksegi hübriid ehk kahesüsteemsete rongide ostust, siis oleks ehk mõistlik jätta Turbast edasi elektrifitseerimata ja vabaneva raha eest osta kahesüsteemseid ronge juurde? Neid on ju vaja, vähemalt ajutiselt, ka Tapa liinil!? Tulevikus ehk ka mujal ja selge, et praegu plaanitavast 4 kooseisust, mida võidakse juurde tellida, ei piisa! Vaja on ju ka Tallinn - Pärnu - Riia raudtee valmis ehitada ja porgandid sõitma panna. Muidugi, lisaks neile on vaja ka kaugronge, aga vene laius on siin ainumõeldav.




Tegu R65 marki rööbastega ehk siis rööpa üks meeter kaalub 65 kilo.


Nii käib siin tänapäeval töö. Nn redelid ehk varem kokkuklopsitud rööpad-liiprid tuuakse kohale ja tõstetakse järjest maha. Hiljem killustik, tee toppimine ja rihtimine ning erimeetodil rööbaste kokkukeevitamine.
Siin siis ka kontaktvõrk (mille postide aluste paigaldamisega on bürokraatia tõttu veidi maha jäädud), kuid nagu mainisi, Turbast edasi ei ole see tingimata vajalik. Nii saaks raha kokku hoida, rongide graafikut ja peatusi reguleerida jms. Näiteks põhiline osa ronge tulevad Haapsalust ja Rohukülast kõikide peatustega Turbani /vajadusel ka Riisipereni või Vasalemmani või Keilani) ning edasi saaks Turbast Keilani sõita suuremaltjagu läbisõiduga ja ka edasi osade peatustega. Turbast aga seal oodanud elektrirong hakkab kõikide peatustega järgi sõitma. Tõsi, see nõuab ka automaatblokeeringu ehitamist ehk siis sama foorisüsteemi, mis on ka Keilast edasi. Aga see pole midagi keerulist. Väga oluline see ka seetõttu, et jaamasid, kus rongid siin mööduda saaks, pole just väga tihti.







 











Terviseteel oli alati palju liblikaid. Nii oleks väga tore, kui ka teenindustee tekiks raudtee kõrvale, kus ka jalgrattaga liikuda saaks. Seda vajavad ka kohalikud. Näiteks alates Kivitammi ülesõidust.




Me kõik teame, kelle tuleviku nimel selliseid asju on vaja teha. Ja sisuliselt samasugune peaks tulema ka RB, selleks, et meie lapsed ja lapselapsed ennast surnuks ei maksaks!







Luksmajutus`?



Veoalajaama ehitus jätkub.


Ja pole enam väga palju aega jäänud, kui siin ei ole enam punane tuli.
Küll pole aga Elroni poolt kuulda mitte essugi sellest, milline saab olema sõiduplaani kavand? Nagu ikka, rahvale enne ei näidata, kuni valmis?





Nii mõnegi jaoks on aga lähiajal vaja vähem autoga sõita. Seda muidugi juhul kui Elron suudab tasemel sõiduplaani teha. Ja eiti siis kui Turba - Tallinn sõiduaeg oleks 45-50 min?



Seni oodates aga loeme raamatut...



Aga mina kui HRT olen rahul. Kuigi väga pika viivitusega, on ometi astutud üks suur samm Eesti jaoks!



11 kommentaari:

  1. Aitäh Keskerakonnale, sotsidele ja IRL-ile oleks ehk asjakohasem tänuavaldus, kuivõrd raudtee ehituse algatas siiski eelmine valitsus!

    Aga aitäh Neeme Sihvile meeleoluka ülevaate ja head piltide eest!

    Vasta
    Vastused
    1. Võta heaks!

      Keskerakond ja EKRE on olnud suurimad toetajad, Isamaast neid siiski vähem olnud kuid see-eest sealt tuliselt toetanud Tõnis Palts, ka Kalle Muuli jmt. Homne päev näitab rohkem, sest ka nüüd nad valitsuses.
      Sotsidest toetas eelkõige Neeme Suur, teised vähem mõnevõrra. Aga eks oma mõju ka üksikutel erakondadest, kes hea sõnaga toetanud! Kahtlemata!
      RE oli muidugi vastu, v.a üpris paljud kohaliku "tähtsusega" poliitikud, aga ega peakontor neid väga kuulanud. EKRE aga siiski alati toeks olnud sel teemal, üpris tugevalt ja on olnud seda nüüdki.

  2. ja mida ma näen - paigaldavad liivale , trass igatepidi tasandamata. uus relsipaar paistab ka kõver kui kreeka ee. ja selle tulemuseks on jälle max 90km kiirust, sest kiiremini ei saa, sest tee on vilets - milleks selline pusku.

    Vasta
    Vastused
    1. Nii peabki olema. Alguseks pannakse nii nagu on, siis sõidab masin, mis tõstab rööpad ja tasandab trassi.

    2. rong sa oled ju ebakompetentne juhmard kes näeb esimest korda pooleli olevat raudtee ehitust.

    3. Tänud!

      Kõrvalt võib jääda üpris ekslik mulje. On ju pildid meelega tehtud erineva nurga alt, nii ka pilt, mille järgi tee tundub hirmuäratavalt kõver! Tegelikult on see loomulik, R65 marki rööbas (1 m kaalub 65 kilo) on üpris jäik esmapilgul. Peale killustiku ehk ballasti panemist tuleb aga peale järgmine tehnika, rihtimis- ja toppimismasin. Nende ülesanne on nii tee rõhttasapinnal "jonksu" ajamine, kui ka kõrvaldada igasugused külsuunalised jõnksud. Nii tagataksegi sujuvalt kulgev raudtee.
      Trass on kenasti tasandatud, viimase tasandamise järel ei ole lubatud isegi ratastranspordiga sellele sõita. Liivakiht õhuke, all kruus ja väga heas seisus vana tamm. Vajumiste vältimiseks osa halvemat vana alust isegi kõrvaldati. Kui on mõnel lõigul tegus soisema maaga vm, kasutatakse ka alustekstiili ehk geotekstiili. Tee kiiruseks on planeeritud kuni 160 km/, vaid mõne kõvera puhul (Jaakna jm) jääb kiirus väiksemaks.
      Kui paekillustiku asemel kasutatakse graniitkillustikku on ka vähem karta erinevaid lirtsmeid ehk siis killustiku purunemist, selle tolmus tekkivaid vett mitte läbilaskvaid kohti jne.

  3. Mõned kommentaarid:

    Hea algatus!
    Sobimatu
    11.06.2019 11:56:29
    Tee Haapsaluni on viimase aja parimaid ideid, mis puudutab raudteed! Linn, kuhu käib suviti väga palju sise- ja välisturiste, saaks majandust veelgi elavdada. Lisaks tekiks elumõte ka vahepealsetele väikeasumitele, kust rahvas ära jookseb. Tallinn-Haapsalu maanteelt kaoks suvisel perioodil tuhandeid autosid, mille kompenseerib mugav ja kiire rong.
    -----

    Vasta
    Kust otsast?
    Sobimatu
    11.06.2019 17:10:01
    Hea algatus? Asjaolude sunnil sõidan pidevalt, st mõned korrand nädalas, eriti kevadest sügiseni Tallinn-Haapsalu- Tallinn suunal. Kindlasti ei hakka ma seda rongiliikluse taastumisel rongiga tegema. Bussid väljuvad iga tund, vahel ka 2 tk tunnis, sõidan ikka autoga ... ei näe põhjust, miks peaksin seda hakkama tegema rongia. Tundub lihtsalt olevat mingi kamp aktiviste, kellel on lapsepõlvest kaunis mälestus rongisõidust Haapsalust pealinna ja nüüd üks jõmm sellest kambast, olles ise valitsuses pirukate jagamise juures, kogub raha pumpamisega raudteerööbastesse endale järgmisteks valimisteks hääli. See on mõttetu projekt, sündides juba surnud. Milleks, nagu päriselt, mille jaoks on vaja taastada rongiliiklus Tallinna ja Haapsalu vahel? Äsja suleti rongiliiklus Tallinna ja Pärnu vahel, väidetavalt reisijate vähesuse tõttu ja rööbaste vananemise pärast. Kas nüüdsest hakkavad kõik rongiga Haapsallu sõitma??

