Blogiarhiiv

teisipäev, 1. veebruar 2022

RVP626-ga Mustveesse ja tasuta Tudulinna - Rakvere. Dets`19.

 

Pühapäev, 1. detsember 2019

RVP626-ga Mustveesse ja tasuta Tudulinna - Rakvere



 Hommikohvi võib ka Hesburgeris võtta? Vähemalt vaade on ilus!?



Mitu korda olen püüdnud aru saada, milleks siin see kallis rajatis? Näitab Emajõe veeseisu läbi aegade? Aga mina ei saanud aru, kuidas ta seda näitab? Küllap siingi lõigati omal ajal linte, edasine pole juba oluline? Või ei oska ma lihtsalt aru saada?



Ilusa vaatega kinnisvara. Loodetavasti jäävad siiski ka ilusa vaatega Emajõe pargid alles?



Raamatud jaama jäetud (osa), asusin tagasiteele Tallinna. Kuid mitte otse vaid ringiga. Mustvees ette näha 2 minutit, aga loodetavasti pole esimene lumi teid ära rikkunud, nii et jõuan?






Alati kiidan seda, et kohati Tartu ümbruses väga korralikud kergteed.



Ka sel sõidul jälgisin just bussipeatusi. Mitmel pool tee remontegi tehtud, aga bussipeatused endistviisi, mõttetutena.






Küll aga tähendas päikeseline ilm ilusaid vaateid ja võimalust rohkem neid jäädvustada.




Siin annab isegi bussipeatust üles leida!


Natuke parklates siiski ära tehtud midagi.


Kas sellistes kohtades võiks mõni teelaienduski olla? Aeglustusrajast ei julge unistadagi. rajast, mis siis annaks ka natukenegi lahendust teisele probleemile, nimelt "aeglasem peab maanteel kiirema mööda laskma"!? Võimalusi pole ju selleks Eestis sisuliselt kuskil. Võimalusi, mis aitaks kaasa sellele, et 4-realised ehitamata jääks ja maavarad ning raha kuluks mõttekamate asjade peale?



Pargi & Sõida? Möödalaskmiskoht?




Pataste reisiterminal. Parkla? Busside ümberpööramisvõimalus? Lisarajad? Sobivus toitlustuskohaks? Maanteeameti märg unenägu?



Sõidupilet on ikka päris soodne!
Muide, ka sel reisil sai aimu, et vaja on Tartust rohkem busse kaugemale. Kallastest kaugemale.


Selliseid müügikohti on siinkandis palju. Ja siingi võiks olla mingi märk, mis kaugelt näitab, kas koht avatud või suletud? Roheline või punane ketas katusel?
Igatahes oli aga meeldiv näha, et selliseid kohti oli palju!






Ja parklaid siinkandis siiski on, see on meeldiv vaatepilt! Mis sest, et nedesse pööramine pole alati ohutu ja sageli segab ka teisi liiklejaid. Aga kohaliku kaubanduse edendamiseks on siiski neist abi!

Avatud? Suletud?



Kus aga siin bussipeatus? Et saaks ühelt suunalt teisele ümber istuda?



Seda ma luban, et seda kaarti pildistan ma iga kord. Seni, kuni selle juures on peatumisvõimalus või kuni see kaart on viidud peatumisvõimalusega kohta!


Siin Mustvees tee ja kõnnitee värskelt remonditud. Tore!


Rahvusvahelise bussi sõiduplaan hästi tehtud, olemas varu ja seega sai rahulikult ka suitsupausi ära pidada!



Hm, jälle üks buss Narva? Silt ajas inimesi segadusse, aga peale väikest "remonti" probleem lahenenud. Kindel olin vähemalt, et Tudulinna see ei sõida!


See sõidab. Bussis paar inimest, tee peal mõned lisandusid. Miks nii vähe? Sest kui bussiliiklus hõre, siis see ei kutsugi sõitma! Muidugi vahel ka bussid ebamugavad, külmavõitu (suvel hullult palavad) vm. Peamine on aga, et sõita saaks!








Kalameeste maja. 






Meeldivalt suurelt on siin kohati näha bussipeatuste nimesid.













Seda kirja aga kurb lugeda. Kurb, et ametnike arvates on õigem bussijuhtidele trahve peale laduda, et tappa neis inimlikkus, selle asemel, et inimlikult mõelda! K-Kohuke hoolib?




Üllatusega märkasin järsku teel kohta, kus lausa mitmesaja meetri ulatuses polnud ühtegi raielanki! Peale Tudulinna peale pööramist aga sellist "luksust" ei näinud mitmekümne km jooksul. Vaat sulle, metsarahvas! Raharahvas hoopis! Miks meil rahale ausambaid pole veel hakatud püstitama? Selle pealt annaks ju ka teenida ja rahakummardajad aina peatuks, neile saaks müüa rahateemalist nänni jne?



Mets.




Mets.



Asustus siinkandis muidugi hõre. Kunagi läks siit läbi ka Sonda - Mustvee kitsarööpmeline raudtee.































Siiakanti võiks täiesti puhkama tulla!



Mets.


Mets.
Muidugi, on ju seski mõttes natuke kasu kui keegi teenib siin metsalt tulu, et kodu korda teha ja et elamiskoht säiliks. Kui aga suurim kasu läheb siit ära, linnas maasturiga villasse sõitva ärimehe kätte?

















Tudu.



















Metsaloomad teel? Või raiesmikeloomad teel?  Või palju neid on teel, kui päevas tapetakse ca 35 metskitse ja palju põtru? Iga päev? Kas kõikjal maaturismi kohtades pakutakse igapäevaselt ulukipraadi vähemalt?










Ei näinud ühtegi puidust, matkajatele sobivat bussipeatuse ootekoda.




Vahel meenub jutt aga sellest, kuidas hoida pisikesi sõpru looduses. Ühed soovitavad jätta põlluveerde umbrohuribad, kus putukad saaks olla ja toituda. Kas see aga on hea? Teepeenral elutsevad putukad (lendajad) hukkuvad miljonites auto radiaatorivõredes jm!? Teisest küljest viidatakse vajadusele jätta metsasalusid põldudele ja lagedaid alasid metsadesse. Õnneks on Eestis VEEL põllud suht väikesed ja sageli neis ka puudesalusid jm. Ning ka talud, põldude keskel, on ju nii puude kui umbrohuga/heinaga. See on rõõmustav!







Palk toob tulu, hein toob tulu. Hein kasvab igal aastal, palki saab aastakümnete pärast. Meie raietempo juures on kümne-kahekümne aasta pärast kriis, mitmekümneks aastaks.















Lahe on kui sellistel majadel suured numbrid. Rakvere.



Ümberistumine. Aeg suitsupausiks, tualetiks, kergeks eineks.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar