Kolmapäev, 12. veebruar 2020
Raplamaa bussiliiklusest radikaalsemalt.
1. Rapla - Kohila - Tallinn suund.
* Rapla - Kohila - Tõdva - Saku - Vana-Pääsküla (ja edasi Pärnu mnt pidi kesklinnani?)
Lisan aktiivse arutelu gruppidest, et omada pidevat ja kergelt leitavat ülevaadet arvamustest
Kohila piirkonnast:
Kas teate, et sügisest tuleb uus liin.. Estonia-Ülemiste-Jüri-Kiili-Sausti-Kohila.. Ja plaanitakse suisa 7 väljumist päevas.. Juhhuu emme, saad nüüd bussiga Ülemistesse soppama minna nii, et mina ühinen Sinuga Kiilist..
Tore kui nii juhtuks, aga kui see tulemas, ei peaks teps mitte sügiseni venitada.
***************************
Märkusi sõnumitest. Minu pakutud buss Raplast ca 19 oleks sobiv sellele inimesele. Muide, üks olulisemaid asju, millega peavad ÜTK-d arvestama. Elementaarse sõiduplaani tarvis peavad bussid keskusesse jõudma enne kl 8, 9 ja 10, väljuma peale 17, 18 ja 19.!
Raplast Inglistele kyll enam peale tööd ei saa kll 7 loppeb too ja viimne buss 18:30, igap otsi juhti🤦♀️
****************
Minu pakutud variante:
Neeme Sihv KEHTNA JA ALU SUUND!
Kehtnas on üpris hea bussiliiklus kuigi on ka puudusi.
1. Selle kandi bussiliinid peaks tihedamini põikama Keavasse ja Kaereperesse? Nii Kehtnast, Lellest alustavad liinid?
(Ajaliselt lisanduvad mõned minutid, kuid küllap on neid, kel vaja Keavast Kaereperesse jm moodi sõita? Võimalik, et sellise liini jaoks saaks kohandada mõnda olemasolevat liini, kuid tõenäoliselt vaja ka uusi, just sellele põhimõttel moodustatavaid liine?)
2. Kuna Rapla raudteejaama peaks tulevikus kolima ka bussijaam (NB! See ei tähenda, et bussid Rapla linna ei läbiks, ikka läbivad), sõidaks sinna ka kõik bussid.
Kui aga mingitel hetkedel peaks sobima bussilt rongile ümberistumine just Keavas, siis peaks arvestama ka võimalusega, kus Kehtnast buss Keavasse saabub mõni minut enne Tallinna sõitvat rongi ning seega peaks ka rongi ära ootama, et Türi suunalt saaks rongilt vahel ka bussile istuda ja Kaerepere-Rapla poole sõita?
On kaks võimalust. Buss seisab ca 6 min Keavas või sõidab üle ülesõidu veidi kaugemale, et siis peale rongi tulekut taas tagasi olla? Kui Keavas sel ajal rongi peatumas ei ole, ei ole ka mingit seisuaega.
3. Busside lõpp-peatus ei peaks olema Raplas, vaid need vastavalt vajadusel sõidaks kaugemale. Näiteks Alu - Koigi - Hagudi?
Mis jäi mul märkamata?
*********************************
JUURU SUUND.
Võrreldes tänase sõiduplaaniga esmalt lisada busse ja vaadata siis edasi.
Bussiliikluse tihendamisel Juurust keskenduda eelkõige Purila kaudu läbi Hagudi Jaama (rongiaegadel) Raplasse ja läbi Ingliste ja Rapla Jaama sõitvatele liinidele? Eeldatavalt ei ole Maidlas oodata olulist reisijate arvu kasvu ka tihedama liikluse puhul, küll aga võimaldab lisareisijaid tekitada lühem sõit Hagudisse, et rongile saada (kl 7.02 , 8.08 ja 10. 40 rongidele, õhtul Tallinnast rongid Hagudis 16.34, 17. 23 ja 20.10).
Raplasse jõuaks need bussid ca 7.10, 8. 15 ja 10. 50, sõidaks läbi linna. Vajadusel võib taotleda sõidu jätkumist ka Kehtnasse vm? Õhtul Raplast väljuks need siis ca 16. 30, 17. 20 ja 20. 00.
Ingliste kaudu sõites Raplas rongidele kl 7. 45, 8.36 ja 9. 46, tagasi rongidelt Raplas kl 15. 35., 18.26 ja 19.16
*******************
MÄRJAMAA SUUND.
Esimese asjana peaks kõik Vigala suuna bussid sõitma Raplani?
On täiesti ebanormaalne, kui kaugliin Märjamaalt Raplasse sõidab ära hommikul, ilma, et Vigala bussilt sellele saaks istuda. samamoodi ei ole normaalne ka pikem ootamine. Samamoodi ka vastupidises suunas.
Sama lugu ka Kullamaa - Haapsalu bussidega, vaja on liini Rapla - Märjamaa - Haapsalu vähemalt 4 korda päevas?
See kõik oleks Märjamaa liinide kondikava, millele siis muid liine saab juba lisada. Ning loomulikult
Rapla - Märjamaa liinid alustaks maksimaalselt võimalikult Rapla jaamast rongide ajal ja tagasisuunas lõpetaksid samuti Rapla jaamas?
****************************
Nagu näha, siis suurem osa soove klapitub minu ettepanekutega liinivõrgu kapitaalse muutmise kohta.
Küsitlused FB-s annavad aimu mastaabist:
Kuhu Tallinnas enim sõidetakse?
Kohilast (Rapla suunalt)
Mustamäe 44
Kesklinn 40
Peetri & Jüri 30
Ülemiste 17
Lasnamäe 14
Nõmme 10
Kristiine 9
Laagri 8
P-Tallinn 7
Harjumaa 5
Õismäe, Hiiu, Lagedi, Saue 3
Sakust
Mustamäe 51
Kesklinn 50
Ülemiste 29
Nõmme 23
Laagri 19
Jüri-Peetri 14
Lasnamäe 9
P-Tallinn 8
Õismäe 6
Haabersti 5
Kristiine 3
Mitmed muud vähem, üllatusega Saue vaid 1
Aga see kõik näitab ära, et keskendumine vaid ühele suunale ühistranspordiliinide puhul linnalähipiirkonnast, on totrus! Kes selle tõmbekeskuste ja ümberistumiste asjatundmatu süsteemi vedurid olid? Parts puldi taga ja Isamaa? Kes olid selle taga ÜT asjatundjatest?
Eriti halb üle Eesti on see kohtades, kus bussijaam linna veeres ja/või suurem osa linnast jääb maakonnaliinide poolt teenindamata. See nagu restorani minnes, kui maksate prae eest ja teile öeldakse, et saate vaid 2 kartulit ja killu liha, ülejäänute saamiseks peate veel 7 restorani läbi käima....
Järeldada saab, et kesklinna suund on loomulikult üks peasuundadest, kuid on kindel, et lõpp-peatus ei saa olla kesklinnas! Nii peaks praegu kesklinna suunduvad liinid pikenema kindlasti kaugemale. Kohila suuna puhul ei saa päris nii isegi öelda, sest ei olegi ühtegi avalikku liini! Seda ajal kui keegi nõuab Kohilani 4-realist maanteed!?
Nõmme-Mustamäe on kindlasti iga linnalähipiirkonna puhul oluline suund, samuti Jüri, Peetri ja Ülemistega seonduv ningmingile suunale Lasnamäel ulatuv. Ja kuigi Saue-Laagri suund võib küsitluse järgi raplamaa puhul olla väheoluline, siis teadmiseks PEÜTK asjatundjatele - Asjad võivad paljuski muutuda siis kui liinid olemas ja hästitoimivad! Sest siis muutuvad ka soovid sõidusuuna suhtes, võidakse vahetada töökohti jms.
Ning ärgem unustagem, oluline on ka reisijate arv tipptunnil vastassuunas! Kuhu ja miks sõidetakse, on sageli aimamata. jah, suvilatesse kindlasti, Vembu-Tembumaale jpm, aga ka siin võivad oluliseks osutuda soov sõita teise kooli, võtta osa üritustest, sõita lihtsalt külla! Ja niisama sõitmise puhul ka tagasi sõita!
1 kommentaar:
Katrin
Ilau Salutaguse- Prillimäe- Tallinn võiks ka kuidagi liikuda mingi
buss/marsa läbi. Inimesed linna tööle ja on ju ka lapsi, kes linna
kooli.
1
Peida see või teata sellest
Meeldib
· Vasta · 17 h
Neeme Sihv
Neeme
Sihv Katrin Ilau väga kahtlane. Pahkla suund oma elanike arvult on
pigem juurdevedu, olgu siis Urgele või ka Kohilasse rongile.
Töölesõiduks oleks vaja minim 7 bussi päevas, see suund seda ei vea
välja, isegi Juuru jm kohtadega koos?
Muuda või kustuta
Meeldib
· Vasta · 16 h
Annika Sulsenberg
Annika Sulsenberg Katrin Ilau ,
Ma oleks õnneliki,kui Urgeltki liiguks. Ei ole kaugele jalutada ka! 🤞
2
Peida see või teata sellest
Meeldib
· Vasta · 16 h · Muudetud
Katrin Ilau
Katrin Ilau Neeme Sihv unistada võib alati ja kogemused ütlevad, et vahest mõned isegi täituvad😉
1
Peida see või teata sellest
Meeldib
· Vasta · 16 h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Katrin, loomulikult.
Muuda või kustuta
Meeldib
· Vasta · 16 h
Neeme Sihv
Neeme
Sihv Katrin Ilau üks võimalus on. Kui tõesti käivitub liin Kohila -
Kiili - Tallinn, siis üks variant oleks liin sellisel kujul Kohila -
Tuhala - Paekna - Kiili -Jüri - Tallinn. Paraku oleks selle sõiduaeg
üksjagu üle tunni.
Selle pluss tekkimise jaoks oleks Kohila inimestel
ja ka kiilikatel sõita Tallinna TEIST kaudu ehk kohtadesse, kuhu nad
täna üldse ei saa!
Muuda või kustuta
Meeldib
· Vasta · 11 h
Katrin Ilau
Katrin Ilau Neeme Sihv mulle sobiks väga hästi see võimalus ka.
Peida see või teata sellest
Meeldib
· Vasta · 11 h
Neeme Sihv
Neeme
Sihv Miinuseks on vahepealne inimtühjus ja pikem sõit, aga
sellegipoolest võimaldaks ka ääremaalt sõita Ja kui hästi sobitada, saab
selle asemel mõne Paeknast/Nabalst sõitva liini ära jätta või õigemini
liinid kokku panna, seega ka odavamalt lahenduse leida. Raha on alati
oluline.
Muuda või kustuta
Meeldib
· Vasta · 11 h
Neeme Sihv
Neeme
Sihv Jürisse sisse sõitma ei pea, sinnakanti tööleminejatel Tallinnast
omad bussid. Ja kui vaja, leppigu kokku, kus peatuses võetakse siis ka
Kohila poolt tulija firmatranspordi peale.
Seda seepärast, et Jüri piirkond nii suur ja lai, et seal tiirutamisele kuluks pool päeva.
Kohilast Tallinna oleks sõiduaeg ehk 1 h ja 5 min