Head uut aastat!
Vaatame, mida uus aasta toob! Rohkem loodaks hoolivust!? On see võimalik? Kindlasti ei tohi sinisilmselt poliitikuid usaldada. Ka Jüri Ratas räägib hoolivusest ja inimlikkusest, aga pole mitte üheski asjas märgata, et nad seda ka tegelikult oluliseks peaks. Teame, kuidas Keskerakond põgenes enne RAHVAhääletust valitsusest, tehes tee lahti hullumeelsule, hoolimatusele ja ülevolevusele. Ainult ärge arvake, et vasakul olev Päike oleks kuidagi päikesetõusuvalitsusega seotud, see erakond on jätkuvalt Rohuküla raudtee pidurdamise radadel. Päris päike on ikka midagi muud - see keda ootame ja vajame! Õnneks on ka pööripäev möödas ja päevad jälle pikenemas.
Rõõmustada tahaks! Kuid kaasa tuleb tunda paljudele. Õnnetus ei hüüa tulles ja parem kui ta ei tulekski. On kahju neist elanikest, kel tulekahju tagajärjel kuujagu tagasi muresid rohkem kui küll.
Üheks tulekahjude põhjuseks on sageli ka elektriseadmed. Kas nüüd, kui elekter nii kallis, kasutatakse neid vähem? Mõnevõrra ehk küll, kuid elektri- ja ka gaasihinnad kerivad kõrgustesse ning kahjuks ei võeta selle leevendamiseks suurt midagi ka ette. Priiskamine jätkub ja loomulikult ei huvita otsustajaid Sinu elektriarve. Nii jääb üle aga vähemalt niigi palju loota, et see talv kiiresti järele annab ja veidigi aitab inimestel säästa. Hakka või globaalset soojenemist veel globaalsemalt ootama...
Ka kõik mittevajalikud lambid lõõmavad endiselt, aga abiks oleks ju pooltegi likvideerimine ja materjali ärakasutamine mujal. Nende tootmiseks on kütus, elekter ja gaas juba kulutatud!
Lustlik pilt Pargi & Sõida lahendusele.
On hea, kui on millegi üle rõõmustada. Kuuse (meil nulg) tuppa toomine pole ehk igas mõttes õige ja mõnes mõttes ka asjatu kulu. Aga see on rõõmus hingus toas. Mis edasi? Tallinnas viimati kuuski ei põletatud niisama, vaid need läksid hakkeks. Nii et see rahatäht annab hiljem hoopis kellelegi sooja! Kübeke, aga ikka! Ehk ka tänavu!
Igal juhul pikenevad päevad ja ikka püüdleme ju valguse poole. Nii sündis juhuslikult ka see pilt. Sinine ja valge. Ning mustki selle sees.
Kui Haapsalu raudtee ehitamine venib nagu lopergune ratas, siis kuidagi peab emotsioone üleval hoidma. Ilusad maalid on ses suhtes kindlasti väga armas valik - kaks lemmikut!
Tööle minnes avastasin aga, et natuke on "ikoone" juurde ilmunud ehk et punane rist näitab ära EVR-i saamatuse. Kui palju inimesed neist muudatustest ja lipikutest kuskil postil aru saavad ehk õigemini tähele panevad, on iseasi.
Äge! Eks lundki tuleb lükata ümber tõuksi!?
Talv on aga ilusam kui viimased aastad olnud!
Järsku tekkis aga pitsa isu. Varasemalt ei ole ma siit ostnud, Balta turul suht uus putka. Peetri pitsat enam ju pole ammu.
Olla vist mingi soodus singipitsal, aga lasin sinki topelt panna ja see osutus õigeks otsuseks. Mingi Funghi siis nimeks. Et neid koostisosi tavaliselt üsna vähe, palusin ka sibulat lisaks. Küpsetas asja ka keegi lõunamaa kutt. Võib olla on neil ahi natukene nadi, sest servad ju natuke kõrbevad, aga võin ka vabalt eksida - ehk hoopis õhuke tainas kerkib ja hakkabki kergelt kõrbema. Ma pole pagar ega tea neid asju.
Tallinna Linnatranspordilt küsisin, kas saan kiita, et ükskord trammitee ülekäigu puhtaks tegin ja kes muidu peaks tegema. Vastust pole siiani. Igatahes ettevaatlik olin, sest varestele kõrge kaarega seda pitsat lennutada ka ei tahtnud.
Pitsa igatahes pigem heapoolne, üpriski maitsev. Mis sest, et tainas väga õhuke ja meeldiks puravikega rohkem kui shampinjonidega, aga see ongi minu mure. Sinki jm oli siiski piisavalt ja päris nauding oli süüa. Nii et igatahes julgen peaaegu soovitada.
Kindlasti ongi uuel aastal üht-teist ROHKEM!
Elektrihind tänu püsipaketile madal (mis sest, et ülejäänud kuud maksin veidi rohkem kui börsipaketi omajad)ja seda vast isegi lepingujärgsete uute hindadega. Juhul kui ei tõuse taastuvenergia ja edastustasu. Elektri puhul aga selge, et börsihinna kisa on üks asi, teine on aga saastekvoodid, pättide börs jm põhjused. Õnneks pole elektrikütet ega isegi elektriboilerit, gaasi hind üllataval kombel endiselt (veel?) madal!
Elektrihind tänu püsipaketile madal (mis sest, et ülejäänud kuud maksin veidi rohkem kui börsipaketi omajad)ja seda vast isegi lepingujärgsete uute hindadega. Juhul kui ei tõuse taastuvenergia ja edastustasu. Elektri puhul aga selge, et börsihinna kisa on üks asi, teine on aga saastekvoodid, pättide börs jm põhjused. Õnneks pole elektrikütet ega isegi elektriboilerit, gaasi hind üllataval kombel endiselt (veel?) madal!
Küte aga annab suuremaid numbreid ehk seda ongi siis ROHKEM!
KESKKÜTE 3X KALLIM?
Utilitas Tallinn on siis nagu vahendaja? Kui palju vahelt võetakse? Hetkel tallinna ühes piirkonnas igatahes küttehind 3 x kallim ruutmeetri kohta. Mis selle kallimaks muutis? Milline on erinevate kütuste osakaal?
-------------
OÜ Utilitas Tallinna Elektrijaama põhitegevusala on soojus- ja elektrienergia tootmine ning müük. Ettevõte käitab Tallinnas kahte biokütustel töötavat soojus- ja elektri koostootmisjaama ning päikeseelektrijaama.
Kokku tarnivad kaks koostootmisjaama ligi 45% aastasest Tallinna kaugküttevõrgu vajadusest. Samas protsessis toodetud elektrist piisab enam kui 130 000 ehk kõigi Tallinna kaugküttevõrgus olevate korterite elektritarbimise rahuldamiseks.
Ettevõte toodab koostootmisprotsessis 100% energiat kodumaisest biokütusest.
Kaugkütte süsteemidele soojuse tarnimine võimaldab rajada kaasaegsete puhastusseadmetega elektrijaamu, mis kasutavad energiaallikana olmejäätmeid. 2013. aastast käivitunud Iru elektrijaama prügiplokis toodetav soojus müüakse Utilitase Tallinna ja Maardu klientidele Utilitas Tallinna kaugküttevõrgu kaudu.
Liitu kaugküttega
Igal uuel ehitisel või muud kütteviisi kasutataval hoonel on võimalik liituda meie kaugküttevõrguga, et tagada hoonele muretu ja kvaliteetne soojusteenus. Liitumine on võimalik tingimusel, et hoone asub soojusvõrgu lähiümbruses.
Igal aastal liitub meie kaugküttevõrguga uusi elamuid, kaubandus- ja büroohooneid. 2020. aastal liitus Utilitase kaugküttevõrkudega üle Eesti 84 uut hoonet soojusvõimsusega 33 MW.
Uute klientide hulgas on kaubanduskeskused ja toidupoodide ketid, nii era- kui ka riigisektori büroohooned, seal hulgas uus nelja ministeeriumi liginull-energia maja. Üle poole uutest kaugkütte klientidest on korruselamud.
Tänapäevased mugavad tehnilised lahendused ning kaugkütte valdkonna pidev stabiilne areng toob meile tagasi ka neid kliente, kes omal ajal olid otsustanud üle minna lokaalküttele.
Kodulehelt muidugi õieti aimu ei saa, mis selle hinda nii tõstis, kas ainult pakane või ka see, millest soe tuleb? Huvitav, kas Utilitas elektrihinnad madalamad või kõrgemad kui Eesti Energial? Nende palkadest ju ka midagi ei tea, EE juhid saavad aga vist veidi üle keskmise? Peaboss ka, kas oli see miskit 11 või 21 000 kanti? Kuigi see pole nagu väga loogiline, peaks olema null tagant ära?
Pimedus aga taganeb ja valget aega saab taas aina rohkem olema!
Raskem aeg aga on paljude jaoks ja hea oleks KOOS lahendusi otsida. Kas poliitikutest oleks abi? Keskerakond ja Jaak Aab arvab nii:
Jaak Madison anna lootust?
5 f47p3hna202fhf6red
Meil on vahva riigihalduse minister Jaak Aab, kelle arvates on "Eestis rikkuriteks mitmesajaruuduse maja omanikud". Nii selgus tema intervjuust Delfi ärilehele.
Ma jälestan suhtumist, kus vaadatakse ülevalt alla näiteks ettevõtjale, kes annab tööd kümnetele või sadadele inimestele ja toob riigile maksutulu ning siis ministrihärra käratab, et mida sa pursui vingud siin, maksa mitu tuhat ühes kuus elektrile.
Kuid tegelikkuses pole see ka ühegi ministri asi, kui suures majas keegi elab. Meil on ka väga palju maal elavaid inimesi, kes elavad oma vanavanemate poolt ehitatud vanades, kuid paraku mitmesajaruudustes majades, ning nemad ei pea kannatama sellise valitsuse käpardlikkust ja ülbust.
Masendav valitsus.
Esivanemad ehitasidki mitmesajaruuduseid köetavaid maju??? Pearu ja Andres ka? Ehk siis endal sobib sama jama tagurpidi esitada?
Mitusada
rm ongi rikkuri enda valik ja suures majas kulubki rohkem elektrit? Ja
asju üle võlli võimendades, isegi täna, kui börs ongi väga äraspidine
asi, ei kasva te tõsiseltvõetavus!!
Ning mullu 11 kuud oldi püsipaketiga matside suhtes võidus kui Madisoni retoorikat järgida.
Nii et lahmi vähem.
Mnjah...
Kui rääkida kütmisest, tuleb pakane! Klõpsisin natuke tööle minnes, tööl ja koju tulels.
Kiiruga puu latva pildistades (all siis valgustus) jäi pilt uduseks, aga mind ajas muigama see "jaapanikirsiõievärv". Kui rõõmustab, las jääb.
Kuigi külm, on selline päev vägev fotokaga jalutuskäiguks looduses. Mina laisa inimesena töö ajal pildistasin üle aia ja aeda.
Õhtunegi nauding lihtsalt rõõmustav.
Ei ole kremli täht lehise ladvas. Ehatäht on!
Ossaa! Kõnniteed sel kohal pole, aga tee lahti lükatud! Vahva!
Kõrged elektrihinnad ei pane aga vist mitte kuskil mitte kedagi mittevajalikke valgusteid välja lülitama?
Seekord pitsata libedal teel. Kuidas Tallinna Linnatransport siin asju ette kujutab, kui kraadid plussis?
Talv aga jätkub, peale ühte väga karget pakaselist ja päikselist päeva juba temperatuur plussidesse teel. Nii ka tööle teel keegi. Ilusaid hetki peab nautima ja kuigi ma ek palju ninapidi telefonis, siis käies üldiselt mitte. Sest nii palju pole vaja olla ninapidi telefonis, teedki ju sinka-sonka ja võib vastu posti põrgata!
Aga näe, miks see rada lume sisse oli lükatud! Seesama, kus peaks olema jupike kõnniteed, sest aina tuuakse hommikuti sinnapoole inimesi rongile. Kas aga vaikselt ettevalmistustööd raudtee kaherajaliseks ehitamiseks? Ammu vaja, suur takistus parema liikluse korraldamisel ja Eesti Raudtee teeb, küll vaevaliselt, aga teeb lõpuks. Iseasi jälle igipõline küsimus - kui hästi teeb?
On see pimedast ajast tulenev või hoopis vanusest, aga tahaks midagi ilusat. päikeselist. Nii otsustasingi õue minnes vaikselt ka Toompea trepist üles marssida.
Juba need katuste värvid on see, mida vaadata, nagu ka palju muud. Vaadata ja mõtiskleda.
Torne ja katuseid ja merd on ju tore vaadata. Ehk ka katuseid mööda käia, aga seda ma ei teeks, sest kõrgus pole just mu sõber. Kuid kui sellest äge laulgi tehtud, siis ette kujutada ikka põnev.
Muidugi käivad Patkulilt paljud läbi. Kas ainult seepärast, et lühim tee mäe otsast nende jaoks alla tulla või natuke ka hetkeks peatumas, kes teab.
Naudivad teisedki.
Katariina kaigi paistab ära.
Korstnaid on palju, aga suitsu vähe. Utilitas kütab, Utilitas pommib! Või hoopis Eesti Energia?
Praegu on ka kooliaeg!
Iga haljastus pole siiski hea haljastus?
Lõbus muusika ja kurvemad lood ongi elu pärisosa ja vaevalt on nende vahel vaid mõni samm. Head tervist aga inimesele, kes kiirabi vajas!
Miks on aga Eestis lumerookimisega nii, et mingil momendil põristame ja kühveldame nii et vähe pole, teisel hetkel aga loodame libedaga ikka plusskraadide peale? Balti jaama turu omanikud ei koonerda rendi küsimisel, kuid hoolimist on vähevõitu!
Arvasin, et olen ära teeninud ka Vorstiabist läbimineku.
Või hoopis limonaadi osta?
Et ilmunud ka klaasikonteiner, tuleb klaastaara ära viia.
Midagi ise rookida saan aga niikaua, kuni vererõhk lakke ei löö. Õnneks ei saanudki väga, sest see jää moodi asi pole veel kogu ulatuses pehme plöga, aga ehk natuke mõnest rajastki kasu.
***********************
20.01.
Muidugi, kui koosolemisest rääkida, siis demagoogidest tahaks küll eemale hoida! Eesti elu edendamiseks on oluline areneda. Ja kui siis loed mõne meie demagoogide esiviisaikusse kuuluva inimese juttu, ajab tõsiselt muigama küll! Kuigi see on kurb muigamine, sest niisugune pikk asjatundlikuna tunduv jutt petab üpris paljusid ära. Rail Balticust, muuhulgas siis raudteest, mis poolitab Eesti:
Mis pagana pooleks lõikamine??? Mis kodusid ära võtta? Eestis on territooriumi elamiseks kõrimulguni. See protsess, et mõned talumajapidamised ümber tõstetakse, toimub meie maanteede 4-realiseks ehitamisel ju pidevalt. Paratamatult jääb midagi suurte magistraalide rajamisel ette ja maid tuleb kompenseerida ning ümber mängida. Ega me ei ela enam 13. sajandi muinas-ajastus. RailBaltic on võibolla et isegi ainus raudteeprojekt, mida Eesti üldse hetkel vajab. Tänapäeva raudteeliikluse põhiliseks tegevusalaks on kiire reisiliiklus seal, kus liigutatakse korraga suuremat hulka inimesi - suuremate keskuste vahel, linnalähiliiklus. Kaubaveo seisukohalt aga sobib raudtee teenindama pikemaid distantse. Tallinnast Varssavisse on juba tuhatkond kilomeetrit, aga enamus veoseid läheb sealt veel teist samapalju edasi. Hollandlaste uuringute kohaselt on intermodaalne kaubavedu raudteel 1500 km. distantsi juures maanteevedudest ca poole odavam ning 1700 juures kaob ka maanteede kiiruseffekt tänu juhtide puhkeaja nõuetele. Mis on aga raudteedele tänapäeval majaduslikust seisukohast kõige ebarentaablim - kohalik reisijate vedu. Eestis makstakse sellistele liinidele ca 70-75% riigi poolt dotatsiooni. Ainsaks liiniks, mis ennast peaaegu ära tasub, on Tallinn-Tartu kiirliin, kui selle sõiduaeg väheneb 1.30-ni, siis muutub asi võibolla juba täiesti isetasuvaks. Samamoodi tasuvad end paremini Narva ja Viljandi kiirrong. Ühesõnaga - rong ei ole autoajastul enam kuigi hea lähitranspordivahend või kui, siis vaid tiheda linnalähiliikluse tingimustes.
Mis pagana pooleks lõikamine??? Mis kodusid ära võtta? Eestis on territooriumi elamiseks kõrimulguni. See protsess, et mõned talumajapidamised ümber tõstetakse, toimub meie maanteede 4-realiseks ehitamisel ju pidevalt. Paratamatult jääb midagi suurte magistraalide rajamisel ette ja maid tuleb kompenseerida ning ümber mängida. Ega me ei ela enam 13. sajandi muinas-ajastus. RailBaltic on võibolla et isegi ainus raudteeprojekt, mida Eesti üldse hetkel vajab. Tänapäeva raudteeliikluse põhiliseks tegevusalaks on kiire reisiliiklus seal, kus liigutatakse korraga suuremat hulka inimesi - suuremate keskuste vahel, linnalähiliiklus. Kaubaveo seisukohalt aga sobib raudtee teenindama pikemaid distantse. Tallinnast Varssavisse on juba tuhatkond kilomeetrit, aga enamus veoseid läheb sealt veel teist samapalju edasi. Hollandlaste uuringute kohaselt on intermodaalne kaubavedu raudteel 1500 km. distantsi juures maanteevedudest ca poole odavam ning 1700 juures kaob ka maanteede kiiruseffekt tänu juhtide puhkeaja nõuetele. Mis on aga raudteedele tänapäeval majaduslikust seisukohast kõige ebarentaablim - kohalik reisijate vedu. Eestis makstakse sellistele liinidele ca 70-75% riigi poolt dotatsiooni. Ainsaks liiniks, mis ennast peaaegu ära tasub, on Tallinn-Tartu kiirliin, kui selle sõiduaeg väheneb 1.30-ni, siis muutub asi võibolla juba täiesti isetasuvaks. Samamoodi tasuvad end paremini Narva ja Viljandi kiirrong. Ühesõnaga - rong ei ole autoajastul enam kuigi hea lähitranspordivahend või kui, siis vaid tiheda linnalähiliikluse tingimustes.
************************************
21.01
Tänavu ikka talve moodi talv! Ja eks mõnigi ole tüdinud sest aina uuesti allatulevast lumest. Eriti, kel närvid läbi. Mul aga vanamehe sisu nõudis täna varakut ärkamist ja imede-ime - traktor oli juba kõnnitee puhtaks lükanud. Nii viitsisingi tõusta, riidesse panna ja minna teha nii nagu lumerookimist peaks tegema, esmalt traktor ja siis inimtööjõud. Trepiesine puhtaks ja teistel ongi tore uksest välja astuda!
Linna peale minnes näeb aga midagi teistsugust ja mõtiskleda maailma mitmekesisuse õle saab küll. Vahvad lumekatted liiklusmärkidel.
Olen ligi 10 aastat rääkinud, et sellised postid tuleb likvideerida! Täna selleks eriti hea võimalus, sest kõrvalolevale kinnistule saab panna kohustuse tagada kõnnitee valgustus Sest SEE on ebanormaalne, ebamõistlikult kulukas ja ka segav. Loodusvarade säästmisest rääkimata. Natuke naljakas veel lisaks.
Ossa, kui äge! Kuigi mees pildil meenutab teatud kiiksuga kunstnike kujutamisi, nagu Pauligi kohvipakkidel või hoops "Politseiakadeemia" seriaalist, tuntud El Bimbo loo taustaga. Igal juhul äge seinamaal!
Ah näe, miks kõnniteed ja muugi lumest rookimata, linn palkas nad tähtsama töö peale!
Et aga lisandus veel üks pilt, on nüüd koridori seinal nii, kolm maali koos. Kunst ülendab hinge!
22.01.
Mis viga aga rongiga sõita siis, kui olemine lõbus? Kui on näiteks...
... tüdrukute õhtu?
Aga nagu ikka, ilmub kohale astroloog Chang ja üritab õige kohe makraid avada! Või oli see Mang ja chakrad?
Igal juhul olid keegid sel päeval rohkem koos ja ello on illos!
Kepp käes, ongi nõid? Oh neid naisi küll, ka tüdrukte õhtul...
Nael kummi ei saa soovida ja ma ei teagi, mis soovitakse? Ikka palju ilusaid hetki?
Kui aga vanaisa tuleb külla ja ütleb, et on janu, siis hooliv lapselaps aitab alati!? Kuigi mõttes oli limonaad...
Süda soojaks igatahes!
Mina aga ei saanud ka lihtsalt minna, nägin palju värve ja seegi ju natuke ilus....
Äkki olen nädalalõpuks natukenegi midagi head ära teeninud?
Kui mõnda aega jäi taara prügikasti kõrvale kodututele, siis praegu see raha põhimõtteliselt pensionifondi.
Meie kandis on lumekoristuse hanke tehnikat vist küllaga!? Igatahes traktor ühe korra ees ja mina mõned korrad labidat lohistades järgi.
********************************
Blogi.
Sain sotti, mis on blogis SILDID. Lisasin neid ja lisan veelgi, see võtab nädalaid aega siiski.
Sildid (avalehel paremal küljel) aitavad teil soovi korral leida huvipakkuvat, aga paraku mitte kõike igas postituses. Siltide mahtu ülisuureks ei tahaks ajada, väga suur on see sellise blogi mahu juures niigi.
Siltideks on nii kohanimed, valdkonnad, erakonnad, piirkonnad, majutus, söögikohad, looduse eri valdkonnad ja muidugi Rohuküla raudtee erinevad aspektid ning Läänemaa ja Haapsalu.
Klikates mingile neist, ei avane kahjuks mitte postituste nimekiri vaid postitused ise. Et näha kõiki, mis selle sildiga seostub, tuleb arvutis kerida lõpuni, vajutada VANEMAD POSTITUSED ja nii järgemööda neid näete. See ka üks põhjus, miks iga silt tähendab olulisemad koha, teema vm suhtes, sest üksikud pildid või mõtted jäävad ikka muude teemade sisse.
************************
25.01.
Suhtlusmeedia on toonud ellu ja inimeste suhtumisse palju uut. Ja räägitagu mida tahes, ükskõiksust, hoolimatust, laiskust ja palju muid halbu iseloomuomadusi on palju rohkem. Kas rohkem kui varem, ei tea, aga arvatavasti sedagi. Igatahes silmad ette annavad poliitikud! Keskerakond Tallinnas kaua aega võimul olnud, nende tipud postitavad kinnimakstus postitusi FB-s kubinal. Enamasti käib üks räigelt arutu enesekiitmine, kuigi tegude poolest näeb pigem kas tegematajätmisi või inimesi hukutavat valekäitumist. Millest ise aru ei saada muidugi.
Laagris on äge vaadata, kuidas käib kahevõitlus Eesti Raudtee ja linnavalitsuse vahel. EVR on valinud taktika, kus perroonil lastakse kasvada jääkuhilal 10 sentimeetrini ja siis puistatakse sellele kildu nagu Paunveres saiale rosinaid. Linnavalitsus aga nende lemmikteemaga seonduvalt ehk rohepööre - bussilt rongile ja vastupidi überistumine käib läbi uisutamise. Ja kui korra lükatud lund, siis see ongi kõigi arvates piisav, edasise teeb loodus!? Ei saa ju eeldada, et kõrgepalgalised hakkaks tööd tegema rohkem kui päeva nädalas!?
Eraettevõtjad pidid olema paremad peremehed nagu sageli armastatakse öelda. Tegelikkuses näeb massiliselt samasugust suhtumist nagu Balti jaama turul. Kui inimesed küljevärava kaudu turule turuomanikele kasumit tooma tõtates enanst puruks robinal kukuvad, ei näe turuomanik ei jäävalle trammitee kõrval ega lund, lumesuppi ja jääkonarusi oma turul. Kui see oleks ühekordne juhuslik asi, ei ütleks ma midagi. Aga see on pidev, seesama suhtumine - lumesaju puhul tehnika tuli lükkama, aga hiljem ei kulutata ei labidat ega luuda! Jääsupp ei jõudnud ära sulada, enna hakkas muutlik ilm taas seda külmetama. Omanik loeb aga kuskil kontooras rahapatakaid!
Minu trepiesine. Rookimine ei ole minu töökohustus.Aga tehes asju nii nagu teen, saab aimu, kuidas peabki tegema. Sage kerge ülerookimine kõrvaldab lumesupi, seda ei jõuta kinni tallata ja hõlpsasti jõuab selleni, kus "maa mustab". Ja kui külmetabki ning niiskus jäätub, saab ka kildu visata. Aga need, kes me maksuraha või muu raha eest õilmitsevad, on paras rämpsosa inimkonnast! Pole vaja siin läbi lillede midagi öelda.
Minule käiks see au pihta! Kui olin noorem ja tervis oli parem,
rookisin lume enda krundi tagant ja nendegi, kus talvel ei elatud. Sest
see oli lust rookida, tulemus oli nauding ja täiendavalt veel tunne, et
teistel oli hea tulla-minna! Täna aga paljudel pole ei au ega
südametunnistust!
Kassanäe! Vahel vaidlustes püüab keegi väita, et milleks nt bussiliin Paluperast Kuutsemäele, ega ometi keegi hakka sinna rongi ja bussiga sõitma. Kas ikka ei hakka? Või taas ikkagi hämame ja keerutame, peaasi, et ei peaks tööd tegema?
Hoolimise ja töötegemise asemel saab aga aimu, et sellesamagi kandi poliitikutest ei ole oodata ei hoolimist, tööd ega tarkust! Ei ole siiani bussiliikluse parandamisega tegeletud, ei tehta midagi ka edaspid. Aga jutt voolab nagu Solgi-Neeva....
30.01.
Külas käis veel üks lumetorm.
Tuisanud oli ägedalt, majaesine muruosa lage ja seega ka minu õnneks kõnniteel üpris õhuke kiht lund pooles osas.
Sõiduteel sahk käinud, parkimiskohas mitte. Ja kui kõnniteel oli tööpäeval sahk üpris vara kohal, siis pühapäeval enne kl 10 polnud sellest lõhnagi.
Veel üks tähelepanek - kui eelmise saju ajal oleks sahk lükanud lahti laiemalt, saanuks ka mina seda teha. Nimelt jäi neist maha üks vallikene, mis jäätus jääkamateks, üpris ohtlikeks. Seega taas, kui tööd tehakse ülepeakaela, võib tulemus hiljem halba põhjustada.
Sõiduteel sahk käinud, parkimiskohas mitte. Ja kui kõnniteel oli tööpäeval sahk üpris vara kohal, siis pühapäeval enne kl 10 polnud sellest lõhnagi.
Veel üks tähelepanek - kui eelmise saju ajal oleks sahk lükanud lahti laiemalt, saanuks ka mina seda teha. Nimelt jäi neist maha üks vallikene, mis jäätus jääkamateks, üpris ohtlikeks. Seega taas, kui tööd tehakse ülepeakaela, võib tulemus hiljem halba põhjustada.
Aga organism hoiatas raskema lumega - mees, kaugemale ära trügi, võta hoog maha. Küll tuleb linnahankesahamees, kojamees või võtab labida mõni noorem mees majast. Kel jalad muidu seinal...
Krt, aga kui tee nüüd puhas? Noh, osaliseltki? Siis pole midagi parata, tuleb vast kuu viimane turutiir teha. Seda enam, et see väikenegi rookimine ajas janutama...
Traktorit veel pole. Aga, rai...., laia lund jälle!
Kui aga meenutada suhtlusmeediat, siis täna selle tuisuaegseid kommentaare lugedes näeb, et sõimlemist ja kirumist on vähem, kui seni. Eks vist võeti ka ise labidas kätte ja tunnetati, kui raske võib olla ja kui kiiresti jälle täis tuisata?
AGA INIMESED, KUI PALJUD TEIST LUND ROOGIVAD? JA KUI PALJUD ÜMBER OMA AUTO, KIRUDES SEDA "VALGET S..." JA KUI PALJUD MÕNDA MUUD TEEJUPPI, SELLEKS, ET TEISTELGI OLEKS RÕÕMSAM MEEL JA OHUTUM?
Kui aga meenutada suhtlusmeediat, siis täna selle tuisuaegseid kommentaare lugedes näeb, et sõimlemist ja kirumist on vähem, kui seni. Eks vist võeti ka ise labidas kätte ja tunnetati, kui raske võib olla ja kui kiiresti jälle täis tuisata?
AGA INIMESED, KUI PALJUD TEIST LUND ROOGIVAD? JA KUI PALJUD ÜMBER OMA AUTO, KIRUDES SEDA "VALGET S..." JA KUI PALJUD MÕNDA MUUD TEEJUPPI, SELLEKS, ET TEISTELGI OLEKS RÕÕMSAM MEEL JA OHUTUM?
Laias laastus oleme ise aina laisemaks muutunud ja muutumas. Ka mobiil käes ei saa ju rookida? Ja laisemaks ning lohakamaks tööd tehes, kasvõi traktori roolis? Ärgu siin muidugi tundku end puudutatuna need, kes südamega tööd teevad ja keda ka FB-s eile-täna üpris palju kiidetud siin-seal! Või mis tunnet tekitab juba selline asi?
Tere õhtust!
Mina ja John Kelly täname teid nende kiituste eest. Oli sportlik õhtu ja eriti liigutav oli vanemate inimeste emotsioone näha kui nad kuulsid, et nende hoovi täiesti tasuta puhtaks lükkame. Täname kõiki kes soovitasid ja meie õhtu huvitamaks tegite.
Me sõbraga lükkame heameelega lumest puhtaks teie hoovi esise või sissesõidu. Kui endal tarvis pole, aga tead kedagi, kellel võib abi vaja minna, siis kirjuta/helista. Lükkame lund järgmised paar tundi. Mainin ära, et me saame kahekesti lükatud ja elanik ise ei pea selle tormiga ennast välja ajama. Tööd teeme tasuta!
Teine läheb jõusaali ja maksab peale, keegi roogib ehk käsitsigi ja ei tahagi maksmist? Või seegi, et tuleb ATV vm ja väärt mees, kes tuleb justnagu põhjuseta oma kodust välja!?
Krt, kiita tahaks kõvasti!
Tallinna Linnatransport loomulikult ei kommenteerigi selleteemalisi küsimusi FB-s, neile on see kõik vaid enesekiituse kohaks. Balti jaama turu konsiilium ühel päeval käis aga vaatamas, keegi pilduski kildu ja .... nüüd jälle vanaviisi. Jalad seinal? Renditasu ju ülivinge?
Uurisin, kas siin saab ka õunamahla ja muud soodusega? Ei saa ja tean, kus niigi odavam ja soodus takkaperra. Pole ju vahet, kas kallineb elekter või õunamahl, ikka mõtled eestimaise toetamise juures ka oma rahakotile. Kui "nurga tagant" mullu sai 3 liitrit 5 euroga, siis 10 eurot on igal juhul liiga palju!
Aga chagakohvi ostsin. Kallis, kuid hea. Ei pane puperdama nii ja samas ehk ongi chagast kasu?
Võinuks muudki head osta.
Aga riskisin üle pika aja ka tomateid osta. Ikka oma kindlast letist, siit või teisest. Kus tunned ennast kindlamini...
Siin muide huvitavaid teesid, aga hetkel erinevaid sahtlis nii palju.
Noh, näis-näis....
Ups, vahepeal ühes suunas traktor juba käinudki. Siiski võtsin labida ja rookisin trepiesiselt lumekihi ära. Kuigi jäätumist vist täna kartma ei pea?
Küll see talv on ikka üks ilus asi!
Aga turule pidin siiski veel korra minema, tuttavale head mett jälle viima.
Kl 14-ks oli keegi mingi labidamoodi asjandusega turu poolt siiski tulnud.
Siin, kuhu sotsid oleks torude asemel põõsaid istutanud, polnud aga ei päeva- ega öölinnapead labidaga küll näha!
Ma loodan, et kui täna aga veel midagi sajab, siis pole see lumi vaid vihm. Vist rohkem ei viitsi minna, kõht ka head lõunasööki täis.
Aga maal korteri peab vist siiski müüki panema. ca 45 km Tallinnast, ühendused üpris talutavad buss+rong ja enamasti ka seotud, seega hädasõidud saab alati tehtud pikalt molutamata.
Kuid pood külas on nüüdseks suletud.
Kuid pood külas on nüüdseks suletud.
2 tuba, III korrus, rõduga metsa ja õhtupäikese poole. Katus vana ja kipub läbi tilkuma, aga tänavu plaanis suurejooneline maja renoveerimine. Kuid vaiksem kant ja lähedal järv ning raba.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar