Kuna
blogi päises näeb vaid osasid postitusi poolikute pealkirjadega ja
mõnel kuul "uputasin" teiste postituste siia kopeerimisega (VAREM EESTIMAA BLOGI 2 ning 3 ja EESTIMAA LOODUSE BLOGI, lisaks kogemata KUSTUTATUD POSTITUSTE FOTOMATERJAL), siis on vaja ka ülevaadet, mida ikkagi leida. Nii jätkasin veel novembrist 2021 - detsember 2022
Kui
avate 2021 oktoober kuni 2022 detsembrikuukuu lehed, siis IGA KUU
VIIMANE POSTITUS ON PEALKIRJAD LINKIDENA! Teie jaoks siin nüüd kerimist
muidugi palju, aga see-eest kõik postituste pealkirjad olemas, neile klikates ka neid näete!
Ja võin ette öelda, et suur osa tollaseid, aastatest 2012-2016 olnud
kitsaskohti on samad ka täna, siis aktuaalsus pole kadunud. Ajalooks
muutunud piltide mõjust rääkimata! Kõiki mõtteid ma muidugi tollasest
pole suutnud meenutada, mis piltidega seonduvad.
Teine
variant on arvutiversioonis paremal küljel SILDID. Neid pidi, olgu siis
kohanime, erakonna vm otsinguga avanevad postitused, alla kerides
VANEMAD POSTITUSED klikates järgmine jne.
Küll aga on tohutult palju
neis teemades ilusaid pilte ka Läänemaast ja Haapsalust. Kuidas siis
teisiti - Eesti ilusaim linn ja Romantikapealinn! Aga ka kõikajlt mujalt
ja kõigest muust postitusi.
Südamest vabandused ja kohtumiseni!
Sangastesse muidugi rongiga. Aga mitte ainult. Paraku ei ole üldjuhul ka siin bussid rongidega seotud, aastatepikkune laisklemine ja ükskõiksus!
P.S.
Praegu juba 2022. aasta. Kas 4-realised teed edendaks elu siinkandis rohkem? Oh ei, vaid muude asjade jaoks oleks veelgi vähem raha. (Tasuta) ühistransport? Kindlasti, eriti kui tühikargajad oma laiskusest üle saaks ja tööd teeks.
Just praegu käib taas iga-aastane vingumine egoistidest autoomanike poolt, aga see on paratamatus. Miks? Sest need vingujad ei jaga enamasti mitte millestki ööd ega mütsi. Ka sellest mitte, et mida vähem autosid teedel, seda ohutum! Paraku kumiseb peas ainult kihutamine ja möödasõidud...
Keeni on üks naljakas peatus sellepärast, et siin tehti perroon jaamakorraldajate ja mälestuskivi vaatajate jaoks. Mitte reisijaid, nii kohalikke kui külalisi silmas pidades. Bussipeatus, hädisevõitu, asub aga ülesõidu lähedal.
Õnneks on Sangastes majutus, mille puhul rongiga tulles makstakse piletiraha tagasi! Ja auto on Keeni jaamas vastas!
Ja puhkamiseks ehk lihtsalt aja mahavõtmiseks on see hea koht. Mõnus öömaja, kauplus samas ja ka söögikoht olemas! Lisaks, kohalikud tooted, sh Sangaste rukkist!
Vist oli maks rukkipaneeringus, igal juhul väga hea, nagu kõik muugi.
RÕHKU PANINGI JALUTAMISELE, SEST ISEENESEST ON MINU JAOKS PUHKAMINE SELLISENA EESTIMAAL TÄIESTI IN!
JALUTUSKÄIK, HEA SÖÖK, ÜMBRUSKONNA NAUTIMINE, ÜHISTRANSPORDI PARANDAMISEKS LAHENDUSTE OTSIMINE, LUGEMINE, NATUKE SUHTLEMIST - üsna mõnus kogu komplektina. Muidugi oleks hea ka mõni mulli- või ürdivann, vahel ehk ise massaazh, mõni hobusõidukiga kulgemine jms.
Ja hoolimata koha väiksusest on siin üsna enamus vaateid ilusad ja korras.
Ka Sangaste loss pole kaugel, isegi mulle paras jalutuskäik.
alleede puhul tasuks muidugi alati ka väljalangenud puude asemel uued istutada. Eriti kui veel ka kergliiklustee olemas.
Igal juhul saab Eestimaal puhata küll, väga paljudes kohtades ja seda ka ilma autota. Ei ole alati valikud ja võimalused parimad ning eks see mõjuta ka maainimeste lahkumist linnadesse.
Parem on olukord seal, kus on asjalikumaid tegijaid ja rohkem püütakse, mitte ei mõelda vaid enda rahakotile.
Taas on söögi puhul mängus rukis, mis ei ole Eestimaa jaoks ju väga tavapärane. On väga tore, kui aga püütakse pakkuda parimat!
Bussiliiklus Valga ja Otepää suunal enam-vähem, just tööpäeviti. Pühajärvelt Otepääle võiks aga ühendused küll paremad olla.
Otepää.
Kohati on siinkandis ka asjalikumaid ootekodasid alles, aga need kaovad tasapisi igavikku, sest lihtsam on mingi käkerdis asemele teha ja kiita ennast! Matkajatele mõeldes on aga sellised kojad koos lavatsitega igal juhul kasuks, eriti halva ilma korral. Kui muidugi pätid neid ära ei lagasta...
Hea, et ka selliste asjade jaoks (veel) raha jätkub. Ja tahtmist. Ainult, et läbi peaks asju põhjalikumalt mõtlema.
Sellinegi katusealus väga asjalik lahendus, kuigi seintega, tuulte eest kaitstult, on sageli paremadki.
Ei ole 4-realist! Hea, et ei ole, kuigi ohutust peaks alati tähtsaks pidama.
Viimasel ajal hakatud sellist valguslahendust pakkuma. Iseenesest hea, aga paraku see enamasti reisijaid bussijuhile paremini nähtavaks ei tee, seega raha läheb pigem vett vedama.
Ilusaid järvi aga siinkandis leidub.
Sangaste peatus peaks olema Tsirguliina nimega, sest väga paljud inimesed tulevad siia rongiga Sangaste lossi otsima ja enamasti ei saa siit ka mingi bussiga sinna edasi sõita. Bussipeatuski perroonile lähemale toomata.
Siitkaudu aga saanud rongiga isegi Riiga, remonti sõita. Raudtee äärde jäävad ju ka mõnusad kohad Lätimaal, Cesis, Valmiera, Sigulda.
Puidu puudust meil aga veel ei ole, kui tahaks midagi asjalikumat matkajate jaoks ehitada. Ja teistegi.
Ruumi korraliku bussipeatuse jaoks siin on, ootekojast rääkimata. Paraku teeremondi ajal vallavalitsus vaid vilistas...
Sõitjaid siin veidike on, aga parema saavutamiseks on rongiliiklus liiga hõre ja bussidega ettevedu vilets. Olgu siis tegu bussidega siia liinile Võru, Tõrva vm kohtadest. Ja ega ainuke eesmärk pole rongile tulla, põhjusi ka muus. On ju küllalt kõikjal rahuolematust kuulda, paraku on aga tase ja suhtumine nagu on.
Ka Paluperas pole hoolimata asjalikumast vallavalitsusest õnnestunud bussipeatust siia tuua, aga see oleks oluline nii Otepää kui Rõngu - Tõrva suuna jaoks. Kohati oleks ju raha säästvam sõita bussidega lühemaid vahemaid, mitte kõik Tartusse kupatada või soovitada sõita nt Tõrvast Valga kaudu. Ja tagajärg? Rohkem autosid teedel.
Väike vahepeatus Tartus.
Ja head-paremat kaasa ostma.
Tartu vaksalis üsna palju ära tehtud, pole vaid ühte asja - maakonnaliinide bussipeatust. Nagu keegi arvaks, et veel kord ümber istudes, linnaliiniga, oleks hea sõita!? Eriti kui sellega rongile/bussile ei jõuagi...
Taas mõnus puhkusesõit selja taga. Maanteedel ei tahakski nii väga pikalt sõita, seda enam, et ega meil ka talihoole suurem asi ole...