Blogiarhiiv

teisipäev, 1. veebruar 2022

Tartusse elektrirongi ja liin 64-ga. Dets`19.

 

Pühapäev, 1. detsember 2019

Tartusse elektrirongiga + liin 64


3 päeva - palju pilte ja palju mõtteid. Põhiline täna, pikemalt kommenteerin tuleva nädala jooksul.

Liin 64, Aegviidu (Jaam) - Tapa (Jaam), on vaja suunata läbi ka Käravete ja Ambla.
Kiirrongidele osaliselt peatus Aegviidus.


Aegviidus meeldiv näha, et renoveerimine jätkub ja jaamakompleks muutub aina ilusamaks!



Hea näha ka seda, et P&S süsteemi kasutajaid endiselt palju! Tõsi, bussipeatus jm vajalik on ümber paigutamata ja seda vist niipea ka ei juhtu.Miks see Aegviidu valda ei huvita? Või siis enne ei huvitanud ja nüüd Anija valda? Ahjaa, Anija valda ei huvita miski! Juba perroonide ehitamise ajal ei huvitanud isegi Mustjõe peatuse asukoha muutmine! Peaks otsima, mida praegune vallavanem või mõni teine asjapulk enne valimisi lubas. Elu edendamist?



Osa Aegviidu "matkarajast"! Rongide sõiduplaan bussipeatuses puudub.


Miks üldse peab reisijaid rongilt tulles sundima teed ületama? Ja kuna aeg siin alati oluline, siis ikka ringiga?


Peatus samuti ikka veel ümber nimetamata.


Bussiliin 64, Aegviidu (Jaam) - Tapa (Jaam). Peale minu oli vaid üks reisija. Ja seda, et rongilt bussile ja vastupidi sõitjaid napib, juhtub tihti. Ka bussiliini tihedus pole suurem asi, eriti nädalavahetusel, kuigi tegu ju turismipiirkonnaga. Bussiliin vajab kindlasti muutmist, kuid kuidas? Vaatama peab ka praegusi sõiduaegu ja reisijate arvu. Eelkõige tundub buss olevat oluline nii pensionäride kui õpilaste jaoks, samal ajal on olemas õpilasliinid. Nii pole vast ka muret, et Jäneda Jaam (ohoh, peatuse nimi paigas!) Läpi ja Patika peatused ära jääks? Palju olulisem peaks aga olema bussi sõit läbi Käravete ja Ambla? Et Lehtse inimesed ei kannataks sõiduaja suurema pikenemise tõttu, oleks mõttekas buss suunata vast peale Jänedat Käravete - Ambla - Linnape - Lehtse Jaam - Tapa? Nii oleks ehk sobivam muudatus ka Käravete jaoks, kus olulisim vast Aegvidus rongiga sidumine? Ka Ambla jaoks tekib otsem ja kiirem ühendus Tallinnaga? Sõiduaeg Amblast Aegviitu oleks ca 25 min ja võrreldes Tapal rongile minekuga tuntav vahe. Pealegi pole Amblal ka eriti head ühendust Tapaga, seda enam vajatakse alternatiivset võimalust?
Eriti oluline peaks olema muudatus varahommikul ja ajal peale tööd, sest Lehtses on siiski ka ronge peatumas. Vähe, aga on. Muidugi sõltuvad valikud ka sellest, kas täna on Lehtsest igapäevaseid sõitjaid sel ajal Aegviitu ja tagasi rongile! Põhiaeg, poole 8 paiku Tallinnas, on rongi näol olemas, samuti enne kl 9. 

Hetkel Tapalt 12.10 väljuv buss peaks kindlasti olema käigus ka L ja P, sest vahe sõiduvõimaluste puhul on ääretult pikk, üle 5 tunni! Suur puudus on ka vastassuunas, Aegviidust väljumisega. Vajalik oleks buss E-P kl 10. 40, mis siis Tapalt Aegviitu jõuaks 10. 25.
Hea sättimise korral saab endiselt ka Tapal ümberistumis tagada, näiteks Aegviidust 8.15 asemel 8.10 väljumisega jõuaks ikkagi Tapale enne 9.02 väljuvat Tartu rongi. 

Üldse on üks nadimaid asju siin, et kohalikku võimu absoluutselt ei paista huvitavat pärlite külastajad? Olid ajad, kui rongidelt tulid päevas sajad puhkajad, nüüd ei saa isegi piisavalt bussiga Nelijärvele? 

Aegviidu - Tapa - Aegviidu praegu:
6.50 - 7.26 E-R 5.50 - 6.25
8.15 - 8.51 E-R 7.40 - 8.15
13.20 - 13.56 E-R 12.10 - 12.45
15.45 - 16.21 E-R  14.35 - 15.10
17.35 - 18.11 L, P 16. 55 - 17.30
18.50 - 19.26 E-R 18.10 - 18.45

Hädine, tõesti hädine! Ehk hoopis nii:

Aegviidu - Jäneda - Käravete - Ambla - Linnape - Lehtse - Jootme - Tapa

 6.50 - 7.35 E-R
8.10 - 8.55 E-R 
(Lehtses ümber Narva ning Tapal Tartu rongile)
10.40 - 11.25 E-P
13.20 - 14.05 E-P
15.45 - 16.31 E-P
18.10 - 18.55 E-P
18.55 - 19.40 E-R

Tapa - Jootme - Lehtse - Linnape - Ambla - Käravete - Jäneda - Aegviidu

5.40 - 6. 25 E-R 
(või 6.00 - 6.45?)
7.18 - 8.03 E-R
9.40 - 10.25 E-P
12.00 - 12.45 E-P
14.25 - 15.10 E-P
17.10 - 17.55 E-P
18.10 - 18.55 E-R





Kahtlemata oleks neil aegadel buss oluline ka Jäneda ja Nelijärve jaoks.Ma polegi talvel Jänedal puhkamas käinud. Ehk peaks ette võtma. Majutust vist on, toitlustust ka?






Need pildid ei näita, et siin elanikke poleks, kuigi väga tihe asustus siin ka ei ole. Pigem pildistasin vaadete ja naudingu pärast.




Lehtse on aga asula, kus ühistransport on ikkagi üpris ja üpris vilets! Rongidki on, aga päeval ülipika vaheajaga, aga see on juba Elroni süü.






Minul oli aga Tapal parajalt aega rongini.



Üks kook ja kohv kulus ära!



Tapa jaamale otsitakse pikka aega funktsioone. Ehk võiks siin olla mudelismimuuseum ja -klubi? Meil endilgi mitmed mudelmaailmade tegijad? Ja kui Narva maketti kuhugi panna ei suudeta, siis ehk seegi siia?


Ei enne erongi ega ka väljudes ei märganud ühtegi bussi ette sõitmas. Ometi, Tapal peaks see olema tavapärane?






Sel kellaajal oli liin 25 krõpsti kohal ja sõitis OTSE kesklinna. Teiste liinide puhul siiski mureks see, et rongiaegadega ei arvestata.
Bussipeatus endiselt ümber nimetamata, puudub ka ingliskeelne info.






Majutusi on Eestis väga erinevaid. On neid, kus omanikku tundub huvitavat vaid üks hetk, on neid, kus palutakse helistada, kui midagi vaja jne. On puhtaid ja hubaseid, on vähempuhtaid ja -hubaseid. On soodsamaid ja on kallimaid. On neid, kus dushiga jm omad probleemid, on neid, kus vannituba puhas nauding! Toome Apartement Tartus väga heas asukohas, aga minu jaoks see head puhkamisvõimalust ei pakkunud. Ehk ka tervises väike põhjus, unisus jm vajutavad oma pitseri.



Maainimesena linnas olles püüan ikka meeldivat leida. Olgu siis selleks või valguse pildistamine. Kvartali kujundus päris kena, Taskul see valgusniidid seinal polnud midagi erilist.





Kaubandus mind aga üldjuhul ei kisu. Ma ei teagi, mis peaks olema see, mille puhul ma läheks vaatama? Jah, talukaubad küll, aga muud suurt küll mitte. Kuigi detsember möllukuu, lisaks vajalikele ja toredatele asjadele palju mõttetut träni.


Raekoja platsil seekord rõhk pandud vist klaasile, tundus päris huvitav!





Usun, et sellised vaated pakuvad paljudele veel naudingut.





Seekord oli just ka eestikeelse ülikooli 100. juubel, kuid rongkäigust ega muust ma osa ei võtnud. Muidugi oli see paljude (eks)tudengite jaoks väga eriline sündmus. Kui ma oleks läinud omal ajal ajakirjandust õppima, oleks ehk ka minu jaoks....
Huvitav, kas sel juhul rikkunuks tänane liberaalne ajakirjandus ära ka mind?


 Barclay De Tolly ausamba kõrval ka üks õlle-burksiputka. Sel küll ei tohiks olla Tolly nime kandmise au!





Tartus on üpris kõva kaug- ja maakonnabusside liiklus. Ometi vajab see kõik ülisuuri ümberkorraldusi. Bussijaam raudteejaama juurde, maakonnaliinid suures osas läbi linna kulgevatena, seotus rongidega nii linnas kui lähipiirkonnas. Ning tihedam rongiliiklus lähipiirkonnas ja eriti Põlva suunal. Praeguste kohalike tegelinskitega ja ÜTK juhiga seda aga ei juhtu. Äärmiselt nõrk tase! Muide, täna ole viimase kodulehel isegi infot muudatuste kohta seoses uue rongide sõiduplaaniga.



Siingi on vajalik tegevus selge - maakonnaliinide pöördekoht raudteejaama ja tagasi. Vajadusel fooriga. Pauluse peatus pole lahendus, seda enam, et kõikide suundade bussid peaks rongidega ühendatud olema.


Meeldiv üllatus oli ingliskeelne info bussides. peatustes sedasama infot pole aga ka täna.



Lõhesupp  "Ristiisa" pubis päris hea. Praad siiski mitte nii väga. Mõnigi koht aga on Tartus ikka üle mõistuse kallis!
Muide, prae juurde peaks olema rohkem võimalusi salati tellimiseks. Plasttomateid ei tahaks, aga head marineeritud sibulat küll. Peipsi oma eriti.



Lamams Shaun ühel ekraanil tõmbas vaatama, teisel polnud midagi head. Estonian TV aga on hea mõte, räägitagu mis tahes! Aga ju tahame olla lihtsalt kultuuripealinnad jm, kuid mitte edukad!



Kesklinn apteeke täis, enamus neist mõttetud. Nagu ka marketite rohkus. Maksimarket väga hea, sellel lisaks piisaks ühest Rimist vm. Üllatav aga lugeda inimeste arvamusi sel teemal. Ollakse väga sageli "liberaalsed" - küll turg paika paneb, las ärimees ise otsustab ja muud bla-bla. Ei huvita kallid hinnad, ei huvita raiskamine ega isegi "konkurentsi" sigadused! Paljude lolluste taga on meil ju Isamaa, nii et ei julge isegi nende pensionireformi (BIG?) headust uskuda! On ju nii palju olulisi asju, kus Isamaa asju vaid halvemaks teeb. Teised nendega koos takkaperra!



Lapsed saavad hobu-põhjapõdraga sõita. Väga vahva! Kas aga lapsed piisavalt kogenud selle tegevuse jaoks?


Tualettpaberirullimaja ikka päris vahva.


Emajõgi ja sillad on aga kõva trump!


Peaasi, et Emajõgi ka tulevikus läbi viiks oma veed kaldapajude alt! Mitte ei oleks parkide asemel mingid monstrumid. Või konverentsikeskus, mille koht ei ole kesklinnas. ERM-i kant peaks olema selle jaoks!?


Tore, et piirded on korralikud ja tihedad. Lastele mõeldes.



Trepp siin aga üpris ohtlik ja kuigi mingi hoiatav tähistus olemas, siis see jääb vaateväljast kuidagi kõrvale Ehk peaks see ikka liikumistrajektoori kohal olema?





Tore aga, et on vahvaid mänguväljakuid.


Atlantis aga oli, on ja võiks jääda. Või on see ikka liiga väike? Väike milleks?


















Kultuuri ja UNESCO kirjanduspealinnas pole reisiraamatukogu aga ikka veel ei vaksalis ega bussijaamas! Heade mõtete linna tiitlit ei hakka meenutamagi...
Läksin siis taas ise Uuskasutuskeskusesse, soodsa hinnaga ostetud raamatud leiavad bussijaamas kindlasti huvilisi

 
 
Olen alates oktoobrikuust kopeerinud postitusi Eestimaa Blogi 2. ja 3. osast siia, seepärast vabandan, et neid nii palju.
 
Kuidas midagi leida?
 
1. Blogi avalehel on paremal pool SILDID ja nendega seotus postituste arv. Klikates vajalikule, näete neid seotud postitusi järjest, kerides allaserva välja ja vajutades "vanemad postitused".
 
2. Alates 2021 oktoobrist leiab esimese postitusena (ajaliselt see siis iga kuu viimane postitus) vastava kuu postituste pealkirjad linkidena. Piisab sobivale pealkirjale klikkamisest, mis viibki otse postituseni. Need nimekirjas postitusaja järgi reastatud.
 
3. Paremal olemas ka otsingumootor, aga suure mahu tõttu ei pruugi üldsõnaline otsing head tulemust anda.
 
Vabandan veel kord! Ümbertõstmised sõltuvad aegade jooksul toimunud muudatustest, nii näiteks ei osanud omal ajal mõista blogspot süsteemiga kaasnevaid piiranguid mahu osas jms.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar