Eestimaa Blogi 3. osast.
Reede, 19. aprill 2019
HR taastamise esimene aasta.
Kui kaugel siis oleme?
Alajaama ehitus käis isegi täna!
Vaade ülesõidult. Loodetavasti tehakse ka ülesõit võimalikult turvaline.
Küll aga kurvatab, et kui suudame ehitada väga erinevaid hooneid, 
viadukte jm, siis miks ei suuda või ei taha ehitada siia ka mingigi 
võimalus rattaga kulgemiseks? Tartu poole sõites võib terav silm märgata
 teenindusteed, milleks kasutati vana killustikku. Või kasutada see 
Nissist Kivitammi ülesõiduni ja sealt edasi raudteetammi ja kraavi 
kõrval puhtalt rattaraja jaoks? Riisiperest Nissini saaks teha muidugi 
asfalteerituna. Väga hea oleks soovi korral kulged looduses ja nautida 
sõitu?
Piltidelt näete ja adute ise, et see oleks täiesti võimalik ja nagunii 
tehnika kohal ning kujundatakse kraave jm. Miks me siis ei taha?
Haapsaluni jäänud 52 km.
Kohati võib olla sellisel tõkkel ka mõte, näiteks talviste tuiskude 
puhuks. Kuid üldiselt oleks olulisem suuremal osa teest avada need 
kaunid vaated! SIIT saaks puitu, mitte ei pea rüsima vanas metsas iga 
kord. Mõistan, et see tulusam, aga oleme siis mõistuseta olendid või?
Hea oli aga näha, et siin ei hakanud raha "võim" peale ja ajalooline 
sild jääb alles! Rattatee, mis kulgeks kasvõi osaliselt raudtee kõrval 
looduses, võimaldaks kogu trassil näha ka paarikümmend tsaariaegset 
ehitist.
Seegi oja suundub Munalaskme ojja.
Kivitammi ülesõit.
Minu minekut saatis muusika, haned ja sookured. Oli tunda, kuis sookured otsivad pesakohti!
Ballasti pole enam palju koorida jäänud. Tundub, et korrektselt on ära koristatud ka savikruus kattepinnalt?
Iga asi mõjutab tehtu kasulikkust ja mõttekust. Rong annab hea võimaluse sedagi muuseumit külastada.
Loodetavasti saab ükskord tehtud ka peensusteni läbimõeldud ühispeatus!? Mitte nii nagu tänaseni on meil enamasti tehtud.
Neile,. kes arvavad, et Turbas on vaid hütid ja rongiliiklusel pole 
mõtet, siis teadku, on ligi 1000 elanikku ja neid kahtlemata ka 
lisandub. Ning ei ole siin postkontorit, apteeki ega paljut muud 
vajalikku. Seega, hea sõiduvõimalus on oluline ja mõttekas.
Ohoh, päris palju oli nähtavuse jaoks peegleid paigaldatud!
Kes Haapsalu teel aga sõidab ja tahab osta lilli, seemneid, väetist, 
siis vaevalt paarisaja meetri kaugusel teelt on see võimalus olemas. Ja 
kohalikud alati tänulikud kohaliku väikeettevõtluse toetamise eest!
Ohoh, kas maantee ääres info vee- ja kanalisatsioonivõrgu ehitamise 
kohta? Ja tuleb ka joogiveevõimalus ning arvestatakse ka tulevikus 
võimalike ettevõtjate siiatulekuga, näiteks söögikoha, teeäärse 
müügikoha vm jaoks? Või vallas sellele siiski ei mõelda?
Ahah, hoopis mingi lairiba....
Ahah, hoopis mingi lairiba....
Maalesõitjaid oli hulganisti, nende hulgas ka kannatamatuid tüüpe!
Tänud, et autoga Riisiperre sain! Rongile minnes uuest tanklast kaasa 
praad. Kahjuks, "hõredavõitu", mage (vähemalt seekord) ja üpris maitsetu
 ning vähese kastmega. Rahalõhna oli tunda.... Aga see maitse küsimus 
muidugi!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar