Blogiarhiiv

teisipäev, 1. veebruar 2022

Turba esimest porgandit ootasid HRT sõbrad Edgar ja Ülle ning Elron kivikirvega sõiduplaani tahumas. Nov`19

 

Esmaspäev, 18. november 2019

Esimene porgand Turbas.











Täna tegi porgand ametliku testsõidu 
Fotod: Ülle Kütsen.







Fotod: Edgar Maidla.
 
*********************************
 
 

Teisipäev, 19. november 2019

Elron klopsib sõiduplaani.


Esimesena võiks ette võtta läänesuuna sõiduplaani ja vaadata, kas Elron on leidnud asjatundjad sõiduplaanide koostamiseks ning kui palju siis mõeldakse reisijatele. Suund olulisim just Turbani rongiliikluse käivitamise tõttu.
1. Turba kuulub 5. tsooni, aga käigus vaid kõikide peatustega rongid. Ometi saanuks (teatud mõttes ka n.ö. testimiseks), lisada paar kiirrongi 6-8 peatusega.

2. Turbas asub ettevõte Küteks, kus töötab palju inimesi, ca pooled neist väljastpoolt piirkonda. Ometi, esimene rong Tallinnast Turbasse ei sõida, sinna jõuab alles 7.58 väljuv, seega 9. 06. Rong Turbasse töölesõiduks ei sobi. Kuigi alles pole enam gümnaasiumiosa, siis ei sobi see ka koolisõiduks.

3. Hea on, et enam pole tehnoloogilisi aknaid ehk et kadunud nõue jätta päevasel ajal vähemalt 2-tunnine paus. Ometi on päeval kuni 2-tunniseid pause. Kuid vähemalt on nii tööp kui nv sõiduplaan stabiilne.

4. Kuigi leheuudistes öeldi, et viimane rong väljub Tallinnast peale kl 22, siis osutus see eksitavaks ja kuigi seda on väga vaja, ei suuda Elron sellest aru saada.
Märkus: Aastaid olen korduvalt rõhutanud, et võimalik on ka õhtul Riisiperest (nüüd siis Turbast) sõita teisele rongile vastu Keilasse, tagades mõlemasuunalise ümberistumise, ei vaevu Elron sellele isegi mõtlema. Ometi jõuaks Tallinna sõiduks vabalt rongile 596. Rong võib sõita tagasi Turbasse või jääda ka Keilasse, igal juhul saaks Tallinnast kl 22.25 väljuva rongiga Vasalemma, Laitsesse ja Turbasse.  Ei ole vajalik, et see isegi kõik peatused teeks, piisab mainitutest!?

5. Turba suunalt Paldiski suunale sõitmine ei toimi. Samuti ei toimi Kloogaranda sõit.

6. Endiselt sõidavad Kloogaranda vaid üksikud rongid. Muidugi on ka mõistetav, et Elronit ei huvita siseriiklikud puhkamisvõimalused, aga rohkem kui 6 aasta jooksul pidanuks juba mõnest ettepankust hakkama aru saama?

7. Tööpäeviti Tallinna saamisel on Turbast vahe 2 h 16 min! Seda siis saabumise aegadel 8.14 ja 10. 30 vahel ehk et töölesõitmiseks ei sobi teps mitte alati rong. (Nagu ka hilisel õhtul lõppeva töö puhul). Ometi piisaks vaid rongide 505 ja 522 puhul sellest, kui need jätaks vahele Padula, Valingu, Kibuna ja Jaanika peatused? Ning vajadusel ka Kulna. Muidugi on ka teisi võimalusi.
Sama lugu on ka Turbast väljumisel 14.57 ja 17.19 pikk vahe. Loomulikult on siis vahe ka Turbasse sõitmisel ehk et Elron ei ole suuteline tagama Turbasse sama palju ronge kui Riisipereni.
Turbasse saabumisel on vahe14.43 ja 17.01, seega sauelt või mujalt pole gümnasistidel just head valikud.

8. Jätkuvalt on läänesuunal palju ebaefektiivseid Pääsküla ronge. Midagi pole ka depoo ülekolimisest paremasse kohta kuuldagi, nii sõidetakse päevas (sõiduplaani tiheduse arvelt kaugemal) ligi 400 km "tühja".

9. Jaanikal, kus reisijaid on üliharva, peatub kummaski suunas 13 rongi päevas.

Seda, kas PEÜTK on paremal tasemel või mitte, saame teada mõne päeva pärast, siis sellest juba täiendavalt. Kui avaldatakse info bussiliinide muudatuste kohta piirkonnas. Eeldada on, et mitte midagi paremaks ei muutu.


Kas teistel suundadel on Elron vigadest õppinud, saame samuti teada juba mõne päeva pärast. Peale ehk ühe lisanduva idasuunal rongi rohkem positiivset pole loota...

********************************

Elroni kodulehel nüüd sõiduplaanid üleval. 
Paraku on aga teada, et Elronit ei huvita reisijate toomine autodest rongidesse ning regionaalpoliitika ja turismi arendamine. Nii et hoolimata selgitustest, mis peaks ka lihtsaima pähklikoore alla jõudma, ei ole jätkuvalt mingit kasu. Aastaid.
Muidugi on nad (Ossip jt) põhjendanud, et "siis loobuvad inimesed rongidest jne", mis on üpris lapsikul tasemel. Vaevalt ju keegi ongi nõudnud, et kiirronge EI OLEKS ÜLDSE!?

Edelasuund.

1. Endiselt on hommikul kordamööda kiirrong ja aeglane. Kui rongide liiklustihedus oleks (tehnilised võimalused paljuski takistavad) sama, mis idasuunal, võiks seda teha. Praegu aga tähendab, et Kasemetsa, Hagudi, Roobuka jt jaoks on rongidel hommikusel ja õhtusel tippajal üle tunnised vahed, mis töölesõiduks on absoluutselt sobimatud!

2. Õnneks pole enam pikki seisuaegu Raplas, v.a. õhtune aeg, kus 19.16 Raplasse jõudev rong jääb juba ööbima! Raudtee läbilaskevõime on piiratud, aga nii vara siiski rong seisma ei tohiks jääda. Lisaks seisab üks õhtune rong Türil ligi 3 tundi. Seda siis rongikoosseisude vähesuse juures...
Muuta midagi on raskem, aga tänaseks pidanuks vähemalt olema riigi poolt käima lükatud ja valmis Hagudi ja Saku jaamade taastamine, et parandada läbilaskevõimet.

3. Peale kl 20 Tallinnas lõppev töö ei võimalda sõita ka Lelle, mille elanikud ootavad ekspressi peatumist. Aga muidugi Elron mingit ühte kökatsit ei märka...

4. Valdeku peatuse mõte seondub suures osas kaugrongidega, aga need seal ei peatu!

5. Rongid 213 ja 269 peatuvad Balti jaamas kõrvuti teedel ja Elron tagab, et vähegi plaanis saabuva 213 puhul ei hakka teine rong liikuma enne selle peatumist?


IDASUUND.

1. Pluss on lisatud rong Narva, kuid miinuseks, et seda taas väiksemate peatuste arvelt. Nii nende elaniku kui külaliste. Näiteks Kohtlasse Kaevandusmuuseumisse vm Tallinnast sõit sisuliselt võimatu, sest rongide vahe ülimalt suur! Elron peaks juba teadma, et väiksemate kohtade jaoks (mis sel liinil nii väikesed polegi) on minimaalne peatuvate rongide arv 4 rongi ööpäevas, ometi jäädi ka nüüd 3 rongi juurde! Kui väiksemate kohtade jaoks on HÄDAPÄRANE SAGEDUS TAGATUD, ALLES SIIS SAAKS KESKENDUDA EKSPRESSIDE LISAMISELE.

2. Sedasama "joont" jätkab Elron nagu jonniv laps, ka mujal.
Tabiveres ei peatu endiselt ükski lisarong! Lehtses, Jänedal ja Nelijärvel endiselt ca 6 tunnine paus! Busse sel ajal üks, aga seegi vaid tööpäeviti.

3. Endiselt ei saa nv Arukülast ja Raasikult sõita Tapale ja kaugemale enne kui alles lõuna ajal. Abiks olnuks seegi, kui 012 peatuks Aegviidus, aga niisugust jultumust Elron juba ei kannata!
(Mõelge, kui see rong peatuks Aegviidus ja Tabiveres, jookseks ju rong reisijatest tühjaks?)

KAGUSUUND.

1. Endiselt on Põlva suunal vaid 2 rongi päevas ja rong seisab mõttetult 3,5 tundi Koidulas. Kuigi võimalik oleks erinevate sihtkohtadega sõita 5 x päevas!

2. Põlvasse ei saa endiselt Tartust jm varem kui alles kl 10. 59.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar