Laupäev, 11. jaanuar 2020
Veel kord bussipeatusest Laagris.
Mis on bussipeatuse nimi, ei tea. Igal juhul sellega on lood ikka
segased. Teoreetiliselt võiks ka rongipeatuse nime muuta, seda ennegi
tehtud. Aga traditsioonid on pikad mõlema puhul, nii Laagri rongipeatuse
kui Vana-Pääsküla bussipeatusega. Kumb võtta aluseks? Kui jääb Laagri,
tuleks bussipeatusele anda nimeks Laagri Jaam. Kui aga vastupidi, siis
Vana-Pääsküla rongipeatus ja Vana-Pääsküla Jaam bussipeatus!? Mõlemal ju
omad põhjendused? Kuigi Laagri asundus siin päris pole?
Igatahes nüüd bussipeatuse remondi ajal on õige aeg see läbi arutada ja muuta!
Varem oli siin ka söögikoht, kus hädakorral sai ka halva ilma eest
varjuda. Ametlikult keegi ei püüdnudki otsida võimalust see ametlikuks
teha, omanik soovis jätkata, aga Nõmme linnaosa lõpetas selle asja ära.
Jah, söögikohti läheduses on, nii et sellega ei ole probleemi. Ja kuigi
leidub neid, kes arvavad, et normaalseid ootetingimusi polegi vaja
(saab ju telefoni näppida ja minna Selverisse vm - lubage südamest
naerda!), pidanuks ümberehituse käigus tekkima mingigi inimlikumate
ootetingimustega katusealune. On ju teada, et uuringutega on ka välja
tulnud, nagu oleks ühistranspordi kasutajate jaoks ootetingimused
(ümberistumised) üsna olulised. Ja lihtsalt niisama, sõrmenipsust,
arvata, et pole neile midagi vaja?
Nii arvavad muidugi ka lindilõikajad. Need, kes siia linti lõikama tulevad. Kasvõi sümboolselt, sest kui ka linti ei tooda, siis küllap leidub poliitikuid ja ametnikke, kes endale viitavad kui jutuks "suured teod"! Aga needsamad olidki just need, kelle jaoks inimlikkuse asemel on oluline linnuke.
Nii arvavad muidugi ka lindilõikajad. Need, kes siia linti lõikama tulevad. Kasvõi sümboolselt, sest kui ka linti ei tooda, siis küllap leidub poliitikuid ja ametnikke, kes endale viitavad kui jutuks "suured teod"! Aga needsamad olidki just need, kelle jaoks inimlikkuse asemel on oluline linnuke.
Enne kui põhipeatuse juurde minna, saab näha, et soovi korral saab teha
küll sügavamaid ootekodasid ehk siis selliseid, kus ka tuule puhul vihma
eest varjudes õnnestub kuivemaks jääda. Üldjuhul aga linnaliinide
peatuses ootamisega väga muret ei ole, nii et kuigi tehti tavapärased
"pekkis" katusealused, ajab ehk asja ära.
Siinse ohtliku ülekäigu puhul nüüdseks paigaldatud foor. Kui hea ja ohutu see lahendus on, näitab aeg.
Siin aga hästi näha, kuidas soovi korral mahtunuks ära ka hoopis
korralikum katusealune! Ja mis veel oluline, küsimus polegi selles, et
see peaks midagi hiigelsuurt olema, vaid eelkõige selline, kus alumine
osa ja katusealune oleks kinnine, tuult mitte läbilaskvad! Ning n.ö ukse
juurest saaks ka varjulisemasse nurka istuma? Ma saan aru, et linnaosa
vanem jt istuvad kabinetis ja ei oota erineva ilmaga bussi. Aga mõistus
peaks ju ikka säilinud olema?
Seda, et ajusid liigutatud ei ole, näitab ka sisemus. Vana malli järgi
üks stend kaardi jaoks ja mitte ühtegi alust sõiduplaanide jaoks! Ehk
siis nagu eelmisel sajandilgi, riputatakse info üles suvalistele
postidele ja nende jälgimiseks peab iga posti juures "jalga tõstmas"
käima!?
Siinses kaugliinide peatuse juures eripärane olukord kõrgemal kohal
kasvavate puude tõttu. Kas aga saab see kuidagigi olla põhjuseks, et ei
saa teha korralikumat ootekoda? Muidugi mitte. Võimalused erinevad. Kas
veel 1-2 puud maha võtta või tõsta ootekoda kõrgemale, paarile postile
ja põrandaga ning asukohaga puude vahel? Nõuaks lihtsalt veidike
nuputamist ja vaeva. Praegused käkerdised kindlasti ei sobi 20. sajandi
tänasel päeval paigaldamiseks!
Ei ole ma selle pooldaja, et puid mõttetult maha võetakse, siin aga just
vastutustundlikult käitutigi. Sellegiplest, vajadusel saanuks ühe ehk
veel maha võtta? Et paigaldada "tagatoaga" ootekoda.
Üllatusega avastasin, et paar kohta ka autodele lühipeatuseks jäetud.
Väga tore, aga neist jääb väheks.Samas on siin, rongipeatusesse mineva
jalgtee ja sõidutee vahel ruumi küll. Olgugi et bensukas jm on siin
eraettevõtted, see ei ole siiski põhjuseks, miks asju läbi ei peaks
mõtlema. Ärme unusta ka seda, et ka maakonnaliinide jaoks vaid paar
kohakest, samas saab tulevikus olema liine, mis siin võivad aega
parajaks teha, lühikest puhkeaega kasutada jm sarnast. Kuidas nende
seisuruumiga saab?
Tore aga, et mingi katusealune hoidla ka rataste jaoks.
See lõiguke jäi asfalteerimata, aga minu teada linnaisad isegi ei tulnud
selle peale, et jupike teed jalakäija jaoks teha ja selle tegi Circle
K? Linnaisade ja Nõmme puhul vist ka -emade, arvates, läheb reisija
rongilt tulles bensukasse sööma ringiga kuskilt kaugel? See pole sul
autuksest välja, burksi järgi astumine.
Kusjuures, Nõmme linnaosavalitsus peaks olema kursis vajadusega siin jupike kõnniteed teha? Aga ükskõiksus ja arrogantsus nii suur?
Kusjuures, Nõmme linnaosavalitsus peaks olema kursis vajadusega siin jupike kõnniteed teha? Aga ükskõiksus ja arrogantsus nii suur?
Ja näe, OLE plakat siin, inimesed käivad raudtee veerel, aga jällegi, ei
mingeid kõnniteid? Või piisab plakatist, et oleks mugav ja ohutu?
Rongipeatuse juures olev parkla aga ammu kitsaks jäänud....
Teisipäev, 14. jaanuar 2020
Segadus Kohila jaama bussipeatuses.
Tüüpiline näide, kus ametnike mõtlematus ja ükskõiksus toob kaasa segaduse!
Mainin algatuseks ära ka selle, et Kohila vallast ei ole ma saanud ühtegi selgitust, miks peatuse nimi on siiani muutmata!? Kohila Raudteejaam asemel Kohila Jaam! Muutmise eesmärk on ühtne nimestandard üle Eesti, lühem ja konkreetsem. Lisaks on peatuse nimel olulisus ka liinikirjelduses, aga sellest tiba hiljem.
On väga tervitatav ja rõõmustav, et Kohila jaama juurde on rajatud nii
palju parkimiskohti. Ning rajatud ka bussipeatus. See olnud olemas
muidugi iidamast-aadamast, kuigi peatuse silt on suhteliselt uus asi.
Vanasti oodati bussi ja mindi bussile seal, kus buss peatus. Nüüd on
selleks koht.
Kuid:
* bussipeatus on väike ja suurtel bussidel sinna sissesõit võimatu. Bussipeatuse silt aga paigaldatud nii, et reisija seisab bussi oodates murul ja talvel ..... lumehanges? Nüüd saabub buss Hagerist (pildil ei ole nähtav, saabumistee jääb paremale kaadrist välja) ja see peaks pöörama peatusesse. Kuid eriti suure bussi puhul on see võimatu.
* Ma pole ammu sõitnud maale hommikuti. Ja üllatusega avastasin, et
liine on muudetud. Kui täna (arvutivariandis, "Reisiplaneerija"
kategoorias) panna otsingusse nt Kohila - Raudteejaam - Juuru, siis
selgub, et hommikune, 50 aastat käigus olnud buss, on "kadunud".
Põhjuseks see, et liininumbreid on nüüd kaks, 13 ja 10. Liin 13 sõidab
liinil Kohila - Hageri - Aespa - Kohila Jaam - Kohila. (Märkus: väga
tore, et liinikirjelduses on sees just Kohila Jaam). Liin 10 Kohila -
Järlepa - Juuru - Rapla.
Pannes otsingusse Kohila, leiab liini 10. Vanast "rasvast" tean, et buss
väljub jaama juurest mõned minutid varem kui mainitud Kohila ehk
bussijaam. Seega, ootan jaama taga, ettenähtud peatuses juba varakult.
Umbes õigel ajal saabubki SUUR buss, täis kooliõpilasi ja üks laps astub
ka bussi. Kuna buss oli suur, siis peatusesse see keerata ei saanud,
vaid jäi seisma minu "selja taga". Mille järgi peaksin eeldama, et tegu
liinibussiga, mitte näiteks koolilaste bussiga? Buss sõidabki minema,
kuigi olen PEATUSES vast nähtav ja eeldatavalt seisan seal selleks, et
sõita!?
Täiendavalt lisan, et kui mobiilis otsida liini, siis Kohila Raudteejaam
- Juuru otsing näitab ÜMBERISTUMIST Kohila bussijaamas. Vähemalt
selline arusaam jääb. Nii et sel juhul saaksin bussile, kuid kui taas ei
ole asjadega kursis, astun bussijaamas bussist välja ja .... hiljem
mõistan, et sama buss sõidabki edasi.....?
Ja lisaks, kui L ja P on liin olemas teisel kellajal, siis sel juhul
näeb seda ka Kohila Raudteejaama otsingusse kirjutades, kuid liini nimi
ei alga KOHILA JAAM, vaid lihtsalt Kohila. Kuigi algpeatus on jaamas.
* Mil moel saada infot, et raudteejaamast on üldse buss olemas, sõitmaks
sihtkohta? Loomulikult puudub ka raudteejaama bussipeatuses info, et
selline buss üldse olemas. Tegelikkuses peaks ses peatuses olema
muuhulgas ka Kohila bussijaamast väljuvate busside sõiduplaan nagu peaks
Kohila bussijaamas olemas olema ka rongide sõiduplaan. Aga seda on juba
selgelt LIIG tahta!
Lisaks märge Kohila valla töömailt:
Kohila asulas sees on ühel suunal olemas peatus Vabaduse, teisel suunal
ei ole seda tehtud ja vald ei kavatsegi seda teha. Kuigi väga ja väga
palju reisijaid (sh vanureid) soovivad pidevalt seal väljuda. Kui
bussijuht seda võimaldab, võib .... ta selle eest suure trahvi saada! On
see normaalne? Üleüldse, üle Eesti?
Ma saan aru, et möödalaskmised algavad suurtest "ninadest" nagu Juhan
Parts jt, kes isegi lõiganud linti läbi sealsamas, kus läheduses ehitati
bussipeatus valele poole teed. Ja oma viga ei tunnista keegi tänase
päevani ega paranda ka neid vigu! See on Eestile "tüüpmudeli" käitumine.
Ning samas vaimus, eeskuju järgi, lähevad ka väiksemad ametnikud! Aga
pagan küll, miks te siiski kasseerite endale palka igakuiselt, kui te ei
ole seda ära teeninud?
Kes kooskõlastas Kohila valla poolt sellise planeeringu? Kes ja kas üldse vastutab ning laseb asja ümber teha?
Lisainfoks:
Kohila vald üks neist, kelle seisukoha tõttu jäi Raplamaal tulemata ka eeltasutud bussiliiklus. Siinkohal suurimaks "veduriks" Isamaa erakond. Kelle paljude poliitikute sõnul oli vaja hoopis "parandada bussiliiklust, optimeerida liinivõrku" jm. Sellest hoolimata ei ole ma Kohila vallalt aastaid saanud ühtegi vastust bussiliikluse probleemidele ja ettepanekutele!
Kohila vald üks neist, kelle seisukoha tõttu jäi Raplamaal tulemata ka eeltasutud bussiliiklus. Siinkohal suurimaks "veduriks" Isamaa erakond. Kelle paljude poliitikute sõnul oli vaja hoopis "parandada bussiliiklust, optimeerida liinivõrku" jm. Sellest hoolimata ei ole ma Kohila vallalt aastaid saanud ühtegi vastust bussiliikluse probleemidele ja ettepanekutele!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar