Blogiarhiiv

laupäev, 1. jaanuar 2022

Saue kui näide ühispeatusest ja Saku kaudu maale. Juuli 2019.

 Eestimaa Blogi 3. osast üle toodud.

Pühapäev, 7. juuli 2019

Saue kui näide ühispeatusest.


Sauel palju tehtud, aga palju veel teha. Saue sündis ja kasvas tänu raudteele? Ehk annaks veidi rohkem nüüd tagasi, veidi?


Hea, et on istepinke ka pargi osas. Kuuma ilmaga siin kindlasti ääretult mõnus!



Hea, et palju prügikaste. Tundus, et puhtust ka hoitakse.


Hea, et kauplus lähedal. Ja muidugi bussipeatus. Kui siia saaks ka bussiliikluse korralikult käima! Tõsi, siis võib ka peatuse kipakaks jääda....


Halb aga, et rattaparkla hoolimata ettepanekutest tehti valesse ja ohtlikku kohta, sundides rattureid tiheda liiklusega teid jalgsi juba rongile minnes ja rongilt tulles ületama. Laagri kandis kaduva ülekäigu puhul räägitakse ohutusest, siin aga vald jt selle unustasid? Osa rattureid küll tuleb ehk Tõkke, aga suurem osa Kuuseheki tänava poolt?


Hea, et palju parkimiskohti.


Hea, et kohvik (tagaplaanil). Ja peab vaid lootma, et see jääb ellu ja aina paremaks muutub!


Hea, et "turg". Kui see on turg?


Ka ju hea!?


Hea, et pakendikonteiner.


Hea, et saab ka õunu!?


Hea, et selline haljastus. Suurelt, mitte vähe.



Kas Saue paisub ka siiapoole raudteed?


Halb, et siia ei tehtud korralikku ootekoda, ei tehtud rattaparklat, ei ole koondatud sõiduplaane jm infot. Nagu järgmisel pildil näha, ei hakka paljud ratturid minema kaugesse ja ohtlikku rattaparklasse.
Või kardetakse vallas, et siia kogunevad siis noored? Nii halvad noored, et peab kartma? Aga kellele kardetakse infot anda, ka kohalike pakkumiste kohta?
Ja kus on joogivee kraan?



Hetkel sõidetakse rohkem Tallinna suunas, aga mida edasi, seda rohkem ka teise suunaga vaja arvestada!

Ja kas linnaliin 14 ning 191 ühendada ning suunata läbi Tutermaa Keilani?Muidugi tahaks loota, et kunagi siitpoolt ka Harku ja Haabersti suunas liiklus käima läheb?

Huvitav aga varsti näha, kui tasemel ühispeatuse vald kujundab Turbasse?


Matkajad ei tundu küll olulised olema valla jaoks, sest korralikku ootekoda ega joogivee võimalust ei planeerita? Aga ehk võiks? Ja isegi vähe kobedamate pinkidega, et juhuslik hilinenud matkaja saaks puhata?
 
*******************************************************
 
 

Pühapäev, 14. juuli 2019

Saku kaudu maale.



Võinuks proovida minna ka 113 bussiga Sakku, aga Vana-Pääsküla remondi tõttu pole ime, kui see hirmsal kombel hilineda võiks. Rongist maha jäädes aga enam maale millegagi sõita ei ole.
Muidugi on üldse uskumatu, kuidas Saku vald selle liiniga toimetab. Õpilaste jaoks ja seetõttu suvel vähem busse, 3 korda tööpäevadel? Mõttetu! Veel mõttetum on see, et buss õhtul jõuab jaama PEALE kõigi peatustega rongi väljumist. Ometi oleks ka sellele rongile minejaid. Aga eks ole ka teatud mõttes tüüpiline, et valladki käituvad sageli kui egoistid. Hoolimata sellestki, et nemadki on meie jaoks RIIK ja nendegi kohus oleks raha efektiivselt kasutada. Mitte sõidutada suuri busse tühjalt! Aga räägitud seda neile juba aastaid, nagu hane selga vesi....
Paraku pole ka ÜTK parem, ometi siililegi selge, et väga oleks vajalik, lausa iga (edelasuuna) rongi puhul lääne- ja edelasuunda ühendavaid busse! Sõiduplaani, veidi tagasihoidlikuma, tegin juba 8 aastat tagasi. Kuid ühtegi selle mõjualasse jäävat valda see ei morjenda, nagu ka ÜTK-d. Tüüpiline muidugi meie suure suuga lubajatele...
Ja ometi, ka sakukad ju väga vajavad ühendusi läänesuunale? Nõmmele, Sauele, Keilasse? Vallavalitsus soovitab autoga sõita?



Saku keskus aga puhas ja korras.


Aga vaat midagi sellist oleks vaja enamuses ühispeatustes. Sh kohvivõimekusega... Täiesti loogilina ja mõeldav, ei mingeid muresid, miks need ei võiks toimida.



Koos turulettidega muidugi hea! Saaks ehk ka muuhulgas meie maasikatalud jt ISE oma toodangut müüa, ausalt ja petisteta!


Kuid huvitaval kombel polnud ostjaid peaaegu näha?

 




Park mõnus, pinke ka on, aga võiks rohkemgi olla.


Kogu piirkonnas on aga alati palju rattaga kulgejaid. On ju ka üpris head rattateed, Männiku ja Kurtna poole. Kuidas Laagriga, sellest pole nende suurte ringteede tõttu siiski aru saanud.


Parki ka uusi puid juurde istutatud. Ehk võinuks aga ka mõne klumbikese niitmata jätta?


Kohapealne "maamärk" - Saku Õlletehas!


 Ilus!



Paisutatud Vääna jõgi.










113 Vana-Pääsküla poole minemas.





Bussipeatuse nimi ka täna veel muutmata. Aga mis siingi imestada. Kuigi imekombel on Männikul peatuse nimi korrektne!? Kasemetsas perrooni kõrval ei ole aga ikka peatust. Nii palju siis töötegemisest ca kümmekonna aasta jooksul...


Mingi põrnikas lendas üle...





Plääzh? Ei, siia tehakse koerteväljak.




Hea oli näha, et siinne ülesõit ka signalisatsiooniga





Hea, et perroonil mingigi katusealune on, aga pingid võiks olla ka vasakul põõsaste varjus.





Vaatepilt tuttav rongisõitudest lapsepõlvest saadik. Mõningate väikeste muudatustega põõsaste ja puude osas muidugi.


Et ma aga varasema rongiga tulin, siis sõitsin kaasa Kohila - Hageri - Aespa - Kohila Jaam otsa. Sutlemani on  tööpäeviti sel liinil mõte, Aespa ring on aga täiesti tühi. Üpris pidevalt. Kohila valdki peaks sellega kursis olema, aga jätkuvalt samamoodi. Reisijate arvu muidugi keegi ei avalikusta....
Tõenäoliselt oleks mõttekam sõitagi Sutlemani ja otse tagasi. Saaks ka järgmisele liinile veidi varem asuda, nii 5 minutit. Rongilt tulles vähem oodata.
Tore aga, et ka Hageri poole nüüd rattatee olemas. Isegi üks pink hakkas silma. Tõsi, päikese käes. Tore, et ka prügikast olemas.




Ja rattatee jätkub ka Hagerist edasi. Ja selle eest saab vaid kiitust kulbiga jagada!







Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar