Igavene küsimus!
On ja ei ole ka! Taristu on tõepoolest Eesti Raudtee (suurem osa liiklusest, lääne-, ida- ja kagusuund) või Edelaraudtee oma. Küll aga on need ühed ja samad mured ehk INFOPUUDUS Elroni süü. Raudteel on tõepoolest nii, et mittetöötavad pöörangud, avariid jm on sellist laadi, mis enamasti ei anna mingitki aimu, kui kaua liiklusseisak toimub. Ei tea, millal politsei lõpetab, ei tea, millal jõuab kohale lumekoristusbrigaad ja isegi siis, kui see kohal, ei tea, kaua võtab aega pöörangu puhastamine lumest jne.
Ka peatustes oleva info koha pealt on süüdlasi palju. Transpordiamet, kes tellinud ekraanid (osades peatustes), mis ei sobi, sest nende kaudu ei saa operatiivselt infot edastada. Eesti Raudtee, kes mitte üheski suuremas jaamaski ei pole näidanud üles tahtmist infot kasvõi valjuhääldite kaudu edastada. Elron, keda ei huvita mitte miski peale rongi, s.t. reisijad, perroonid, info.
Ka peatustes oleva info koha pealt on süüdlasi palju. Transpordiamet, kes tellinud ekraanid (osades peatustes), mis ei sobi, sest nende kaudu ei saa operatiivselt infot edastada. Eesti Raudtee, kes mitte üheski suuremas jaamaski ei pole näidanud üles tahtmist infot kasvõi valjuhääldite kaudu edastada. Elron, keda ei huvita mitte miski peale rongi, s.t. reisijad, perroonid, info.
Ja siit tulenevalt polegi midagi imestada! Elroni algusest peale olen öelnud, et suurim edasiminek toimuks siis, kui INFOTELEFON asuks Eesti Raudtee dispetsheriga ühes majas, sisuliselt ühes ruumis. Samas peaks olema muidugi ka need, kes toimetavad asendusbussidega ja kes opereerivad infoekraanidele (mida pole tänini) info edastamisega igal ajahetkel. Siis vähemalt telefonile vastaja oleks kursis sellega, mis toimub ja millised muutused on käimas. Paraku asub Elroni infotelefoni töötaja kurat teab kus ja kuna igasugune eriolukord nõuab palju helistamisi, jääb infotöötaja viimaseks, kes mingit infot saab. Ja nagu tuntud telefonimängus ikka, jõuab temani arvatavasti ka info, mida edastavad mitteraudteelased ehk et kes ka ise ei tea täpselt, mida räägivad, siis reisijani jõuabki üleüldine sisutühi möla!
Mainin veel vaid ühte nüanssi. Oletame, et üks rong asendatakse vahepeal täielikult bussidega ja järgmine teeb kõik peatused, et igas peatuses saaks inimesed rongi ja välja. Selle jaoks koostatakse operatiivselt ka sõiduplaan, kus peatuste ajad paika saavad. Seegi info oleks võimalik kuvada peatustes olevatel ekraanidel ja poleks vahet, kas reisijad hoopis koju läinud vms. Vähemalt info liiguks!
Muidugi pole ka ekraan 100% töökindel ja ega neid ka kiiresti paranata. Kuid siiski, oleks suureks abiks, eriti siis, kui need ekraanid võimaldaks ka infot edastada. Kahjuks aga jätkuvalt kõik asjaosalised selles suhtes topivad tropid kõrva. Elron ka muidugi.
Kas aga pealinna visiitkaart ehk Balti jaama ootesaal ongi siin j asiin jagavad ka Elroni töötajad operatiivselt infot? Kõik tehakse ju reisijate heaks, eks ole?
***********************************
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar