Neljapäev, 7. mai 2020
Puhkuse 3. päev. Elva
Hommikul siis Ninalt Tartusse, täpsemalt bussiga siis Alatskivilt. Sest
nagu ütlesin, Nina bussiühendus jätab soovida. Ja Tartust teise bussiga
Elvasse. Sinna on õnneks bussiliiklus üpris hea, kuigi kahjuks vaid ühte
teed pidi, troppis nagu kanakari! Busse Tartu - Ülenurme - Pangodi -
Elva pole! Peale ühe "tramburai" bussi. Muidu sõitnuks esialgu
Pangodini.
Kas aga Elva inimestel tõepoolest pole vaja bussi Ülenurme kaudu Tartusse? Tartu ringteele? Ma saan aru, et piirkonnas on spetsialistid möödunud sajandi omad, aga on ju ka nooremaid logistikuid, kes suudaks ehk liine paremini kujundada?
Kas aga Elva inimestel tõepoolest pole vaja bussi Ülenurme kaudu Tartusse? Tartu ringteele? Ma saan aru, et piirkonnas on spetsialistid möödunud sajandi omad, aga on ju ka nooremaid logistikuid, kes suudaks ehk liine paremini kujundada?
See on vist ootekoda!?
Elvas on aga päris palju rõhku hakatud panema ilule! Eks üks sõidu
eesmärk oligi näha ära rannapromenaad, Arbi järve ääres. Spa nägemiseks
Verevi järve ääres veel varavõitu....
Mitmel pool on ka pingid ja lauad piki tänavat.
Elva Apartments.
Ja jaamahoone siin muidugi väga ilus! Saab seda pildistada väga mitme nurga alt!
Kas see maja kunagi saab oma funktsiooni tagasi? Elva tuntus on ajaloost
suur, aga et siia tuldaks, on vaja muuhulgas ka korralikku
rongiliiklust. Kunagine mingi uurimus ütles, et Riiga siitkaudu rong ei
tasu ära. Muidugi, kui see ei peatus Elvaski, samuti Cesises, Siguldas
jm. Lase "spetsialistid" uuringuid tegema,
teevadki sulle sellised nagu vaja!
Transpordi arengukava (TAK) 2014–2020
Näeb
muuhulgas ette nn intelligentsete transspordisüsteemide (ITS)
väljaarendamise. ITSi alla kuuluvad näiteks transpordiliikide vahelised
ehk multimodaalsed seosed, mis aitavad reisijatel „hüpata” ühelt liigilt
teisele.
Tähelepanu pööratakse rongiühenduse parandamisele Venemaa ja Lätiga.
Arengukava koostamise aluseks olnud andmeid pole siinkohal mõtet esile tuua, sest need pärinevad aastatest 2011–2012.
TAKi prognoositav maksumus 3,3 miljardit eurot.
Kvalitseetsetele teedele ja sujuvale liiklusele näeb TAK ette 1,94 miljardit eurot.
Mugav ja kaasaegne ühistransport saab 711 miljonit eurot.
Et siis nii põnev kohe? Pööratakse lausa tähelepanu? Ära sa ütle, pole siis ime, et äsja Eesti Raudtee nõukogu omale prisked preemiad määras!?
Tähelepanu pööratakse rongiühenduse parandamisele Venemaa ja Lätiga.
Arengukava koostamise aluseks olnud andmeid pole siinkohal mõtet esile tuua, sest need pärinevad aastatest 2011–2012.
TAKi prognoositav maksumus 3,3 miljardit eurot.
Kvalitseetsetele teedele ja sujuvale liiklusele näeb TAK ette 1,94 miljardit eurot.
Mugav ja kaasaegne ühistransport saab 711 miljonit eurot.
Et siis nii põnev kohe? Pööratakse lausa tähelepanu? Ära sa ütle, pole siis ime, et äsja Eesti Raudtee nõukogu omale prisked preemiad määras!?
Pole veel suvi, on ka koroona ja seepärast pole hullu, et alles
tegeletakse kioskite rendi teemadega. Peaasi, et saaks neist midagi
head!
Vaeva on siin igatahes kõvasti nähtud. Ja tundub, et kohalikud on ikka üpriski rahul! Eks päris suvel saab pareminigi aimu!
Kohalike "juhatuse" järgi leidsin ka esimesed veevõtukohad. Viitasid pole ja pole vist ühtegi sellist kohta ka linnatänavatel.
Võeh, millised pingid!? Tegelikult oli aga proovides üpris mõnus istuda.
Haljastust vast peaks siiski rohkem istutama? Vahel küll hea päikese käes peesitada, aga vahel hoopis viludas istuda?
Üpris mõnus! Ja ilus!
Ennäe, Tartust väljudes tekkis juba tunne, et kuhugi ajas rännanud!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar