Blogiarhiiv

laupäev, 1. jaanuar 2022

Kagu-Eestis kohtumine ametnikega ja tagasiteel Võrru. Aug 2019.

 

Reede, 23. august 2019

ÜTK pani puhkama.


Aga kohtumisega vallavalitsuses jäin rahule. Rohkem suhtlemist ja ettepanekutesse tõsist suhtumist, ning tulevikus võivad asjad paremini välja kukkuda. Samas sai tõestust ka tõsiasi, et kui vastused oleks sisukad, saaksin ka ise paremini pilti kujutada. Bussiliikluses on lähitulevikus tulemas meeldivaid muudatusi ja sain ka teada, et üks juba toimib - Võrus saab maakonnaliinidega ka linna sees sõita, niipalju kui nad seal peatusi teevad.

Bussiliiklusest Võru linnas

Teatavasti teenindavad Võru linna sisesteks sõitudeks reisijaid bussiliinid 1, 11 ja 16. Paljudele sõitjatele võib siiski olla teadmata asjaolu, et Võru linna siseselt sõitmiseks on lubatud kasutada ka maakonnaliini busse, mis oluliselt suurendavad linnasiseseid sõiduvõimalusi.

Olenevalt maanteest, millele buss suundub, peatuvad maakonnaliinid Võrust väljudes järgmistes linnasisestes peatustes:

  • VÕRU BUSSIJAAM – TURU – SOO
  • VÕRU BUSSIJAAM – NÖÖRIMAA
  • VÕRU BUSSIJAAM – KOIDULA – LINAVABRIK

Võrru saabumisel on maakonnaliinide peatused Võru linnas järgmised:

  • SOO – MARKET – TURU – PAJU – KESKLINN – VÕRU BUSSIJAAM
  • NÖÖRIMAA – PAJU – KESKLINN – VÕRU BUSSIJAAM
  • LINAVABRIK – KATARIINA – VÕRU BUSSIJAAM

Lisaks sain kinnitust ka sellele, et liialt usaldatakse igasugust infot. Ning tänu sellele nüüd vähemalt vallas teatakse, et mitte miski ei ole ka täna takistuseks, panemaks Põlva suunale rongi sõitma 5 korda päevas! Miks küll mõned ametnikud püüavad väita vastupidist?

Aga siia sobivad ka lisapildid ühest artiklist.




Siinne lugu on natuke eksitav ja samas ka üksjagu iseloomulik. Peaks parandama ühe "tõe" sellest loost: eeltasutud bussiliiklus toob küll sõitjaid, aga mitte piisavalt. Küll aga on tõene "paljude ÜTK juhtide arvamus, et peamine on kiirus ja mugavus, et väiksemates asulates jäetaks auto koju"! Ühe väikese erandi kohta, see kehtib ka linnad puhul. Ja Põlva ning Võru puhul eriti! Ühes linnas linnaliiklus parem kui teises, kuid ülioluline oleks, et nii maakonnaliinide kui ka kommertsliinide puhul saaks linna SEES bussile, mitte ei peaks kasutama linnaliine, eriti igapäevaste sõitude puhul! Nii et, kes takistab autode koju jätmist? ÜTK-d koos Maanteeametiga!
Seega, tööle või kooli vm peaks saama võimalusel nii Põlvast kui Võrust sõites otse, ilma ümberistumiseta. Bürokraatia väga lihtsalt ja kiirelt ei võimalda täna maakonnaliine täies ulatuses läbi linnade pikendada, aga mõte on idanema pandud!
On aga veel üks tõde, millest väga ei räägita. Jah, autostumine aina suureneb ning ometi on seegi üks väike osa - ilma eeltasutud bussideta oleks ehk autosõite VEELGI ROHKEM? Vaadakem asja ka niipidi?

Harri Lepamets Järvamaalt räägib ka Türist ja Paidest, ise tunnistamata, et ka seal peaks enamus maakonnaliine sõitma MÕLEMASSE linna!? Lõuna- ja idasuunalt Türilt Paideni, lääne- ja põhjasuunalt ning ka Imavere poolt läbi Paide Türini!
Tartust Tõnis Piir aga ütleb, et teab kuidas bussid sõidavad!? Väga hästi ikka ei tea, sest Tartumaal ei suudeta kuidagi busse rongidega ühildada? Kas tema erakonnakaaslased või keegi teine pole talle selgitanud, et sellest rääkinud väga paljud ametnikud ja poliitikud juba rohkem kui kümme aastat? Viletsasti teab, viletsasti!
Omamoodi lõbus oli lugeda sellest, kuidas "Postimees härjal sarvist haaras ja analüüsis...." Postimees enamasti ei suuda midagi analüüsida! Enne püüdku omale selgeks teha, millised on puudused maakonnaliinidel neissamades kohtades, mida siin välja tuuakse! Nii et on paras aeg pulli saba alt välja tulla ja saada aru, et sarvede asemel haarati sabast või .... hullemast kohast!
Hannes Luts aga kurvastuseks eksib. Sest kasvanud kulutused mõjutavad ja mõjuvad positiivselt palju rohkemates asjades kui vaid autosõitjate arv! Juba elukvaliteedi nõus väiksemate sissetulekutega maapiirkondades on suur asi! Nii et pigem on õigem nägemus Kadri Simsonil.
Kui aga küsimuseks, millest kasv tuleb, siis ses asjas õiged mõtted nii Tõnis Piirilt kui Kaupa Kaselt. Aga neid põhjusi on muidugi rohkem. Säästetud raha võimaldab veidi rohkem kordi poes või mujal käia, palju rohkem sõideti kuhugi puhkama või üritustele, noored sõidavad vahel niisama ringi ja palju muid pisinüansse! Kuid omajagu naljakas lugeda sedagi, et ÜTK-de juhid ei tea kedagi, kes oleks auto koju jätnud ja bussi istunud! Imelik ka kui nad kõiki inimesi teaksid! Kui nad ei tea isegi tihti sedagi, millised murekohad reisijatel on või nagu mainisin, sedagi, kuidas ühistransporti korraldada! Õnneks on mõnes ÜTK-s siiski olukord paranenud ja paraneb veelgi! Ja see on rõõmustav, olgu edasiminekud vahel kasvõi aeglased ja väikesed!

Lõppkokkuvõttes aga jõutakse ikka valele järeldusele! Kõik liinid ei ole sugugi aeglased maakonnaliinid, väga paljusid kasutatakse just töölesõiduks! Ja ei olnud enne see buss sugugi oluliselt odavam autosõidust! Kuid õige muidugi see, et sõltub kasutamine ka liiklussagedusest, mugavusest ja sõiduajast. Siinkohal aga mõelge neile ettepanekutele, mida olen aastaid ja korduvalt teinud, mõju oleks kohene! Nii et niisama mämmutamine suurt kuhugi ei vii, tööd on vaja teha!

Et ka kohtumisel kõlas arvamusi nagu oleks linnaliinid kohati ehk osaliselt maakonnaliinidega asendatavad (olen seda juba aastaid rääkinud ja aega muudkui läinud...), siis kehtib see ka Järvamaal. Lisaks asendamisele tiheneb liiklus nii mõnegi linna sees või linnade vahel.


Kadri Simson:
Tasuta ühistransport tõi kaasa juba oma esimesel aastal olulise sõitjate arvu kasvu, kuid kasvutrend on jätkuv. Käesoleva aasta juulis tõusis sõitjate arv võrreldes eelmise aasta juulikuuga kui käivitus tasuta ühistransport, kõigis maakondades.




Aga Põlvas oli rõõm näha, et linn muutub aina ilusamaks. Küll aga kui majutusi otsisin, siis Pesa tundus üksinda ööbimiseks kallis, mõne muu koha telefonid olid aga lausa välja lülitatud!? Igasse maakohta aga väga ööbima ei saa minna, sest .... ühistransport ei sobitu! Tundub vähemalt, et majutuse koha pealt on Põlval veel kõvasti areneda!?



Meeldis see, et on puid ridamisi istuatud ja palju varjulisi kohti.





Paar plussi väljaku kohta. On märgata rohelust ja istutaud ka uusi puid.




Kuid mitmes kohas peaks puid juurdegi istutama ja nende varju ka pinke paigaldama. Ning joogiveepunkti on vaja ja mitte aimult väljakule vaid ka mujale linna. Tükki 20.









Turg aga oli väga vaikne! Õnneks sain osta paar karpi huvitavaid marju, kuumaasikaid ja vaarimaasikaid. Või olid need maasikvaarikad?




















Aga paremat liiklust vajab Põlva kindlasti! Ei ole see mingi küla vaid üsna suur linn. Ja olulist tihendamist Tartu suuna kõrval (kommertsliine lisandumas peagi) vajab ka Võru suund. Otsebussid lisada mitu tükki hommikuti ja õhtul tagasi. Kuni Võru linna teise otsa, nagu ikka soovitan.









Tagasiteele sõitsin Põlva - Otepää bussiga ja buss sai pea rahvast täis. Tõsi, sel korral läks Kanepis buss ka tühjaks. Peaks selle kord ka täies ulatuses läbi sõitma. Küll aga on Põlvas tööpäeviti näha hirmpalju busse seismas! Väga ebaotstarbekas!








































Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar