Pühapäev, 20. oktoober 2019
Põltsamaale.
Ei mingit rongile minekut! Küsisin ühe bussifirma käest, et kas saab
Võhmas bussile nõudepeatuse tellida, et 2 min enne rongi ärasõitev Pärnu
liin 352 saaks ühe reisija! Tegelikult oli selge, et vastust ei tule ja
reisija ei paku huvi! Aga tühja kah, äsja oli Terevisioonis juttu
Põltsamaa viletsast bussiliiklusest, läksin siis bussile. Tõsi, trammi
väljumisaega ei näinud. Aga ka sest pole midagi, sest ei jäta minekut
viimasele minutile.
Bussijaamas oli isegi paar ratast. Balti jaamas pole midagi, isegi
rattahoidlaid mitte. Kui palju aga räägitud sellest, et "tulge rongile,
jättes ratas jaama"!?
Ilmal polnud viga. Leidsin reisiraamatukogust Sherlocki lood ja kuigi
kunagi need loetud, ei jätnud ma võimalust kasutamata. Tänud teile, kes
te sinna raamatuid juurde olete toonud!
Tõsi, nii nagu neiuke posti taga, ma pingil ei istunud.....
Tõsi, nii nagu neiuke posti taga, ma pingil ei istunud.....
Sel ajal väljus kaks bussi, mis peatuvad Puhu Ristis. Tahtsin minna MK
Autobussiga, aga piletid olid välja müüdud! Üle jäi Lux Express.
Bussijaamas krigiseb muide väljamaa muusika. Miks peab just seda pidevalt lastama?
Bussijaamas krigiseb muide väljamaa muusika. Miks peab just seda pidevalt lastama?
Pole ka bussiga paha sõita, kuigi rongis saab jalgu rohkem sirutada.
Millegipärast just see hakkab pikema sõidu puhul mind häirima. Aga eks
vanust ka juba.
Hea oli näha, et buss läbib ka lennujaama. Ajakadu olematu, aga reisijatele kasuks.
Küll oli alles autosid!
Tallinna lähedal 4-realised teed tõepoolest vajalikud!
Hea, et on parklaid, halb, et inimestele vähe mõeldud.
Parkla osas ka bussipeatus, mis on iseenesest hea lahendus. Tõsi, ilma
meelevallas, valgustuseta (maantee valgustus olulisem). Kuidas pimedas
bussijuht reisijat peaks nägema? Kui jõuliselt me tegutseme kulgejate
nimel, aga inimesed unustame ära?
Mõnes kohas saab isegi teed ületada.
Betooni me aga armastame!
Ja kui ehitame, siis ikka KOGU maantee uuena! Ei mingit säästmist, ei
mingit olemasoleva maantee ära kasutamist ühe suuna jaoks! Aga mis siin
imestada, FB-s kohtad toobiga neid, kes (enamasti ainult autot märkava
egoistina) näevad 4-realises mingit imelooma! Milleks, kelle ja mille
arvelt, see pole üldse oluline! Ma pole kooner, aga ei suuda mitte
kuidagi mõista sellist raiskamist ja loodusesse ükskõikset suhtumist!
Väikesed kohad aga läbimõtlemata teevariantide puhul tulevikus hääbuvad.
Ja bussiliiklus sellistes kohtades muutuvad halvemaks, sõiduaeg
pikemaks ja reisijaid jääb aina vähemaks. Lõpuks sõidavad kas tühjad
bussid või mõne reisijaga, mis tegelikult pole ju kuidagi mõttekas...
Iseenesest kõlbaks selline tee aga väga hästi ühe suuna liikluseks!
Tõsi, 110-ga siin kõikjal sõita ei saaks, aga eks ka 110 ole juba vilets
meie tublide roolihoidjate jaoks! Tahaks ikka veel rohkem! Mis sest, et
oleme selle suhtes vaesed nagu kirikurotid. Suhteliselt, võrreldes
rahvarohkete ja rikaste riikidega. Aga see ei jõua paljudele mitte
kuidagi kohale. Võid ju rääkida sellest, et hooldada ei jõua ja et
väikesed teed muutuvad veel halvemaks, aga see on nagu kurtidele
kõrvadele!
Aeglustusrajad siin aga kohati pikemad ja see meeldiv näha.
Bussiliiklus Tallinna ja Tartu vahel tihe ja sõitjaid ikka üldiselt
päris palju. Loodetavasti kasvab mitte ainult rongi- vaid ka
bussisõitjate arv.
Siin bussipeatus pole aga parklas. Ja parkla nagu meil kombeks, ei mingit "luksust".
Sombusem ilm, aga ikkagi ilusad vaated.
Vaja on 4-realisi, sest .... ei saa möödasõite sooritada? On see mingi
asi, mille eest saab preemiapunkte? Saab mingit nänni osta soodsama
hinnaga? Aga enamus ju nõustuvad, et möödasõidud ongi kõige ohtlikum
tegevus maanteel?
Huh, saangi ühest jälle mööda......
Ka Kükitaga on kahjuks varsti jokk....
Kuid väga tahaksin loota, et uus 4-realine lõik saab olema kaasaegne,
mugavate parklate ja bussipeatustega, korralike ootekodadega,
pinkide-laudadega, joogivee, tualeti ja kohati ka pesemisvõimalustega
rekajuhtide jaoks! Söögikohtadest ja teeäärsetest müügikohtadest
rääkimata! Tehaksegi nii?
Ka 4-realisel peaks parklad (kohati), teeäärsed müügikohad,
bussipeatused jm olema sama lähedal teele. Tõsi, enne tõket peaks olema
pikem vahemaa aeglustusrajal.
Maanteede "hirm"! Pidavat olema kohutav kui aeg-ajalt selline teel ukerdab!
Nägin ka täiesti toimivat teeäärset müügikohta, lisaks Kükitale.
Puhu Rist. Häid parkimiskohti ei jagu, bussilt tulijatele vastu tulles
peab parkima kuidagi teeserva. Kuid veel hullem võib olla ees, sest Puhu
Rist tahetakse samuti kahetasandiliseks vist teha. Karta on, et jälle
lahendusega, kus kaugbussidel on ebamugav ja ajakaoga sissesõit, nii et
Põltsamaaga bussiühendus halveneb veelgi! Praegu on Puhu Rist enam-vähem
võimalus, parem kui mitte midagi. On ju karta, et Põltsamaalt ei hakka
enam kunagi busse Tallinna sõitma 7-10 korda päevas! Tartuga veel on
mingigi bussiühendus ja imede-ime, isegi puhkepäevadel. Mitte hea
ühendus, aga hädapärane! Samasugune on ühendus ka Võhmaga. Õhtusel ajal
ei saa sealt kuidagi Põltsamaale, juhul kui sõiduvahendiks sobiks rong.
Tegu on siiski KESK-EESTIGA, kus ometigi on võimalusi erinevate suundade
bussiliiklust arendada? Omakorda Jõgevaga, sama maakonna linnaga, on
bussiühendus nädalavahetusel veel hullem! Vaid kaks bussi pühapäeval!
Jõgevalt Põltsamaale esimene buss alles peale lõunat!
Jama on muidugi ka maapiirkonna bussiliiklusega. Nii naljakas kui see ka ei ole, siis ametnike arvates ongi nädalavahetuse pea olematu bussiliiklus maakonnas täiesti normaalne!? Ometi oleks kahtlemata vajalikud mitmed bussiliinid nagu Tartu - Rapla, Tartu - Haapsalu jt. Kui kommertsvedaja arvates reisijaid pole, siis tulebki käivitada eeltasutud busside tihedam liiklus ja pikemad liinid!? Seda enam, et erinevatel lõikudel ongi ju kohalikud liinid olemas, piisaks vaid nende pikendamisest ja ühildamisest! Esimesena tuleb kõik Võhma ehk läänesuunalt tulevad bussiliinid pikendada Puhu Ristini.
Ja peab lootma, et ristmiku ümberehitamisel mõeldakse ka bussireisijatele!?
Jama on muidugi ka maapiirkonna bussiliiklusega. Nii naljakas kui see ka ei ole, siis ametnike arvates ongi nädalavahetuse pea olematu bussiliiklus maakonnas täiesti normaalne!? Ometi oleks kahtlemata vajalikud mitmed bussiliinid nagu Tartu - Rapla, Tartu - Haapsalu jt. Kui kommertsvedaja arvates reisijaid pole, siis tulebki käivitada eeltasutud busside tihedam liiklus ja pikemad liinid!? Seda enam, et erinevatel lõikudel ongi ju kohalikud liinid olemas, piisaks vaid nende pikendamisest ja ühildamisest! Esimesena tuleb kõik Võhma ehk läänesuunalt tulevad bussiliinid pikendada Puhu Ristini.
Ja peab lootma, et ristmiku ümberehitamisel mõeldakse ka bussireisijatele!?
Puhu Risti üks suur puudus on peatustes sõiduplaanide puudumine. Nimelt
peaks peatuste "postid" olema numbritega suurelt tähistatud, kõigis
olema kõikide suundade sõiduplaanid, peatuste skeem ja "posti" number!
Kui aus olla, siis pole ka minul aimugi siia tulles, kus peatuses mingi
buss võib peatuda!
Praegu pole ka tee ületamine kõige ohutum, sest nii mõnigi annab siingi
"paaru"! Ja valmis möödasõitu sooritama ükskõik kus! Huvitav, kui
sellised liiklusest ära koristada, mis juhtuks? Kiiruse ületamise eest
tunniks tee äärde seisma, ohtlike möödasõitude eest jalameheks ja
ühistransporti?
Kiiret mul polnud, aga kirbuturgu vaatama ei viitsinud minna.
Bussipeatus Jõgeva suunal!
Põltsamaa suunal. Busse ei ole? Või peatuvad teisel pool ristmikku?
Hea, et vähemalt päevalgi siin pood avatud!
Küll aga otsustasin kaeda söögikohta! Väga soodne, isegi morssi pakutakse ja hindki väljas!
Saab ka õunu ampsata, aitäh!
Väike praad, 1.80. Tõsi, päris klassikalise "nõuakaja maitsega" soust ei olnud, aga täiesti söödav!
Meeldiv, et Põltsamaale viiva kõnnitee ääres oli ka puid. Istepinke küll mitte väga....
Vahemaa Puhu Risti väga pikk ei ole, aga ega halva ilmaga või kompsudega või lastega ka mugav liikuda pole.
Selge aga on, et kommertsvedajaid väikelinnad ei huvita, Jõgeva ÜTK üks
nõrgemaid Eestis, vallavalitsuste ametnike ükskõiksus tuntav! Kurb!
Ometi Võhma (Jaam) - Põltsamaa - Jõgeva suunal saaks midagi teha??
Liin 37 saabub Põltsamaale 7.10, 111 sõidab minema 6. 50 Mis juhtuks, kui aeg oleks 7. 00?
Liin 37 saabub Põltsamaale 7.10, 111 sõidab minema 6. 50 Mis juhtuks, kui aeg oleks 7. 00?
Liin 52 Põltsamaal 15.25, Jõgevale väljub 112 alles 16.00. Väga pikk ooteaeg pole, aga ehk saaks ikkagi ühildada?
37 Põltsamaal 18. 00 (E-R), Jõgevale 104 liin 18. 20 (E-P). Ühendada?
37 Põltsamaal 18. 00 (E-R), Jõgevale 104 liin 18. 20 (E-P). Ühendada?
Jõgeva Jaam - Põltsamaa - Võhma Jaam
Liin 400-1 Põltsamaal 7. 51, Võhmasse liin 37 8.05.
Problemaatiline liin 52 E-R Põltsamaal 12.45, L-P 12.55 (Võhma Jaam pole ristümberistumist!) Jõgeval liin 404 väljub 11. 30, 3 min enne rongi saabumist ja Põltsamaal 12. 15.
Ehk ikkagi Jõgevalt 11. 45, Põltsamaal 12.35 (läbi Võisiku?) ja Võhma Jaam 13. 28- 13. 37? Või kui muidu ei saa, siis jätta ümberistumiseks Olustvere Jaam?
Problemaatiline liin 52 E-R Põltsamaal 12.45, L-P 12.55 (Võhma Jaam pole ristümberistumist!) Jõgeval liin 404 väljub 11. 30, 3 min enne rongi saabumist ja Põltsamaal 12. 15.
Ehk ikkagi Jõgevalt 11. 45, Põltsamaal 12.35 (läbi Võisiku?) ja Võhma Jaam 13. 28- 13. 37? Või kui muidu ei saa, siis jätta ümberistumiseks Olustvere Jaam?
Liin 110 Põltsamaal 16.55, edasi 52 liin 17.15. Sobib ühendamiseks?
Liin 37 Põltsamaal 18.55, Jõgevalt bussi ei ole. Aga oleks vaja. Olemas
L,P buss Siimustini, aga miks mitte Jõgeva - Siimusti - Põltsamaa?
Väljumisega 18. 20, peale MÕLEMA suuna rongi saabumist kl 18.20.
Ei imestaks kui mõttekas oleks veel hilisemgi liin, peale 19.17 ronge
Jõgevalt ja Põltsamaalt 19.25 ja Põltsamaalt tagasi 20. 00, et jõuaks
rongidele. KIIRLIININA!
Küsimus ei ole kuskil vaid neis linnakestes, aga ka vahepealsetes kohtades. Ja mitte ainult ümberistumistes vaid maakonnasisestes ja maakondadevahelistes ühendustes! ESMASPÄEVAST PÜHAPÄEVANI!
Kindlasti on ka selge, et nädalavahetuse liiklus vaja tihendada ja pikemate liinide puhul on sõitjaid kindlasti ka rohkem!
Küsimus ei ole kuskil vaid neis linnakestes, aga ka vahepealsetes kohtades. Ja mitte ainult ümberistumistes vaid maakonnasisestes ja maakondadevahelistes ühendustes! ESMASPÄEVAST PÜHAPÄEVANI!
Kindlasti on ka selge, et nädalavahetuse liiklus vaja tihendada ja pikemate liinide puhul on sõitjaid kindlasti ka rohkem!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar