Pühapäev, 31. mai 2020
Rongi ja bussidega Viljandisse.
Edelaraudteel kestab veel raudtee remont Lelle ja Türi jaamavahel. Peagi
saab aga näha, kas seal saab sõita 120 või 160 km/h. Ning mitmes kohas
on "surmaraudteel" tehtud asju, mis hoiaks ära mõrvaralli sel lõigul?
Õigemini, kas üldse on tehtud? Tõstetud jõekest kohal raudtee kõrgemale,
et loomadel oleks kallasradadel läbipääsud ja mujal on siis tõkkeaiad!?
Seni tuli aga sõita osa teed Viljandisse asendusbussidega. Või on ka
teisi valikuid? Elron pole ju sõiduplaani väga tihedaks veel teinud ja
oleks natuke nadi loota, et rongide vähesust kompenseeritaks Lellest
lisabussidega Viljandisse? Vara aga tõusta ei viitsinud, seega läksin
Türi rongile. Ja tore oli see sellegi poolest, et sattusin kokku vana
tuttavaga, HRT toetajaga. Sai juttu aetud ja nii ka sõit kiiremini
kulges.
Lelles ei olnud näha, et bussipeatuse õigesse kohta toomisega oleks
kasvõi terakenegi vaeva nähtud. Ja ega ei nähtagi, sest meil ei ole
vastutust oma tegemajätmiste eest või vigade parandamiseks. Ei tegele
asjaga ka vald. Kehtna vald, kes ei saanud sellega hakkama ka Kevas, ei
saa loomulikult ka Lelles. Ääretult nõrgad vallaametnikud!
Hea oli näha, et Elron seekord vähemalt infot parandanud.ja olemas ka
peatuse nimi, kus asendusbussid peatuvad. Loodetavasti ka Kärus sama?
Eks see, kas bussipeatus on kaugel või mitte, ole selge igale inimesele,
kes natukenegi ühistransporti tunneb. Õnneks või õnnetuseks on meil
hoopis rohkem neid, kes ei tunne, aga palka siiski saavad. Nii on
siinsamas Lelles seotud mitu Pärnu rongi kadumise järel käima pandud
bussi seotud rongidega. Kahjuks PÜTK pole vist ise kordagi siia sõitnud.
Muidu oleks ju ehk saanud aru, et vaja on siin ristümberistumist ja
seega peaks ka buss maksimaalselt lähedal, silmside kaugusel, peatuma.
Et seisuaeg oleks võimalikult lühike.
Aga ega siia pole keegi ka Viljandi ÜTK-st sõitnu? Siis ehk saaks aru,
et ka Viljandi poolt soovitakse sõita bussiga Kehtnasse ja vastupidi?
Võib olla oleks tõesti abi sellest, kui nad koos Kehtna valla ametnikega
peaks sõitma koha peale, ümber istuma ja tagasi? Paraku aga huvi
puudub....
Aga eks hakkan juba isegi aru saama, et kuni vanad peerud on tüüri
juures, siis midagi ka ei muutu! Ehk siis kui tuleb uus põlvkond ja
tegutsema hakkab. Teadmistega ja analüüsivõimega. Sooviga oma tööd hästi
teha ja hoolida. Aga ... kui vanemad seda lastes kasvatada ei oska, kas
siis tulebki?
Aga sõit läks siis käima ja asendusbussiga jõudsin peagi ka Türile. Et
aga kommertsliin veidi varem ära sõitis, pidin aega parajaks tegema.
Ilmal polnud ju viga ja ega remondi puhu ei loodagi, et maakonnaliinid
lühikeseks ajaks ümber peaks tegema. Nii et aja kulutamine ette
planeeritud.
Buss liikus kahes suunas ja sõitjaid Kärust oli ikka üllatavalt palju.
Viteenus läbi, läksin jalutama. Bussini kolmveerand tundi. Bussini, mis
võiks loogiliselt võttes ikka väljuda Türilt pool tundi varem ehk 12.00.
Sest alates 8. juunist saab rongide sõiduplaan taas normi ja rong
saabub 11. 53. Aga mida näitab tegelikkus? 8. juunist ei ole Järvamaa
ÜTK mingeid muudatusi teinudki! Küll aga 1. juulist. Kui seesama
bussiliin Võhma - Villevere 37 K ja N hoopis käigust võetakse? Vähemalt
nii saab aru portaalist peatus.ee. Kuid ometi vajaks ju rongile
ümberistumisvõimalusi ka Kabala ja Oisu inimesed?
Muide, kui buss väljuks Türilt veidi üle poole tunni varem, võiks
Villeverest ka jõuda Ollepas Viljandi rongile. Kuigi võimalik, et sealt
sõitjaid selle jaoks polekski. Aga ehk oleks rongilt tulijaid, kel soov
Kahalasse sõita? Nagu muuseas saaks ühe muudatusega panna asjad rohkem
sobima paljude jaoks, aga....
Türil muidugi ilus ja ilu siin lausa palju! Õitsvad puud jaamast mineva
tee ääres, kuuldavasti ka imeilusad kirsid paisjärve ääres ja kuulsad
Türi aiad. Nuditud puude kohta ei oska kommenteerida küll.
Küll aga sain taas näha, et ca kümmekond aastat tagasi kohalikele
võimudele korduvalt kirjutatud probleem ikka lahendamata. Kuigi lubati
hakata koondama infot ühte kohta. Nagu näha, on "matkarada" ehk eraldi
stendid endiselt vanadel kohtadel. Mitte s... pole muutunud kui
klassikuid tsiteerida
Ometi on siin jaama otsas sobiv koht olemas. Siin, kus ka purskkaev oli. Oleks ju täiesti loogiline info ühte kohta koondada?
On ju ilus? Eriti koos kenade, korda tehtud hoonetega!?
Paras aeg võtta üks kerge eine!? Kell lõi just 12. 00, aga .... toit
polnud veel valmis ja oli tunda, et siia oodatud nüüd küll ei ole!? Olin
küll ennegi kuulnud, et see koht pole just parim valik. Hakka või
uskuma.
Õnneks aga seekord vaksali kohvik oli avatud ja nii siia läksingi.
Polnud üldse paha, pigem hea! Hind ka.
Aeg aga bussi ootama hakata. Enne aga pildistasin vist viimast eraldi stendi siin, mis loomulikult ka eraldi püsti pandi....
Ja oligi buss platsis. Sõitjaid jätkus, pea kõik kohad olid täis. Aga ju
siis sõidetakse liiga palju, et vaja osadel päevadel käigust ära võtta?
Türi suur turismikeskus?
Särevere.
Kahjuks ei õnnestunud Taikse peatust siia "meelitada", aga hea meel
sellestki, et tänu pidevale torkimisele see ammu kadunud peatus tagasi
ilmus! Kindlasti see siinsetele inimestele juba pikka aega kasuks olnud.
Ning õnneks on siin peatuvaid ronge just minimaalseimal määral, 4x
päevas. Nii peab väikestes peatustes olemagi.
Bussipeatuste ootekojad siin aga päris jubedad.
Siinne kant aga põllumajanduses väga hinnatud!
Ohoh! See oligi haagis, mille kujundus tekitaski mõtte, et nii võiks
paar-kolmsada veokit Euroopas Eestit tutvustada! Millega aga ei EAS ega
keegi teine siiani hakkama pole saanud! Siin see auto näha!
Küll aga siingi sõites tulevad meelde muudatused, mis teps mitte kasuks
ei tule. Imaveres busse vähemaks jäänud, jääb ka Paides, nüüd ka Võhmas
ja Villeveres. See ongi siis Taavi Aasa ja Keskerakonna tasemel elu
edendamine?
Muide, värske uudis ütleb, et kommertsliine jääb ka vähemaks ja pole
kippu ega kõppu sellest, et riik inimestele midagi asemele pakuks? Eks
tuleb kõike seda hakata enne valimisi meelde tuletama ja valijaid
teavitama, et Keskerakond ei tee asju, mida vaja!
Maa-alused elavad nii ilusas kohas?
Võhma ristis parklad, shaslõkk ja suitsukala? Peab vaatama tulema!
Hea aga alati siiagi sattuda. Ei oleks peatust Võhma Jaam olemas, kui
poleks olnud pikka aega nagu ora p.....! Uskumatu tegelikult kui
paljudele on sellisest elementaarsest ja paljuräägitud võimalusest abi!
Oleks veelgi rohkem kui Viljandi ÜTK-s keegi asju jagaks!
Muide, ka 8. juunist saabub buss Suure-Jaanist siia kenasti enne
Tallinna sõitvat rongi ja sellega sai Viljandi ÜTK isegi hakkama! Küll
aga ei saa samalt rongilt istuda Põltsamaa suunale liin 52 bussile!
Kuigi Viljandi ja Põltsamaa vahel on vilets bussiühendus, ei anta
võimalust ka siitkaudu sõita!? Ometi võiks ju buss siin 6 min seista?
Laupäeviti saab vähemalt Kõosse, teistel päevadel ei saa rongilt ka
sinna!
Et mul aga Viljandi bussini Võhmas aega, otsustasin Villevere ära näha.
Siin keegi kunstiinimene natuke vaeva näinud! Ametnikud seevastu aga ei
näe!? Pildi ootekojast tegin selleks, et ühte olulist asja maakohas
näidata. Kas just siin, aga üleüldiselt. Matkajate jaoks on hea, kui
pingid ootekodades oleks laiemad. Kasvõi selleks, et vihmapausil saaks
selga sirutada! Tegu ei ole nii pisiasjaga, kui algul tundub ja kes
rattamatkadel käinud, see ehk ka mõistab!
Tagasiteel sõitis buss ka Ollepa jaamast läbi. Tõsi, bussipeatuse nimi ei ole Ollepa Jaam.
Kui oleksin oma koibi kiiremini liigutanud, oleksin ehk ka Suure-Jaani
bussile jõudnud. Mitte et plaanis oli, aga sealtkaudu saanuks isegi
kiiremini vist Viljandisse. Buss aga pani lõikama üsna kiiresti. Mul
siiski kiiret polnud kuhugi, oleks olnud plaan, oleksin ka märku andnud!
Ja ma ei kahtlegi, et bussijuht kinni oleks pidanud.
Kuid selge on see, et Võhmas tuleb kaaluda bussipeatuse asukohta.
Tegelikult, lihtsalt ümber "tõsta". Et asi pole niisama ümberistumistes
vaid ka ristümberistumistes, peaks see raudteejaama juures ka olema. Ja
kahtlemata saaks ka jaamahoonet kasutada ootekohana kui vähegi tahta.
Kusjuures, nagu eelnevalt toodud uudisest näha, on kommertsvedajad ikka ja jälle valmis liine vähemaks võtma. Ometi, miks nad ei saa aru sellest, et ümberistumised oleks ka neile kasulikud?
Kusjuures, nagu eelnevalt toodud uudisest näha, on kommertsvedajad ikka ja jälle valmis liine vähemaks võtma. Ometi, miks nad ei saa aru sellest, et ümberistumised oleks ka neile kasulikud?
Ja ruumi siin on! Kuigi näe, ehk harjutataksegi juba avamispidustusi? Pasunapoisid igal juhul proovi tegid!
Nõndaviisi! Võhma Ristist minemas lausa kaks bussi Viljandi suunas, üks neist küll vähe ringiga ja aeglasemalt, aga tühja kah!
Siin on üpris hea näide, kuidas asju teha ja Eestis üks haruldasi.
Olemas on mõlemal suunal kolm parkimiskohta rekadele ja hädakorral on
siin neile see ka sobivaks kohaks. Nii päris häda korral kui ka
võimalusel söömiseks, joogivee võtmiseks vm. Tõsi, autoga peab seisma
lõõskava päikese käes, vähemalt ühel suunal. Teisel on mõnevõrra varju
olemas isegi. Nii võiks ka nähtaval pildil olla mõned puud sõidutee ja
parkimiskohtade vahel?
Ning siin sai selgelt veenduda, et sellised kohad on kasulikud igale
osapoolele. Kes tuleb sööma vm, kes plaanib midagi head osta
kojuviimiseks. Kindlasti peaks siin ka avalik joogiveekoht olemas
olema.
Tõsi, hinnad pole küll kõige odavamad, aga selgelt parem kui mitte midagi!? Ja mõelge, isegi angerjasuppi saab!?
tegelikult peaks siin, nagu paljudes kohtades mujalgi, olema talukaupade
meka, samuti turuletid. Koht igati sobiv! Ja hinnaskaalaga peaks natuke
tegelema. Kui Nõmme turul võib siinse Võrtsjärve angerjat saada parimal
juhul kilohinnaga isegi alla 30 euro, siis Võrtjärvele lähemal peaks
see ju loomulikumgi olema?
Shaslõkk oli päris hea, mahlane. Kuid odav mitte.
Bussegi siin liigub, aga sõiduplaanid siiski nadid. Ja seda ma ise ka nägin. Omal nahal sain tunda.
Rekad on aga ägedad! Sel tööl on oma romantika nagu teelolemisel ikka. Nii ma ka mõnuks mõned pildid klõpsisin.
Isegi veidi lääbakil kaart siin üleval!
Ootekojad aga nagu ikka, mõttetud. Ning kui rekad ees seismas, kas
lähenevat bussi peatusest või bussist ootavat reisijat õigel ajal ikka
näeb? Ootekojast seest aga kindlasti ei näe, sest see ju kõikjal nii,
vale nurga all!?
Olen kaasaegne juba natuke ja nii kasutasin loomulikult peatus.ee
mobiiliversiooni reisiplaneerijast. Ja nii ootasingi maakonnaliini, sest
telefon üts, et 14.38 peatub Pilistvere - Viljandi buss. Aga vaat, ei
peatunud! Kui vaadata ARVUTIS versiooni, siis saab teada, et buss peatub
sisenemiseks kuni Võhma Jaam peatuseni vaid NÕUDMISEL ehk et eelmisel
päeval ette helistades. Telefon aga selle kohta mitte õhkagi ei näita!
Peatuses loomulikult info selle kohta oli. Muide, teisel pool teed,
Kõo-Pilivere suunas aga pole isegi nõudeliine peatuses kirjas! Selleks,
et jummala eest keegi ei helistaks ega teaks?
Õnneks aga oli peagi tulemas ka kaugliin. Tõsi, peatuses olnud sõiduplaan andis vale aja. Eks see koroonamuutuste tõttu nii ole. Siinkohal sain vähemalt telefoni kaudu õige info!
Õnneks aga oli peagi tulemas ka kaugliin. Tõsi, peatuses olnud sõiduplaan andis vale aja. Eks see koroonamuutuste tõttu nii ole. Siinkohal sain vähemalt telefoni kaudu õige info!
Ei näe ju? Ja kui sõiduplaanid pada ajavad, siis peaks ka s.... ilmaga kael õieli väljas olema?
Aga buss tuli ikkagi.
Mõnel pool siinkandis tee üpris kitsas. Kuid kohati mõnusalt varjuline tee.
Ja jäigi vaid jupike veel sõita....
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar