Pühapäev, 1. detsember 2019
RVP626-ga Mustveesse ja tasuta Tudulinna - Rakvere
 Hommikohvi võib ka Hesburgeris võtta? Vähemalt vaade on ilus!?
Mitu korda olen püüdnud aru saada, milleks siin see kallis rajatis? 
Näitab Emajõe veeseisu läbi aegade? Aga mina ei saanud aru, kuidas ta 
seda näitab? Küllap siingi lõigati omal ajal linte, edasine pole juba 
oluline? Või ei oska ma lihtsalt aru saada? 
Ilusa vaatega kinnisvara. Loodetavasti jäävad siiski ka ilusa vaatega Emajõe pargid alles? 
Raamatud jaama jäetud (osa), asusin tagasiteele Tallinna. Kuid mitte 
otse vaid ringiga. Mustvees ette näha 2 minutit, aga loodetavasti pole 
esimene lumi teid ära rikkunud, nii et jõuan? 
Alati kiidan seda, et kohati Tartu ümbruses väga korralikud kergteed. 
Ka sel sõidul jälgisin just bussipeatusi. Mitmel pool tee remontegi tehtud, aga bussipeatused endistviisi, mõttetutena. 
Küll aga tähendas päikeseline ilm ilusaid vaateid ja võimalust rohkem neid jäädvustada. 
Siin annab isegi bussipeatust üles leida! 
Natuke parklates siiski ära tehtud midagi. 
Kas sellistes kohtades võiks mõni teelaienduski olla? Aeglustusrajast ei
 julge unistadagi. rajast, mis siis annaks ka natukenegi lahendust 
teisele probleemile, nimelt "aeglasem peab maanteel kiirema mööda 
laskma"!? Võimalusi pole ju selleks Eestis sisuliselt kuskil. Võimalusi,
 mis aitaks kaasa sellele, et 4-realised ehitamata jääks ja maavarad 
ning raha kuluks mõttekamate asjade peale?
Pargi & Sõida? Möödalaskmiskoht? 
Pataste reisiterminal. Parkla? Busside ümberpööramisvõimalus? Lisarajad? Sobivus toitlustuskohaks? Maanteeameti märg unenägu? 
Sõidupilet on ikka päris soodne!
Muide, ka sel reisil sai aimu, et vaja on Tartust rohkem busse kaugemale. Kallastest kaugemale. 
Selliseid müügikohti on siinkandis palju. Ja siingi võiks olla mingi 
märk, mis kaugelt näitab, kas koht avatud või suletud? Roheline või 
punane ketas katusel?
Igatahes oli aga meeldiv näha, et selliseid kohti oli palju!
Igatahes oli aga meeldiv näha, et selliseid kohti oli palju!
Ja parklaid siinkandis siiski on, see on meeldiv vaatepilt! Mis sest, et
 nedesse pööramine pole alati ohutu ja sageli segab ka teisi liiklejaid.
 Aga kohaliku kaubanduse edendamiseks on siiski neist abi! 
Avatud? Suletud? 
Kus aga siin bussipeatus? Et saaks ühelt suunalt teisele ümber istuda? 
Seda ma luban, et seda kaarti pildistan ma iga kord. Seni, kuni selle 
juures on peatumisvõimalus või kuni see kaart on viidud 
peatumisvõimalusega kohta! 
Siin Mustvees tee ja kõnnitee värskelt remonditud. Tore! 
Rahvusvahelise bussi sõiduplaan hästi tehtud, olemas varu ja seega sai rahulikult ka suitsupausi ära pidada! 
Hm, jälle üks buss Narva? Silt ajas inimesi segadusse, aga peale väikest
 "remonti" probleem lahenenud. Kindel olin vähemalt, et Tudulinna see ei
 sõida! 
See sõidab. Bussis paar inimest, tee peal mõned lisandusid. Miks nii 
vähe? Sest kui bussiliiklus hõre, siis see ei kutsugi sõitma! Muidugi 
vahel ka bussid ebamugavad, külmavõitu (suvel hullult palavad) vm. 
Peamine on aga, et sõita saaks!
Kalameeste maja.  
Meeldivalt suurelt on siin kohati näha bussipeatuste nimesid. 
Seda kirja aga kurb lugeda. Kurb, et ametnike arvates on õigem 
bussijuhtidele trahve peale laduda, et tappa neis inimlikkus, selle 
asemel, et inimlikult mõelda! K-Kohuke hoolib? 
Üllatusega märkasin järsku teel kohta, kus lausa mitmesaja meetri 
ulatuses polnud ühtegi raielanki! Peale Tudulinna peale pööramist aga 
sellist "luksust" ei näinud mitmekümne km jooksul. Vaat sulle, 
metsarahvas! Raharahvas hoopis! Miks meil rahale ausambaid pole veel 
hakatud püstitama? Selle pealt annaks ju ka teenida ja rahakummardajad 
aina peatuks, neile saaks müüa rahateemalist nänni jne? 
Mets. 
Mets. 
Asustus siinkandis muidugi hõre. Kunagi läks siit läbi ka Sonda - Mustvee kitsarööpmeline raudtee. 
Siiakanti võiks täiesti puhkama tulla! 
Mets. 
Mets.
Muidugi, on ju seski mõttes natuke kasu kui keegi teenib siin metsalt 
tulu, et kodu korda teha ja et elamiskoht säiliks. Kui aga suurim kasu 
läheb siit ära, linnas maasturiga villasse sõitva ärimehe kätte? 
Tudu. 
Metsaloomad teel? Või raiesmikeloomad teel?  Või palju neid on teel, kui
 päevas tapetakse ca 35 metskitse ja palju põtru? Iga päev? Kas kõikjal 
maaturismi kohtades pakutakse igapäevaselt ulukipraadi vähemalt?
Ei näinud ühtegi puidust, matkajatele sobivat bussipeatuse ootekoda. 
Vahel meenub jutt aga sellest, kuidas hoida pisikesi sõpru looduses. 
Ühed soovitavad jätta põlluveerde umbrohuribad, kus putukad saaks olla 
ja toituda. Kas see aga on hea? Teepeenral elutsevad putukad (lendajad) 
hukkuvad miljonites auto radiaatorivõredes jm!? Teisest küljest 
viidatakse vajadusele jätta metsasalusid põldudele ja lagedaid alasid 
metsadesse. Õnneks on Eestis VEEL põllud suht väikesed ja sageli neis ka
 puudesalusid jm. Ning ka talud, põldude keskel, on ju nii puude kui 
umbrohuga/heinaga. See on rõõmustav! 
Palk toob tulu, hein toob tulu. Hein kasvab igal aastal, palki saab 
aastakümnete pärast. Meie raietempo juures on kümne-kahekümne aasta 
pärast kriis, mitmekümneks aastaks. 
Lahe on kui sellistel majadel suured numbrid. Rakvere. 
Ümberistumine. Aeg suitsupausiks, tualetiks, kergeks eineks. 
 
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar