Pühapäev, 8. detsember 2019
Bussipeatuste uus tähistus maal.
Foto timmis Mari Kabin.
Silt teist värvi (roheline? oranzh? kollane?), veidi madalamale, nii et ka laps "varjaks" selle pimedas ning silt ulatuks veel kaugemale paremale! Vasakul bussi embleem!
Muidugi, ootekoja olemasolul see ka vähemalt 45 kraadise nurga alla, valgustus ikka ootekotta, mitte selle katuse taha, parkimiskohad, mis sobiks ka rekameestele jne.
Maanteeamet, millal alustate? Igatahes on parem kui asulaväravate pilootprojekt! Esialgu ka nõu ja konsultatsioonid tasuta!
Või nii?
Muidugi peab sellega kaasnema maksimaalselt paljudes peatustes pikemad aeglustus- ja kiirendusrajad ning peatumis- ja parkimiskohad nii sõiduautodele P&S kui ka rekadele. 
Kaaluda võiba ka võimalusi, kus ohtlikeimates kohtades oleks foorid, mis hakkaks märku andma, kui bussipeatuste juures vm on teele ilmumas jalakäijaid.
*******************************************************
Neljapäev, 26. detsember 2019
Kaasaeg Eesti ühistranspordis.
Suurematest asjadest on mitu olulist asja:
1.  RB asemel normaalne, vene laiusel raudtee koos maanteega, näiteks 
Riisiperest (või juba Laitsest) suunaga Varbola peale ja kuni piirini 
koos kulgedes.
2. Uut tüüpi bussipeatuste sildid ja kaasaegsed nüansid bussipeatustes 
(ootekoda nähtavuse tagamiseks nurga alla, parkimiskohad, normaalseid 
tingimusi tagavad ootekojad jne).
3. 2+2 asemel rohkem 1+1, eraldusosaga, milline üksiti varjab ka 
vastutulevate autode tuled ning olemasoleva maantee kohendamine ühe 
suuna jaoks ja vaid 1 või 2 UUE rea ehitamine ( mitte 4-realise maantee) 2+1 või 2+2 puhul!
4. Mitte ehitada Mäo taolisi värdterminale ja tagada normaalsed peatused ning peatumisvõimalused nt Puhu Ristis jm. 
5. Kõikides bussijaamades, kus need asuvad raudteejaamade juures, 
nimetada peatused ühe malli järgi - Narva Jaam, Jõgeva Jaam, Elva Jaam 
jt, andes selgelt aimu, et tegu ühispeatustega (nagu on nt Norras jm).
6. Väikelinnades maksimaalselt võimalikuna asendada linnaliinid 
maakonnaliinide ümberkorraldusel nende liinidega (Põlva, Võru, Rapla, 
Haapsalu jt).
7. Kardinaalselt radikaalsemalt jätkata kõikjal busside sidumist rongidega.
8. Üle Eesti kardinaalselt muuta busside liinivõrku. Näiteks ühildada 
maakonnaliine nii, et need ulatuks Põlva Jaam - Kanepi - Otepää - 
Palupera Jaam - Rõngu,  Elva Jaam - Rõngu - Tõrva - Mustla - Viljandi, 
Võru - Tsirguliina Jaam - Tõrva, Türi Jaam - Paide - Tapa Jaam - Rakvere
 jne.
Bussipeatused.
* Bussipeatuste nimede korrastamine üle Eesti. Nende paremaks leidmiseks
 peatus.ee portaalis jm peaks KÕIK peatused nagu Jaam, Jaamatee, Haigla,
 Turg, Vallamaja, Mõis jm omama ees KOHANIME,
 nagu Võru Turg, Rapla Jaamatee, Kohila Jaam, Juuru Mõis, Kiviõli 
Gümnaasium, Jõgeva Kool, Rapla Vallamaja, Elva Ujula jne. Üle vaadata 
võimalusel ka teiste peatuste, kus peatuvad maakonnaliinid, nimed, nagu 
Jõgeval Uku jt. 
Eelkõige võõrmate sõitjate jaoks, kes otsivad portaalides peatusi ikkagi kohanimede, mitte muu järgi.
Eelkõige võõrmate sõitjate jaoks, kes otsivad portaalides peatusi ikkagi kohanimede, mitte muu järgi.
* Teeremontide jm puhul tuleb ümber ehitada ka bussipeatused, tagades uut-tüüpi ootekojad, teises asendis, parkimiskohad jm.
Maakonniti:
Harjumaa.
* Suur osa Tallinna suunduvaid liine peab suunama uutesse lõppjaamadesse
 Estonia ja Balti jaama asemel kaugemale, olgu siis Lasnamäele, 
Haaberstisse, Laagrini vm, et põhisuundadelt saaks OTSE peamistesse 
sihtkohtadesse.
* Mitme liini puhul tasub kaaluda liinide pakkumist kommertsfirmadele 
(näiteks Paldiski - Tallinn), eeltasutud süsteem (millele ka Harjumaal 
tuleb üle minna) toimiks rohkem kõrvalisemate ja juurdeveoliinide puhul 
(nt Harju-Risti - Keila Jaam jm.
* Iga suuna puhul tihendada (kommertsfirmadele üleantavate liinide 
rahastamiste arvelt võimalusel) bussiliine ja suunata need tallinna 
MITMEID trasse pidi, nt Kohilast (suhteliselt läbi keslinna osadel 
puhkudel) Lasnamäele, Mustamäele ja Laagri suunale. 
Raplamaa.
* Bussijaam üle viia raudteejaama ning linna läbivate bussiliinide puhul
 jääks tänase bussijaama asemel (Kehtna jm suundadelt) ümberpööramiseks 
Vallamaja - Teramatsi piirkond.
* Ühildada liine
* Tagada, et kõikide suundade bussid läbiks Rapla linna (lõpp-peatusteks Rapla Jaam, Rapla Vallamaja)
* Loodna, Vigala jt suundadelt bussid suunata peatuseni Märjamaa Rist (praegune Orgita Ristmik). Teha tööd selle nimel, et rohkem kaugliine peatuks selles peatuses.
Veelgi parem oleks kui liine õnnestuks ühildada Rapla liinidega.
* Loodna, Vigala jt suundadelt bussid suunata peatuseni Märjamaa Rist (praegune Orgita Ristmik). Teha tööd selle nimel, et rohkem kaugliine peatuks selles peatuses.
Veelgi parem oleks kui liine õnnestuks ühildada Rapla liinidega.
Järvamaa.
* Mäo terminali kasutamine lõpetada. Bussid suunata võimalusel Mäekülla.
* Türi - Paide bussiliinid pikendada enamuses Mäekülani.
* Paidest väljuvad bussiliinid ühildada Türi liinidega.
* Paidest (Järva-Jaani, Ervita, Aravete jm) sõitvad bussiliinid 
pikendada Jõgeva Jaamani, Rakke Jaamani, Aegviidu Jaamani, Tapa Jaamani 
jne.
* Paide - Imavere bussid suunata peatuseni Võhma Jaam. 
Tartumaa.
* Ühildada liine nii, et need läbiks erinevaid teid pidi Tartu linna, nt
 Alatskivi - Ülenurme, Luunja - Ilmatsalu, Jõgeva - Kambja jms.
* Tartu bussijaam viia üle raudteejaama juurde kaubateede asemele, samas tagades ka tulevikus võimaluse (ka kaugliinidele) sõita kesklinnani või ka Annelinnani jms.
* Pikendada Tartu - Kallaste bussiliine ja ühildada minimaalselt Mustveeni, eelistavalt sealt edasi Jõgevani vm.
* Tartu bussijaam viia üle raudteejaama juurde kaubateede asemele, samas tagades ka tulevikus võimaluse (ka kaugliinidele) sõita kesklinnani või ka Annelinnani jms.
* Pikendada Tartu - Kallaste bussiliine ja ühildada minimaalselt Mustveeni, eelistavalt sealt edasi Jõgevani vm.
Jõgevamaa.
* Võhma jm suundadelt bussiliinid pikendada Puhu Ristini.
* Maakonnaliinid suunata Mustvee ja Palamuse suundadelt Uku peatuseni või ka sealtkaudu lõpp-peatuseni Jõgeva Jaam.
* Pikendada Tartu - Kallaste bussiliine ja ühildada minimaalselt Mustveeni, eelistavalt sealt edasi Jõgevani vm. 
Valgamaa.
* Ühildada bussiliine nagu Tõrva - Lüllemäe jm? 
Võrumaa.
* Maakonnaliinid suunata läbi linna, nii et kõikidelt suundadelt saaks ühtmoodi linnapeatustesse.
(Plussiks see, et juba saab mõne peatuse raames maaliinidega ka linna sees peatuste vahel sõita). Lõpp-peatusteks vastavalt praegune bussijaam, Kose, Kubija, Võru Haigla vm.
(Plussiks see, et juba saab mõne peatuse raames maaliinidega ka linna sees peatuste vahel sõita). Lõpp-peatusteks vastavalt praegune bussijaam, Kose, Kubija, Võru Haigla vm.
* Võimalusel ühildada bussiliine, kulgemaks läbi linna, nagu Rõuge - Põlva, Vastseliina - Antsla, Lasva - Kanepi vm.
* Valmistuda Võru Jaam (ülesõidu juures) bussi- ja rongipeatuse ühiseks ehitamiseks.
Põlvamaa.
* Ühildada võimalusel liine linnasisese sõidu tagamiseks ka Kanepi jt suundade bussidele nagu Kanepi - Ahja, Peri - Mooste vm.  
Ida-Virumaa.
* Ühildada bussiliine, nt Jõhvi Jaam - Sillamäe - Narva-Jõesuu, Jõhvi Jaam - Avinurme (või Lohusuu) - Mustvee. 
Lääne-Virumaa.
* Ühildada liine, läbimaks Rakveret nagu Aseri - Lepna jm. 
Pärnumaa.
* Ühildada maakonnaliine nii, et need läbiks linna, jättes vajadusel 
Uulu, Are jm kõrval lõpp-peatusteks Pärnu Linnapiir,  Sauga vm peatused,
 nt liin Kilingi-Nõmme - Are jms.
Viljandimaa.
* Ühildada liine Viljandis rohkemate peatuste kasutamisvõimalustega 
linnasiseselt nt Karksi-Nuia - Suure-Jaani, Mustla - Päri jt 
Saaremaa.
* Saaremaale pääsemise hõlbustamiseks on vaja erinevatelt suundadelt 
busse mandrilt mitte Kuressaareni vaid peatuseni Virtsu Sadam.
* Ühildada liine, nt Orisaarest Nasva suunaga (Salme), Kihelkonna - Pihtla jm
* Ühildada liine, nt Orisaarest Nasva suunaga (Salme), Kihelkonna - Pihtla jm
Hiiumaa
* Tagada ringliinide võimalus, ümberistumistega  nt Heltermaa - Kärdla -
 Luidja - Emmaste - Sõru sadam, Heltermaa - Käina - Emmaste -  Kalana vm
 moel.
Läänemaa.
* Ühildada liine nagu Haapsalu - Nõva - Keila Jaam, Haeska - Uuemõisa, Rohuküla - Uuemõisa - Linnamäe jm
 
 
 
 
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar