Et omal ajal blogi 2. ja 3. osa postituste siiakopeerimisel sattus mõnesse kuusse liiga palju postitusi, tõstan neid veel kord ümber, ühe teema omi ka rohkem kokku.
Alates aastast 2013 postitusi, millest suurim osa just Rohuküla raudtee, Haapsalu, ja Läänemaa, jäävad 2021-22 aasta postituste hulka.
Arvutiversioonis näete paremal ka SILDID, kus siis leiate nii kohanimede, valdkonna kui muu põhiseid võimalusi leida huvipakkuvat. Klikake, vaatake postitus läbi ja allservas klikake VANEMAD POSTITUSED...
Wednesday, August 17, 2016
EESTI RAUDTEE - ametkondlikuks kasutamiseks....
Vastus HR. Neeme Sihv`ile
- Projektijärgne pikkus 100 m ei ole piisav, vaja oleks koheselt välja ehitada 150 m. Põhjus: liinil sõidavad kuni 6-vag koosseisud, isegi lähimal ajal võib tekkida vajadus lisada peatus Tabiveres mõnele kiirrongile. Puuduvad rahalised vahendid.
- Aeg-ajalt kasutatakse ka rongide 0210, 0211, 0212, 0213 puhul pikemaid koosseise kui 3 vagunit, nt tellimusreisidel, samuti võib tekkida vajadus saata topeltkoosseis 3+3 vag, tehniliselt ei ole aga võimalik avada uksi näiteks kahel või neljal vagunil. Seetõttu tekib (ka kiirrongide puhul) nt tellimusreiside puhul kohe segadus reisijate väljumisel ja ka sisenemisel. Tulenevalt rahalistest kaalutlustest, pole võimalik pikendada. Tuleb tõhustada suunavaid viitasid, hilisemas staadiumis on rahvas harjunud ja segadus on minimaalne.
Koheselt välja ehitatava platvormi puhul on võimalik ka teise otsa teha trepp ja pandus (piisab ülekäigust ühes suunas). Selle puudumine vähendab ohutust kuna reisijatel komme platvormilt alla hüpata ja et uus platvorm kõrgem on ka traumade oht. Platvormi teise otsa on trepp koos pandusega planeeritud, samuti ülekäik koos teerajaga krundi piirini.
Projektis ei leidnud ma ootepaviljoni – meie kliimas oluline asi. Nn Laitse tüüpi katusealune ei taga meie kliimas elementaarseid mugavusi, kuna ei kaitse tuule eest ega tugevama tuule korral ka vihma eest. Vältimaks lõhkumist ja sodimist on jõutud tõdemusele, et paviljoni pidev uuendusremont on kulukas ning antud lahendus on jätkusuutlikum.
Võimalusel palun kaaluda uudset lahendust – ehitada platvorm (pikkusega 150m) paariskõrikus asuva ülesõidu juurde asukohaga I PEATEE ÄÄRES PÖÖRANGUTE JA SISSESÕIDUFOORI B VAHELE. Selline asukoht võimaldab ka rongide vahetusi (kuigi ehk väikese ajalise kaotusega ühe rongi jaoks, mis peab ühel teel ootama kuni vabaneb pääs jaamavahele, aga ajakadu minimaalne).
- Praegune asukoht on sobivaim erinevatest lahenditest. Ooteplatvormi nihutamisel kaugemale kasvavad kulutused hüppeliselt, kuna võib tekkida vajadus suuremahulistele ümberehitustöödele.
- Valgustuse juures palun kasutada lampe millel oleks kumerklaasi asemel sileklaas, et vähendada veduribrigaadi pimestamist (klaas ühel tasapinnal korpuse äärega
- Valgustuseks võimalusel kasutada valget valgustust, kuna praegune kollane sarnasuse tõttu segab kollaste fooritulede nähtavust ja vähendab ohutust
- Hetkel reisirongid ei peatu
- Platvormi asukoht oleneb selle eesmärgist, kui mõeldud kasutamiseks rohkem tehniliste peatuste puhul, siis asukoht sobiv. Reisirongide peatuse puhul sobivam asukoht paaris kõrikus oleva ülesõidu lähedal I PEATEE ÄÄRES PÖÖRANGUTE JA SISSESÕIDUFOORI B VAHEL
Praegune asukoht on sobivaim erinevatest lahenditest. Ooteplatvormi nihutamisel kaugemale kasvavad kulutused hüppeliselt, kuna võib tekkida vajadus suuremahulistele ümberehitustöödele. - Plussid
(Hiljem soovitasin perroon üldse ehitamata jätta)
- Teedevaheline või ääreplatvorm ? Teedevaheline
- Selles asukohas teedevaheline platvorm vajalik rongide vahetuseks ja reisijate ohutuseks.
- 30 m hädalahendus, arvestades ajuti suurt reisijate arvu, vajalik oleks 150 m.
Planeeritav ooteplatvormi pikkus on rahalistel kaalutlustel 100 m. - Projektis puudub ülekäik üle teede (on ainult ühele poole). Elumajad paiknevad ühel pool raudteed, seega pole mõistlik rajada ülekäiku teisele poole. Antud juhul kaasneksid küsitava lahendusega suured teeradade mahud.
- Puudub ootepaviljon. Üldiselt parim lahendus kui ootepaviljon platvormiga koos, laius aga ei võimalda korraliku katusealuse ehitamist. Vältimaks lõhkumist ja sodimist on jõutud tõdemusele, et paviljoni pidev uuendusremont on kulukas ning antud lahendus on jätkusuutlikum.
- Taas võimalusel palun kaaluda platvormi ehitamist paariskõrikus I PEATEE ÄÄRDE PÖÖRANGUTE JA SISSESÕIDUFOORI B VAHELE ülesõidu juurde.
Praegune asukoht on sobivaim erinevatest lahenditest. Ooteplatvormi nihutamisel kaugemale kasvavad kulutused hüppeliselt, kuna võib tekkida vajadus suuremahulistele ümberehitustöödele. - Plussid
- Vt punkte 7 ja 8 Tabivere peatükis
- Platvorm vastavalt standardi nõuetele vajalik 150 m reisijate eriti suure arvu tõttu. Tõenäoliselt vajalik mõnele kiirrongile peatuse lisamine Rakkes, rongide pikkus 5 – 6 vagunit. Lühem platvorm tekitab suuri probleeme reisijatele, kuna ka 6 vag rongis võimalik avada uks vaid esimeses vagunis, pikeneb reisijate sisenemise-väljumise aeg.
- Ääreplatvorm 2. kõrvaltee ääres äärmiselt ebasobiv, miinused
Reisirongide liiklust saab planeerida ja kindlasti tunduvalt sobivamaks. Erandlike olukordi ei saa võtta alati aluseks projekteerimisel.
- Variant oleks osaliselt ÜLES VÕTTA 2. kõrvaltee ülesõidust Tartu poole jääv lõik, ehitades platvormi SELLE TEELÕIGU ASEMELE I PEATEE ÄÄRDE, pöörangu ümber paigaldamisega platvormi Tapa poolsesse otsa.
- Vt punkte 7 ja 8 Tabivere peatükis
- 30 m piisav
- Asukoht ebasobiv ja kulukas
- Palun kaaluda platvormi ehitust jaama Tartu poolsesse otsa I PEATEE ÄÄRDE PÖÖRANGUTE JA SISSESÕIDUFOORI A VAHELE. Plussid
- Vt punkte 7 ja 8 Tabivere peatükis
Tulenevalt rahalistest kaalutlustest, pole võimalik pikendada.
Antud kõrvaltee nihutamine ja platovormi paiknemine on tehtud vastavalt rahalistele, visuaalsetele ja muudele vajalikele kaalutlustele lähtuvalt.
- Asukoht ääreplatvormina kõrvaltee ääres ebasobiv.
- 30 m piisav. kuid kõrvalteel sõites tekitab ajakulu, kütuse lisakulu ja ebamugavusi reisijatele.
- Reisijatel maanteelt ligipääs kauge ja ebamugav, seega platvorm ei täida oma otstarvet.
- Palun kaaluda võimalust ehitada Kärkna platvorm ÜLESÕIDU ja Amme jõe SILLA VAHELE, s t endiste Kärkna ja Vasula peatuste vahele. Plussid.
- Vt punkte 7 ja 8 Tabivere peatükis
- Vajalik pikkus 400 m, teedevaheline.
- Võimalikult bussijaama lähedal, see omakorda tõen. nõuab teede pikendamist kaubarongide mõju vähendamiseks (ülekäikude sulgemine)
- Ülekäik vajalik kuna tagab kiire ümberistumise bussidele, jalakäijate viadukt seda ei tagaks.
Ei sisaldu praeguse seisuga hankes.
- Taastada Kalevi peatus (platvorm 150 m) oma endises asukohas
- Taastada Nava peatus (30 m). Asukoht tõen sobivam umbes km endisest asukohast Tartu poole. 2 km kaugusel asub Luua metsakool.
- Taastada Vorbuse peatus (150 m) oma endises asukohas
- Projektijärgne pikkus 100 m piisav, kuna tõenäoliselt pikemad rongid sel liinil lähiajal ei sõida.
- Asukoht tundub olevat väga vale, arvestades uuselamurajoonide paiknemist
- Asukoht võiks olla Ülenurme bussipeatuse lähedal, u km 6 p 4. Plussid
- Parim variant oleks muidugi peatuse jäämine praegusesse asukohta ja LISAPEATUSE EHITAMINE u 1,5 km Põlva poole ülekäikude lähedusse, arvestades, et tegemist jõudsalt areneva linnalähi piirkonnaga. Kohalikega vesteldes veidi kalduti selle poole et rohkem kasutajaid oleks Ülenurme bp lähedal, seda varianti peaks arutama põhjalikult vallavalitsuse esindajatega. Loodan, et võimalik see idee kohtumisel välja käia?
Erinevatel kaalutlustel jäi rahaliselt odavamaks antud asukohta platvormi ehitamine.
- Puuduvad ülekäigud!? Ülekäikude rajamisel puudub mõte, kuna antud juhul on mugavam juhtida tee äärde, mitte metsa.
- Kindlasti ei ole piisav 30 m.
- Vajalik pikkus 100 m, kuna väga tihti reisijate arv suur. Palju ka rattamatkajaid ja eelnevatel põhjustel tekib suur ajakadu. Ka on hetkel 3-vag rongides jalgrattakohad (lapsevankrid jm) vaid ühes vagunis, seetõttu ei ole iga rongi puhul võimalik rataste (lapsevankritega) üldse rongist väljuda või rongi siseneda! Ka tekib gruppide väljumise ja sisenemise puhul ühe avatava ukse korral ajakadu ja mahutavuse probleemid. Keskmise reisijate arvu järgi on reisijaid vähe.
- Tegemist väga aktiivselt kasutatava turismipiirkonnaga ja vaevalt et sõitjate arv väheneb.
- 100 m platvormi puhul jääb ära pika teeraja ehitus. Teeraja konstruktsioon on oluliselt odavam, ooteplatvormi ehitamine aga kallis ja töömahukas protsess.
- Ootepaviljonid peaks olema looduslähedasest materjalist, sobivad palkpaviljonid, nagu kasutusel Lõuna-Eestis bp-s. Antud disain on MKM-i poolt kinnitatud ning osalise disaini muutusega võivad kaasneda nii rahalised kui ka menetluspõhised probleemid.
- Puudub ülekäik (käigud) teisele poole raudteed
- Pöörangurikete korral tuleb rong vastu võtta platvormita teele või tekib suur hilinemine
- Puudub ülekäik teisele poole
- Platvormi asukoht võiks olla Tartu poolses otsas PEATEE ÄÄRES PÖÖRANGUTE JA SISSESÕIDUFOORI VAHEL. Plussid
- Kõikide ehituste juures palun jälgida, et valgustus võimalikult vähe segaks vedurijuhti – lampidel ei tohiks olla kumer- vaid sileklaasid
- Valgustuse lampide asetusnurk posti suhtes peaks olem 90 kraadi, muu nurga puhul pimestavad nii vedurijuhti kui autojuhte
- Valgus peaks olema valge, et vältida sarnasust fooride kollase tulega, mis otseselt mõjutab liiklusohutust
- Jaamades olevad prozhektorid ei tohiks pimestamise vältimiseks olla suunatud piki teid
- Platvormide asetus jaamade otstes võimaldab kiiremat reageerimist ja osavõttu pöörangute puhastamisel lumest veduribrigaadide poolt
- Ootepaviljonide puhul meie kliimas (ja ka vandalismi arvestades) sobiks nn Laitse variandi asemel palkpaviljonid, nagu on kasutusel Lõuna-Eestis bussipeatustes. Eriti sobiks need Tartu-Valga- Koidula- Tartu piirkonda. Samas võiks kasutada Peedu tüüpi ootepaviljone, nt nagu oli varem Tartu-Jõgeva vahel.
- Platvormide asukoht ülesõitude läheduses annab tunduvat kokkuhoidu rahalises suhtes, parandab reisijate liiklemis- ja ümberistumisvõimalusi, lihtsustab ligipääsu eriolukordades, vähendab tehnilistest probleemidest tingitud hilinemisi
- Jaamades ja peatustes vajalik reisijate teavitamissüsteem kas läbi valjuhääldite või elektrooniliste tabloode kaudu.
- Pikkade platvormide puhul (100 m ja enam) peab enamasti olema trepid ja pandused mõlemas otsas, v a juhul kui platvormil on trepp ja pandus keskosas.
- Igas jaamas peab vähemalt üks ülekäik ulatuma mõlemale poole üle kõikide teede.
- Kuna on nõue, et rong ei tohi sulgeda ülekõiku, peaks võimalusel 30 m platvormide puhul ehitama pika teeraja asemel pigem kaks ülekäiku. Samas peaks olema antud nõudest teha väiksemate teivaspeatuste puhul erandeid.
- Puhkekeskuse külastajad (Nelijärve Puhkekeskus)
- Suvel lapsed ja pered Tapa poolt tulevad suplema ja puhkama. Ja eesmärk võikski olla teadvustada inimestel taas suurepärase puhkepiirkonna olemasolu
- Matkajad, eriti kui käiku lähevad rongid sobivamatel aegadel Tallinna poolt
Tulenevalt rahalistest kaalutlustest, pole võimalik ja otstarbekas pikendada.
Tulenevalt rahalistest kaalutlustest, pole võimalik pikendada.
- Tehnilistest probleemidest tingitud praagi vältimiseks peaks lisama pöörangud paaritus kõrikus, et tagada võimalus IVa teelt pääs Narva suunas ja I ja II teelt Tartu suunas. Ei kuulu antud hanke korras tehtavate mahtude raamesse.
- Selle võimatuse korral vajalik platvormide ehitus IVa ja 6a teede vahele ning I ja 3 tee vahele, et tagada võimalus rongide vahetuseks ja vältida probleeme pöörangute rikete korral. Antud platvormid on planeeritud nimetatud teede vahele
Ei sisaldu praeguse seisuga hankes.
Teede lühendamise otstarbekus pole põhjendatud, et kuuluda ooteplatvormide hanke mahtude hulka. Võimalusel kaalutakse pikema platvormi ehitamist ning see ka teostatakse rahaliste võimaluste korral.
Ei sisaldu praeguse seisuga hankes.
ENERGIA
Kas lisada või asendada peatusega Mustjõe kõrtsitalu juures?
150 m
30 m.
Tere!
Olen teinud ettepaneku Eesti Raudteele ja MKM-i, et reisijate parema teenindamise eesmärgil kaaluda võimalust ehitada Tabiveres uus platvorm ülesõidu vahetusse lähedusse. See võimaldaks reisijatel mugavamalt ja kiiremini ümber istuda bussidelt ja autodelt, rakendada süsteemi "pargi ja sõida", lähendab peatust Voldile ja Voldi bussipeatusele. Visuaalselt tundub, et ka Tabivere tiheasustuspiirkonnast oleks peatusesse 10 min jagu jalutuskäiku, seega ei tohiks see ka liig kaugele jääda. Vajadusel võimaldaks see ka ühise ootepaviljoni kasutamist kui bussitasku ja väike parkla oleks olemas. Ehk ka seos kergliiklusteega. Võrdluseks saab mõnevõrra kasutada Tallinn-Rapla liinil olevaid renoveeritud peatusi Männiku, Lohu, Kasemetsa. Ka oleks nn ühispeatuse olemasolu kooskõlas ühistranspordi arengukavadega. Kuigi peatuse ehitamine võib peagi käima minna, oleks praegu ehk koostöös võimalik olukorda veel parandada, et vältida tulevikus peatuse liigset kaugust bussipeatusest. Paraku ei tea ma MKM-i täpset seisukohta antud küsimuses, kuid loodan, et nemadki peavad tähtsaimaks ühistranspordi ladusamat korraldust. Samas oleks selline lahendus hea ka matkajate heaolu parandamisel, peatuses (paviljonis) võiks olla ühine infostend rongi- ja busside sõiduplaanidega, kohaliku ja matkainfoga.
*******
Tere!
Saatsin kirja MKM-i, TJA-le ja Maanteeametile seoses toimuvate rongide ooteplatvormide renoveerimisega. Kuna mitmetes kohtades on võimalusi platvormile parema asukoha leidmiseks ja arvestada tuleks "pargi ja sõida" süsteemi rakendamisvõimalustega, palun ka Teie arvamust. Et tähtsaim asukoha otsustamisel on omavalitsuse arvamus, siis on Teilgi võimalus oma taotlustes pöörduda TJA või MKM-i poole kooskõlastamisel. Usun, et korraliku parkla ja bussipeatuse olemasolul oleks Aegviidus see süsteem väga laialt kasutusel (näitena võib tuua Rapla), seda enam, et Aegviidust on tihedam rongiliiklus Tallinnaga kui järgnevatest paikadest. Hea võimalus oleks see ka matkajatele istumiskoha, katusealuse, ühisinfo ja matkainfo olemasolul (võimalik sobitada infopunktiga). Samuti sobiks platvormid väga edukalt vanale kohale jaamahoone ees ning võimalik, et leidub bussijaama piirkonnas ka ruumi parkla ehitamiseks.
Asukoht vastab Ooteplatvormide Standardi p 5.1.1., Harju Maakonnaplaneeringu Teemaplaneeringu ja ühistranspordi arengukavade nõuetele ja eesmärkidele.
(Aegviidus Eesti Raudtee ei pidanud parklat üldse vajalikuks!!! - Minu märkus - N.)
********
Teiega vist vestlesime telefoni teel? Saadan mõned täpsustused Kärkna peatuse suhtes.
AS EVR Infra ja MKM tegelevad platvormide renoveerimisega europrojektide raame ja finantseeringuga. Minu teada ongi Kärkna peatus plaanis taasavada, teadmata vaid, millal. Kuna platvormide rajamine on nende pädevuses, olengi püüdnud suunata asja selleni, et platvormi ehitamisel toimuks asi kompleksselt - ehitataks juurdepääsurajad, parkla ja võimalusel bussipeatus. Kui on olemas ala ja võimalus, peaks seda kindlast tehtama ühise lahendusega. Ei ole väga optimaalne kui ehitatakse eraldi vastavate ametkondade, omavalitsuste jne poolt.
Kärkna platvormi rajamine jaama piiresse (jaamahoone juurde) toob kaasa mitmeid probleeme. Näiteks on ligipääs maanteelt väga kauge ja ohtlik, jalgraja rajamine kulukas kauguse tõttu ja sellises asukohas ei ole lootust populaarsusele reisijate hulgas, seega kaob peatuse mõttekus. Samuti jääb asukoht liig kaugele ka endise Vasula peatuse asukohast. Nagu oli jutuks, kahte peatust vaevalt ehitatakse ja sel pole ju ka mõtet. Asukoht maantee ja Amme jõe silla vahel on aga väga soodne, lihtsam, lähedam ja odavam on jalgraja ehitus. Kokkuhoid tekib ka kõrvaltee nihutamata jätmise arvelt. Tulevikku vaadates võib eeldada ka Kärkna jaama kasutamise sageduse tõusu kaubarongide poolt, seega jääks ära ka reisijate juhtimine ohtlikumasse piirkonda ning nende viibimine seal.
Ühispeatuse põhimõte oleks parimal juhul platvormi, parkla ja bussipeatuse asetsemine külg-küljega, selle võimaluse puudumisel jääks busspeatus muidugi veidi eemale. Kuid asukoht võimaldaks ikkagi hiljem vajadusel ehitist laiendada.
Kuidas suhtuvad mõttesse Vasula piirkonna elanikud? Bussifirmad? Kui palju võiks olla potentsiaalseid "pargi ja sõida" süsteemi kasutajaid? Kui palju aga bussidele-rongidele vastu tulevaid autosid?
Ei leidnud kohe Teie e-maili, saadan ülmailile.
Ilusat suve jätku!
******
Tere!
Seoses ühispeatustega on veel üks nüanss, Hiljuti Maalehes kirjutas Rein Raudvere külaturgudest ja teede ääres põllumajandussaadusi müüvatest inimestest. Samasisuline idee oli mul seotud ühispeatustega. Ükskõik millise peatuse puhul maanteega ristumisel on ehitatavat parklat (sõida ja pargi) võimalik kasutada ka kohalike maatraditsioonide elushoidmiseks. Lisaks ühisele sõiduaegade infole võimalik üles panna ka maakonna bussiliinide- ja turismiinfo kaart, Suurem katusealune, kuhu saab lisada ka mõningad müügiletid. Nii kohalike kui läbisõitjate ja matkajate jaoks oleks hea võimaluskaubelda, olgu siis müügil põllumajandussaadused, käsitöö, kala vms. Kui ka hetkel pole võimalik kulutusi teha, siis peab arvestama, et platvormid plaanitakse ehitada mitmekümneks aastaks, seega saab täiendusi teha ka tulevikus. Peatuse olemasolu kaugel maanteest aga pärsib igati kohaliku elu ja ühistranspordi kvaliteeti. Lisaks on nt Harju maakonna teemaplaneeringus arvestatud võimalusega, et peatuste piirkonnas võiks võomalusel olla Kohalik teeninduskeskus(post, apteegi müügipunkt või haruapteek, internetipunkt jne). Ka sellise jaoks võib tulevikuks võimalusel kõige paremini sobida ühispeatuste variant kui muidugi ruumi piisavalt.
Seega palun Teie arvamust kui vajalik või võimalik võiks olla sellised lisavõimalused ühispeatustes?
Samas märgin ära, et mõningase jäikuse tõttu ei soovi AS Eesti Raudtee arvestada kohalike vajadustega või ei ole nad lihtsalt kursis. Näit Keeni platvormi ehitus alustati ikkagi maanteest kaugel, ligipääs on ebamugav ja "läbi" teiste inimeste hoovide. Seega olekski vaja teada kohalike soove peatuse asukoha suhtes ja võimalikult varakult info edastada MKM-i ja Eesti Raudteele. Kui Keeni platvorm saab valmis, on selge, et selline variant on ebamugav ja kallim (kasvõi lisanduva busside liinikilomeetrite hinna näol, mis pole sugugi väike vähegi tihedama liikluse puhul.
Ka usun, et vajalik oleks hakata taotlema rongi 0382 käigusolemist ka laupäeviti ja 0381 pühapäeviti. See aitaks viia Tartu-Orava rongide kasuteguri tasemele, milline praegu oleks minimaalselt vajalik.
Lugupidamisega
*****
Siin üks lisanüanss. aga veel, kui mõtleks:
1. kuna peatus teest tõenäoliselt mim 70 m, siis peaks platvormi ja tee vahele tehtama parkla, bussipeatus, katusealune, infotahvel, pingid-letid?
2. parkla peaks olema minim 10 autole, piisavalt avar manööverdamiseks, ja võimaldama "pargi ja sõida"rakendamisty nii busside kui rongide puhul.
3. bussipeatus mõlema suuna bussidele.
4. katusealune võiks tagada ilmastikukaitse transpordiootajatele, matkajatele,ehk ka kapsa-kurgimüüjatele?
5. infotahvlil koos sõiduplaanid, turismiinfo, külainfo, piirkonna kaart? Majutusasutuste nimekiri ja info?
6. pingid-letid ootajatele, matkajatele jne.
7. Kohaliku laada pidamiseks (küladevaheline) võib ehk tulevikus lisanduda mõte laadapidamiseks ühispeatuses? Kohalikke olusid tunnete paremini Teie, aga ehk oleks nt külapäeva või millegi muu korraldamine mõeldav kunagi nn treff-punktis ja miks ei või selleks kujuneda ühispeatus?
8. Ja Maalehes oli juttu sellest kuis mõne koha elanikud väga tänulikud vallale sellise müügikoha eest!
Teoreetiliselt võiks ehk kui nõuded lubavad, läheduses olla isegi lõkkeplats matkajatele? Tegelikult see vaid idee, aga selliseid asju tasuks mõelda.
****
Üks vastus:
Tere
Teie ettepanekuid on arutatud Väike-Maarja Vallavalitsuse osakonnajuhatajate töökoosolekul ning küsitud ka arvamust kohalikke elanikke esindavalt MTÜ'lt Meie Kiltsi. Arutelu tulemusel jäädi seisukohale, et praeguseks väljakujunenud olukord, kus raudtee- ja bussipeatus asuvad aleviku sisetänaval ajaloolise raudteejaama asukohas on sobiv ning ooteplatvormi ümberehitamine Teie poolt välja pakutud asukohta ei ole vajalik. Samuti puuduvad vallal rahalised võimalused raudteepeatust toetava infrastruktuuri ümberpaigutamiseks vajalike investeeringute jaoks.
Sama seisukohta on Väike-Maarja Vallavalitsus väljendanud ka varem, väljastades projekteerimistingimused ASle EVR Infra ja andes kooskõlastuse nende poolt esitatud ooteplatvormi asukohale.
*****
Tere!
Viimasel ajal väga aktuaalne teema kütab vaikselt kirgi ja see on hea nii
reisijate huvides kui ka investeeringute kulude vähendamise suhtes.
Ooteplatvormide asukoha määramisel ei ole AS EVR Infra arvestanud
ühistranspordi arengukavadega, planeeringutega ega paljude ekspertide
arvamusega. Lihtsaim näide selle kohta on Rein Riisalu ülevaade Eesti
Päevalehes juba aastal 2003. AS EVR Infra suurim möödalaskmine on aga
projekteerimisel kohalike omavalitsustega oskamatu suhtlemine. Paraku on
omavalitsustega suheldes selgunud, et nende jaoks on raudtee siiski väga
"kauge" teema, seetõttu nad ei oskagi omapoolseid pakkumisi teha.
Kinnistunud on ammustest aegadest pärit mõtteviis, et ooteplatvorm peab
olema koos jaamahoonega jne. Meil aga pole paljusid jaamahooneidki enam
alles. Kuna AS EVR Infra arvatavalt ei ole ka vaevunud tegema täpsemaid
uuringuid rääkimata koostööst bussiettevõtetega, siis peaks suuremat rolli
sellele pöörama MKM ja Maanteeamet koostöös ekspertidega (SEIT jt).
Suheldes ühe vallavanemaga, vastas ta küsimusele ooteplatvormi teise asukoha
kohta, et loomilikult oleks see parem, aga vaevalt, et riik asju muudaks,
kuna see oleks kallis... jne. Millest selline arusaam? Teise, peatuse
vahetusse lähedusse jääva vallavalitsusega ei konsulteeritud üldse! See
näitab suhtlemise (õigemini suhtlemise puudumist) taset.
Vastse-Kuuste samuti hea näide, selle kohta on tehtud mitmeid ettepanekuid,
kuid siiski üritatakse jätta kõik vanaviisi. Muide, ka Mustjõe peatuse
ehitamine vanasse asukohta on väga riskantne investeering, sest sealt
kasutab rongi põhimõtteliselt vaid üks pere, seenelised va. Kui aga ehitada
peatus kahe soovitava koha vahele, oleks rahul kõik, k.a. matkajad.
Alustatud ka Keeni platvormi ehitust vanasse kohta. Mitte ühtegi asjalikku
väidet ei ole toodud. Ainukesed seisukohad, mida olen kuulnud, on et
tagatakse ligipääs mälestuskivile ja asukohaga nõustus ER Liiklustalituse
osakond vaid tingimusel, et platvorm jääb vanasse kohta. Järeldus - muid
põhjuseid ei olegi! Siin jääb aga arusaamatuks, kas rongid on käigus
inimeste veoks mälestuskivide juurde (läbi teiste hoovide) ja
jaamakorraldajate jaoks? Kuidas on võimalik, et samas jäetakse tähelepanuta
Ooteplatvormide Standardi p 5.1.1., mis näeb ette platvormide ehitamise
võimalikult lähedale teiste transpordiliikide peatustele? Lisaks on
piisavalt palju räägitud erinevate transpordiliikide integreerimisest. Tekib
oht, et väga suured investeeringud, mis on kulutatud ühistranspordi
arengukavade ja teemaplaneeringute väljatöötamisele, jooksevad tühja kui
nende järgi ei talitata. Ooteplatvormide ehitamine maanteest (ülesõitudest)
kaugemale toob kaasa ka busside liinikilomeetrite ja sellega koos ka
dotatsiooni kasvu. Juba mõnel korral päevas lisakilomeeter bussidele
tähendab aastas mitukümmend tuhat krooni lisakulu.
Hea näide ka Jõhvi. Kuna bussijaama ehitamiseks raudteejaama juurde ei
jõutud kokkuleppele - "Kui Muhhamed ei tule mäe juurde, tuleb mägi Muhamedi
juurde. Takistavateks teguriteks ooteplatvormi ehitamiseks bussijaama juurde
on nimetatud teekõverusi ja perspektiivset teise raudteeraja ehitust. Samas
on selge, et need ei saa takistada platvormi ehitust. Sirge pikkus on
tublisti üle poole kilomeetri, ja platvorm ehitataks ju vaid ühele poole.
Samast läheb läbi ehitatav promenaad. Seega tooks platvormi ehitamine kaasa
vaid reisijate arvu vähenemise, mis on märgatav juba praegu.
Pidevalt esineb siin-seal väiteid, et praegustesse asukotadesse ehitamine on
odavam. Millel see väide põhineb, ei ütle keegi. Ei saa ka tõsiselt võtta
väidet, et "platvormi nihutamine kaugemale kasvatab hüppeliselt kulusid ja
võib kaasa tuua suuremahulised ehitustööd".
Tegelikkus on vastupidine. Kuigi kohati võib kaasneda ka veidi suurem
ehitusmaht, enamasti on tegemist aga kokkuhoiuga.
1. Jääb ära väga kulukas raudtee kõrvalradade nihutamine.
2. Vähem kommunikatsioone (kaablid jne.)
3. Võimaldab kasutada tihti pöörangurajooniga sama valgustust (vähem
elektritöid, kaabli, post, lampe). Väheneb ka elektrikulu.
4. Vähem ülekäikusid, mis ebamugavad, olenemata kui hästi nad ka tehtud ei
oleks (suureneb ka ohutus jaamateede alal, kus seetõttu liigub vähem
kõrvalisi isikuid).
5. Võimalus ehitada ühtseid katusealuseid ja paviljone.
6. Võimalus ehitada ühtseid infotahvleid (ka koos turismiinfoga).
7. Väheneb aja- ja kütusekulu.
8. Vähem lõhkumisi ja sodimisi, kuna koht suurema tähelepanu all.
9. Tagab hilinemiste ja praagi vähenemise.
10. võimaldab jaamade infrastruktuuri arendada ilma segavate
ooteplatvormideta
Lisaks muud nüansid, mis ei ole sugugi vähetähtsad.
1. Ühispeatuses on bussi- ja rongijuhil tunduvalt paremini informeeritud
(visuaalne kontakt) teise saabumisest (eriti hilinemise korral). Praegu väga
tihti vastastikuse kommunikatsioonivõimaluste puudumise tõttu kaob inimestel
võimalus ümberistumiseks, millega kaasneb ühistranspordi usaldusväärsuse
vähenemine, reisijate arvu ja piletitulu vähenemine.
2. Ühispeatustel mitmeid lisaväärtusi kohaliku elu arengutes. Näiteks sobib
peatuse juures asuv parkla muudeks ettevõtmisteks (väiksed külaturud,
matkajate puhkamiskohad jne.)
3. Parklad vajalikud "pargi ja sõida" süsteemi rakendamiseks ja
käivitamiseks. Isegi mitmes väiksemas peatuses (Lohu, Kasemetsa, rääkimata
Raplast) ehitataud parkla näitab, kui populaarseks selline süsteem võib
kujuneda. Asja plusse ei jõuaks kokku lugedagi.
4. Võimalus kasutada kompleksselt reisijatel ja matkajatel lähedalolevaid
kauplusi või vajadusel ehitada kioskeid. Sama tõmbekeskuse osana võib
tekkida ka väiksemate kohtade keskuseid (ühes majas postkontor, haruapteek
jms).
5. Ümberistumine ja liikumine muutub väga mugavaks, k.a. ülekäikude
vähenemise tõttu. Ka invaliididele ja liikumispuuetega inimestele, mille
kohta on omi soove esitanud ka ELIL pöördumises majandusministri poole.
6. Vähenevad autode seisuajad ülesõitude kinnioleku tõttu.
Kogu eelnev viitab sellele, et kiiresti on vajalik tegeleda kõikide
ooteplatvormide asukohtade ümbertegemisega. Eriti puudutab see Aegviidu,
Mustjõe, Lehtse, Kiltsi, Tabivere, Kärkna, Pedja, Kadrina, Kabala, Sonda,
Püssi, Kohtla-Nõmme ja Kohtla-Järve, Jõhvi, Oru, Vaivara, Auvere (Sinimäe),,
Soldina, Ülenurme, Vastse-Kuuste, Veriora, Orava peatuseid. Vaeküla asemel
võib kaaluda Sõmeru peatuse ehitamist.
Tegelema tuleb hakata ka Lilleküla sõlme ehitamisega, vajalik on
ümberistumisvõimalus kõikide suundade vahel. Kuig olenevalt lahendustest
võib vajalik olla kuni nelja platvormi ehitamine, siis tegelikult võib olla
võimalik piirduda ka kahe platvormiga. Tõenäoliselt peaks Lilleküla ehitus
toimuma koos Balti jaama platvormide ehitusega.
Kokkuvõttes loodan tõsiseid arutelusid platvormide ehituse teemal ja
ehituslubade väljaandmise peatamist kuni kõik probleemid pole lahendust
leidnud.
Tänan tähelepanu eest!
******
Tere.
Täname küsimuse esitamise eest.
Vastse-Kuuste vallavalitsus vastas käesoleva aastal 12. märtsil Neeme Sihv`i küsimusele
rongiooteplatvormide ja -paviljonide rekonstrueerimise kohta järgmist:
"Vastavalt AS EVR Infra taotlustele on Vastse-Kuuste Vallavalitsuse poolt väljastatud
projekteerimistingimused reisijate ooteplatvormide ehitusprojektide koostamiseks
Vastse-Kuuste jaama 2009.a.
ja Valgemetsa, Kiidjärve ning Taevaskoja peatuskohtadesse 2010.a. Ooteplatvormide
projekteerimisel ja püstitamisel juhindutakse EV standardist EVS 867:2003+A1:2007+A2:2009.
EVS 867:2003+A1:2007+A2:2009:p.6.2.2.sätestab, et jaamades ja peatuskohtades, va. jaamad,
kus peatuvad rahvusvahelised reisirongid, on ooteplatvormi pikkus reisijate arvust
sõltuvalt kas 30 m või antud liinil kasutatava kõige pikema rongi pikkus + 10 m,
perspektiivse pikendamisvõimalusega kuni 150 m. 30 m pikkuseid platvorme võib
projekteerida ja ehitada jaamades ja peatuskohtades juhul, kui seal üheaegselt
pealeminevate ja mahatulevate reisijate arv ei ületa 12 inimest.
Reisijate kaitsmiseks sademete ja päikesekiirguse eest tuleb projekteerida nõuetekohane
varikatus ja vastav linnamööbel, mille konstruktiivne lahendus tuleb kooskõlastada
raudteeinfrastruktuuri -ettevõtjaga.
Meie poolt väljastatud projekteerimistingimustes on sätestatud muuhulgas ka nõue, et
ooteplatvormide projekteerimisel tuleb juhinduda eelnimetatud standardist."
Tänaseks on AS EVR Infra esitanud vallavalitsusele kooskõlastamiseks valminud
ehitusprojekti ooteplatvormi rekonstrueerimiseks Vastse-Kuuste raudteejaamas.
30. septembril k.a. toimunud vallavolikogu istungil andis vallavanem L. Liba volikogu
liikmetele informatsiooni Neeme Sihvi tõstatatud ettepanekust
rongi- ja bussipeatuse ühildamiseks. Vallavalitsuse hinnangul oleks projekt tehniliselt
küllaltki keerukas ning ka kallis. Valla üldplaneeringu avaliku arutelu käigus ei
tõstatanud keegi seda probleemi ja selliseks investeeringuks ei ole raha kavandatud.
Arvestades rongi ja busside praegust sõidugraafikut, mis ei ühildu, ei ole võimalik, et
bussilt mindaks edasi rongile või vastupidi. Seega puudub otsene avalik huvi peatuste
ühildamiseks.
Vallavolikogu liikmed võtsid esitatud info teadmiseks ja leidsid samuti, et praeguses
majandussituatsioonis ei ole mõistlik teha investeeringuid bussi- ja rongipeatuse
ühildamiseks Vastse-Kuustes.
Lugupidamisega
********
Üks vastus:
Tere.
Tegelikult on see nii, nagu elus ikka, et ühele üks, teisele teine meelepärane. Kui maal on võimalus oma transpordile, minnakse ikka ise kuhugi, nt. meil Rõngu turule teisipäeva hommikuti, või linna Selverisse ja tehakse hulga oste ette ära. Kel aga need võimalused puuduvad, võtavad sabast just sellistes võimalustest, nagu need erinevad bussid. Kuigi enamuses on need pensionäridele, kodustele emmedele, kes saavad minna teatud ajal kuskile bussiga kohtuma. Nii et eks nad nii kaua sõidavad, kuni turgu jagub. Aga mitmekesisemaks muudab see võimalusi küll. Näiteks on meie kandis väga oodatud kalaauto, käidi ka prillibussis, pangabuss vist ei õigustanud jne.
Mida vastata?
Täiesti õige. Oleme korduvalt pakkunud oma ettevõtlikele ka võimalust, et aastaid pole Paluperas enam ju kauplust kah - Leader projekti raames saab Valgamaal Külakukkur taotluse alt alustamiseks lausa 75tuhat kroonigi. Pakkunud maad, kuhu miski putka üleski ehitada jne.....aga siiani pole seda ettevõtlikku inimest. Maapiirkonnas kahjuks napib seda ajupotsentsiaali, "kobedamad" tegelevad juma saja ametiga ja nii ta kahjuks on. Aga loodame ikka edasi.
********
Tere!
Edastan Teile kirja ühispeatuste teemal ja põhjuseks plaan renoveerida ka Kiviõli jaama ooteplatvorm. Ei oska päris kindlaid kohti määrata, kuid tundub, et ka Kiviõlis võiks ooteplatvorm asuda teises kohas. Jälgides rongile tulijaid ja mahaminejaid, siis tundub, et enamus liiguvad edasi n.ö. Püssi suunas. Seega ehk oleks mõttekam uus ooteplatvorm ehitada ehk Vabaduse pst-Maidla tee ülesõidu lähedale? See tooks rongipeatuse enamuse linnaelanikele tunduvalt lähemale ja võimaldaks ka mugavamalt liigelda Maidla suunas. Tänagi vestlesin ühe Kiviõli elanikuga ning temagi arvates võiks peatus olla lähemal, sest pideva kasutajana talle see piisavalt tähtis. Ka puudub Kiviõli jaamas reisijal võimalus kuhugi varjuda halva ilma korral, tänavune aasta seoses tee remondiga ja infopuudumisega tekitanud inimestes pahameelt. See näitab, et ootepaviljon äärmiselt vajalik.
Asukoht jaamast väljas võimaldab ka vajadusel vahetult ooteplatvormi juurde ehitada parkla, et kasutada "sõida ja pargi" süsteemi, ning ühendada erinevaid transpordiliike (bussipeatuse olemasolul). Arvestades suurt autode hulka, millised tulevad rongide vastu või kedagi rongile tooma, peaks parkla olemasolu olema inimestele eriti meeldiv.
Ühine rongi- ja bussipeatus annaks võimaluse lihtsamalt ehitada ka ühise ootepaviljoni, paigaldada ühine infostend (sõiduplaanid, turismi- ja kohalik info jne.). Lisaks veel muud võimalused, mis toodud allolevas kirjas. Nt Kohilas asub vahetult platvormi lähedal turukioskid ja bussipeatus, isegi toimuvad samas laadad. Raplas samuti vahetus läheduses bussipeatus ja parkla ning need head näited kui aktiivselt kasutatakse ümberistumisvõimalusi, "pargi ja sõida" süsteemi jne. Isegi mitmetes väiksemates peatustes samad võimalused.
Palun igakülgselt kaaluda võimalust parandada inimeste ühistranspordi kasutamise võimalusi ja mugavust.
Lugupidamisega
*****
Tere!
Lisatud kirjas välja toodud Ühispeatuste põhimõtted. Kuna siiani rongide ooteplatvormide renoveerimisel pole tihti arvestatud arenguplaanide, planeeringute ja kohalike oludega, siis paluksin Teie arvamusi rongipeatuste kohta. Ja vabandan kui milleski eksin, ei tunne kahjuks Teie piirkonda.
1. Kas Kurenurmes endine peatus (ooteplatvorm) ülesõidust, s. t. maanteest kaugel?
2. Kas Kurenurmes mõttekas uue ooteplatvormi asukohta muuta? Näit lähemale ülesõidule?
3. Kas Kurenurmes võimalik ühildada rongi- ja bussipeatuseid?
4. Kas oleks võimalik ka parkla ehitus koos rongi- ja bussipeatusega?
5. Kas Sõmerpalu ooteplatvormi asukohana vajalikum praegune jaam või näit. Sõmerpalu-Nursi ülesõit?
6. Kas praeguse Sõmerpalu jaama läheduses hetkel elab palju inimesi? See seotud eelneva küsimusega, nimelt kui peatus oleks Nursi mnt ülesõidul, siis ehk oleks kasutajaid rohkem (Sõmerpalust, Nursist, Rõugest jm)? Või sõidaksid näit Rõuge inimesed rongile ka Võrru? Mingil määral oluline see ka turismi seisukohast.
7. Mis eesmärgil kasutati või eeldatavalt kasutataks ronge Sõmerpalus ja Kurenurmes? Tööle, kooli, sõiduks Võrru, Tartusse, Tallinna vms? Millistel aegadel?
8. Kas peate vajalikuks ka Vaabina peatuse taastamist? Millises asukohas?
Oleksin tänulik igasuguse selgitava info eest ja loomulikult Teie soovidest seoses rongide- ja üldse erinevate ühistranspordiliikide integreerimise kohta.
Lugupidamisega
*****
Need lihtsalt näited, mida sai küsitud, millisel teemal vahel arutelud edenesid jne. Samas, väga palju vastasid ühe lausega või ei vastanud üldse
- Puudub ülekäik (käigud) teisele poole raudteed
1. Muidugi oli miinuste puhul tegemist jaamades asuvate ÄÄREPLATVORMIDEGA. Vabandan, kui ei olnud kirjas piisavalt täpselt.
2. Miks peavad kõik jaamad võimaldama vahetust? Polegi nii lihtne küsimus. Aga loodetavasti ei ole praegune sõiduplaan sama mis aastate pärast. Võib eeldada, et lähitulevikus vastavalt ühistranspordi arengukavadele lisandub uusi ronge, milledest on väga palju ka räägitud ja kirjutatud. Näiteks rongid Narva liinile, samuti Valga ja Orava liinile. Mitte kuidagi ei saa nõustuda väitega "nii palju kui neid on, peab olema koostatud ka sõiduplaan". Jutt siis vahetuseks sobivatest jaamadest. Kui sõiduplaanide tegemisse süveneda, siis on ilmselge, et vahetuseks sobivate jaamade vähesus segab rongide käikupanekut reisijatele parimate aegadega. Ei tohi ka unustada, et sõiduplaan ühel liinil peaks olema maksimaalselt hästi seotud teiste liinidega (ümberistumised Tallinnas, Tapal, Valgas, Lillekülas jm), selliste aspektide mitteaarvestamine toob ja on toonud kaasa, ebamugavusi, ajakadu isegi väga suures ulatuses, reisijate liiklemisvõimaluste halvenemist reisijate arvu vähenemist jne. Kes ühistranspordi kasutaja, mõistab ka kuidas sellised asjad mõjuvad ühistranspordi populaarsusele.
Lisaks ei ole ju midagi lihtsamat kui väikeste ümberkujundustega saab sellised probleemid praktiliselt kaotada.
3. Täiendusena eelmisele punktile ja vastuväitele minu eelmise kirja 5. punktis:
EHITUSKULUD vähenevad kui teedevahelise platvormi (koos mõne tee nihutamisega) asemel ehitatakse uus platvorm KÕRIKUST VÄLJAPOOLE! S.T. ET PLATVORM ASETSEB PEATEE ÄÄRES! SEEGA EI OLE VAJA ÜHTEGI TEED NIHUTADA! SAMUTI POLE VAJA RAUDTEERAJA EHITAMIST UUDE KOHTA! Vabandan, kui algses kirjas võis tekstist teistsugust arusaama välja lugeda!
4. Seega jääb arusaamatuks ka väide enamuse jaamade juures "Ooteplatvormide nihutamisel kaugemale kasvavad kulutused hüppeliselt, kuna võib tekkida vajadus suuremahulistele ümberehitustöödele". Millised suuremahulised tööd, kui kõrikute piirkonnas praktiliselt puuduvad segavad faktorid või ei ole need märkimisväärsed? Raudteeraja kõrval praktiliselt tühi maa.
Kuidas võimalik, et kulutused hüppeliselt kasvavad? Edela infral ka tänavu plaanis platvormide ehitus, ei saa kuidagi nõustuda, et näit Kohilas teedevahelise platvormi ehitamine koos teede nihutamisega oleks mingilgi moel odavam kui näiteks Keava vts platvormide ehitusega. Tõenäoliselt hoopis ülimalt palju kallim!
5. Ka on mõistetamatu väide "praegune asukoht on sobivaim erinevatest lahenditest" Kuna hr Tauk`i küsimusest 2. punkti juures "kes seda on välja arvutanud" võib aru saada, et "erinevate lahendite" hulgast on välja jäänud platvormi asukoht , milliseid olen välja pakkunud, on selge, et kõiki lahendeid pole kaalutud.
MILLINE ASUKOHT VÕIKS OLLA VEEL PAREM KUI LÄHEDUS MAANTEEDELE, BUSSIPEATUSTELE jne? Kuigi Hr. Tauk väidab, et jaamad pole vaid reisirongidele, väidan mina, et rongid ja platvormid on reisijatele! Väga "hea" näide sellise arvamuse ekslikkusest on Nõmmküla, kus "parim laheneist" tähendab, et reisijal rongi peale tulek ja minek on tehtud võimalikult ebamugavaks.
6. Ääreplatvormide miinuste kommentaariks on tihti kirjas termin "erandlik". Kas hr Tauk on kursis kui suuri hilinemisi ja probleeme on reisijatele kaasa toonud sellised "erandlikud juhtumid, mida aastas on paraku mitte kümneid, vaid KAUGELT ÜLE SAJA? Ei tohi ka unustada, et reisirongi võib vastu võtta platvormita teele, kuid uksi tegelikult seal avada ei tohi! Nii et senised olukorra lahendused, kus vastutus langeb rongibrigaadidele, võivad kergesti muutuda. Kui aga uksi mitte avada? Kas rong viib reisijad järgmisse jaama? Ja infraettevõtja veab nad tagasi ja toob ka rongile?
7. Hr. Tauk väidab, et ülekäikude ehitus on kulukas ja suuremahuline töö. Ometi on "AS EVR Infra ooteplatvormide ehitamisel ette nähtud raudtee ülekäigukohad üle kõikide raudtee radade". Tekib vastuolu: miks ehitada väga paljudes jaamades kulukaid ja suuremahulisi ülekäike kui odavamate teeradade (Nagu ütleb ka hr.Tauk) ehitus oleks tunduvalt soodsam? Vajalik ju vaid lühikeste teeradade ehitus ülesõiduni (u 30-50 m). Ja needki RAUDTEEMAAL! Head näited on Kasemetsa, Keava, Männiku.
8. Platvormide ehitamist peateede vahele pole minu ettepanekutes (vastusena kommentaarile esimesel lehel).
9. Hr Tauk küsib: kas uued madalapõhjalised rongid pole kindlad? Vastan: ei tea! Kas uued rongid on kohal? Ja praeguste rongidega tuleb meil veel piisavalt kaua pakkuda praeguse kvaliteediga teenust.
10. Hr. Tauk pole paraku kursis inimeste soovidega. Näit Tabiveres on inimesed kogu aeg soovinud ületada raudteed ja nii on ka paljudes teistes jaamades lausa jalgrajad olemas. Ka väiksemates peatustes millegipärast ületavad inimesed raudteed ja lähevad "metsa". Tõenäoliselt matkale, seenele, suvemajja ja veel kümnetesse kohtadesse ning põhjustel.
11. Valgustus. Vabandan hr. Tauk`i ees, ma ei teadnud milline on valgustus uutel platvormidel ja praeguse kogemuse järgi võin öelda, et tegemist on hea ja vedurijuhisõbraliku valgusega. Ka ei sarnane valguse toon valgusfooride tulede värvusega, just sarnast liiklusohutusele kaasa aitavat valgustust silmas pidasingi.
12. Näit Kiltsi. Antud juhul minu pakutud kohas kaasneksid väikesed teeradade ehitusmahud. Nii ka mujal.
13. Rongide peatumine ülesõitude vahetus läheduses kiirendab ja lihtsustab tunduvalt ümberistumisi bussidele ja autodele.
14. Rakke. Raudselt reisijatele mugavam kui platvorm kõrvaltee asemel peatee ääres. Kõrvaltee lühendamine ei tohiks küll märgatavalt tõsta ehituse hinda.
15. Kärkna Parim asukoht vaid seal, kus liiguvad reisijad, mitte kilomeetrite kaugusel asustusest (k.a. Vasula elanikud)
16. Ülenurme. Millegipärast on enamus kohalikest elanikest arvamusel, et sobivaim asukoht u 1,5 km Põlva poole. Hr. Tauk, milliste küsitluste järgi praegune asukoht parim?
17. Valgemetsa jt. Keskmise reisijate arv ei taga matkagruppide korral (kui 30 m) sõiduplaani järgset sisuaega, vaid võib tuntavalt rongi graafikust välja lüüa. Sõidan rongiga ja piisavalt kogemusi.
18. Orava. Milline soovitus on rahamahukas ettevõtmine? Võimalus ülesõidu juures piirduda 30 m pikkuse platvormiga?
On ju tõenäoline, et Orava ei jää lõppjaamaks!? Lisanduda parimal juhul võivad ju tulevikus ka rööbasbusside liiklus (Lõunakolmnurgas).
20. Sonda. Asukoht ülesõidu juures parim variant.
21. Jõhvi. Asukoht ei takista perspektiivse lisaraudtee rajamist - platvorm ju vaid ühel pool raudteerada. Lisaks võimalik sobitada Jõhvi promenaadi asukoha (ja tunneliga). Või õigem peatuse asukoht võimalikult kaugel jalakäijate ja jalgratturite põhilisest liikumisteest?
22. Energia. Kas rahalised kaalutlused ei lähe vastuollu suure reisijate arvuga?
23.Kehra, Raasiku. Milles seisneb ökonoomsus? Millised on ebakindlad asjaolud? Kahjuks ei ole kursis platvormide planeeritava asukohaga? Kas jalakäijate viadukt endiselt plaanis? Raasikul võiks arvata, et parim asukoht ülesõidu juures (vt. kirja täiendatud variandis). Tähtis ka kas detailplaneering näeb ette asula levimist teisele poole ülesõitu.
24. Ülemiste. Pean silmas, et ehk täitub idee bussijaama ületoomisest.
25. Lilleküla. Ümberistumised erinevatele suundadele? Lisapöörangud, millised lihtsustaksid rongide vastuvõttu ja ärasaatmist?
Ümberistumised rongide puhul, mida ei saa teha Balti jaamas. Ei ole erandlikud juhud, vaid oleks plaanipärane ja väga vajalik lahendus reisijatele normaalsete liiklemisvõimaluste parandamiseks.
26.Tartu-Valga. Kohalike soov on taastada mitmed väiksemad peatused. Täpsemaid plaane loomulikult praegu teha ei saa.
27.PALUPERA. "...ET VÄLTIDA MEELETULT KULUKAT TURVANGU SÜSTEEMIGA RAUDTEE ÜLESÕIDUKOHA ÜMBER EHITAMIST, MIS KAASNEB PLATVORMI RAJAMISEGA ÜLESÕIDULE". Millest tulenevad meeletud kulutused? Keava, Kasemetsa, - pole märgata meeletult kulukaid ümberehitamisi!? Milliste nõuete järgimine peaks need kulutused põhjustama?
28. KEENI. Kas platvorm vajalik jaamatöötajatele? Või eesmärk reisijate rongilepääs? Kas Jaamatöö osakond ei pea vajalikuks peatust reisijate jaoks?
29. Juhul kui kiirrong peaks sõitma Valgani, oleks rongide pikkus siiski 5-6 vagunit.
Ei ole mul midagi selle vastu, et täpsustusi vajadusel kohe küsida. Olen jätkuvalt seisukohal, et platvormid vajalikud reisirongiliikluseks, seega tuleb aastakümneteks tehtav teha võimalikust kõige paremini. Seisukoha muutmisest võib põhjustada vaid konkreetsed arvutused ja põhjendused, mis tõestavad mu seisukoha ekslikkust ja kulude hüppelist kasvu.
Parimate soovidega
3 comments:


Tänud!
Reply
Olen sellega üldjoontes nõus! Aga et see kõik on kinni ka teistes asutustes, on juba kurjast. MKM ja ka TJA peaks olema suunanäitajad. Ehk siis targe,m kui EVR ja üksiti arvestama ka asjalikke nõuannetega.
TJA ja MKM-i raudteealane tegelik pädevus on küsimus omaette. Vahitakse pigem EVR-ile suu sisse.


EVR on reisijatevedu ja reisijate rahulolu alati teisejärguliseks pidanud. Ise arvan, et see arrogantsus on juurtega kinni veel nõukaaegses "riik-riigis" mentaliteedis. Teie, konnad, ärge mölisege, küll meie teame kuidas on õige!
Reply