Mida aeg edasi, seda sagedamini selgub, et ooteplatvormide asukoha otsustamisel (koos siis minu poolt loomulikuks peetavate "lisanditega") on nii mõnigi omavalitsus jätkuvalt ükskõikne. Miks? Kas tõesti arvatakse, et inimene (omavalitsuse elanik või külaline) ei pea oluliseks, kas peab ta peatusesse kõmpima pool kilomeetrit või sada meetrit? Või et kas omavalitsustel raha küll, et hooldada mitut kohta ühe asemel või maksta rohkem elektrikulu eest kui oleks optimaalne?
Info, kirjavahetus, ettepanekud, arvamused - need ei levi millegipärast ametnike vahel! Ehk blokeerib need arvuti spämmiblokeerija?
Keegi kuskil teeb küsitluse või saadab kirja, paludes omapoolselt arvamust. Keegi kuskil teeb projekti valmis ja siis küsib arvamust. Kas Tapa-Narva liini ooteplatvormide eelprojekteerimine tähendab seda, et eelnevalt , s.t. veelgi varem kui muidu, alustatakse uuringuid? Kus ja kelle poolt tehakse neid uuringuid? Hea, et MKM tõesti tegeleb eeltööga ja suhtleb Jõhviga või Vaivaraga. Kas aga "eeluurimine" jõuab ka Kiviõlli ja Kohtla-Järvele, kelle alla kuulub Oru peatus? Ning Kabalasse ja mujale? Ning miks siis keegi kurdab, et neilt pole ikka mitte mingit arvamust küsitud? Või hoolimata varasest probleemi tõstatamisest teeb keegi ikka kõike vanaviisi?
Vahemärkusena: otsin ikka ühte viidet, aga leidsin taas põneva artikli.
http://www.paide.ee/index.php?article_id=460&page=312&action=article&
Seal selline tore lause:
"Linnarahval on õigus saada paremat informatsiooni Paide linna arengust ja linnavalitsuse tööst. Samuti peab Paide linna nimi hakkama paremini kõlama nii Järvamaal kui üle riigi," selgitas linnapea.
Tegemist siis suhtekorraldajaga või Pressiesindajaga.
Leidsingi selle tsitaadi. Milline ning millal toimub koostöö? Sest kohalikul omavalitsusel ehk rahval on õigus saada paremat informatsiooni ...arengust ja platvormide ehitustööst. Samuti peaks ... nimi hakkama kõlama paremini nii rongis kui üle riigi...
Urmas Glase selgitusel teeb AS Eesti Raudtee koostööd kõikide omavalitsustega, kes raudtee ääres paiknevad ning nendega kooskõlastatakse platvormide ümberehitamine. Samuti on omavalitsustel õigus avaldada arvamust ja teha ettepanekuid.
Ootan pikisilmi lubatud täiendavat infot Kadrinast ja Jõhvist.
Siiani ei midagi, kuigi lubadusi nagu lugenud kirjadest. Kusjuures polegi ühtegi konstruktiivset arvamust või vastuväidet antud teemal ma ka ükskõik millise ettepaneku EVR-lt saanud. Isegi siis kui tegemist olulise ideega EVR-i raha kokkuhoiul. Veelgi rohkem, riigi raha kokkuhoiul. Pole üldse vastuseid saanud. Aga mina pole muidugi ka KOV ega rahvaesindaja. Ja ehk ongi ka Pressiesindaja ülesanne ajad peent kägu. Millest ei saaks kinni haarata aga ega ka erilist kindlustunnet, et asjad just nii ongi.
Muidugi on põnev ka oodata KOV-lt arvamusi ja ettepanekuid, eriti kui neile pole isegi teatatud, et toimub eelprojekteerimine...
Jõhvi üks indikaator. Kas peatus tuleb sinna, kus bussijaam ja inimesed, kontserdimaja ja kaubanduskeskus, promenaad ja kortermajad? Või sinna, kus kinnilöödud akendega lagunev jaamahoone ja malts, üksikud inimtühjad asutuselaadsed moodustised ja pääsu puudumine teisele poole raudteed?
Sellistel juhtudel peaks ehk kõrged ametnikud hoopistükkis seisma vastu igasugusele ükskõiksusele ja katsetele jätta kõik "vanaviisi". Kellegi bussimaffiale nagu plärajad arvanud Paala rongipeatuse puhul või isiklikule huvile, vältimaks "peatuva rongi lärmi" mõju ümbritsevatele inimestele. Tegema või selgitustööd, et peatus tuleks sinna kuhu vaja! No ei ole mingit põhjust jätta inimesed mugavast sõiduvõimalusest ilma! See, et mõned aastad rongid puudusid ja inimesed rongisõidust võõrdunud, pole mitte nende inimeste süü, vaid ikka mõne Ametniku lühinägelikkus!
Olen aastakümneid sõltunud ümberistumistest ja aastakümneid kuulnud-näinud reisijate soove-vajadusi. Remargi korras, ärge nüüd neid aastakümneid kokku liitke, osa neist ikkagi kattuvad! Olen näinud-kuulnud ka bussijuhtide erinevaid arvamusi, nii mõnigi aastakümneid reisijaid vedanud ei suuda ometigi ära tabad reisijate soove ja vajadusi. No ei oska lihtsalt asja näha reisija nurga alt, vaid mingist oma vaatevinklist. Jätan sellised lühinägelikud arvamused lihtsalt kõrvale ja nii peaks tegema ka Ametnikud.
Ikkagi loodan parimatele lahendustele! Ilma dresiinideta, rikshadeta ja tuisuvaaludes sumpamiseta...