Blogiarhiiv

esmaspäev, 31. jaanuar 2022

JAANUARI POSTITUSTE PEALKIRJAD LINKIDENA.

 

 
Kui pakuvad huvi paljude autorite erinevad lood, luuletustest artikliteni, siis vt ka

https://vabaajaleht.blogspot.com/
 

 

KUNA TOON EESTIMAA BLOGI 3. OSAST ja EESTIMAA LOODUSE BLOGIST siia üle vanemaid postitusi, sel kuul siis alates 2019 aastast, lisan kergema leidmise huvides siia pealkirjad linkidena - klikake ja jõuategi õige teemani.

 

2022.

 

Sooviks head uut aastat ka meie lindudele, aga alati ei saa... 

 

2022. Mirtel Pohla läheb Tartusse.

 

2022. On ootetingimuste teema Eesti Raudteel rumalus või teadlik hämamine? 

 

2022. Kas Jõgevamaal KOV-id saatsid ühistranspordi pikalt?  

 

2022. Aivar Viidik - demagoog või populist? Igatahes mitte autoriteet! 

 

Hei, Eestimaa blogijad! 

 

Ratas veereb üle vaesemate? 2022. jaan.

 

Transpordiametist Haapsallu. Jaan 2022. 

 

Haapsalu öö. 2022 jaan. 

 

Haapsalu hommik ja tagasitee. 2022 jaan. 

 

Hugo Osula kolm nägu ja piletihinnad. Jaan 2022. 

 

Millist raha tänavavalgustuses me reaalselt raiskame? Jaan 2022. 

 

Kas täiskuu mõjutab suhtlusmeediat? 

 

Kohila. 2022 jaan. 

 

Armastan maalikunsti, aga kui te siin pilte vaadates tunnete sama....

 

Vanu pilte kitsarööpmelise ajast. 

 

Lp riigi- ja omavalitsuste juhid, kes te tegelete tänavatehooldusega!   

 

2018.


2018 juuni. Norra 1.

 

2018 juuni. Norra 2. 

 

2018 juuni. Norra 3. 

 

2018 juuni. Norra 4. 

 

2018 juuni. Norra 5. Halden. 

 

2018 juuni. Norra 6. 

 

2018 juuni. Norra 7. Moss Stasjon - Askim Stasjon. 

 

2018 juuni. Norra 8 

 

2018 juuni. Norra 9 - Oslo - Ski.

 

2018 juuni. Norra 10. 

 

2018 juuni. Norra 11 - ja nii lühikeseks puhkus jäigi.  


2019.


Lääne-Harjumaal ÜTK absurditeatri piletid otsakorral ja hea intervjuu Elroni juhiga. Apr 2019

 

Keila-Joal ja Kohila jaama uus kohvik. Apr 2019. 

 

Haapsalu raudtee taastamise esimene aasta. Apr 2019. 

 

Lagedi jaamast Vabadusvõitluse Muuseumi ja Aruküla Vildivillasse ning tagasi juba bussiga, maanteede kuningaga roolis. Apr 2019. 

 

Jõgeva - Mustvee - Kallaste - Mustvee. Apr 2019. 

 

Mustvee - Lohusalu - Mustvee ja edasi Sibulateele bussiga ei saa. Apr 2019. 

 

Kasemetsa peatus, bussid ja grill ning tunniga Haapsallu lõunale? Apr 2019. 

 

Põlvamaa ametnike mõnus lebo ja lollus jääb lolluseks. Mai 2019. 

 

Lähiaastate prioriteedi transpordis ja bürokraatidele jalaga p.... Mai 2019. 

 

Võrru Muuseumiööle. Mai 2019.

 

Võru ööst lõunale Kalamaja kohvikutesse. Mai 2019. 

 

Kõleda tuulega Sauel rongile ja Elronil koolitus ikka veel tegemata. Mai 2019. 

 

Kalamajas mere äärde. Juuni 2019. 

 

Kosmonautika Puhkeküla ja Põhja-Liivimaa Festival 2019 

 

Pärnu ja ööbimine Kate Sea apartamendis. Juuni 2019. 

 

Pärnust buss + rong peatusega Toris. Juuni 2019. 

 

Sindi kärestik ja Eesti 200 sobib allavett lasta. Juuni 2019. 

 

Kalaranna vinduv nurgake ja "Ülo" kohvik ning (Võru) vesi on elu! Juuni 2019 

 

Reportaazh Riisipere - Rohuküla raudtee esimeselt kilomeetrilt ja ERR-i lugu siinsest postitusest. Juuni 2019 

 

Bussiettevõtjad tänasest seisust ja Viljandimaa ÜTK on mustas augus? Juuni 2019. 

 

Laagri kohvikutepäev 2019. 

 

Avalik kiri peaministrile ja Ain Alvela lugu Maardu bussist. Juuni 2019. 

 

Kas lubadused ääremaa elu edendada on tühjad ja korilaste kaup kojutoomisega, MKM? Juuni 2019. 

 

Rocca Al Mare Vabaõhumuuseum. Juuni 2019. 

 

Jalutades Rocca Al Marest Sitsini ja väike naljalugu rullnokkadest.. Juuni 2019. 

 

 Kalamajas mere äärde ja ESTAL ametiühing - 100! 2019.

 

Saue kui näide ühispeatusest ja Saku kaudu maale. Juuli 2019. 

 

Võhma Jaam - Suure-Jaani - Võhma Jaam. Juuli 2019. 

 

Rein Riisalu vana lugu ühispeatustest ja mis peaks olema Vana-Pääsküla bussipeatuse nimi? Juuli 2019. 

 

Rõngu. Juuli 2019. 

 

Saue vallaametnikud raudteematkale, bussiinfo viletsus ja PP lugu liinist 333. Juuli 2019. 

 

HRT - Riisiperes ja Turbas, pitsast rääkimata. Aug 2019. 

 

Pelgulinnast Balti jaama turuni ja paar uudist uutest tegijatest. Aug 2019. 

 

PEÜTK ei kasutanud võimalust ja MKM-i kaasamine RB puhul on kui pullikaka. Aug 2019. 

 

Tiit Reisid ja Saaremaa - Maasilinn, Orissaares lõuna ja Angla. Aug 2019. 

 

Tiit Reisid ja Saaremaa - Muhu-Koguva ning jaanalinnud. Aug 2019. 

 

Tiit Reisid ja Saaremaa - Kuressaare merepäevad. Aug 2019. 

 

Tiit Reisid ja Saaremaa - Sõrve. Aug 2019. 

 

Tiit Reisid ja Saaremaa - Kuressaare piiskopilinnus ja lõuna. Aug 2019. 

 

Tiit Reisid ja Saaremaa - Kaali ja tagasitee. Aug 2019. 

 

Võrumaale, ÜTK-d tunnetama. Aug 2019. 

 

Kagu-Eestis kohtumine ametnikega ja tagasiteel Võrru. Aug 2019. 

 

Võrus puhanud. Aug 2019. 

 

Tänu 4-päevasele töönädalale Kohilas ja Raplas. Aug 2019. 

 

Hiiumaa 1. Tallinna Bussijaam - Kalana - Järveääre. Aug 2019. 

 

Hiiumaa 2. Järveääre - Õngu - Kärdla - Käina. Aug 2019. 

 

Hiiumaa puhkus 3. Saarel ringi kolamas. Aug 2019. 

 

Hiiumaa 4. Väike tripp rattaga ja tagasitee. Aug 2019. 

 

Paljassaarest Pelgulinna ja hõbehaigrust kiilideni Kohilas. Aug 2019. 

 

Ilmatsalus. Sept 2019. 

 

Kabli, peaosas kahlajad. Sept 2019. 

 

Muudatustest Viljandimaa bussiliikluses ning saartele sild, praam, lennuk või tiibur? Sept 2019. 

 

Kas sügisel otsustatakse Rohuküla raudtee ehitamine? Rongiootajad 24. aastapäeval. Sept 2019. 

 

Lääne-Harju pürib esimeseks rohevallaks ja poed, parklad ning muu meie maanteedel. Sept 2019. 

 

Võnnu - Tartu jaam - Ilmatsalu. Sept 2019. 

 

Ilmatsalust Tartu laadale. Sept 2019. 

 

Pelgulinn ja Tallinna maraton. Sept 2019. 

 

Mu lugu bussiliiklusest taas Lõunalehes, Hannes Astok aga kinnistab Reformierakonna ÜT vastast kuvandit. Sept 2019. 

 

Rongi ja bussiga Kablisse, sinna, kuhu Rail Baltic ei vii. Sept 2019. 

 

Avalikud liinid kommertsliinidest halvemale marsruudile? EKRE lubas aga anda RB-le tagasikäigu. Sept 2019. 

 

2020.

 

OKT 2020. Väike tiir Kalamajas ja mõttes tänavavalgustuse ümbertegemine.

 

2021. 

 

Mida järeldada populaarseimatest bussipeatustest Tallinnas ja Tartus?. Sept 2021.

Lp riigi- ja omavalitsuste juhid, kes te tegelete tänavatehooldusega!

 

 
Suhtlusmeedias on juba hullem siiber teemapostitustest "ühte auku" kui lumest endast! Kaua võib?
 
Lp valitsuse - ja omavalitsuste juhid!
 
Kas teate, milline on selle talve kõige popim teema iga piirkonna FB gruppides? Selline:
 
Miks nii, et heaperemehelikult roogid majaesise tee (väravaesise), ka sõidutee, puhtaks ja siis sahk lükkab ikka valli ette? Ruumi ju on kuhu see lumekaam lükata.
 
Palun tehke teavituskampaania, kus püüate kõikide inimesteni viia selgitus ehk järgmine info:
 
 Põhjendage, miks ongi täna olukord paratamatult selline, et tänavaid-teid ei saa puhastada, ilma, et teeotsad, väravaesised jm umbe lükatakse? Ehk et valle vältida ei ole võimalik, kuigi kõik valitsusjuhid teevad palehigis tööd selles valdkonnas. See on eriti oluline seetõttu, et väsimatust tööst ja tegevusest tulenevalt ei saa täna (omavalitsus)juhid ka vastata inimestele FB-s nii nagu nad vastasid, lubasid ja postitasid lennukaid ideid enne valimisi. Pudrumägede asemel on tulemuseks lumemäed! Info peab aga inimesteni jõudma, sest nad raiskavad lumerookimise kõrval energiat asjatule virisemisele. Energia on aga kallis!

Lisaks selgitage, et pea alati on lumesaju ajal "väljas kogu tehnika", kuid sellest ei piisa, sest raha kulub aina uute ja suuremate teepindade ehitamiseks ning majanduse edusammud viie rikkama riigi hulka jõudmiseks on teede ja võimsate viaduktide/ringteede ehitus, mitte nende hooldus ega seisukord!

Kolmandaks tasub rahvale selgitada sedagi, miks tehnika on sisuliselt väljas vaid lumesadude ja -tusikude ajal. Rahvas peab aru saama, et hiljem on eesmärgiks suust sooja õhu puhumisega aidata kaasa lume ja jää sulamisele, sest see sulab vältimatult ükskord niikuinii! Ei pea päevast päeva püüdma puhastamisega teede seisukorda aina paremaks muuta, püüdes nii vältida jää jm teket ja olemasolu teedel.
 
Tänan!
 
**************************

Loodetavasti aitab see tõsta valijate teadlikkust ja virisevate postituste asemel võetakse kätte labidad ning minnakse kolonnis andma oma panust. Spordisaalidesse kõik nagunii ei pääse ja pealegi, kasvavate kulude kõrval pole paslik tervislikule kehakultuurile peale maksta!
 
******************************

Lisan ka suhtlusmeedias leviva video, millega roiskuv kapitalism püüab rahvast haneks tõmmata, nagu oleks selline sahk lumekoristustehnikal võimalik! Ei, meie maailma parim e-tiigrilik hankesüsteem välistab sellise pokazuhha!


laupäev, 29. jaanuar 2022

Vanu pilte kitsarööpmelise ajast.

 

 
Leidsin oma kogust üles ühe pataka pilte, ms enamuses tehtud kitsarööpmelise ajal ja kõik vast Viljandimaal. Kelleltki ma need sain, aga enam ei mäleta, kellelt. Peaks olema teemeister Lembit Vellearu pildistatud.
1. Kuna mitmeid pilte Siniallikult ja ka Laatre jaam pildil, siis arvatavasti võetigi kitsarööpmelist üles just sealkandis.

 
2. Üks pilt ka laiast ja kitsast kõrvuti. Eeldatavalt ka Viljandimaal. Kitsa liipridki tunduvad olema puidust, Tallinna pool vist oli enamuses betoon. On küll mingi värske kraav, telegraafiliinid, aga ka keskpingeliin vist vasakul pool.

 
3. Selles hunnikus oli ka üks selline pilt, las jääda lustiks siia vahele. Seda enam, et täna, kui öelda, et RB pole vaja, leidub ikka keegi, kes ei suuda öelda muud kui et "jah, mingem tagasi ajas ja sõitkem hobustega..."

 
4. Sinialliku pilt peaks olema.




 
8. Vahele sattusid paar piltio ka mingist raudteelaste puhkebaasist.


 
10. Vääna-Jõesuu pioneerilaager? Näha Poolas toodetud Pafawag vagunid.

 
11. Tundub küll nii. Otse ees olev maja igatahes tuttav.

 
12. Metsaveeres see koosseis seisiski.

 
13. Tõepoolest, see vedur, TU2-005 seal oli. Nüüdseks vanaraud, aga juppe sealt muuseumi tarvis sai küll.

 
14. Kitsarööpmelise raudtee ülesvõtmine.

 
15. See aga võimalik, et Olustveres? Millegipärast peldik, puud ja aed meenutavad midagi.


 
17. Mingi ülesõit.




 
21. Ka siin paistab taamal mingi ülesõit.

 
22. Vasakul Sinialliku järv, paremal mägi?




 
 
27. Kas seegi pilt võib olla Laatres?





 
31. Laatre jaam.

 
32. Vahele sattus veel üks ajalooline pilt, aastast 1954 ja Väike Munamägi.

 
33. Ongi jõutud otsaga Viljandisse.


 
 
36. Sinialliku. Paremal näha ka ootekoda või sealne raudteelaste elamu.

 
 
38. TU2-094 viidi Lätti, Valmiera depoosse, seejärel Leetu, Panevezhysesse, aga nüüdseks, aastast 2008, tagasi Eestis, Lavassaare Muuseumraudteel.

 
39. Võimalik, et dresiinid, lumesahk jm kokku haagitud ärasaatmiseks Viljandist

 



 
44. Ja laiarööpmelise ehitus.









 
52.
Esimeses reas esiplaanil (vormis ja mütsiga) Evald Luisk. Töötas manöövriveduril.
(Tänud, Heikki Tuoppi!)