Pühapäev, 15. september 2019
Rongi ja bussidega Kablisse, kuhu RB ei vii!
Pelgasin tegelikult veidi seda minekut. Alles oli mingi 
signalisatsioonivärk Kiisal, mistõttu rong kõvasti hilines. Kui aga oled
 Lelles ja buss läinud, mis siis? Püüdsin Elronilt teada, kas 
hilinemised võivad olla igapäevased ja mida tehtud selleks, et saaks 
liini 333  bussile, aga Elrond distantseerib ennast igasugusest 
vastutusest. Ja asjalikest vastustest kusjuures. Muidugi, kui rong 
hilinenuks, siis oleks järgnenud üks tõsisem aktsioon! Aga õnneks oli 
rong plaanis nagu 5 kopikat!
Kiisal sadas vihma.
Kohilaski oli perroon märg. Aga vähemalt aega suitsupausi jaoks.
Ma ei olnud ainuke, kes bussile läks.
Vaatasin just feissis, et 28. septembril ootavad vallad tutvuma 
elutingimustega, ehk et "tulge maale elama". Oodatakse muidugi autoga 
tulijaid. Sest kui valdades niigi palju aru ei saada, kus peaks 
bussipeatus olema, siis kas need vallad ikka on hea koht elamiseks?
Pildilt näha üks koht, kus võiks olla bussipeatus, aga see ei ole siiski
 nii hea koht, kuna jääks ooteruumist väga kaugele. Kuid siiski parem 
kui praegune asukoht. Tõsi, siis oleks vaja sinna ka trepid ja ülekäik. 
Mida muidugi nagunii vaja.
Aga paistab, et liiprid valmis veetud ja saab ka Lelle - Türi jaamavahe korda.
Õige bussipeatuse koht (ringipööramisega) on siin, Perroonilt saab otse, mõne sammuga.
Selle asemel on vald "avastanud", et bussipeatus peab olema siin.
Lellest Eidaperesse saab nüüd remonditud teed mööda. Tõsi, esimesed 
kilomeetrid buss õõtsus üksjagu, nii et väga sile see tee ei ole.
Loss?
Liini 333 puhul aga tundub siiski, et Tootsi sissesõidul puudub mõte. 
Pea kõikide busside puhul on samal ajal kohalik liin olemas, millega 
saaks Mannares 333-le!? Seda enam, et vajadus ju selle järgi, et saaks 
sõita selle bussiga Lelle suunas, aga Pärnu suunas sõitmiseks on busse 
Tootsis toobiga!? Jah, tean, et nii tekib veel üks ümberistumine, aga 
siiski, ei ole Tootsist eeldatavalt eriti palju neid, kes Tallinna vahet
 sõeluvad.
Ohoo, õunapuude allee?
Valideerimisega toimub sisenemine bussi tunduvalt kiiremini kui 
sularahaga toimetades. Ning aparatuur on kallis! Ja ikkagi PÜTK on üks 
neist arengus mahajäänutest, kes piletihinna alles jätsid.
Küll üle värvitud, aga ikkagi väga vilets lahendus.
Endine Sindi raudteejaam.
Teeremonti polnud ja buss kenasti õigeks ajaks Raekülas. 8 min piisas 
isegi poest läbi lipsamiseks. Tõsi, Kabli pood jäi nüüd küll minu 
käibest ilma.
Infot kui palju, aga ei mingit sõiduplaani.
Suurel maanteel vähemalt mõnes kohas lisarajad olemas.
Kuid jama mõelda, et siia tulebki RB, millest piirkonnal pole sisuliselt
 mingit kasu. Inimeste juurde sõitmise asemel sõidetakse nii kaugel kui 
veel võimalik. Isegi Lottemaa ja lätlased ei võida mitte midagi!
Ikla buss pea alati hea täituvusega ja ka teel tuli sõitjaid peale. See 
näitab, kui hea potentsiaaliga oleks siin koos maanteega kulgev 
normaalne raudtee.
Uulus olemas vähemalt mõned parkimiskohad.
4-realise puhul kaovad ka paljud sellised kohad. NRB ja 1+1 maantee aga 
tähendaks vastupidi, hoopis tulusamaid teenimisvõimalusi. Just peatuste 
juures olevates kohtades.
Võimalusi peatumiseks on aga alati vaja. Muidugi paljud tahaks 
4-realist, sest muidu ei saavat mööda kimada. Aga kui palju 
möödasõitmisi üldse mõttekad on? Reka läheb mööda ca 88 km/h sõitvast 
teisest veokist. Miks?
Tore näha, et Häädemeestes kergteed tehakse. Aga jällegi, miks mitte koos maanteeremondiga?
Turismipiirkond, mille kandis kulgeb tulevikus raudtee, kus rongid ei 
peatu? Ah õige, demagoogid lubavad ju ka kohalikku liiklust. Et näidata 
hoolimist, alates peaministrist. Tegelikult? Häädemeestes peatus saab 
olema mitu km eemal ja maksab 2 miljonit? Kelle jaoks? Üksikute 
reisijate jaoks ja ebaefektiivse kohaliku liikluse korral?
Ah põrgusse! Kabli Linnujaam, mu arm!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar