Blogiarhiiv

teisipäev, 1. veebruar 2022

Kallaste - Alatskivi - Kääpa - Kallaste. 2019 okt.

 

Pühapäev, 6. oktoober 2019

Kallaste - Alatskivi


Kallaste - Tartu bussiga sõitsin Alatskivile. Selge on aga see, et üldiselt peaks siin bussid sõitma Tartust mitte Kallasteni vaid Mustvee kaudu Jõgevale. Vähe sellest, et Alatskivi ühendus Tallinnaga on olematu, peaks nii mõnigi bussiliin olema teisel suunal. Näiteks Kallaste - Alatskivi - Särgla - Pataste - Tabivere Jaam. Seda muidugi juhul kui asjapulgad nii kaugele jõuavad, et kiirrongid ka Tabiveres peatuks.
Kindlasti peab mõtlema ka Alatskivi - Kallaste - Kääpa - Jõgeva liinile. Seda enam, et kõvasti panustatakse Kääpal Kalevipoja muuseumi jm loomisel. Tuleb leida võimalused kahe kandi liinide ühildamiseks.

Praegu on eriti nadi, et Jõgevalt väljub üks buss 15. 35, 3 min enne Tallinnast rongi saabumist. No mida? Järgmine buss aga pea pool tundi peale rongi, kl 17.30. Hommikupoole Tallinnast tulles Kääpale üldse ei saa sõita.
Õnneks on vastassuunast parem, hommikul jõuab üpris täpselt Tallinna rongile. Õhtusel ajal tuleb siiski kõvasti oodata, vaid P saab napilt rongile.



Uskumatus kohas ohutussaareke. Isegi värviliste toigastega suhteliselt märkamatu!






Sellisel päeval ei saanud jätta kasutamata võimalust sõita Alatskivile jalutama.

















Värskelt metsa harvendatud?











Väga maitsev koorene sibulasupp kukeseentega.


Haugikotletid. Puder siiski polnud minu jaoks hea valik.




Väga suur käsitööpood.
























 
 

Pühapäev, 6. oktoober 2019

Kääpale ja tagasi.


Et pole kunagi Kääpal käinud, siis otsustasin selle sõidu ära teha. Et üksiti näha, kuidas liini kasutatakse. Sõitjaid oli, aga eks see sõltub ka pensipäevast. Paraku oleks vaja rohkemat, sest Kallaste ja Alatskivi ühendused (Tartuga välja arvatud)  on ääretult viletsad.

Selge on aga see, et üldiselt peaks siin bussid sõitma Tartust mitte Kallasteni vaid edasi Mustvee kaudu Jõgevale. Vähe sellest, kuna Alatskivi ühendus Tallinnaga on olematu, peaks nii mõnigi bussiliin olema teisel suunal. Näiteks Kallaste - Alatskivi - Särgla - Pataste - Tabivere Jaam. Seda muidugi juhul kui asjapulgad nii kaugele jõuavad, et kiirrongid ka Tabiveres peatuks.
Kindlasti peab mõtlema ka Alatskivi - Kallaste - Kääpa - Jõgeva liinile. Seda enam, et kõvasti panustatakse Kääpal Kalevipoja muuseumi jm loomisel. Tuleb leida võimalused kahe kandi liinide ühildamiseks.

Praegu on eriti nadi, et Jõgevalt väljub üks buss 15. 35, 3 min enne Tallinnast rongi saabumist. No mida? Järgmine buss aga pea pool tundi peale rongi, kl 17.30. Hommikupoole Tallinnast tulles Kääpale üldse ei saa sõita.
Õnneks on vastassuunast parem, hommikul jõuab üpris täpselt Tallinna rongile. Õhtusel ajal tuleb siiski kõvasti oodata, vaid P saab napilt rongile.

Lisaks peaks bussid Tartus alustama sel suunal raudteejaamast. Hommikul näiteks jõuab rong Tartusse 8.37, buss sõidab välja 8. 50. Ka teiste busside puhul pea sama lugu. Asi pole ju ainult Alatskivis, kuhu mõistlikum sõita Jõgevalt ja Tabiverest, vaid üldse liinile jäävates peatustes.
Hommikulgi saaks kenasti Alatskivi suunalt rongile, kui buss jaamani sõidaks. Paraku on aga Tartumaa ÜTK jaoks tegu vist metafüüsikaga või siis tahtliku tegevusetusega.

Kui kommertsvedajatel ei ole piisavalt reisijaid, siis peab riik vaatama mäe otsast alla ja midagi hakkama märkama.



Saatsin kirja ka Jõgeva linnale, Mustvee vallale ja Jõgeva ÜTK-le. Viimaselt sain kiiresti vastuse, milles pole vastuseid ühelegi küsimusele. On vaid häma ja kõrvalehiilimine teemast. pole siis ka ime, et aastatega pole mitte midagi apremaks tehtud või et Jõgeva ÜTK Eestis PARIM tagantpoolt - kodulehel ei anta isegi infot sõiduplaanide muudatuste kohta. Muide, seda ei anna mitte mingil moel ka Jõgeva linn oma kodulehel!

 


Tere!
Aega on kulunud palju, et teha olulisi muudatusi. Aga ei midagi? Miks:
1. Endiselt puuduvad bussipeatused Mustvee maantee ääres Jõgeva aleviku juures ringtee lähedal?
2. Miks puudub endiselt bussipeatus Tähe tn vastas garaazhide piirkonnas?
3. Miks endiselt Palamuse ja Mustvee suuna bussid ei sõida Uku ja Kooli peatuse kaudu või siis ei välju ega saabu Uku peatuseni?
4. Miks ei ole siiani bussipeatust Jõgeva ümber nimetatud peatuseks Jõgeva Jaam? Ning Vägeva peatust Vägeva Jaam?
5. Kui kaugele on jõutud Kalevi ja Tooma rongipeatuste tekitamise protsessiga? Kui pole alustatudki, siis miks? Mitu aastakümmet selle protsessi käivitamiseks peaks kuluma?
6. Miks endiselt ei ole bussid seotud valdavalt rongidega peatuses Jõgeva Jaam?
Liinid 219 ja 197 väljuvad 1 min peale rongi.
Liin 185 väljub 32 min peale rongi.
Liin 200 sõidab ära 12 min enne rongi.
Liinid 201 ja 210 sõidavad ära 3 min peale rongi.
Mustveest liin 207 saabub 5 min peale rongi.
Palamuselt seotus palju parem, saab vaid kiita! Aga Palamusele
Liin 191 väljub 1 min peale rongi.
Liin 180 väljub 3 min enne rongi.
Liin 234 väljub 7 min enne rongi.
Nii võib jätkatagi loetelu, olgu siis Põltsamaa, Kääpa või mis iganes suuna busside kohta.

7. Miks rongidega seotud bussid ei peatus perroonileviiva ülekäigu juures? Bussijaama asukoha ja planeeringu vead on ju teie poolne süü?
8. Siiani pole sõnagi kuulda 4 x päevas toimivast bussiliinist Kuremaa - Palamuse - Elistvere Mõis- Vudila - Jääaja Keskus - Tabivere Jaam suunal. Miks?
9. Miks siiani pole infot tegevuse kohta, ühendamaks Tartu bussiliine Kallasteni bussiliinidega Mustvee - Jõgeva?
10- Miks pole muutunud paremaks Avinurme ühendused Jõgevaga?
11. Miks Suure-Jaani - Võhma jt suundade bussid ei sõida endiselt Puhu Ristini?
12. Miks ei vald ega ÜTK ei edasta infot eelseisvate muudatuste kohta bussiliikluses?
13. Miks vähemalt laupäevaseid bussiühendusi ei soovita paremaks muuta?
14. Miks ei ole Jõgeval siiani loodud vajalikke raudteeületuskohti?
Lugupidamisega


Urmas Jaagant: kuidas eksperdist sai loll
Poliitikute eesmärk on viia ellu oma lubadusi, selleks on valijad neid valinud. Need lubadused on enamasti antud laest võetud andmete põhjal. Kes ikka enne valimisi hakkab raha kulutama uuringutele, et teada saada, kas mingit probleemi saab just selliselt lahendada või kas juba välja mõeldud lahenduse jaoks üldse leidub sobivat probleemi.

Asja selgitab värske Postimehe lugu! Just nii ongi! Ja mitte ainult poliitikute vaid ka paljude ametnike puhul. Nende puhul, kes oma tööga hakkama ei saa!










Ilm võrratu ja sama võrratu ka bussisõit, erinevad vaated, valguse muutumine jpm.











Isegi kiivitajad veel kohal!






Bussiakendest pildistades vahel vaid peegeldused jäävad segama. Aga emotsiooni see ei riku üldjuhul.








Kalevipoja Koda avatakse tuleval aastal. Loodetavasti leitakse raha ka vana vallamaja remondiks? Et saaks ka kohapeal majutust?


























Taamal vihmapilved  muutsid taas valgusemängu.





































Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar