Pühapäev, 3. november 2019
Kas rongiga saab Narva-Jõesuusse?
Et Ida-Viru ÜTK on tublit tööd teinud, siis oleks patt see üle vaatamata
jätta! Rongiga sõit oli algselt plaanis Vaivarani, aga sealt liin 33
läheb läbi enne kui rong kohale jõuab, seega, Narvani!
Kadrinas oli hea võimalus kiirelt üks suitsupaus teha. Tegelikult
pidanuks aga Kadrina peatus asuma kohas, mis alumisel pildil näha.
Kohalik võim oli valmis ka hoolduse jm enda peale võtma, kuid Eesti
Raudtee, hoolimata korduvatest ja põhjalikest selgitustest, tegi ikka
nagu ise tahtis. Nii jäid mujalgi osa perroone vale koha peale, kuigi
pooled vajalikest õnnestus ära muuta!
Rakveres ei paistnud ühtegi bussi jaamas seisvat.
Kabalas on bussipeatus ikka veel siia üle toomata. Ootekoda samuti.
Sonda jaamahoone nukralt ootamas.
Küll aga olemas nüüd bussipeatus Kiviõli Jaam ja ka mitmed võimalused
ümberistumisteks. Tõsi, Pomerants alias KIK ei andnud euroraha ei siia
ega Rakverele. Bussifirmade huvides? Kuigi tegelikult on selge, et
avaliku liinivõrgu puhul ümberistumised vaid asjale kasuks, siis ometi
tundub, et IRL aitab kaasa sellele, et reisijad paljudes kohtades
saaksid valida kommertsliine, mitte ronge!?
Olulisim siin aga siiski see, et tegemist ühe kohaga, kus sai perrooni õigemasse kohta! Alati hea tunne seda nähes!
Kohtla-Nõmme Jaam bussipeatusega on aga juba 7 aastat jama! Nii väike
asi, teha ümberpööramisvõimalusega bussipeatus, aga vald sellega hakkama
ei saa! Uskumatu, aga tõsi! Ometi on siin väga oluline
ristümberistumisvõimalusega liinid, pidades silmas muhulgas
Kaevandusmuuseumit. Ja muidugi ka ühendust Kohtla-Järvega.
Jõhvi.
Vaivara. Siiagi peaks bussiliinid siduma. Muide, praegu Narva liinil
kolm tavarongi ja üks ekspress. Tavaronge päeva jooksul oleks igal juhul
ühte veel juurde vaja! Ning kui need 4 rongi saaks siduda bussidega,
näiteks liiniga 903 (904) Sillamäe - Vaivara Jaam (8 min seisuaega) -
Sillamäe - Sinimäe - Laagna - Narva. Esialgu saks seda vaid 3 rongi
puhul teha, aga abiks oleks seegi ja liinikilometraazh väga oluliselt ei
kasvaks! Seega pole kulutused liiga suured.
Üldse tundus Ida-Virumaal veidi imelik, et Sillamäelt Narva sõidavad
omaette liinid, kuigi avalik liinivõrk võiks rohkem keskenduda liinide
ühildamisele, nii et sõita saaks ümberistumiseta Kohtla-Järve - Jõhvi
Jaam - Sillamäe - Narva (Jõesuu). Kindlasti oleks kasutajaid veelgi
rohkem, kuigi ka täna tundub, et siinkandis väga palju sõite tehaksegi
bussidega! Lux aga näiteks nöörib Jõhvi ja Sillamäe vahel lausa 5 eurot
pileti eest! Muidugi peaks sellise avaliku liinivõrgu puhul eeltasutud
bussid sõitma "ringiga" ehk veidi "ebamugavamalt", et liigselt ei
kõrvetaks kommertsliinide turgu. Aga seda saab üpris lihtsalt ka teha,
sest niigi sõidetakse läbi Sinimäe Kalmistu näiteks. Lisaks siis saab ka
vajadusel põigata läbi Orust või mõnest muust kohast ja sõiduaeg on ju
paljude peatuste tõttu nagunii pikem kui kommertsliinidel!?
Sõitsin mitu tretti ja selge, et kõiki busse ei saa omavahel siduda. Nii
oli juhtumisi, kus teine buss sõitis Sillamäelt minema vahetult enne
minu bussi jõudmist, teisal pidi aga mitukümmend minutit ootama! Niisama
"lusti" sõites pole hullu, kuidas igapäevaste sõiduvajaduste puhul
hakkavad asjad hoopis rohkem rolli mängima! Ning ärme unusta, selliste
pikemate liinide puhul saab nt Jõhvist sõites ka Sillamäe bussijaamast
teisele poole ning Narva poolt sõites vastupidi, nt Haigla vm
peatusteni? Kui ikka eesmärgiks on sõitjate autost ühistransporti
meelitamine, siis peab pakkuma neile ka otsesõite.
NB! Nii nagu jaamadega seotud bussipeatuste puhul, tuleks ka Haigla
bussipeatuste nimed ära muutma. Et portaalis peatus.ee saaks leida neid
otsingus kohanime järgi nt SILLAMÄE HAIGLA!
Üks muudatuste idee on veel. Sõitjaid Sillamäelt on Narva suunas väga
palju. Seesama liinide 903 ja 904 pikendamine Vaivara Jaamani võiks
pakkuda lisavõimalusi. Oletame, et 9.30 Sillamäelt väljuva liini asemel
viib buss sõitjad hoopis Vaivara Jaama rongile ja ei sõidagi kaugemale
kui sealt ehk Sinimäele? Nii ka teistel kellaaegadel ja vastupidises
suunas? Ehk et palun, soovite Narva, siis kasutage selleks ka rongi??
Mida see annaks? Kuna sõitjaid palju, siis tõenäoliselt vajatakse busse
rohkemgi. Ehk et n.ö. ärajäänud liin Narva sõidaks hoopis teisel
vajalikul ajal? Hommikul ju näiteks järgmine buss Sillamäelt Narva alles
12.15!? Või siis mõelda sellele õhtusel ajal, kl 20 rongi suhtes?
Muidugi, arvestama peab ka peatustega Sinimäe ja Narva vahel, aga kas on
seal kogu päeva lõikes palju sõitjaid? Tõsi, buss peatub Narvas
paljudes kohtades, rongil vaid üks peatus!? Aga mõelda tasub.
Ääretult meeldiv, et aga Narva jaamas käivad remonditööd ja peagi saab sellest kena ühispeatus.
Rongisõitjaid aga jätkus ja seda ka tööpäeval siis.
Pagasikapid jm nipet-näpet veel teha.
Küll aga näeb, et on päris palju erinevatesse kohtadesse muretsetud
mittesobivaid ekraane! Ning mitte kõikjal pole neil isegi bussiaega. Aga
veel hullem, et ei saa reaalajas edastada infot hilinemiste kohta!
Praeguseks on tegu vaid puhtakujulise raha raiskamisega, kuigi vist
leidub ametnikke, kes sellest arugi ei saa!?
Jaamahoone nüüd ju ka kui bussijaam, aga busside sõiduplaane siit ei leia!
Autosid siin kõvasti ja pole ime, kui tulevikus saab suur ruumipuudus
olema. Poleks aga paha, kui saaks taastatud Energia peatus ning ka seal
parklad teha? Miks teha nägu, et Energia peatust pole vaja?
Ehitatakse ka varikatus bussipeatustele, kuid bussijuhid rahulolematud, et seisukohti liiga vähe!
Hetkel siis bussipeatuse postid siin (nime Narva Jaam ei ole). Tänu aga
IVÜTK-i aktiivsele tegevusele oleme lõpuks jõudnud sinnamaani, et busse
seotakse rongidega. Tõsi, selle rongiga tulles oli Narva-Jõesuu bussi
ooteaeg üpris pikk, lausa 34 minutit. Maksimaalne aeg peaks piirduma 20
minutiga.
Halb on aga see, et kuigi liin 31 nimetus on Narva - Narva-Jõesuu, siis
portaalis peatus.ee seda otsinguga ei leia! Pole lihtsalt sellenimelist
peatust liinil. Seega, kui ei tea, siis ka infot ei saa!? Hetkeks plaane
koostades isegi ehmatasin, et kas tõesti liin juba kadunud! Aga ei,
pane otsingusse Noorus, Meresuu või mõni muu peatus ja leiad liini!
T-Pilet kolib hiljem ikka bussijaama? S.t. vaksalisse?
Siin olid kunagi raudteelaste puhkeruumid.
Hmm. Siin on bussipeatus Jaam. Kuidas edasi? Ehk peaks ka "suur" peatus
kandma nime Narva Jaam? Ja siinne on osa sellest ehk Narva Jaam 2?
Vähe sellest, et vaksalis pole busside sõiduplaane, pole seal ka taksoinfot. Peab otsima mööda majade aknaid?
Ja oligi minu bussi aeg käes!
Sõitjaid kogunes loomulikult palju. Selle Narva-Jõesuu liini kohta üks
oluline märkus: mitmed peatused on liinilt ära võetud, nt Sepa jt. Suvel
see mõistetav, aga talveks võiks 4-5 peatust sõiduplaani uuesti lisada?
Bussijuhtide sõnul aega selleks sõiduplaanis on ja miks lasta inimestel
peatustes külmetada ning neist mööda sõita?
Palju pilte sõidu ajal tehtud, et anda mingit aimu piirkonnast. Vabandan kvaliteedi pärast!
Igatahes tahaks aga siiakanti puhkama tulla küll ja rohkem ringi jalutada ning pildistada.
On uusi ja vanu maju, on renoveeritud ja lagunevaid. Aga tulevikku peaks sel piirkonnal olema!
Liini lõpu poole oli buss muidugi juba tühi.
Väike seisuaeg ja seega jõudsin korraks ka mere äärde.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar