Kolmapäev, 29. jaanuar 2020
Viljandi - Tartu - Elva - Tartu
Väga sageli näeb bussipeatustes autosid seisma, küll aga ei näe P&S parkimiskohti!?
Ohoh, Maarjamõisas ikka täielik autode uputus? Tartumaa ÜTK juht Tõnis Piir ka pargib siin?
Tartus aga sõites on selgelt näha, et vahel on linna sees
maakonnaliinidel peatusi, kus sisenejaid ja väljujaid rohkem kui
bussijaamas. See tõestab ka seda, et maakonnaliinid peavadki hakkama
linna läbima, igalt suunalt, nii et põhimass sõitasoovijaid ei pea
mõtlemagi ümberistumistele. Seda enam, et linnaliinid ei sõida nii
tihedalt kui oleks selleks vaja ja just IGAPÄEVASÕITJA jaoks võib
bussisõit tähenda tund või kaks kaotatud aega ja nii valitaksegi auto.
Linna läbimine tiheda bussivõrgu puhul on võimalik isegi mitmel suunal.
Näiteks Elvast saaks linna läbida ehk lausa 3 trassi pidi? Linnas sõites
Riia mnt mööda kuni Raadini, Soinaste - Ihaste kaudu bussijaamani ja
Võru või Turu tn pidi?
Või kui vaadata Kõrveküla ja Lähte suunalt tulevaid busse, siis nendega
ei saa isegi "poole linna peale", enamus vajalikke kohti jäävad sõitjale
kaugeks. Ometi võiksid needki sõita Ülenurmeni, Ilmatsaluni, Haageni
või muud?
Muidugi, Elva suuna puhul võib läheneda ka ebapopulaarset varianti pidi,
kus kiirbussid oleks kommertsvedajate käes ja aeglasemad siis avalike
liinidena. Näiteks läbi Nõo sõitvad bussid eeltasututena.
7.35 saabub Elvast Tartusse rong ja kolm bussiliini!? Ning järgmised
bussid alles 8.30 alates? Ehk siis on tunnine paus? Ning kõik need
bussid saabuvad ühte teed pidi?
Hea oli aga näha, et tegeletakse uue pika rattatee tegemisega.
Kuhu siia spaad plaanitakse?
Huvitaval kombel näeb igal pool palju salajasi peatusi!?
Saabunud bussi juht näeb ka seda tablood. Väljuv mitte. Aga pole ka
vahet, sest see ei näita bussijuhile nt rongi hilinemist. Milleks siis
kulutati hiigelrahad selliste ostmiseks ja valedesse kohtadesse
paigutamiseks?
Tartu - Elva rongilt tuleb reisijaid isegi Elva - Tartu bussile. Tundub
ehk naljakas, aga tegelikult loogiline. Samas on jälle imelik, et
rongiga sisuliselt ühes ajalõigus saabub mitu bussi tartust. Miks?
Bussipeatustes tehakse aga endiselt kõik selleks, et bussijuht ei näeks ootavajaid?
Riigiettevõtted, turismiga seotud, reklaamivad ennast küll, aga riik ei tee midagi nendeni juurdepääsu paremaks muutmiseks?
Aga mis siis ikka. Aeg ka majutusele mõtlema hakata.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar