Kolmapäev, 29. jaanuar 2020
Tartu - Roiu - Tartu
Võinuks ka mõne suurega sõita, aga valisin Roiu suuna.
Kesklinnas olles tundub küll, et linnaliiklus on busside poolest hästi
tihe. Keskusest välja jõudes, erinevates kohtades näeb aga siiski, et
sageli see hõre. Nojah, tegu pole ju Tallinnaga. Kui palju veel vaja
tihendada, ei oskagi öelda.
Küll aga ei läbi mitte üks sellegi suuna buss Tartu Jaama. Ka siis, kui
ajaliselt võiks ehk rongide sobida, rääkimata sellest, et püüaks siis
sobitada. Ja hoolimata sellestki, et rongilt võiks nende bussidega jõuda
ka Lennundusmuuseumisse.
Töökohti on Tartu linna ringil aga vägagi palju. Iseasi, kel on õnne maakonnaliiniga tööle saada!
Samal ajal kulutatakse hiigelsummasid taristu ehitamiseks, aga enamasti ongi eesmärk mitte kohale, vaid mööda viia!
Tartu linn aga paisub veelgi, igas suunas.
Siinkandis olla ka bussipeatus olnud ja inimesed siin ka peatust soovivad, aga kus see on? Näiteks Lennundusmuuseumi nime all?
Samas võib ka mureta olla, sest nagu ikka, ega Tõnis Piir ja Tartumaa ÜTK ei mõtlegi selliste asjade peale, et keegi saaks päevasel ajal, sh L ja P, sõita Tartust bussiga muuseumisse ja paari tunni pärast tagasi! Miks oma pead vaevata?
Veel vähem tasub loota sellele, et saad sõita Tartust ühel päeval vaatama nii seda kui Põllumajandusmuuseumi?
Samas võib ka mureta olla, sest nagu ikka, ega Tõnis Piir ja Tartumaa ÜTK ei mõtlegi selliste asjade peale, et keegi saaks päevasel ajal, sh L ja P, sõita Tartust bussiga muuseumisse ja paari tunni pärast tagasi! Miks oma pead vaevata?
Veel vähem tasub loota sellele, et saad sõita Tartust ühel päeval vaatama nii seda kui Põllumajandusmuuseumi?
Reola Raudteejaam bussipeatus ka muidugi ümber nimetamata, aga
põhimõtteliselt pole siin ka ronge ega ka mitte nendega seotud busse.
Tühjus ja vaikus! Kuigi mõnel juhul ehk saaks isegi midagi siduda.
Piirkonna parim rongipeatus ümberistumisteks hoopiski Vana-Kuuste, kuid
seda mitte Roiu suunal.
Kuid ole kuitahes väikses kohas, võid ikka leida vahel käsitööburgereid ja nagu näha oli, siis oligi ka peatujaid.
Peatujaid muidugi jällegi ka bussipeatustes, küll aga mitte häid ja
ohutuid parkimiskohti. Sama lugu ka mainitud Vana-Kuuste peatuses, kus
pole ka bussipeatust üle toodud, visuaalset nähtavust tagatud, P&S
parklat tehtud, ehk et - ei ole endiselt pea 10 aastaga mitte midagi
vajalikust ära tehtud!
Muidugi on hoolimata linna paisumisest, lähipiirkonda elamute
ehitamisest jm võimatu iga kõrvaltee kaudu head bussiliiklust tagada,
aga tegutseda selle nimel tuleb ja ikka tulevikku ette vaadates! Mitu
bussi Võnnu suunalt sõidab Tartusse Roiu kaudu? Õige, mitte ühtegi!
Muidugi, Võnnu suunalt on niigi bussiliiklus üpris nadi! Küll aga ei
välista miski bussiliinide ühildamist linnale lähemale, olgu siis
näiteks suunal .... - Lähte - Tartu - Roiu - .....?
Siinkandis muidugi palju põnevad. Liivakarjäärid, Aardla järv ja polder,
Ihaste luht, jpm. Kindlasti oleks see üks mõeldav koht Raudteemuuseumi
jaoks, millega saaks siis põnevate kohtade vahel ringi sõita!? Lihtne ja
odav seda siia tuua ei oleks, aga see-eest saaks koostöös
eksisteerida?
Kahtlust pole aga selles, et tulevikus on siin veelgi rohkem elamuid ja
ettevõtteid. Ning rongipeatusi? Ülenurme peatus ei tehtud just parimasse
kohta, aga neid vaja juurde teha, sest kahtlemata tekib kunagi ka tihe
linnalähiliiklus. Elektrirongidega.
Autod, autod, autod....
Aga aeg lõunatada?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar