Kolmapäev, 29. jaanuar 2020
Viiratsi buss ei vii Viiratsisse?
Ühistransporti tahetakse meelitada palju autosõitjaid. See üpris
võimalik, kui lahendused head. Raplas on asju tänu PEÜTK-le jt mõnevõrra
paremaks muutunud. Näiteks saab nüüd Alusse ühe, mitte enam kahe
bussiga. Aga palju veel tegemata ja siinkohal ootaks suuremaid tegusid.
Nii ootaks ka Kehtna vallalt tegusid. Keavas pole siiani bussipeatust
vajalikku kohta nihutatud. Parkla küll olemas ja see rõõmustav. Aga
sellest on vähe! Ning normaalse mõtlemise puhul oleks ikka parkla
planeeritud koos bussipeatusega, sest on ühiseid aspekte, mille
lahendamine hiljem hoopis kallim ja ka keerukam!
Ka pole Kehtna vald lillegi liigutanud peatuse ümberehitamiseks Lelles.
Õigemini on, aga ikka vales suunas hoopis! Mis segab aru saamast kui
korduvalt puust ja punaseks ette tehtud?
Muide, mida näitab busside puudumine täpselt rongide ajal Lelles või
Võhmas või mujal? Ikka seda, et ei ole ikka aru saadud, kuidas on vaja
busse ühildada rongidega. Mis on siis põhjuseks, et sellest ka aastate
jooksul aru ei saada? Tegu ju lihtsate lahendustega?
Käruski puudub bussipeatus Käru Jaam. Ja busside sidumine rongidega.
Kuid aitäh Põhja-Sakala vallale, et nüüd on Võhmas peatuse kõrval bussipeatus nimega Võhma JAAM!
Väiksemate peatuste puhul on avaldatud arvamust, et neid polegi vaja.
Eks need olegi erinevad, võib olla mõni tõesti pole vajalik. Aga näiteks
Olustvere kohta seda öelda ei saa, kuigi vahel siin vähevõitu
reisijaid. Igalt poolt aga pole otstarbekas vaid juurdeveobusse
soovitada.
Seekord oli aga sõidu eesmärk Viljandi. Õigemini oli soov veelgi
kaugemale minna. Mustla suuna valimisel mõtlesin aga ööbida ühes tee
äärde jäävas kohakeses. Ja seekord astusin oma transpordivalikutega
ämbrisse....
Viljandimaal on endiselt palju tegematajätmisi bussiliikluses. Kuigi
olen korduvalt kirjutanud, et on vajalik maakonnaliinide pikendamine
läbi linna ja et ka Mustla suund vajab ühendust rongidega, siis nagu
kiuste kaetakse kõrvad kinni ja kuulda ei võeta. Muide, õhtul viimane
Mustla buss sõidab nüüd Tõigaste kaudu (peab mainima, et see on küll
kiiduväärt, et Mustla bussid sõidavad erinevaid teid mööda), lähim
peatus jaamale, Reinu Tee aeg on 22.14. Täpselt sama aeg, mil saabub
viimane rong! Ja siin peaks kuidagi kiitma, et asjad mõeldakse hästi
läbi? Kamoon!?
Ning kui üldse vaadata kasvõi Mustla suuna busse, siis visuaalselt jääb
mulje, et kõik on tehtud just nimelt selleks, et ei saaks rongidega
siduda, busside ajad on just rongide vahel "keskel". Loomulikult
vaadatakse ja tulebki vaadata busside puhul palju aspekte - töö- ja
koolipäeva algus ja lõpp ning palju muud. Kuid kui üldse ei otsitagi
lahendusi...? Või on keegi lugenud kuskilt sellest, kuidas neid püütakse
leida?
Üks oluline tähelepanek ja järeldus! Rongilt maha tuli Viljandis vägagi
palju sõitjaid. Kuid vaid mõni üksik neist liikus bussile. Ja kindlasti
on nii pidevalt!? Kes läheb jala ja kellele tullakse autoga vastu või
kellel auto jaamas. Kuid näitab see, et bussid ON rongidega maakonnas
halvasti ühendatud ja bussiliiklus ei ole rahuldav!!!
Mina valisin seekord variandi, kus sõidan liiniga 9 Viiratsisse ja sealt
juba teise liiniga edasi Mustla suunas. Plaan oligi Mustlas ringi
vaadata ja siis majutusse sõita. Viiratsi on ju Viiratsi, mis siin ikka
kahelda?
(peatus.ee näitab asju natuke teises valguses. Arvutiversioonis ei näita
Viiratsit läbimas bussiliini 25 jm, aga mobiiliversioonis näitab
reisiplaneerijat kasutades).
Üksiti saab ka linnale ja peatustele pilgu peale visata. Esiaknast muidugi.
Vähemalt sel kellaajal eriti sõitjaid ei olnud.
Jama muidugi seegi, et justkui on olemas liin rongilt ka bussijaama
saamiseks, siis tegelikult peatub see suht kaugel ja vajalik on ikka
aega raisata jalakõndimisel. Nii mõnigi buss aga võib selleks ajaks ära
sõitnud olla.
Näiteks Viljandi - Vastemõisa - Suure-Jaani väljub 10.00 bussijaamast
(peatus.ee maakonnaliinide lahtris kaart näitab siiani, et keerutab
linnas), rong saabus 9.56 ja loomulikult buss jaama ei läbi. 13. 35
väljuva bussiga sama lugu, kuigi selle puhul oleks vaja veidi aega
hilisemaks siis nihutada. Sama ka Viljandi - Tõigaste - Mustla bussiga.
Kl 14.10 liinid 15 ja 23 ei alusta jaamast ning liiniga 9 neile sellelt
rongilt mitte kuidagi ei jõua! Ometi oleks ju lihtne alustada mõni min
peale kl 14 jaamast?
Jne jne.
Mõnes peatuses aga siiski.
Viiratsis oli bussini veidi aega ja seepärast vaatasin igaks juhuks
sõiduplaani üle, sest mine tea, äkki peatub Mustla buss mõnes teises
kohas. Aga näe, mure oli asjatu, buss kl 14.44 kenasti kirjas!
Vaatasin tsipa ringi ja külastasin poodi.
Aga võta näpust! Kui bussi aeg mööda läks ja bussi kuidagi paistma ei
hakanud, helistasin ATKO-sse. Sealt väideti, et buss juba Viiratsi
läbinud! Ütlesin, et no ei ole, seisan sõiduplaani juures, jõllitan seda
korduvalt, aga oskan ka bussi muust eristada! Ja mis lõpuks selgus!?
Olemas on KAKS VIIRATSI PEATUST! Ning oli osatud nn keskusesse tuua see
sõiduplaan, mis pidanuks asuma selles teises, Mustla teele jäävas
peatuses! Ilmne ebaõnn! Oleks ma kohale jõudes näinud õiget sõiduplaani,
kus bussi kirjas pole, oleksin saanud uurida, milles asi. Aga ju siis
see on saatuse kättemaks mulle? Kigisen ja prigisen ning sain oma palga?
Muide, Viljandimaal kohtab veel ühte kohalikku eripära! Pole vahet, kas
buss sõidab kuhugi Viljandist või hoopis Viljandisse, liinikirjeldustes
on ikka kõik ühtepidi: Viljandi - Mustla -.... Kas "tagurpidi" ei osata
liininimetust paika panna?
Ei tahtnud enam Viljandisse ka sõita tagasi ja uurisin taksovärki. Seda
enam, et ei julgenud enam peatus.ee portaaligi usaldada! Ja ennäe, takso
tuligi kiiresti! Muidugi mõttes vahutasin, et nõuan kelleltki rahakulu
kinnimaksmist, aga tühja kah, ei viitsi jamada. Omamoodi imelik
siinkandis aga ka taksondus! Soovisin sõita Viisu peatusesse, mis paar
km enne Holstret. Taksojuht seda ära ei jaganud ja kimas pea Holstresse
välja, siis ots ringi ja tagasi. Ja kalli km hinnaga taksomeeter muudkui
tiksus! Nii ongi või? Aga ei maksnud ma teps mitte seda summat, mis
peatusesse jõudes ees oli, vaid mitu eurot vähem! Imelik suhtumine!
Majutuseks valisin aga soodsa hinnaga puhkemaja. Väga kena kohake!
Tõsi, telekanaleid oleks rohkem tahtnud. Samas oli mul põnev Perry Mason kotis!
Et aga õhtul jäi Mustlas käimata, siis valisin hommikuse bussi sel
suunal, et ühte mõtet seedida. Ja kinnitust sellele mõttele sain.
Hommikul vara Viljandist Vooruni sõidab buss enamjaolt tühjalt. Ja kui
ongi mõni reisija, siis ehk saaks ikkagi buss sõita Viljandist varem
välja? Ühesõnaga, buss peaks sõitma kas a) peatuseni Puka Jaam
saabumisega 6.45 Valga - Tartu rongile või b) sõitma hoopis läbi Rõngu
ja Palupera (Jaama) Otepääni ja teine buss sealt vajalikul ajal praeguse
liini 25 graafikus Viljandini, sest siis saaks ka Otepäält kenasti
samale rongile! Ja nii muidugi ka muudel rongiaegadel, kui vähegi
võimalik! Muide, isegi Rõngust puudub hommikul vara bussiühendus
Tartuga, seega võiks varane võimalus neilegi väga oluline olla? Seega
oleks Rõngu kaudu sõit mõttekam?
Aga et selliseid asju veel pole, näitab, et "väga visalt võetakse vastu
uuendusi ja sisteemi" nagu üks kuulus mõisavalitseja öelnud! Pigem
lastakse bussidel tühjalt sõita, selle asemel, et asjadele veidi rohkem
mõelda? Tõestusi leiaks palju. Nagu selleski, et õhtul viimane buss
Mustlasse sõidab raudteejaama lähedalt mööda täpselt samal ajal kui
viimane rong saabub! No ei tule pähe, et buss jaamast läbi suunata???
Näe, jälle Viiratsis! Pimedas tundub kohe hoopis teise kohana....
Aga tegelikult, taotlus nime muutmiseks tehtud alles nüüd ja ometi võtab see veel tohutult aega? Mida krt?
Viljandist edasi aga Tartu peale! Väiksemat sorti bussiga.
***************************************
Olen alates oktoobrikuust kopeerinud postitusi Eestimaa Blogi 2. ja 3. osast siia, seepärast vabandan, et neid nii palju.
Kuidas midagi leida?
1.
Blogi avalehel on paremal pool SILDID ja nendega seotus postituste arv.
Klikates vajalikule, näete neid seotud postitusi järjest, kerides
allaserva välja ja vajutades "vanemad postitused".
2.
Alates 2021 oktoobrist leiab esimese postitusena (ajaliselt see siis
iga kuu viimane postitus) vastava kuu postituste pealkirjad linkidena.
Piisab sobivale pealkirjale klikkamisest, mis viibki otse postituseni.
Need nimekirjas postitusaja järgi reastatud.
3. Paremal olemas ka otsingumootor, aga suure mahu tõttu ei pruugi üldsõnaline otsing head tulemust anda.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar