Blogiarhiiv

kolmapäev, 2. veebruar 2022

Mai 2020 Viljandi - Võru bussiliiklus.

 

Pühapäev, 31. mai 2020

Viljandi - Võru bussiliiklus.


Aga mis siis ikka. Hommik käes ja aeg Võrru sõita. Eelmises postituses juba kirusin seda jubedust. Et pole mingeidki otsesõitmise võimalusi ja maakonnapiirid on nagu aiad pullidele, millest meie ametnikud kuidagi üle ei saa! Isegi Otepäält Võrru ei saa! Vaenlased või?
Mingi 125 km sõitmiseks peab kõigepealt sihiks võtma Tartu, sest Valgas pidanuks pool päeva passima. Tartus oleks lootust vähemalt alla tunniga hakkama saada. Ning pole bussiliiklust isegi Pikasilla, Võrtsjärve lõunatipu kaudu. Kuidagigi otsemini. Tõsi, koroona hõrendas võimalusi, mõni päev hiljem saaks Tartust rohkemate bussidega. Aga minu sõit kujunes lausa 5-tunniseks. Kuigi otse saaks kõvast kiiremini ja nt Viljandi - Mustla - Palupera Jaam - Otepää - Võru võtaks aega vaid paari tunni jagu. Vähe sellest, saaks vajadusel Paluperaski Valga rongile istuda, või Tallinnast tulles samas istuda Otepää bussile. Ja palju muid võimalusi. 4 korda päevas rongide ajal oleks väga kõva sõna!
ja kuna kommertsfirmad kipuvad liine veelgi kaotama, peakski riik jalad p.... alt välja võtma ja ajusid liigutama hakkama!











Võrtsjärv 






Tartu ja Tartu ümbruski aina kasvab.





Tartus jäi maakonnaliinini veidi aega.


Kui aga see kribu buss ette sõitis ja ligi 50 reisijat peale ronis....
Mulle tähendas see üle paaritunnist ootamist kokku. Tõnis Piiri ega vist ka Kagu ÜTK mehi siin sõitmas polnud? Kahjuks ei saa vist ka noor Go Busi logistikajuht oma tööga piisavalt hakkama? Kuigi potentsiaali peaks ju olema? Või on "kasvanud" reisijakesksest ja pilti nägevast mehest bussifirma pilgu läbi nägevaks bürokraadiks?






Siin aga läksin einestamisega küll alt! Ääretult maitsetud pelmeenid koos juurdekuuluvaga.













Tallinn pidavat tegema ideekorjet, millised võiks olla bussipeatused. Head nahka sealt nagunii ei tule, paistab, et ka Tartus, heade mõtete linnas, niipea ei tule?


Tartu - Võru see kommertsliin teeb aga linnas vaid ühe peatuse ja Võrus kesklinna ega ammugi kaugemale ei vii. Paljud armastavad rääkida, et riik halb peremees, aga ole eraomanik targem ühti.



Ilus allee talutee ääres.


Ei saanud pilti teravustada, bussi aknad ju putukate sodi täis. Aga sellistes kohtades tekib küsimus - kas keegi siia ostma ka midagi sõidab? Ääretult ebamugav sisse- ja väljasõit ju? Ja, mugav ja soodsam müüjale, otse kodust, aga...?


Kas siinset lahendust võiks mööndustega parkimisvõimaluseks pidada?


Ka külapoe asukoht ja teeala ei ole klientide peatumist soodustav.


Tasemel lahendust ei tekkinud ka Savernas nagu eelmisel korral siin oodates ennustasin.






Võru. Nagu teada oli, tuleb linnas edasi kõmpida jala. Endiselt. Kuigi usun, et iseenesest see absurdsus peaks juba ÜTK-ski mõistetav olema. Ja ebavõrdus. Osadelt suundadelt saab otse linnapeatustesse, osadel aga visatakse linnaservas välja....





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar