Eestimaa Blogi 3. osast.
Laupäev, 4. mai 2019
Kasemetsa peatus, bussid ja grill.
Täitsa maitsev!
Kasemetsa ühispeatus on aga hea näide, kuidas asju ei tohiks teha!
Õigemini, ühispeatust pole siiani, nagu pole ka rongidega seotud
bussiliine! Absoluutne ükskõiksus igalt osapoolelt. Kuigi juba 2011 sai
korduvalt teavitatud, kuidas ja mida tuleb teha! Ja siit saab ka aimu,
millised on arusaamad või õigemini, kuidas arusaam puudub! Selle
bussiliini puudumise kohta selgus mure ka seekord Kasemetsas olles. Tegu
ääretult vajaliku ja olulise liiniga ning seda enam on uskumatu, et
seda ikka veel ei ole! Seda enam, et ammu teada ka sakukate vajadus Saku
- Keila, Saue jm bussiliinide järele. Loodud Saku Jaam - Vana-Pääsküla
ei ole hästi toimiv variant ja puhkepäevadel see üldse ei toimi!
Rongiaegadega pole üldse arvestatud, võib olla ÜTK ei teagi, misasi on
rong?
Muidugi pole siin asi ainult Saku valla tahtmatuses ja viletsas
suhtumises, vaid see puuduv bussiliin puudutab ka Kohila ning Saue
valda ja loomulikult Põhja-Eesti ÜTK spetsialiste.
Ärgem unustagem siinjuures, et ettepanekutest on möödas juba 8 AASTAT!!!
Et selle aja jooksul pole midagi tehtud, siis siinkohal on tegu puhtalt
tahtmatusega! Edelaraudtee küll kulutas veidi parkla heaks, Saku vald
kulutas ka kergliiklustee heaks (see on muidugi väga kõva sõna ja selle
eest saab vaid tänusõnu öelda!) Kuid puudub igasugune koostöö! Ja raha
otstarbekas kasutamine. Sest kui teha, siis tuleks valmis teha kohe kõik
vajalik korraga!
Parkla siin peakski olema pikk ja kitsas, muudmoodi pole ruumi. Sest
vajalik oleks ka pikka katusealuste rivi aiakaupade müügiks (raudtee
poolt tuulekindla seinaga), koht selleks on ideaalne! Seda kuuldavasti
ka proovitud, aga siis olla "segatud kergliiklusteel liiklejaid". Segada
saab aga vaid siis, kui asjad on läbimõtlemata.
Selles parkla koha peal siin peaks olema bussipeatus. Muidugi võiks ehk
bussipeatuse teha ka teisele poole söögikohta? Asjad tuleks kohapeal
erinevate osapoolte koostöös hoolikalt läbi mõelda ja kokku leppida!
Mulle meenub siin ikka see jutt kui mingil ajal oli Elron valmis 5 rongi
puhvetinurga jaoks kulutama 400 000 eurot. Ehk toetaks hoopis selliste
kohtade teket ja ettevõtjaid, kes siin midagi pakkuda püüavad?
Parkla jätkuks aga kaugemale edasi. Piisab üpriski ka sellest, et autod rivis saavad parkida.
Müügikohad peaks aga muidugi olema siinsamas käepärast. Nagu vaja oleks ka PUMPKAEVU! Ei pea olema elektriga, tavaline pumpkaev saaks toimida ka siis kui kuskil veevõrguga probleeme.
Pildil olev parkla peaks kuuluma bussidele ja ka grillika külastajatele. Rongile tulijate jaoks aga saaks parkla osa teha teisele poole puuderida, mis pildil näha. Puude juurde aga annaks ju paigaldadagi need kioskid?
Parkla jätkuks aga kaugemale edasi. Piisab üpriski ka sellest, et autod rivis saavad parkida.
Müügikohad peaks aga muidugi olema siinsamas käepärast. Nagu vaja oleks ka PUMPKAEVU! Ei pea olema elektriga, tavaline pumpkaev saaks toimida ka siis kui kuskil veevõrguga probleeme.
Pildil olev parkla peaks kuuluma bussidele ja ka grillika külastajatele. Rongile tulijate jaoks aga saaks parkla osa teha teisele poole puuderida, mis pildil näha. Puude juurde aga annaks ju paigaldadagi need kioskid?
Praegune bussipeatus on seal kaugustes, mis ei võimalda mingeid ümberistumisi.
Küll aga oli meeldiv näha, et siin on midagi taastekkinud! Rongist pole
midagi aimata, aga maantee poolt tulles tuleb juba söögiisu peale.
Ainuke miinus, kui õigesti mäletan, et hommikul pole kohta avatud. Kuid
muu koha pealt võib igati rahule jääda ja ostjaid jagub. Suvel pannakse
ehk ka lauad-toolid katusealusesse.
Siinkohalgi on mõtteainet. Ehk tahab ettevõtja laieneda? Ehk ehitada
suurem katusealune vm? Miks mitte teha see siis koos? Nii et saaks
tuulekindla ootekoja, infotahvlid ja tualeti? Või jälle kõik osapooled
ütlevad, et "pole nende asi"? Selline see riik siis ongi?
Tualeti puudumine ongi siin üks suuremaid murekohti. Mingit
plastmasspeldikut aga ettevõtja omalt poolt kinni maksta ei suuda, see
pole odav ega üldse ka mitte mõttekas lõbu.
Aga kel sinnakanti sattumist ja tee peal tunned, et kõht tühi, siis pea sinnani vastu! Tasub ära!
Äge juba see, et burgeris ei kasutata tavalist ketshupit vaid midagi hoopis paremat!
Juba kergliiklustee pidanuks olema algupäraselt perroonile lähemale planeerima!
On aga asjaosalistel midagigi vabanduseks tuua, et aastaid asjad tegemata? Millal siis tehakse? Paneme Eesti 2035 arengukavva?
Pühapäev, 5. mai 2019
Tund lõunale sõiduks ja tund tagasi.
Urdas ikka üpris uhke parkla ja on ka mõned bussid.
Padula on aga nagu ootel. Ei teagi, mis tekib mõlemale poole raudteed.
Kuid eeldada võib, et tulevikus lisandub uusi peatusi, nt Padula ja Saue
vahele.
Rong kimas aga nii kiiresti, et tablood "ei jõudnud järgi", kuigi juba Keilast väljas!
Vasalemma ülesõidul aga pole ka pärast Kulna avariid ikka veel signalisatsiooni.
Turbasse!
Päris palju sõitjaid pühapäeva lõuna ajal!
Shaslõki isu leevendab vaid topeltports!
Kõva möll.
Seda
pilti Riisiperes tehes meenus Nigula peatus Haapsalu raudteel. Peatus,
mida ei ole tahetud taastamise hulka lülitada. Kuigi asukojt on otse
Dirhami suuna tee juures ja seega, Noarootsi poolt rongile tulijad saaks
siit rongile. Seda aga ei peeta oluliseks.
Antud pildil on vaade Riisipere jaama Nissi poolsest küljest. Riisipere maantee pole just hea koht jalutamiseks. Küll aga on parkla, isegi väike, sel küljel oluline. Sest rongile tulija ei pea Riisipere peatänavale minema autoga! Ei ole vahet kui palju neid autosid on, oluline on põhimõte, kuidas autosid sellistel puhkudel vämal arvul tänavatle lasta.
Nii ka Nigula. Peatuse puudumine seal tähendab seda, et Noarootsi poolt tulijad peavad rohkem kütust kulutama ja sõitma kas Taeblasse või Paliveresse. See aga tähendab kümneid ja kümneid lisanduvaid autosid vaikses Vana-Taeblas. Milleks?
Antud pildil on vaade Riisipere jaama Nissi poolsest küljest. Riisipere maantee pole just hea koht jalutamiseks. Küll aga on parkla, isegi väike, sel küljel oluline. Sest rongile tulija ei pea Riisipere peatänavale minema autoga! Ei ole vahet kui palju neid autosid on, oluline on põhimõte, kuidas autosid sellistel puhkudel vämal arvul tänavatle lasta.
Nii ka Nigula. Peatuse puudumine seal tähendab seda, et Noarootsi poolt tulijad peavad rohkem kütust kulutama ja sõitma kas Taeblasse või Paliveresse. See aga tähendab kümneid ja kümneid lisanduvaid autosid vaikses Vana-Taeblas. Milleks?
Kas osa uusi perroone ehitatakse siiapoole?
Lõunat saab ka lähemal süüa, aga pilt selge, tunniga ekspressiga Haapsallu sobib küll!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar