Eestimaa Blogi 3. osast.
Reede, 23. august 2019
Võrumaale, ÜTK-d tunnetama.....
Et puhkuse ajal võimalik ka ametnikega kohtuda, siis oligi selleks
korraks plaanitud sõit Võrru ja Põlvasse. Ühe päevaga aga raske ära
käia, sest ühistransport ei sobi väga. Rong jõuab ju Põlvasse väga hilja
(ja sellega oldi ka kohtumisel nõus), seega oleks vaja ikkagi ka
varasemat rongi. Seda enam, et olemas väga erinevaid põhjuseid, miks
vaja kuhugi varem jõuda. Ja võib kohe ette ära öelda, et Põlva suunal on
vaja ja täiesti võimalik ka teha täna - panna liinile rong 5 korda
päevas. See kasvataks kõvasti reisijate arvu. Loomulikult on ka Võru
rongil mõte ja lolluste asemel tuleks raha ka sinna suunata.
Viivitamata.
Võru majutuses on hinnad aga üpriski krõbedad. On ka muidugi soodsa
hinnaga hostele jm, aga üldjuhul üksinda puhkaja "riisutakse paljaks"...
Naljaga pooleks. Leidsin aga väga heas kohas Rendipesa. Vaade imeline,
koht puhas ja mugav. Ainuke miinus, et 5. korrus pole mulle enam
naljaasi. Kuid kindlasti soovitan.
Vaade otse Tamulale!
Õhtune patseerimine kulges väikeses vihmas, aga ilus oli ikkagi.
Võrus puhas ja palju maju, mis oma värvidega ja muuga silma paistsid.
Haljastust ka üksjagu. Teedki üksjagu korras ja palju panustatud.Aga on
tunda, et tegu on ääremaaga.
Miks meil paljudel ei ole kodulehte ja FB lehekülg tühi? Nii vähe kui
googeldades leida võis, on koht väga soodne lihtsaks majutuseks. Ei
soovita kliente või on hoopis maja pidevalt täis?
Korraks ka keskväljakule, mis mulle üpriski meeldib. Tõsi, puudu on
katused, mida justkui plaaniti. Ja pole joogivee kohta. Eriti kohas, kus
laatasid plaanitakse jm, peaks see olema elementaarne?
Üks vingemaid bussiootekodasid, eks ole? Miks aga eeldatakse, et väljakul soovitakse alati lõõskava päikese all istuda?
Ja veel üks suur miinus ongi need tankitõkked!" Igati ohtlikud, nii
jalakäijatele, lastele, ratturitele kui ka autodele. Mis segab nende
vahele istutada poolkõrget (igi)haljastust? Ja paigaldada pingid siia?
Liiga kivi, mitte harmoonia on see väljak niigi!
Võrumaa Toidukeskusest mul varem juba on pilte, valik ja hinnad head.
Palju sellist, mida mujal pole näinudki! Salatid jpm ülimaitsvad!
Toidud, pakendites ja ilma, on kuidagi eriti heade värvide ja
väljanägemisega. Ning palju on väikeettevõtjate toodangut. Kuid teisel
korrusel söömata jäi mul ka seekord.
Need peaks olema justkui pingid? Väga pikad vahed treppidel ehk siis
istuma hakatakse ronima jalgsi neil talludes? On siis ikka istepingid?
Iseenesest väga ilus kõik muidugi.
Huvitav, kuidas uus puit vastu peab? Siin pole käimisrajal tegu tavapärase sügavimmutusega vaid millegi muuga.
Liiter õli rikub miljon liitrit vett! Et selline hea mõtteaine. Ja me
saastamegi sageli tilkhaaval. Kõike kinni püüda ei õnnestu, aga meelde
tuletas see pilt küll.
Väiksemad tänavad kividest ja see peaks kestma! Tõsi, kuskil korra ümber kaevu torkas silma, et kivid reas pragunenud.
Hea näha kui järjest märgatakse ka uusi puid istutada.
Igati äge maja, aga sellest enam vist mingit asja ei saa....
Aga eks igas linnas ole omad mürad ja müratekitajad. Paljusid ju ei
huvita muu kui oma "nauding" ja kui selleks on ainult paaruandmine, siis
seda rohkem seda on. Tallinnaga aga siiski võrrelda ei saa.
Hommikul oli aga ees Põlvasse sõita, kohtumisele vallavalitsuses.
Otsebussi sobival ajal ei olnud, aga sest pole midagi. Näebki rohkem.
Hea,. etpood varakult lahti, sest bussijaam pole ikka arenenud. Aga eks
peagi vaata,a. kas tulevikus seda sellisel moel enam vaja ongi?
Buss tegi head sõitu, aga hea oli jälgida olukorda maanteel.
Küll aga saab aimu, kui oluline oleks paremini tööd teha, et inimesi
meelitada autosid koju jätma ja ühistransporti kasutada. Mina tulin
bussijaama "poole linna pealt" ca 25 minutit. Mida kommertsvedajadki
arvavad iseenesest? Et linnas, kus linnaliiklus on väga vilets,
tahetakse meeleldi kulutada aega tund või rohkemgi päevas, et
ühistransporti kasutada? Eriti kui pead veel igapäevaselt kasutama üpris
kallist kommertsliini? Ja siis süüdistatakse eeltasutud transporti ja
ei tea mida veel? Kellegi sõiduvõimalusi aga see halvemaks ei tee, kui
bussid alustaks Koselt ja teeks linnas sees 5 peatust nagu
maakonnaliinid? Või kasvõi 3 peatust? Jah, bussijaamas peaks siis
piletite müük küll ca 20-30 min varem lõppema. Et ei tohiks olla juhust,
kus buss juba täis, aga pileteid müüakse. Võru on ikkagi üpris suur
linn! Muidugi peaks ka maakonnaliinid nii sõitma, kuigi tänu kohtumisele
sain teada, et see veidi keeruline, vaja justkui hankete muutumishetke.
Tõesti vaja või? Jah, bussifirmadel võib siis vastuseisu küll esineda,
aga tahetakse siis reisijaid vedada või niisama raha kasseerida?
Õnneks oli ka häid uudiseid koosolekult. Mina seda ei teadnud ja arvan,
et paljud kohalikudki mitte - et NÜÜD SAAB KA MAAKONNALIINIDEGA LINNAS
MITMES PEATUSES SÕITA. Et ei ole ainult nii nagu varem, kui väljuvatel
liinidel lubatud vaid sisenemine ja vastupidi.See muudab mõnevõrra
paremaks võimalused ka bussijaama jõuda.
Maanteel eriti tänu "värviridadele" aimata, et väga vähe on ristmikke,
kus aeglustus- ja kiirendusrajad ning vasakpöörde rajad. Ometi peaks
need olema elementaarsed ja ENAMUSTES kohtades, kus tehakse ristmike
remonti, peaks need ka tekkima. Miks siis ei teki?
Mõnus kergelt siil udus hommik oli.
Siin on aga hästi näha, kuidas asi veidi loogiline ses mõttes, et bussipeatus ei ole eraldi tasku vaid see seotud lisarajaga.
Siin aga, kes tahaks siin hoo maha pidurdada ja ohtlikke mahasõite teha?
Miks ikkagi peab olema kaart suvalises kohas? On ju natuke lisarajaga
bussipeatusi? Ja miks üldse parklaid ka täna nii vähe on?
Ilus, väga ilus!
Siin aga eelnevale vastupidine näide. Bussitaskust väljasõit ja seejärel
pööre nõuab pearajale suundumist. Miks??? Eelmise näite järgi selge, et
teatud määral saaks selliseid kohti kasutada isegi kiiremate
möödalaskmiseks, mida ju kogu aeg nõutakse!? Aga tingimusi selleks ei
looda?
Suiin vist vähemalt seegi probleem laheneb, aga jällegi, ei tohiks teha
mingit remonti lihtsalt paari teematerjali lisakoormaga, vaid kohati
peakski lisaradu ka pikendama! Mitmesaja meetri võrra mõlemalt poolt!?
Koos teeäärsete müügikohtadega, parklatega, info jm-ga? Oleks ma
minister, ma kraabiks erinevate ametkondade ametnikud bussidesse ja
teeks neile korduvalt koolitusi teedel sõites! Ja osa neist paneks
kuhugi kõvera taha silku müüma!
Hiljem tagasiteel oli mul fotokas koguaeg valmis ja ometi ei jõudnud ma
isegi pildistada mingit seenemüüjat ja veel kedagi. Mismoodi peaks nad
elatist teenima ja makse maksma, kui nende peale (ääremaal) üldse
ametnike hulgas ei mõelda?
Muide, mõnes teises kohas meenusid mulle ohutus metsloomadega seoses.
Maastik ehk kohati võimaldab panustada raha kulutamisele siin, ehitades
tee veidi kõrgemale ja tekitades alla läbipääsud? Kus me neid aga Eestis
näeme? Ohutus mögame sageli küll, aga midagi ei tee?
Kommertsvedajatele aga ei meeldi sellised magistraalilt kõrvalejäävad
peatused ja nii halvendavad nad vägagi kohati liiklemisvõimalusi.
Samas aga näeme, et seeni kokku ostetakse küll? Seenelise üks euro ja
vahendajad teenivad, selle asemel, et kohalik saaks teeveeres ca 50%
hinnast, mida küsitakse turgudel?
Taustal paistavad suure trassi kohta miniatuursed bussitaskud ja seda näeb pidevalt!
Eluohtlik lollus projekteerijatelt! Miks ei saa kõrvalteelt tulija
rahulikult välja pöörata? Miks peab ka peatuv buss kogu kolonni maha
tõmbama rajalt? Kõigele lisaks, kui palju see kütuse raiskamist
kasvatab?
Saverna. Hea ülevaade, kuidas üpris suurel ristmikul tehakse remonti ja
linnuke kirjas ning rahad kulutatud, aga tulemuseks on sõna otseses
mõttes pask!
Siin on küllalt ruumi ja põhjust teha pikalt lisarajad ja kõik muu mida vaja. Kas Maanteeametis makstakse ka tänavu preemiaid?
Ka info koondamise koha pealt vajaksime siin suurt parklat.
Ja selle asemel kallame siia paar koormat killustikku?
Busside ootetingimused, mida küsitletud väga oluliseks pidasid, on
pisiasi? Ei taga ka siin normaalseid tingimusi kõigile, kes seda
vajavad? Kus on külaturg?
Kas keegi näeb siin, et siia tehakse parkimiskohad P&S jaoks või lihtsalt neile, kes bussilt tulijatele vastu tulevad?
Õnneks oli ümberistumise aeg mitte väga pikk, kohalik liin peagi tuli. Muidu vihasta eenast seaks.
Kohalikel sõitudel saab aga üksjagu infot. Sellestki, et paljudeni ei
jõua info ja igaüks ei oska seda ka otsida. Kui Maanteeameti või muud
ametnikud käivad sõitmas, siis peaks ajud olema töörezhiimis!
Põlvas aga saa sa aru, kus on koht kuhu minna! Küsid, siis saadetakse
sind heas susu sinna või tänna. Õnneks tänava nimi annab aimu. Aga uus
vallavalitsuse hoone peaks olema raudteejaama juures. Sinna ka bussijaam
kui selline. Siis istuks ehk ka ametnikud ühistransporti ja ametiasju
ajaks ametisõidukiga. Kordamööda. Himmaste ülesõidu juureski on ropult
ruumi nagu on tühi ka teispool raudteed olev ala. Muidugi, samasse majja
ka teenuskeskused jm.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar