Eestimaa Blogi 3. osast.
Prioriteedid lähiaastatel transpordis ja turismis.
Foto maalist, autor Fideelia-Signe Roots.
Lähiaastate prioriteedid transpordis ja turismis.
1. Raudtee reisijateveo vaatenurgast:
* Ümber teha Rail Baltic projekt, kasutades Pärnu-suunalise raudtee
rajamiseks olemasolevat rööpalaiust, maksimaalselt olemasolevat raudteed
ja leida võimalusi rajamaks seda väiksemas mahus ja kiirusel, RB+VB
koos. (Lelle - Pärnu trassi õgvendamisega, Riisipere - Märjamaa - Pärnu
kõrvuti VB-ga, Risti - Virtsu - Pärnu, keskendudes regionaalsetele
vajadustele ja turismi edendamiseks Lääne-Eestis ja saartel vm).
Koostöös EL leida võimalused kasutamaks kokkuhoitud raha teiste,
juurdeveoga seotud lahenduste rahastamiseks (Valga - Koidula remont,
Lelle - Pärnu või mõnele muule endisele trassile kitsarööpmelise
muuseumi tarbeks sobiva raudtee ehitus mis võiks võimaldada ka
kaasaegsete kooseisude sõitmist 80-100 km/h, mitmete lõikude
elektrifitseerimine (esimesena Aegviidu - Tapa?), kohatine kaheteeliseks
ehitamine tulevikus Tartu suunal, linnalähiliikluse edendamiseks Tartu
lähistel jm).
* Vähendada kahetasandiliste ristumiste ehitamist ristumisel raudteega,
suurendades selle arvelt väiksemaid teid ületavate maantee trassidel
pikemate viaduktide ja vooluveekogudel pikemate sildade ehitamist (ka
raudteel), tagades väikese tee ääres või jõgede kaldavööndis
kallasradade olemasolu loomade liikumisteedeks.
( Selgitus, miks kiirkorras on vaja iga suurema lõigu ehitusel nii teha:
https://elu24.postimees.ee/6696693/fenomenaalne-loodusvideo-eesti-vaiksel-metsajoel-kaib-elavam-liiklus-kui-soome-ja-eesti-vahel?fbclid=IwAR23RqVf9AgjuGVQIBY36VycB62Of6fWR8_tOiJiG7LeprlnenRrWoa-HFQ )
* Ehitada kiires korras välja raudtee Rohukülani, mitme rongide
möödasõitu võimaldava jaamaga (Turba, Risti, Palivere, Nigula).
Võimaliku variandina suunata Ristilt raudteeharu Virtsu kaudu või
Riisiperest Märjamaa kaudu Pärnusse ja Riiga.
Peatused: Ellamaa, Risti, Palivere, Nigula, Taebla, Uuemõisa, Kastani ja ehk ka peatus Haapsalu ja Rohuküla vahel.
* Remontida Koidula - Valga raudtee koos 12-13 peatuse rajamisega.
Peatuste rajamisel arvestada vajadusega siduda bussiliiklus
rongiliiklusega, rajades peatused mõlemale transpordiviisile sobivalt,
vältides senitehtud suuri puudusi. Teha koostööd Läti ja Venemaaga,
tagamaks tihedat rongiliiklust St. Peterburg - Võru - Riia, Tartu -
Petseri - St Peterburg.
* Täiendada rongiparki, tellides kiirkorras juurde 4-5 (suurema
rattaalaga) 4-vagunilist diiselrongi ja mitmed lisavagunid praegustele
2- ja 3-vagunilistele koosseisudele. Oluline: Nende lisavagunite puhul
tagada koht kuni paarikümnele jalgrattale jm.
* Reisijate arvu kasvuks ja perede toetamiseks kehtestada perepiletid
koheselt Elronis, 50% soodustusega, mitte vähem (midagi maksma ei lähe,
mõju on aga kaalukas)
* Sarnaselt Tallinnas trammide renoveerimisele leida võimalus kahe vana
diiselrongi renoveerimiseks erinevate vagunilahendustega või leida
selleks (Leedust) 2 ajaloolist diiselrongi D1 (Ganz-Mavag), kasutades
neid nii erirongidena kui ka vajadusel tavarongide asendamiseks
erijuhtudel.
* Koostöös Läti ja Leeduga leida operaator tiheda rongiliikluse
tagamiseks Tallinn - Tartu - Riia - Vilnius, rongidega, milles 3 klassi.
Leida ka võimalus osaliseks doteerimiseks siseriikliku liikluse all.
Selleks muretseda Elronile 3-4 kaugrongi koosseisu või lahendada
valdkond koostöös Läti ja Leeduga.
* Kaaluda võimalust elektrifitseerida Tapa - Aegviidu jaamavahe.
* Leida võimalused taastamaks Männiku (või Saku) ja Hagudi jaamad.
* Rajada rongipeatused (ühispeatused) Sõmeru, Vorbuse, Kalevi, Äntu, Tooma. Vajadusel ka muud ( Saue ja Padula vahel jm)
* Ehitada kaheteeliseks praegused üheteelised lõigud Pääsküla ja Keila vahel.
* Viia rongidepoo Pääskülast üle kohta, mis tagab säästlikuma rongide kasutuse ja optimaalsema liinivõrgu, nt Koplisse.
* Rajada perroonid (seotuna Balti jaama rekonstrueerimisel) ja ka
lisapöörangud Lillekülla, ka Rapla ja Aegviidu suuna jaoks, tagades
otseümberistumisvõimaluse läänesuuna saabuvalt suunalt edela- ja
maksimaalselt ka idasuunale (ilma tunnelita), muud ümberistumised läbi
tunneli.
* Koos lisaraja ehitamisega Balti jaama ehitada sinna ka 3 lisaperrooni.
2. Bussiliiklus.
* Harjumaal ja ka Tartumaal leida võimalused osade, põhitrassidel ja
suure reisijate arvuga avalike bussliinide üleandmise
kommertsvedajatele. Tekitada oluliselt uusi juurdeveoliine, tagades neil
eeltasutud piletisüsteemi.
* Viia üle eeltasutud süsteemile bussiliiklus Tallinnas (kõigile) ja ka
Lääne-Virumaal, Pärnumaal, Raplamaal ja osaliselt, põhiliselt
juurdeveoliinide osas ka Harjumaal.
* Luua riiklik bussifirma avalike liinide teenindamiseks, kaotades
kulukad, aegaviitvad ja vananenud hanked. Parim lahendus - ühtne
riigifirma rongide, busside ja parvlaevaliikluse haldamiseks.
* Rajada ühistranspordipeatused, arvestades erinevate sihtgruppide
huvisid, alates matkajatest ja lõpetades talutoodangu müügikohtade jm.
* Kardinaalselt muuta senist mittetoimivat lahedust, kus ÜTK-d ei suuda
ühendada bussiliiklust rongiliiklusega ja vajadusel pannes selle
ülesande Maanteeametile.
* Alustada bussijaamade üleviimist raudteejaamadesse Raplas, Põlvas,
Võrus. Tartu kaubapargi asemel rajada bussijaam, jättes võimalusel alles
bussiliinidel ka peatus kesklinnas. Jõhvis leida lahendus kahe variandi
vahel: Bussijaam raudteejaama või perrooni üleviimine praeguse
bussijaama maksimaalsesse lähedusse.
* Keskenduda miinimumühenduste arvu tagamisele päevas maakondlikel
bussiliinidel, vähendades erinevate liinid rakendamist nädalapäevadest
sõltuvalt.
* Keskenduda maakondliku bussiliikluse parandamisele nädalavahetusel, eriti laupäeval.
* Pikendada avalikke maakonnaliine, muutes need keskuse pendelliinidest
kahte või enamat keskust ühendavateks liinideks, vähendamaks tühisõite
varahommikul ja õhtul ning kasvatamaks reisijate arvu ja bussiliine
efektiivsust. (Näiteks Värska - Põlva - Kanepi - Otepää - Palupera Jaam,
Jõhvi Jaam - Avinurme - Mustvee - Jõgeva Jaam, Viljandi Jaam - Mustla -
Elva Jaam, Suure-Jaani - Võhma Jaam - Põltsama - Puhu Rist - Jõgeva
Jaam jne)
* Leida lahendus busside peatumiseks vastavalt bussijuhi
otsustusõigusele väljaspool olemasolevaid peatusi väiksema kategooria
teedel (mitte rakendada seaduses karistusi bussijuhtidele vaid
vastupidiselt asjale lähenedes).
3. Turism:
* Olulisim - alustada üleminekut siseturismi hüppelise arengu nimel - muutes töönädala 4-päevaseks ehk siis 36- (35-) tunniseks.
* Kehtestada maksuvabastus kindla ja kõigile töötajatele ühetaolise ning
määratletud summa ulatuses ettevõtete poolt töötajatele antava
puhkusekompensatsiooni puhul. Näiteks 400 eurot per töötaja, ning seda
juhul kui see kulutatakse puhkamiseks Eestis. Erinevad võimalused,
näiteks kehtib majutusega puhkamise puhul vms.
* Rongides kehtestada perepilet 50% soodustusega peredele.
* Eesti tutvustamiseks luua uus (või TTV, ETV2 vm baasil) telekanal, mis
edastaks Puhka Eestis jt poolt tehtud Eestit tutvustavaid videoklippe,
tõlkega inglise keeles või suurema keeltevalikuga, lisades ka muid
turismi seisukohalt olulisi saateid ("Osoon" vm). Soodustada selle
kanali levitamist hotellide, sadamate, parvlaevade, vaksalite, söögi- ja
majutuskohtade jm ekraanidel.
* Toetades eestimaiseid autovedude ettevõtteid, leida võimalus kuni 300
poolhaagise tentide ja katete uuendamiseks, tingimusel, et nende
kujundus reklaamiks Eestit ja/või portaali Puhka Eestis
Näide:
* Keskenduda maanteede ehitamisel ja remontimisel võimaluste loomiseks
eraettevõtjatele, tekitades teeäärseid müügikohti parklates, soodustaks
ettevõtjatepoolseid arendusi jm.
* Talu- ja väikeettevõtete toetuseks kujundada liiklusmärk, mis annab
teelolijale aimu teeäärse müügikoha, talu- või käsitöökaupluse vm
olemasolust..
* Peatuste ootekodade puhul kasutada kaasaegseid lahendusi,
laadimisvõimalustest alates telefonidest kuni elektrirolleriteni, laiad
istepingid, mis võimaldavad hädaolukorras matkajatel puhkamise jms.
Muu:
* Loobuda 4-realiste ehitamisest, tagades selle asemel rohkemate ja ka
väiksemate teede kaasajastamine, eriliselt arvesse võttes loodusvarade
säästmise vajadust.
* Toetada elektrirollerite, tõukerataste jm arendamist, soetamist (majutusasutustele jm) ning laadimisvõrgustiku arendamist.
* Tagada üle-eestiliselt tiheda avalike joogiveekraanide ja
käsi-pumpkaevude (tagab ka võimaluse joogivee saamiseks kõigile pikkade
elektrikatkestuste korral) võrgustiku rajamist nii turistidele puhta
joogivee tagamiseks kui ka keskkonnahoiu eesmärkidel.
* Koostöös tootjatega tagada nende poolt tehtavate ootekodade,
müügilettide ja -katusealuste jm paigaldamise, ühtlasi tagades neil
tootjareklaami.
* Leida koht ja toetada Lavassaare Muuseumraudtee üleviimist sinna,
tagamaks selle abil muude turismiga seonduvate kohtade ühendamise ja
"turismikompleksi" tekkimise.
Peatuskohtade, eriti ühispeatuste puhul võtta suund kohvikute, kioskite,
külaturgude jm rajamiseks võimalikult paljudesse peatustesse, tagades
sellega suurema kasutajaringi kui näiteks vaid rongides olevat puhvetite
või automaatide puhul (v.a. kaugrongid, kus tasemel puhvet vajalik).
* Iga teelõigu remondi puhul tagada võimalusel väikese parkimisala
rajamine lõigule jäävates bussipeatustes, millede puhul ei oleks oluline
ainult P&S vaid ka andes võimaluse kaugsõidujuhtidele
lisavõimalusteks peatumiseks.
***************************************************************
13. juuni.
* Alustatud rööbaste paigaldamise jm töödega Riisipere - Turba jaamavahel.(eelmise valitsuse otsuse järgi).
*
Põhimõtteliselt tehtud otsus 4 hübriid- ja 2 elektrirongi ostuks.
Haapsalu raudtee elektrifitseerimisest loobumise võimalust meedias ei
kajastata.
* Taavi Aas lubanud teha kõik endast oleneva, et Rohuküla raudtee hakataks projekteerima.
*
Miinuspoolele saab kanda otsuse jätkata 4-realise teega Mäoni. (Kuigi,
see oleks ehk viimane lõik sel suunal, millel mõte. Väikestest lõikudest
ei räägi)
KRT, BÜROKRAATIDELE JALAGA P....!!!
TÄNA TAAS HUKKUNUD JALGRATTUR RAUDTEEL!
SÜDAMEST KAASTUNNE HUKKUNU LÄHEDASTELE!
Ja tegelikult kõigile, sest tänane õnnetus puudutab meist paljusid. Hukkus väga tore inimene, Jüri Aarma!
Aga kurjaks teeb see ametnike bürokraatlik suhtumine ikka väga kõvasti!
Pildil ülekäik Laagri rongipeatuse juures. Kas näete rongi? Sellest olen
korduvalt teavitanud, mh ka Eesti Raudtee ohutusripatsit OLE-t.
Sedasama, kelle juhi arvates on õnnetustes süüdi päike vm. Aga grammigi
süüd ei ole bürokraatidel?
KORDUVALT TEAVITATUD NII TEDA, MKM-i KUI TEISI. AASTAID!!!
Selles postituses on mitmed teemaga seotud lingid ja jutt sellest, kuidas ja millele ma aastaid tähelepanu juhtinud!
Tulemus? Sisuliselt null! Ometi ei ole ma ainus, sellistest asjadest on kirjutanud ja rääkinud paljud! Jüri Joller mullu:
Veerenni ülesõit oli ohtlik ja ainukeseks lahenduseks peeti ülesõidu
sulgemist. Ülekäik siis ei ole ohtlik? Pikaajalise jauramise asemel
pidanuks kohe planeerima sinna tunneli. Või vähemalt KOHE paigaldama ka
signalisatsiooni ja ehk veel rohkemgi. Aga tegelikult?
Tulemus: Täna uudistes mingi bürokraaditibi rääkis hankest Veerenni
ülekäigu signalisatsiooni kohta ja "võib olla JUBA 2019 aasta lõpuks
saab selle"!. Mida kurat? Mis hange üleüldse? Kes oli see jobu, kes
likvideeris Eesti Raudtee sideosakonna või mis nime all see iganes oli?
Miks mindi üle kulukale eraettevõtete kaasamisele, kui vanasti sai
edukalt oma sideosakond ise töödega hakkama? Hoopis kiiremini ja
operatiivsemalt ning ka odavamalt! Hanked on vaid ametnike mugavaks
olesklemiseks, et ise peaks vähem tööd tegema! Vaja ülekäigule
signalisatsiooni? Telli jubinad ja saada sidemehed peale!? Ei ole
normaalne, kui vajalikud asjad võtavad aega aastaid! Ei ole normaalne,
kui Eesti Raudtee räägib kõikidele ülesõitudele signalisatsiooni (ja ka
tõkkepuude) paigaldamisest alles pärast Kulna õnnetust! Muide,
Edelaraudtee infral ei pööra vajadustele ka MITTE KEEGI hetkel
tähelepanu, samasugune bardakk!
OHUTUSEGA ei mängita. Ka spetsiifilise raudteejaama rööbasteede
kodeerimiseks anti aastaid aega ja nüüd isegi pikendati seda veel
AASTATE võrra! Mida krt? Ametnikud eesotsas ministritega on olnud nagu
SUUR S.....HÄDA!
Värske uudis:
Väga õige, paraku tulebki aiad paigaldada. Aga kuidas Eesti raudtee seda
teeb? Pimedate bürokraatidena nui neljaks püüavad ülekäike mitte juurde
teha. Põhjenduseks totter "Eeldame, et ülekäikude ehitamise puhul peaks
olema olemas selleni viiv kergliiklustee" või mida need bürokraadid ses
loos rääkisid!? Kuidas saab see olemas olla, kui pole aimugi, kuhu
võiks ülekäike juurde teha? Kuidas peaks linn või keegi teine
omavalitsus tegema kergliiklustee olematu ülekäigu juurde? Napakad peast
või?
Küsiks nagu Kiir:
"mida tead sina sitavares ohutusest"?
Kergliiklustee?
Kivimäel Eesti Raudtee ülekäigu näidis:
Misasi see on? Kas see on kogu tase, milleks Eesti Raudtee suuteline?
OLE oma juhi Tamo Vahemetsaga on aga ehe näide sellest, kuidas mõttetu
organisatsioonina vegeteeritakse ja käiakse inimestele rääkimas, kuidas
käituda raudteel. Samal ajal karjub raudtee ohutuse järgi igast
õmblusest ja selline ripatsorganisatsioon ei saagi oma "leivaisale" ju
tõsiseid etteheiteid teha!? Ning Eesti Raudteel küllaga kohti, kus
inimesed SUNNITUD eeskirju rikkuma ja raudteel käima! Kus on siin Tamo
Vahemetsa kriitilised märkused?
Lauri Saatpalu:
Aga tahan öelda, et juhtunu on mõrv, see on
inimese surma põhjustamine hooletuse, ülbuse ja täieliku arrogantsuse
tagajärjel. Tallinna endine linnavalitsus, eesotsas endise linnapea ja
praeguse minister Taavi Aas, ja Eesti Raudtee ajavad [süü - toim]
lihtsalt üksteise peale, valetavad.
Ma elan ise Luite asumis ja see ülekäik
täiesti ohtlik, mina olen seal mitu korda ehmatanud, sest porgandid
tulevad hästi kiiresti ja vaikselt. Mitte kunagi varem (enne autodele
mõeldud tõkkepuude ja vilkuvate tuledega ülesõidu sulgemist - toim) ei
juhtunud seal liiklusõnnetusi. Meile lihtsalt valetatakse, kui öeldakse,
et ülekäik muudeti inimestele ohutuks. Meile tehti tohutult ohtlik
ülekäik, lisaks pikenes tuhandete inimeste tee kooli, koju, tööle, ka
tuletõrje ja kiirabi teekond. Siin (ülekäigukoha ohtlikuks muutumise
juures - toim) on mängus suur korruptsioon.
Siinkohal Saatpalu küll eksib selles, et kunagi varem pole seal õnnetusi
olnud. On küll ja mitte vähe. Isegi purjus politseikomissar sõitis seal
kaubarongi ette, ja üldse oli väga palju nahaalseid napikaid!
Kuid see, et tegemist ükskõiksuse ja arrogantsusega, selles tal tuline õigus!
Kas Kitseküla ülekäigul on signalisatsioon? Loomulikult ei ole! Ja kuigi
teame ka seda, et Lillekülas polnud sellest alati abi, ikka roniti
surma, siis kindlasti päästis see ka paljusid elusid! See, et inimene
peaks ise olema tähelepanelik, on vaid asja üks külg! Pidevalt sellele
rõhutamine ajal kui paljud oma tööga hakkama ei saa, ei aita elude
päästmisele kaasa!
Kas uus majandusminister suudab midagi muuta? Kahtlane, kui mõelda, et
Veerenni ülesõidu likvideerimise ajal oli ta üks osapooli Tallinna
linnapeana ja see saaga ei olnud tase! Ning kas kõike peakski minister
tegema? On ju ametnikel haridus ja palk? Kui aga ei saa hakkama, jalaga
p....!
Torutõkked Laagris. Nagu jälgede järgi näha, siis mingil hetkel NATUKENE
süsteemi muudeti paremaks, aga kaugeltki mitte nii nagu vaja! Endiselt
on tegu lahendusega, mis tõmbab tähelepanu tõketele, aga mitte
ümbritsevale! Ja nii peaaegu kõikjal üle Eesti!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar