Blogiarhiiv

reede, 27. jaanuar 2012

VANAD ASJAD PANEVAD IKKA NOSTALGITSEMA




http://www.ohtuleht.ee/101032

http://rooma.postimees.ee/220606/esileht/siseuudised/206822_foto.php

http://kamskiv.wordpress.com/2009/08/16/rubriik-naised-ratastel/

Aga praeguseks aitab. Töö väsitas veidi, nii et paras tõmmata üks sigarett ja leiba luuusse lasta...

******************

Vaatasin juutuubi ja leidsin ühe laulu kooliajast. Venekeelse ja meile suht võõra, aga ilusa koolivormiga. ja et seda ei kaotaks, panen siiasamasse. Igatahes minul tuletas küll kooli meelde ja parimas mõttes. Oli meilgi vahepeal koolivorm, aga siin muide palju ilusam ja"omaette tundega". Ei saa öelda, et koolivorm ei mõjutaks suhtumist ja arusaamu. Igatahes õigem kui mingid totakad eputised, kompleksides esiletükkimine...

http://www.youtube.com/watch?v=NBWZ9RnXaCo&feature=related

**************

Aga tagasi raudteele.
http://majandus.delfi.ee/news/uudised/edelaraudtee-valmistub-koondamiseks.d?id=11632899

Podolski vanamees

18.11.2005 14:26

Ma pean mainima ,et tegemist on äärmiselt kahetsusväärse juhtumiga.Õnneks ei puuduta see kuidagi minu poega ,kes on edelaraudteel äärmiselt tubli inseneer-vedurijuht.Tänu oma suurepärastele teadmistele ei puuduta koondamine teda kohe kindlasti.Inseneer-vedurijuhte on alati tarvis igas depoos.Kahjuks ei ole temal enam abiks tublit Orloovipoissi.Seda ,keda mehed kutsusid lihtsalt Gonniks.Ta on nüüd julemus.Ta on vestkeidi depoos veegalonka vahetuse julemus.Kui ta töötaks veel edelaraudteel ,siis ei puudutaks koondamine ka teda ,sest ta on samuti inseneeri haridusega intellekt.Ma ise töötan juhinenud depoos ja mind ei saa ka koondada.Seda seetõttu ,et ma panen kompressoritesse plastiinasid sisse ja kui mind koondatakse pole inimest kes seda teeks.Kui depoos midagi kahtlast märkan ,siis räägin sellest julemusele.Julemuse nimi on Gunnar.Teda ei koonda ka keegi ,sest ta on juhinenud depoo pealik.Ta on ka väga hea mees ,sest ta annab tööd paljudele oma sugulastele.Kõik ta sugulased on edelaraudtee juhinenud depoodes julemused.Peaenergeetikud ja muud asjamehed.Tahan veel rääkida seda ,et 22 detsember toimub Salme kultuurimajas meie nääripuu.See on kommunistlikus stiilis ,sest joulud on ju alguse saanud nõukogudeaegsetest nääridest.Õigel jõululaual peabki olema viin ja apukurk , mitte apukapsas ja verivorst.Lähen sinna nääripuule kindlasti kooserdama ,ehk teeb keegi midagi kurja ja saan sellest julemusele rääkida.Eelmisel aastal oli nääripuul ka minu poeg koos Orloovi-hobusega.Minu julemuski oli kohal ja tundis ennast vabalt.Ta lõhkus ära mitu tualetipotti ja magas peadpidi taldrikus.See oli väga naljakas ja me pojaga naersime hirmsasti.Hobune hirnus ka.Õhtul toimus veel vägev ljooming ,ning mitmel vedurijuhil ljoodi morda siniseks.Sellel aastal on kiirabi ja politsei pidevas valves ,kui edelaraudtee ja juhinenud depoo hakkab salme kultuurikeskuses nääripuud pidama.Vist tuleb tuletorje ka ,sest saljarkast läbiimbunud lukusepad võivad isesjuttida kuumadest nääripuu emotsioonidest.Tahan veel rääkida ,aga ma ei jõua ,sestpean veel mõned plastiinad jule vaatama.
 

No nii

18.11.2005 15:03

Vaadake, mida Savisaar teeb?! Likvideerib rongiliiklust. Euroopas samal ajal soovitatakse rohkem rööbastransporti kasutada. eesti riik läheb perse. 

kodanik

18.11.2005 22:08

ma ei saa aru,mis firma see niisugune on?
ta ainult küsib riigilt raha?!!
ja kui ei anta (juurde),siis tulevad igasugused ähvardused liikluse lõpetamisest,koondamistest jne.
ma tahaksin kuulda selle firma käest raudtee (st.reisiliikluse)tuleviku visioonidest, ma tahksin teada,millal saab jälle normaalselt eestis ja siit kaugemale rongidega sõita?
kas on keegi teadjamees,kes seletaks arukalt ja arusaadavalt ära, miks oli vaja erastada ja miks erastati raudtee asjad nii, nagu seda tehti.
ja miks on tulemuseks see, te paremaks muutumise asemel (sellest räägiti enne erastamist), on asi mäda mis mäda!
rahuloluks pole tegelikult põhjust mitte üheski osas.vaatamata faktile, et näiteks Tartu-Tall. vahel kurseerib mitu rongipaari.
see kõik ei ole see tase, mida ootasin ja mida ootasid ilmselt ka teised.
reisirongiliiklus on täielikult rikutud siin maal.
ja kui kaua veel need ajaloolised diislid üldse sõita suudavad?
arvestades finants-skandaalide rohkust, kahtlen, kas dotatsioonid üldse õigesse kohta lähevad ?
miks asi üldse ei arene ega parane?
edelaraudtee avalikud vastused ajakirjanduses on pehmelt öeldes rumalad! järelikult ei ole neil lihtsalt midagi mõistlikku öelda!
näiteks: ...meid huvitavad ainult reisijad,kes elavad Tallinnast ca tunni kaugusel!
Nii ei tohi vastata firma, kelle ülesandeks on reisijatevedu kogu eestis!
Miks eksisteerivad totakad sõiduplaanid?
Kirutud vene ajal olid need palju, palju arukamad!
Mik sei suudeta Narva suunal aastaid taastada elementaarsel -vähemalt 1 rongipaar!- tasemel liiklust?
Ja neid küsimusi on oi kui palju veel!


padre

19.11.2005 07:54

Siin ja seal mingi debiil jahub Savisaarest koguaeg.Kurat nii vihaseks teeb kui inimene on sündinud idioot ja muudkui jahub ühte asja ja jahub ja jahub Savisaar ja Savisaar .Valimistel andsin kohe protestiks hääle Savisaarele sest ära tüütab üheinimese pidev mustamine. 
 Ajaloolises mõttes huvitav mõelda, et ega erilist arengut (ronhiliikluse tiheduse osas) pole tegelikult toimunud. Kord ära võetud ja juurde pandud.  Narvas praegugi vaid üks rong. Haapsalu ja Riia kinni pandud ja kuidagi ei suudeta taastada osaliseltki. Samas näe, Peterburi plaanivad eiteapalju ronge panna. See väga tore! Ainult, et kohaliku jaoks midagi suurt ei muutu. Iga aasta ehk pikendatakse balalaiksl ühe peatuse jagu, nii läheb kolmurga avamiseni 10 aastat!?


  • Podolski vanamees

    18.04.2005 11:40
    Pean mainima ,et tegemist on äärmiselt kahetsusväärse juhtumiga.Minu poeg näiteks, on Edelaraudteel väga tubli inseneer-vedurijuht.Tema ei võta osa streikidest ja samuti ei varasta ta kunagi kütust.Otse vastupidi!Ta ostab ise tanklast kütust ja valab seda veduri küttepaaki juurde ,et rong saaks sõita!Olen sageli näinud,kuidas ta koos oma abiga tassib suuri kanistritega täidetud kotte vedurile.Abi on tal ka äärmiselt tubli poiss.Orloovi-hobune on tema nimeks.Mehed hüüavad teda nähes juba eemalt rõõmsalt:"Tere Gonn!"Koolis oli Orloovipoiss tubli kommunist ja vargusemõtteid tema peas ei keerle.Usinalt aitab ta mu poega.Mina töötan ise juhinenud depoos lukksepana ja remondin seal kompressoreid.Panen neile plastiinasi sisse.Kui mul pole plastiinasi panna ,siis kooserdan niisama mööda depood ringi ja vaatan,et keegi midagi kurja ei teeks ega varastaks.Kui mingit kuritegu märkan - räägin kohe julemusele.Julemuse nimi on Kunnar.Tema on ka tubli poiss - hästi oskab raha teha.Ta on väga aus mees.Väikesed pahadused olid temal muidugi salakaubaveoga,sest ta lasi eestisse tuua salasigarette ja salaviina,aga kohus leidis ,et ta on ikkagi tubli poiss ja ta tegi liiga vähe kurja.Minu elul pole väga vigagi.Pension ka tõusis .Ma ei varasta kunagi,sest mu elu on niigi hea .Ka pojast on mul väga palju rõõmu.Tahan öelda ,et see mis Soldina jaamas toimus on väga kole ja ärge seda kuidagi seostage minu tubli pojaga ja tema abiga.PS.Oleks äärepealt unustanud kõige tähtsama.Ostsin hiljaaegu uue auto.Varsti lähen seda Venemaale kõigile näitama.Eelmine auto varastati Venemaal ära ja pidin nukralt bussiga tagasi sõitma.Nüüd ostsin rooliluku ja mu autot ei saa enam keegit ära võtta.
  • tore eesti

    18.04.2005 11:45
    Küll meil leidub siin maal ikka imelikke organeid: Piirivalve kaugluurerühm, vanasti oli lihtsalt miilits ja kgb ja asi ants!
  • piilupart

    18.04.2005 11:59
    tunnen isiklikult rongijuhti, kes peidab kütust kuu sisse.
  • dimm

    18.04.2005 12:13
    no vaat on alles uudis!Kui riigis riisutakse miljoneid siis pole küll midagi viga,aga et rongijuht tegi enda kokkuhoitud küttest kopikat,siis on ju varas,et nimi on ju ka vene oma,eks ju.Podolski vanamees-sulle peaks küll leidma isoleeritud toa Jämejalas,seal teed omaette kompressorite remonditsehhi :) 

    to Podolski vanamees

    18.04.2005 13:10

    Sa oled üks suur jutulind.A.Dumas on Sinu kõrval poisike.))))) 

    B

    18.04.2005 19:59

    Miks rakvere viljasalve ei varitsetud? Kas liialt suured kalad olid mängus? 
     Ikka sarnasusui tuleb esile ja igasugu jämmi saab lugeda! Aga õelust oli tollal küll tunduvalt vähem pläralas!!?
     Igatahes tuleb meelde, kuidas nostalgia jõulupeole oli kohaliku ajakirjanduse andmeil oodata suuri ajastu filosoofe, nagu Lenin, Podolski Vanamees jt. 

    Hven

    22.12.2005 10:23

    Käeolev on ehe näide, kuidas riik, antud juhul Savisaare juhitava ministeeriumi näol, üht aktsiaseltsi teisele eelistab ja Eestis teisi konkureerivaid fimasid püüab mõjutada. Tekib küsimus kas mängus on kellegi huvid või monopoolse firma loomine, kes hakkaks siis hindu dikteerima.


    Podolski vanamees

    22.12.2005 10:39

    Pean teile kõigile mainima ,et nende uute rongidega hakkab sõitma minu poeg ,kes on äärmiselt tubli inseneer-vedurijuht.Hiljaaegu sooritas ta raudteeinspektuuris väga edukalt vedurijuht-inseneeri atestatsiooni eksami.Hindeks oli viis kahe suure punase plussiga.Kahjuks oli kjusimusi väga vähe ,vaid kuus ,sest valmis oli vastama ta vähemalt kuuekjummnele kjusimusele.Ilmselt ei osanud raudteeinspektuuri inspektsioneerijad esitada tema teadmistele vastavaid kjusimusi.Loodan ka ,et uute rongide saabumisel tuleb tööle tagasi Orloovi-hobune.Seesama poiss ,kes praegu on vestkeidi depoos veekalonka vahetuse julemus ja keda mehed kutsusid Gonn Orlooviks.See oleks väga uhke vaatepilt ,kuidas uue rongi aknast lehviks välja hobuse lakk ja seda tuleks raudtee kaldale vaatama tuhanded inimesed.Gonn Orloov sai nii kuulsaks ,et temajärgi nimetati jumber moskva rongi vedur ning ta nimetähed GO kaunistavad selle veduri kjulgi.Samuti ma loodan ,et uusi diiselronge hakatakse remontima juhinenud depoos.Ma olen seal pneumoseadmete lukksepp ja tahan kohe lahti monteerida uue rongi kompressori ,ning vahetada tehases hooletult paigaldatud plastiinad nõukogude plastiinade vastu.Samuti vahetan ära kõik pneumoventiilid .Paigaldan hoopis nõukogude ajast pärinevad ventiilid ,sest need on väga head ja ma olen neid kruvikeeraja otsaga puhastanud.Samuti on meie depoo julemusel suured kogemused rongide parandamisel.Tsehhoslovakkia kommunistliku liiduvabariigi vedurit parandame juba kolm aastat ja iga kuuga jääb tast järjest vähem järgi.Aasta veel ja vedurist on järel vaid rattad.Mu julemuse nimi on Kunnar ,aga mehed kutsuvad teda lihtsalt Kunniks.Ta on väga rikas mees ja ta maksab kõigile väga head palka.Kõige rohkem teenivad tema isa ,kes on Tartu juhinenud depoo peaenergeetik ja tema õemees ,kes on Tartu juhinenud depoo julemus.Kusjuures on isa tööl vaid veerand kohaga ja õemees vaatab hommikust õhtuni oma kabinetis reidi pilte.See näitab ,et julemus Kunn on väga helde mees.Pean teile rääkima ka seda ,et täna on meie asutuse nääripuu ja see toimub Salme rahvamajas ,mis asub Salme tänaval ning on Kopli trammiliini läheduses.Seal on ka Salme peatus ,sest seal ligidal asub Salme tänav.Vist sellepärast ongi peatusel selline nimi.See nääripuu on kommunistlikus stiilis ,sest tänapäevased jõulud ongi alguse saanud nõukogude aegsetest nääridest.See pidu tuleb kindlasti väga röömus ,sest kohale on kutsutud ka mjarulipolitsei ja mitu kiirabibrigaadi.Seda vist seetõttu ,et peo organiseerijatel on niijutelda eelmise aasta kogemus.Siis hakkasid paljud purjus mehed üksteist peksma ja aasatajooksul kogutud jõudu teineteisele näitama.Osad mehed olid pakatavast jõust suisa punnis.Kellel teisest jõud jule ei käinud ,see hakkas katkitegema tualeti asju.Nende hulgas oli ka mu julemus Kunnar ,sest temal oli viin kõik aastajooksul kogutud jõu äraviinud ja olemasolevaga lõhkus ära valamu.Ma tahan öelda ,et hoidke kindlasti Salme rahvamajast täna ennast eemale ,sest seal hakkavad tõelised mehed täna tegusi tegema.Tahan veelkord mainida ,et uued rongid on väga head ,kui nendele paigaldada nõukode aegsed pneumoseadmed.Samuti ma loodan ,et järgmised kirjanikud õnnitleksid minu inseneer-vedurijuhist poega äärmiselt edukalt sooritatud eksami eest. 

    Podolski vanamees

    08.09.2005 13:27

    Ma arvan ,et see on väga halb mõte pidada rongis kontserti.Eriti halb ,et see on kole rokk-pänd mis esineb ja nad on koledasti riides.Palju kenam oleks kui laulaks mõni estraadistaar nagu Anne Veski ,Alla Pugatshova või Jaak Joala.Minu poeg ,kes on edelaraudteel äärmiselt tubli inseneer-vedurijuht ,kuulab ka koledaid rokk-pände ja ma olen temaga seepärast kõvasti praganud.Tal oli mitu plaati millele oli Agaata Cristi peale kirjutatud ja ma viskasin need salaja minema ,et ta neid kuulata ei saaks.Tahaksin veel rääkida oma pojast.Nagu te juba teate on ta insenee-vedurijuht.Ma tahan rääkida oma poja abist ka.Minu poja abi oli tubli Orloovi-poiss ,keda mehed kutsusid Orloovi gonniks.Nüüd on minu poeg väga kurb ,sest Orloovi gonn läks töölt ära ja tal ei ole enam kellegagi signaale korrata.Minu poja sõitu tulid raudtee-äärde jälgima suured rahvahulgad.Mõnelpool toimusid kohe spetsiaalsed juritused:mängis ansambel ,toimus toitlustamine ja lastele oli kohale toodud karusell.Peale rongi möödumist kestis pidu sageli varajaste hommikutundideni.Sageli oli turvameestel palju tegemist ,et ohjeldada kohaletulnud meeletuid rahvahulki.Paljud tahtsid tormata läbi piirdeaedade ja turvatõkete minu pojale ja hobusele ligemale.Enne nende rongi näidati rahvale veel soojendusronge.Need olid pikad igavad kaubarongid ,mis olid tellitud firmadelt speisskomm ja baltransserviis.Peale nende möödumist hakkas paistma sinine rong ja hobuse lakk.Siis hakkas tõeline pidu pihta!Nüüd on need ajad jäädavalt möödas ,sest rahvas tuli ju vaatama Orloovigonni laka lehvimist.Tegelikult tegi Gonn vahest natukene pahandust ka.Ükskord suure ähmiga unustas ta rongi ratta alla enne väljasõitu pidurikinga ja rong oleks äärepealt rööbastelt maha sõitnud.Ühesõnaga oli ta selline vembumees.Endal pole elul väga vigagi.Ma töötan juhinenud depoos lukksepana.Parandan seal kompressoreid ja panen neile plastiinasid sisse.Kui ma plastiinasid ei pane ,siis kooserdan niisama mööda depood ring ja vaatan ,et keegi midagi kurja ei teeks.Kui midagi kahtlast märkan ,räägin kohe julemusele.Tema nimi on Kunnar,aga mehed kutsuvad teda lihtsalt Kunniks.See vist tähendab ,et ta on juhinenud depoo kuningas.Ma ei ole tema peas ainult veel näinud krooni ,aga see on tal vist kabinetis.Kui mul tuleb tööajal uni peale ,siis lähen depoo ees oleva künka otsa tukkuma.Ma olen seal kõrgel peidus ja julemus ei näe mind.Mina olen kõrgel ,aga julemus on selline pisike.Tahaks teile rääkida ka oma uuest autost ,aga ma ei viitsi seda täna teha.Räägin vaid niipalju ,et lähen varsti seda iludust venemaale näitama.Eelmine auto varastati seal ära ,aga enam see kurjategijatel ei õnnestu.Ostsin nimelt rooliluku!Tahan veelkord öelda ,et ärge kuulake rokk-pände vaid ikka tõelisi rahva lemmikuid nagu Alla Pugatshova ja Anne Veski. 
    Püha taevas, loe nagu kogutuid teoseid...

    Aga siis tuli Savisaar ja tegi 1:0.


     http://www.youtube.com/watch?v=kRh7ab9Y3o4

    ***********************

    Rong väljus Tallinnast 23.00 ja juba enne kella kuut jõuti Pärnusse...
     http://www.folklore.ee/era/kogumine/paev48.htm


2 kommentaari:

  1. See öhtulehe artikkel ehmatas mind veidi aga avastasin et 2001a oma tegelikult:D:D
    Olid alles teemad siis keerulised!!

    VastaKustuta
  2. Tänud Pirtsu!

    He-hee, eks ehmatab muidugi!
    Ja aegu igasuguseid olnud.

    VastaKustuta