    ----

    Vasta
    Totu Kuult
    Sobimatu
    11.06.2019 12:13:57
    Eestimaa maksumakste kingitus Turba elanikele : ""Eesti Raudtee sõlmis Turba-Riisipere raudteelõigu ehitajatega lepingud. Valitsus kiitis Turba-Riisipere raudteelõigu ehitamise heaks möödunud aasta mais täiendavate taristuinvesteeringute programmi raames. Ehituse maksumuseks on kavandatud ligikaudu 8 miljonit eurot"". Link : online.le.ee/2018/12/21/riisipere-turba-raudteeloigu-ehitajatega-on-lepingud-solmitud/ ...Ja Turbas elab koos lähi-ümbruskonnaga kokku, vastsündinust surijani, ca. 1000 inimest. Või siis igale Turbakale, 8 000 eurone kingitus, ülejäänud eestimaa rahvalt.... Või siis ilusamalt öeldes, jälle üks veskikivi maksumaksjal, selle raudteejupi näol kaelas.

    -----

    Kuuuurija
    Sobimatu
    11.06.2019 17:54:28
    Miskipärast aga selle liikumisviisi heaks pidajad ei ole ise nõus oma head sõitu kinni maksma.

    ------

    Teadjad kommenteerivad vähem, palju on aga neid, kel puudub pildi nägemise oskus ja/või kelle jaoks on tegemist tundmatu asjaga. Omajagu vahva muidugi, et kuulus Kuuuurija kommenteerib endiselt, teinud seda juna kümmekond aaastat ja on eriti hea näide inimesest, kes mitte midagi selle aja jooksul selgeks saanud ei ole. Aga lõbus ju ikka!

    Eriti hea on lugeda Hr Kust Otsast kommentaari. Tõsiselt ikka või? Kui sõiduplaan Haapsallu (Rohukülla) saab olla vähegi tasemel, aga luban, et sedagi teemat hoian kõvasti kuuma tule peal, siis tahaks sõita koos nende skeptikutega tulevikus.

    Aga ma tean ka seda, et neile on üpris võimatu midagi ka selgeks teha! Peeaasi on, et nii oluline asi on liikuma lükatud! Teha on aga üle Eesti veel oi kui palju!

    Vasta
  4. Delfi vahel huvitav jälgida. Kahju vaid, et ei tea, kes on kommenteerijad, sest mõne puhul on vaid samm kenijaalsuseni....
    Iga sõna on PUHAS KULD!!!

    https://arileht.delfi.ee/news/uudised/fotod-riisipere-turba-raudteeloigul-paigaldatakse-roopaid?id=86490793&com=1

    Hjjk
    Sobimatu
    11.06.2019 23:52:35

    @rv Rail balticu eest maksab Eesti vaid väikese %. Ning Rail Balticul on vähemalt lootust. Ma ei näe mitte mingit kasutegurit 50km jupil Haapsalusse. Mõnel inimesel on ju tore rongiga sõita, kuid reaalsuses on Haapsalu bussidki nädala sees täiesti tühjad, ning ka uuemate rongidega poleks rongiliiklus kiirem bussiliiklusest.
    Pärnu suunaline kiirraudtee 150km oleks juba ise tuntavalt tasuvam, kui vaid Pärnu ja Tallinna vahel rong käib, ning kui sealt läheb edasi Raudtee Euroopasse on lootust ikka suuremaks kauba ja reisijate veoks.
    Ma üldse ei saa aru inimestest, kes soovivad Haapsalu raudteed, kuid laidavad Rail Baltikut. Haapsalu raudtee hoolduskulud selle olematu rongiliiklise jaoks on kordades kõrgem 1meetri kohta, kui Rail Balticu oma. Tunduvalt targem oleks Raudtee ehitada juba pigem Raplast-Virtsu ja silla tulekul Kuressaarde, mitte Haapsallu, Rail Balticu vga ongi see, et Raplakandis pole ettenähtud vahepeatust ja ühendusteed raudteega jääks vähemalt alguses kehvaks. Kuid igal juhul 1000000 korda mõtekam Haapsalu rqudteest või kasvõi Turba otsast. See on lihtsalt populistlik raha raiskamine! Parem laiendage Tallinn- Haapsalu maanteed.
    Muide olen Haapsalust pärit, ning ma ei näe sellel mingit mõtet. 95 raudtee suletigi, kuna reisijaid oli liiga vähe.

    Vasta
    Vastused
    1. Vastus oli selline:

      ....
      Sobimatu
      12.06.2019 00:16:24

      @Hjjk Rail balticut muidugi haapsalu raudteega võrrelda on napakuse tipp. Reil baltic on riikide vaheline tugev ühendus euroopaga Tallinn-Pärnu-Riia on ikkagi ülemiljoni inimese. Haapsalu raudtee on suht vähese prioriteediga regionaalprojekt. Miks haapsalu raudteed vaikselt taastada tasub on see, et tegu on siiski olemas oleva elektrifitseeritud haruga. Mujal eestis pole siiani uusi elektrifitseeritud rauteelõike ehitatud. Haapsalu tellinna vahet käib praegu päevas 18 bussi! 6:00, 6:30, 7:15, 8:00, 9:00, 10:05 (2 tükki korraga) 11:30, 12:15, 13:30, 14:10, 14:40, 15:40, 16:15, 17:00, 17:30, 19:05 ja 20:50 ja enamus neist on korraliku täituvusega v.a. go bussi omad, mis on teistest kallimad. Samas on bussireis ülimalt aeglane säästliku autoga saab sama raha eest 2x kiiremini ja paljud võtavad raha eest reisijaid peale. Buss teeb oma lollakaid auringe taebla parkimisplatsil, palivere, risti jne jäävad maanteelt kõrvale. Lisaks buss sõidab sinna lollakasse tallinna bussijaama, absoluutselt mõttetu koha peal. Kunagi õhtused ja hommikused pussid tegid kesklinnas peatuse nüüd on valikkas ei kusagil odra tänaval või siis mõnda kohta hoiab aega kokku pääskülast edasi linnaliiniga tulles.

    2. Vabandan, et ma ise si suuda, kuid pean ikka rõhutama kui suur teadlane on Hjjk! Kindlasti vajaks ta seda osa rahast, mis hetkel jääb teadusrahastuse 1%-st SKP-st puudu!

  5. Tulevikuks on aga palju lootust, sest elu edendajaid leidub rohkem kui üks:

    Aga mõtle loogiliselt!
    Sobimatu
    12.06.2019 00:03:02

    Kuigi sa valetad selle 1 krooni kohta, siis mina ei julgeks täna isegi remonditud Haapsalu raudteed 1krooni (6 Eurosendi) eest endale osta, kui sellega kaasneb mistahes lisatingimus. Isegi maamaks viiks selle äri miinusesse, rääkimata korrashoidmisest. Heal juhul Reedel Haapsalu suunas ja Pühapäeval Tallinna suunas oleks mõtet üle kahe vaguniga reisikat sinna panna, ning ülejäänud päevadel pole mõtet ise vedurit käivitada. Riisiperest ja Turbast käiakse veel igqpäevaselt Tallinnas töölgi, kuid seal edasi? Kui riik meeletuid dotatsioone ei maksa, ei taha tasuta keegi ei raudteed, ega ka ühtegi rongi panna sinna sõitma. Kaubakatest pole mõtet rääkidagi, kahtlen et ravimuda Haapsalus kaevandma hakatakse ja Tallinnasse vedama.

     ***********************************************************

     

    Teisipäev, 11. juuni 2019

    ERR tegi blogi põhjal oma uudisnupukese raudteest.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar