Neljapäev, 7. mai 2020
Puhkuse 2. päev. Nina.
Varred alla ja liikuma! Peipsi ääres mitmed kohad läbi käidud, Nina küla veel mitte.
Tamsalu. Siit sõitsid kunagi kitsarööpmelised rongid Paidesse ja Türile.
Tabiveres aga valmimas tunnel.
Tartus võib mõni su tunnelis rattaga ka pikali sõita! Tore on aga uudis,
et tunnelis plaanitakse ümberehitusi, treppide asemel teisele
perroonile kaldteed. Ka ehitatakse perroon pikemaks ning üllatus küll,
kuuldavasti ka ülekäigud mõlemasse otsa! Aastaid lällas Eesti Raudtee,
et ei saa ja kõik! Loogiline et saab ja lausa peab!
Juba siis kui uusi perroone planeeriti, sai neile, Tartu linnale, MKM-ile jt korduvalt selgeks tehtud, et ülekäike on vaja! Aga nagu enamasti ikka, oli Eesti Raudtee kangekaelselt järjekindel.
Maakonnaliine pole aga vaksalis ikka veel. Õnneks seekord klappisid
asjad ja linnaliiniga sai bussijaama õigeks ajaks. Tõsi, seesama
linnaliin peaks edasi sõitma ERM-i kanti, aga ka seda pole ikka veel
tehtud! Vilets linnavalitsus ikka Tartus!
Siiski oli näha, et veel soovitab Tartu koju minna! Ehk ikka ettevaatlikult juba kodust välja?
Sõitjaid bussis eriti küll polnud.
Kui kord nii kaugele jõutakse, et bussijaam saab olema rongijaamaga
koos, siis kas siin oleks ruumi erinevate maakonnaliinide ja -suundade
puhul busside peatumiseks? Ei peaks ju bussijaam olema alg- ja
lõpp-peatuseks, vaid maakonnaliinid peaks läbima linna, peatuma mitmes
kohas, kus enim kasutajaid. Peatumise aeg on lühike, seega võib
kaubamaja piirkond selleks sobida? Erinevate suundade peatused saavad
küll veidi laiali olema.
Muidugi on oht, et kesklinna pagan teab mis veel püsti lüüakse ja liiklus täielikult umbe aetakse! Tartu ju heade mõtete linn, aga kõigil pole alati head mõtted!
Muidugi on oht, et kesklinna pagan teab mis veel püsti lüüakse ja liiklus täielikult umbe aetakse! Tartu ju heade mõtete linn, aga kõigil pole alati head mõtted!
Rattarent aga juba käima läinud. Igaühe enda desvahendiga? Jäi lähemalt vaatamata.
Maakonnabussid aga siin kindlasti seisma ei peaks.
Ilus kirik! Väga ilus!
Bussiliiklus Ninale just kõige parem pole. Eks üldse on Tartumaa
bussiliiklus kohati talutav, aga ajast maha jäänud! Miks üldse peaksin
Alatskivile Tartu kaudu sõitma? Sisuliselt saaks Jõgevalt ju bussile,
mis Palamusele sõites kulgeks edasi Alatskivile ja isegi Varnjasse? Ehk
siis Tartusse välja? Olgugi, et erinevaid liine pidi, kuid nii saaks
liinid panna efektiivsemalt sõitma. Pole ju isegi Mustvee ja Alatskivi
vahel normaalset bussiliiklust! Igaüks teeb asju oma mätta otsast,
Jõgeva ja Tartumaa ÜTK-d äpud tänini!
Sisuliselt peakski kõik siinsed liinid olema pikendatud. Jõgeva -
Mustvee minimaalselt Alatskivini (ümberistumisvõimalusega mõistliku aja
jooksul Tartu bussile või otse Tartusse), vajadusel ja sobivusel ka
aeglasemate rongide puhul Kaarepere või Tabivere jaamast
ristümberistumisega Alatskivi suunale jne.
Juhan Liivi kodukoht.
Tõsi, Ninale saamiseks pidin siiski Alatskivil aega parajaks tegema. Aga
see oligi meeldiv vahepala. Pealegi tahtsin näha, kas külaliste peale
siin rohkem mõtlema hakatud ja on olemas bussipeatuses NÜÜD ka
sõiduplaan/viide Alatskivi Kool peatuse olemasolu kohta ja sõiduplaan.
Ja vastupidi. Tühjagi! Isegi kohalikud kõik ei pruugi teada, nagu kunagi
kogesin, veel vähem siis võõras, kes võib vales peatuses bussi oodata.
Või siis ilma nutikata inimene saaks ühes peatuses olles kohe ka teise
kohta sõiduplaani teada.
Alatskivil valmimas uus Konsum. Vana A&O on tõepoolest üpris kipakaks jäänud.
Ei tea, kas ka turukioskid viiakse uue poe juurde?
Kange tahtmine oli aga minna vallast otse küsima, kas kedagigi üldse siin ühistransport huvitab! Paraku....
Senini on aru saada, et ei huvita!
Selle asemel läksin hoopis lõunatama. Maitsev seljanka ja guljash. Tõsi,
guljash oli vähe teistsugusem kui omaaegne. Aga hea ikkagi, nagu ka
salatid olid vähe teistmoodi. Ja teistmoodi seegi, et siin osatakse
midagi lisaks pakkuda. Kui tahta midagi head kaasa osta.
Rabarberi mahl - muidugi käpp peale!
Alatskivi jõgi jätkab siin teekonda Peipsi suunas. Jõekaldal pingid ja vana veskikivi lauaks.
Ennäe, diisli hind ongi kukkunud alla euro!
Et Ninal poodi pole, siis pidin midagi ikka kaasagi võtma. Tõsi,
hommikusöök oli majutuse hinna sees! Aga seda, et need kotletid head on,
ma juba teadsin.
Siin asus kunagi kool. Hoonet on tahetud korda teha, eraomandina, aga
muinsuskaitse kuuldavasti paneb siingi hirmsad tingimused peale. Nii
lastaksegi laguneda. Jah, nõuded peavad olema, kui aga keegi elumajaks
tahab muuta, siis peaks nõuded vaid välispidist mõjutama? On siis parem
lasta majadel laguneda?
Nina Kordoni külalistemaja! Hea asukoht, saab mõnusasti Nina külatänavat pidi jalutama minna.
Vägev kelder! Ja suur osa antiikmööblist on ka müügis!
Väga mõnus tuba. Ja "mere"kohinat kuuleb lahtise aknaga ka.
Jalutuskäigu võtsin aga kohe ette.
Järsku aga avastasin, et kõrval on ka lemmikloom jalutamas. Mitte et
oleks mu väga lemmik, aga ei saa teps mitte siin vaid kaugustesse
vahtida! Nina ees peab ka nägema.
Nina külaga seoses on mulle meelde jäänud kunagine pikk lugu Maalehes,
kus tänavavalgustust sooviti, aga vallal polnud raha. Nüüdseks mõned
lambid ilmunud, aga ise olin tol ajal seisukohal, et nii suur kulutus
pole õigustatud. Ja ka siin jalutades olen endiselt seisukohal, et
kinnistuomanikud peaks sellele ise panustama. Tõsi, KOV peaks andurid ja
lambid esimesel korral ehk kinni maksma. Olen selles veendunud ka
seetõttu, et ise maal sarnases olukorras ma ka lambid värava juures ja
maja seinale panin. Toimis. Ja ei maksnud peaaegu midagi.
Majutusi on siin mitmeid.
Siin tagapool ka põhumajad majutuseks.
Aga kindlasti tasub siia ööbima tulla! Ilus külatänav ja eks enamjaolt ka rahu ja vaikus. Ning lahke pererahvas.
Tänud!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar