Blogiarhiiv

esmaspäev, 31. oktoober 2011

LAPSED ILUST KAUGEMALE!

Keelata tuleb siiski ka linnud, puud ja kivid. Puu otsast võib leht pähe kukkuda, kivi ehk ronimistorustiku otsast võib ise alla kukkuda ja linnud võivad kaka pähe kukutada...

http://www.postimees.ee/613300/sinililli-ega-nartsisse-lasteaedades-olla-ei-tohi/

Lollus kuubis!

Selle asemel, et lapsi loodusele lähemale tuua, peab nad kõigest eemale hoidma!? Millal ilmuvad lasteia ümber kivimüürid, et lapsed kogemata joodikut ei näeks? Millal kaotatakse lasteaiast liivakastid, et lapsed kogemata liiva suhu ei topiks? Millal pannakse paika, mida kasvatajad tohivad omavahel rääkida, et lapsed kogemata midagi nende isiklikust elust eeskujuks ei võta? Millal õueala tehakse maa-aluse soojendusega, et lapsed lund ei näeks?

Muidugi võiks selline eeskiri kaasa tuua koguni kokkuhoiu! Sest lihtsam oleks lapsed lasta lasteias õue, kus on ainult safeguardiga puhtaks pestud kiviplats. Veelgi parem kui platsil oleks metallaiaga piiratud boksid, igale lapsele oma. Pole vaja jälgida ega midagi. Rääkimata õpetamisest, suhtlemisest, mängimisest!

Kui kord mul  külasolnud laps lille lõhkus ja sellele vanemad reageerida ei osanud, siis on see vanemate viga. Nii ka lasteaias peab olema selgeks tehtud lastele, mis milleks on. Kas keelame lapsel lille nuusutamise ja ilu nautimise? Mesimummid samuti? Kas hoiame nad eemal rabarberist ja hapuoblikast? Topime kurguni täis e-aineid?

Ärme jälgi ega õpeta lapsi. Anname neile parem tikud kätte, mis siis, et järgi on pärast vaid must maa...



Mis teha päikesetõusu ja -loojanguga? Lühendame lasteaia lahtiolekuaega?


PEREARST

Värskes õhus viibimine ja veeprotseduurid on muidugi kasulikud, kui tõsise tervisehäire korral jääb neist väheseks!


Õnneks pole mul perearsti abi väga vaja läinud, siiski on temast abi jalahäda puhul. Kuid tuttavaid kuulates on probleemid ikka väga tõsised!

http://www.tarbija24.ee/616494/perearst-saatis-naise-apteeki-plaastri-jarele/

Muidugi võib ju üks või teine inimene lihtsalt kiruda kõike, kaasa arvatud perearst. Kuid kui kuuled niiii palju erinevaid asju ja täpsustad asjaolusid, siis jääb tunne, et perearstide protstid tulenevad rahast, mitte inimestest. Seadusi ei jõuagi järgida, aga probleem on tõsine.
Kuidas peab käituma patsient, kui perearsti pole kohal?
Kas patsient peab puhkepäeval helistama arstile?
Haigusleht muutub tasuliseks alles peale kolmandat päeva. Kui aga haigeks jäid "eile", kas siis "täna" kohaleminek ei võimalda haiguslehte saada eilsest päevast? Jah, pettuste vältimiseks vist. Aga kui perearsti pole kohal ja helistamine ei too tulemust ja tervis oli nii halb (või nakkav), et kohale minna ei saanud?
Mis teha kui soovid teha röntgen- või muid pilte, aga perearst neid ei paku?
Mis teha kui taimetee asemel tahad antibiootikumi?

Vahel lihtsalt valus vaadata, kui inimene vaevleb terviseprobleemidega, aga mure sellega, kuidas terveks saada. Ja kui tööandja ei taipa, kui probleemne on inimese töö?

Oleks hea kui keegi kasvõi anonüümselt kirjutaks siin, millise arsti juures on olnud tõsiseid muresid!

laupäev, 29. oktoober 2011

JÄRGMINE PEATUS ARANKÜLA



Tunnistan ausalt, et ma ei tea, kas Arankülasse rongipeatuse tegemine on hea mõte. Kuid kripeldab, eriti kui mõelda raudtee remondi peale ja hea võimaluse peale samal ajal peatust ehitada. Või selle peale, et Juuru suunalt tulles oleks oluliselt lihtsam Tallinna vt rongide peale saada. Ja ka busse liigub sealt üksjagu.


http://www.kaiu.ee/index.php?categoryid=29

Näiteks Kuimetsa poole. Ja mujale. Nii mõnigi sobiks lihtsa vaevaga ümberistumiseks. See, et peatuse-kahe lisamine rongisõidu aega väga pikeneks, pole mure. Sest ei pikene. Kui vaid oleks lihtne ühest vastust välja pakkuda.

Samas võib inimeste arv, kes kaaluksid maakohas rongile tulekut suureneda tunduvalt. Kasvõi Alust, sest Rapla Maavalitsus ei ole huvitatud otsebussi käikupanekust Alu ja rongijaama vahel. Ehk aga teeks asjad veidi lihtsamaks kui rongile pääs oleks lühem? Plusse-miinuseid on, aga kes ütleks, milliseid ja kui palju.

KASSANÄE



Googeldasin Kärknat ja näe mis huvitavat leidsin!

http://www.nommevalitsus.org/?p=5414

reede, 28. oktoober 2011

RUUSA MINEVIKUS

Sain põneva pildi. Aitäh saatjale!

Keegi tegeleb ehitusega ja taamal peaks paistma Ruusa raudteejaam, mis siis sõja ajal hävis. Jaamad üldse hävinud nii sõja ajal, Nõuka ajal ja Eesti ajal. Mitu jaamahoonet meil ka ehitatud on?

Kas Ruusale tuleb ootekoda, korralik juurdepääsutee ja ülekäik? Puhkekoht laudade-istmetega?

Muide, praegu vaatan Kaks kanget Venemaal. Küll osatakse Venemaal paleesid ehk raudteejaamu paljuski korras hoida. Meiega, "eurooplastega", ei anna võrreldagi!

RONGIGA NÄKKIDEVAATLUSELE 2


Näkid on ilusamad kui Loch Ness. Raske neid aga kuskilt leida. Ometi on mitmed uurijad sel teemal tuhandeid päevi-öid roostikus istunud või põõsastes passinud. Vahel võib aga kombekalt linases või rahvarõivis näkke siiski kohata.

Ometi võib neid kohata ka võhandu jõel ja mujalgi. Küll inimesed otsima hakkaks kui vaid kohale saaks...

Aga lugu selles, et ühele arvamusele vastates tekkis üks küsimus. Kas keegi kuskil analüüsib ka mingeid ühistranspordi päringuid? Näiteks peatus.ee - s? Sest kohati näitab see ju ehk üht-teist puudujääkide kohta ühistranspordis!?

Oma blogis ma näen ära enamlevinud otsingusõnad, millega vahel siia satutakse. Läbi aegade lemmikumad on Äntu mõis ja Diffusil, aga need ei puutu asjasse. Kui ehk selle kohta, et sääsed lõunamaalt tagasi või et kanakasvatus taas tõusuteel. Siiski võib kõnekas olla see, et päris palju on otsingus Rõngu-Otepää busse ja ka Aespa, Sutlema-Tallinn suuna kohta. Tundub, et sellised liinid ligilähedaseltki vajalikud. Aga olukord ju teadagi vilets.

Ning palju ka päringuid Süvahavva või Ilumetsa metsaonni jm kohta. Järelikult populaarsed. Ja järelikult võiks sellistesse kohta parem rongiühendus tagada nii inimeste rahulolu kui reisijate arvu kasvu.
Kui Riigikogus kaheldi rahvamasside liikumises Piusale, siis võin julgesti ennustada, et rongiliikluse pikendamine Piusani aastaringselt praeguste rongidega tagaks selle, et Piusa reisijate arv (peale- ja mahaminejad ja arvestades ümberistumiste olemasolu) oleks... No palju oleks? Suvel palju, talvel vähe, aga üldnumbriks pakuksin 5 000 - 6 000 reisijat. Arvestades, et osa neist tuleks kaugelt ning osa tänu juurdeveobusside olemasolule, pole see üldsegi mitte paha.

Aga inimeste arvamused ei huvita meil eriti kedagi.

Kui palju istub Rapla rongijaamas ümber inimesi? Kui palju Tapal Tartu rongilt Rakvere suunale ja vastupidi? Ei tea. Sest statistika ei näita seda.

neljapäev, 27. oktoober 2011

PÄRNU TEIVASJAAM 4

http://www.parnupostimees.ee/612564/uhistransporti-kasutades-voib-hatta-jaada/

See on ikka küll naeruväärne kui suurematessegi linnadesse sõites tuleb öömaja otsida!

TALVEUNE-EELNE EESTI RAUDTEE

Tartus edeneb tunneliehitus, aga ülekäikudest pole kippu ega kõppu! Kindlasti peaks asjaomastele tänulik olema aga selle eest, et asjad liikuma hakanud. Mis saab aga vanast putkast? Kas ootab bussijaama tekkimist?

  Mustjõe platvorm ka edeneb tasapisi. Kahele elanikule. Kõnnus on elanikke küll rohkem, aga sõiduvõimaluste puudumine ei huvita siiski kedagi.

Peatus võinuks olla ka siin, kus ka jõgi lähedal või hoopis kahe vaidlusaluse koha vahel. Oli siis tegemist kanakitkumisega, kuid lähedalasuvasse Mustjõe Kõrtsitallu minemiseks pole rongilt erilisi võimalusi. Anija vald aga tundub, et väga vaimus ei olnud teedehooldusest ja oma elanike muredest.
Tegelikult võiks raudteeäärne pinnasrada olla ju jala minejate poolt kasutusel ja korda tehtud?



Raplas valminud uus ülesõit.


Estakaadile küll ei näe toodamas killustikku, sütt ja muid kaupu. Muidugi, odavam on lõhkuda oma loodust ja tuua killustikku lähemalt. Kuid siiski peaks olema sellises kohas rohkem elevust, hea seegi et AS Ingle tegutseb.


Nelijärve peatus kasutuses, tundub, et EVR teinud ka osa parklast. Tore ja tänud!


Jäneda käikulaskmine aga venib. Ja paar kohalikku lubanud vedurijuhte ja teenindajaid maha lasta, et ikka veel vana platvormi ääres peatuvad. Tõsi küll, need sellised kohalikud, kellel ongi pidevalt nina vingus ja kuppel...


Tapa aga edeneb. Lõpuks ometi tuleb elu ka jaamahoonesse. Lõppes ka rongide venimine Tapal, mille üheks põhjuseks oli tahtmatus kõrvaldada kiirusepiirangut pea aasta jooksul. Sest keegi ei huvitunud sellest, kuigi tegemist naeruväärselt lihtsa asjaga.
Hea, aga et auruvedur värske kuue saanud.
Siinsel pildil küll hästi näha liiklusohtlik suhtumine. Rääkimata suurtest prozhektorites, mis suunatud piki teed ja suhteliselt pimestavad, oskas keegi tõeliselt "geniaalne" inimene panna pöörmerajoonis mõned lambid posti otsa, 45 kraadise nurga alla. Ja et need vist vähe pimestasid, siis keerati pooled ühele ja teised teisele poole, et kindlasti vedurijuht midagi ei näeks. Kas seal ehk toimuvad valguskartlikud teod?



Rakkes ehk hoolitseb omavalitsus inimeste eest ja tegeleb peatuse taotlemisega nädalavahetuse kahele kiirrongile.
Ja et platvorm kaugele tulemas, siis ehk saadakse bussipeatus toodud veidi lähemale?


Kiltsis peaks ka platvorm peagi käiku minema. Koht on väga sobiv parkla tegemiseks ja ehk oleks mõttekas isegi puid istutada? Hea võimalus istuda õunapuu vilus... Või ootekojas!?



Nagu on Lohul. Ilus ja kasulik. Kuna tegemist ka väiksemakasvuliste puudega, pole ka erilist ohtu, et puu võib raudteele kukkuda. Ka laternapost kukub kunagi, vanas eas, ehk teisele poole. Sest olen täiesti kindel, et selliseid pisiasju lindilõikamismaania tõttu meil küll parandama ei hakata. Nagu aukegi perroonil või maanteedel.


Tamsalus inimesed juba harjunud uue platvormiga ja tunneliga. Vaid jaamahoones pole enam ammu söögikohta.




Õnneks pole siin "geeniusi" ligi lastud ja valgustid paigaldatud üldjuhul nii nagu on normaalne.

Ülemistel käib uljas töö. Seni aga osa reisijaid ei suuda mõista, et platvormilt mahapääs teises kohas ja ronivad pagan teab kus. Üks ees ja teised järgi! Pole ka näinud ega kuulnud, et kedagi oleks raudteel käimise eest trahvitud!
Mina aga ei tea, kuidas teiselt platvormilt viaduktile pääseb! Kes teab?



Lehtsas üks platvorm valmimas, kuid kas tehakse ka ülekäik otse kaupluse juurde, kuhu hea teha ka parkla?


Balti jaamaski vilgas tegevus.


Jõgeval väga palju sõitjaid, vaja tagada head võimalused "pargi ja sõida" rakendamiseks ning ligipääs bussijaama teha vana estakaadi kaudu. Mis võiks muidugi säilida.









Ei tea kas riigi viljavarud ka siin? Meil ju piisavalt rotte, kes varastaks ja ega neid eriti karistatagi.


Siiski on kohapeal olemas tiguajamiga haubitsad!



KÄRKNA.

Kärkna jaam peaks olema juba kaubarongide teenindusjaam, kuid seni on teed tühjad.
Küll aga usinasti kerkib ooteplatvorm  ja seda muidugi parimas asukohas.  Nii võibki juhtuda, et talvepühadeks saaks peatuse käiku anda..


Peatus Kärknas tähendab ka seda, et kalameestel on parem võimalus jõuda Emajõe äärde.


LINNUD PIRITAL 2