Blogiarhiiv

kolmapäev, 2. veebruar 2022

Viljandi. Mai`20.

 

Pühapäev, 31. mai 2020

Viljandi


Seekord siis plaan Viljandis veidi puhata. Omal ajal sai seal sageli oldud töö tõttu, hiljem juba rattamatkad, aga siis ma enamasti (suur)linnades ei "resideerunud". Nii on ka Viljandis puhkamine jäänud kuidagi kõrvale. Ometi on tegu ju ilusa linnaga! Seekord aga otsustasin siis niipidi ja üksiti muidugi ka bussiliiklust vaadata. Iga kogemus Viljandis ja Viljandimaal ju kõige parem pole olnud, sest ei saa ka Viljandi ÜTK oma tööga paremini hakkama, kui kuidagimoodi. Või natuke paremini siiski. Aus peab olema ja laitma ja kiitma vaid põhjusega!?
Kiita saab selle eest, et mõningad maakonnaliinid on toodud raudteejaama ja lisaks on mõningad liinid sellised, mis arvestavad töökohtadega ehk siis saabuvad linna justkui "ringiga". Kohati on see hea lahendus, kohati siiski mitte. Kõik oleneb ajast, suunast, töökohtadest, võimalikest töölesõitjate arvust jne.

Oleneb muidugi ka koolidest ja õpilastest. Et koole maal aina vähemaks jääb, peab arvestama ka maalt tulevate õpilastega. Nt Tänassilma suunal sõidetakse ka Männimäele? Viljandisse, Jakobsoni Kooli? Kas bussid seda teevad, otse, ümberistumiseta? Kardan, et mitte, sest Viljandimaal ei ole bussiliiklus jõudnud 21. sajandisse. Ja asi polegi ühes koolis või ühes bussipeatuses, vaid süsteemis. Naljakas on muidugi jupiliine vaadata. Nii Vana-Võidu - Jakobsoni isegi mingi liin on, aga enamasti tuiab mingi buss niisama bussijaama vahet. Ehk siis sellega saab sealt linna vaid mõnda peatusesse, suurem osa linnast jääb katmata. Ehk peaks ikka sõitma Vana-Võidu - Ramsi, Heimtali  või mingitki pikemat liini? Või Mõisaküla - Vana-Võidu? Viiratsini hoopis? Milleks on liinid, millega saab sõita vaid tilluke osa elanikest?
Ja kommertsvedajad nurisevad, et sõitjaid vähe? Kui Viljandist Valka saab vaid 3 korda päevas, siis kas see kutsub sõitma? Reisijad tulevad eelkõige siis kui on head valikud.

Muidugi on kõik suunad ja situatsioonid erinevad, aga põhimõtted peaks olemas olema? Muide, eelmises postituses kirjutasin selsamal teemal ja liiklemine vähegi pikemal distantsil on üks paras nuhtlus, kuid ühistranspordikeskuses seda ei mõisteta vist üldse. Ja nagu teada, siis ka kommertsliinidel on pidevalt muudatusi, rohkem kadumise kui uute liinide suunas. Kus on riigi poolt asemele pakutavad võimalused? Kus on liinid Viljandi - Mustla - Palupera Jaam - Otepää - Võru? Teate ikka, et isegi Otepää ja Võru vahel pole bussiliiklust? Ja Paluperast ei saa rongilt ei Otepääle ega isegi mitte Rõngu, Mustlast rääkimata? Aga sellest juba järgmises teemas.


Muidugi on ka Viljandis maju, mis lagunemas või mida pole jõutud remontida ja loomulikult ka mitmeid maju müügis. Jääb vaid loota, et samamoodi tasapisi kõik paremaks muutub.


Aga siin palju ka ilusaid ja kordatehtud maju. Väga ilusaid! Ja ilu on palju rohkem kui siin kirjutan. Sõnade asemel jutustavad pildid palju rohkemat! Tänud kõigile, kes selle nimel vaeva näevad. Omavalitsusest ja tegijatest kuni aedade jm omanikeni välja!



Ja on rohelust. On suuri, sisuliselt põlispuidki.



Ja tööd käivadki.


Mulle meeldivad aga just sellised, väiksemate majadega tänavad. Tõsi, ka siin raisatakse kalli tänavavalgustuse variantide peale. Saaks kordi odavamalt.


Talutoidu aidas jäi seekord siiski käimata.


Kesklinnas liikudes jäi silma suurem teeremont ja tundub, et tegu millegi sarnasega nagu enamuses linnades. Keskväljaku remondiga või loomisega. Nagu nägin, siis siingi kõvasti siht kividele jm võetud? Kuskilt jäi meelde ka mingi silt, "kaasajastamine" või midagi sellist? Nagu ütlesin, tänavavalgustus saab siin olema küll uus, aga mitte kaasaegne. Ja silma ei jäänud mitte ühtegi joogivee kaevu/kraani. Nagu enamasti mujalgi Eestis. Ometi - siingi linnaisad räägivad keskkonnahoiust? Hügieenist ja puhtusest, eriti koroonaga seoses? Aga ka siin ei saada aru, mida peaks tegema?






Viljandis on mingil eripära minu jaoks see, et väga erinevaid hooneid on väga palju. Paljudel neist kõigil oma võlu!



Ja sellistel tänavatel on super jalutada. Ei mingit kiirustamist. Ja kusjuures, ei juhtunud ka ühtegi kiirustavat juhti seekord nägema.






















Võeh, jube tänavavalgustus siingi! Suumiga pildistades aimab seda paremini.


Et siis kutsume inimesi autodest ühistransporti? Vähe sellest, tulevikust rääkides sageli hõigume, kuidas EESMÄRGIKS on protsente kasvatada! Ja pakume neile möödunud sajandisse sobivaid sõiduplaane? Kas oleme rumalad või hoopis mängime lolli?




Aga aeg on apartemendi võtmed kätte saada! Tuba igati mõnus ja mulle meeldis seal.







Telekas parajalt suur. Ja kanaleid natuke oli.



Siis võtsin ette jalutuskäigu Lossimägedesse. Alla järve äärde ehk teinekord. Kõrguste vahe ju üksjagu ja kaua ma ei marsi....
Aga ilus, ilus, ilus!



























Vaated on üpris piisavad, kuigi mõnes kohas peaks ehk mõne puu mahavõtmisele mõtlema? Just paremat kätt järve "lõppu" tahaks ka näha.




















Rohevindid jt armastavad ka võililleseemneid.

































Ilusas jalutuskäigu lõpupoole jõudsin aga ühe koledaima hooneni Viljandis. All pildil paremale jääv pruun maja veidike leevendab muljet, aga see "tornikesega" on kohutav!









Hommikul ootas aga ees pikk bussidega sõit Võrru! Hoidku taevas ÜTK ametnikke selliste sõitude eest!

Lifetime Traveller
 
*****************************************
 
 
Olen alates oktoobrikuust kopeerinud postitusi Eestimaa Blogi 2. ja 3. osast siia, seepärast vabandan, et neid nii palju.
 
Kuidas midagi leida?
 
1. Blogi avalehel on paremal pool SILDID ja nendega seotus postituste arv. Klikates vajalikule, näete neid seotud postitusi järjest, kerides allaserva välja ja vajutades "vanemad postitused".
 
2. Alates 2021 oktoobrist leiab esimese postitusena (ajaliselt see siis iga kuu viimane postitus) vastava kuu postituste pealkirjad linkidena. Piisab sobivale pealkirjale klikkamisest, mis viibki otse postituseni. Need nimekirjas postitusaja järgi reastatud.
 
3. Paremal olemas ka otsingumootor, aga suure mahu tõttu ei pruugi üldsõnaline otsing head tulemust anda.
 
Vabandan veel kord! Ümbertõstmised sõltuvad aegade jooksul toimunud muudatustest, nii näiteks ei osanud omal ajal mõista blogspot süsteemiga kaasnevaid piiranguid mahu osas jms.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar