Blogiarhiiv

pühapäev, 29. jaanuar 2012

REISIRONGID NAGU KUUVARJUTUS

Reisirogiliiklus tõepoolest liiga hõre! Eriti Narva suunal ja üldse pole ronge Koidula-Valga vahel. Tegelikult Piusat eeldanuks juba mullu, aga...

http://www.postimees.ee/718988/edelaraudtee-reisirongiliiklus-on-liiga-hore/
Kindlasti oleks vaja ka laupäeva õhtust rongi Piusale. Samuti ei tohiks üle jõu käia nädalavahetuseti Võrru sõita, isegi praeguse kiirusega oleks see vajalik. Aga eks need platvormid...

Ja ajakirjanik on vist veidi mööda pannud, uusi ronge OSTAB ikkagi riik!

«Liikluse tihenemine peab toimuma ka teistel liinidel, sest kuigi reisijate kõige esmane eelistus on lühike sõiduaeg, on sama tähtis võimaluste rohkus väljumisaegade osas,» märkis ta.

Selle koha pealt mina aga nõus ei ole! Olen üpriski veendunud, et reisijate esmased eelistused on tihe liiklus, sobivad ajad, plaanist kinnipidamine. Kiirus s.t. aeg küll ka oluline, kuid see pole primaarne. Pigem jätab sellise mulje mõningate eriti kiirusealtide inimeste hääled, kes hoolimata kisast, eelistavad tihti ikkagi autot...

 mnjah
29.01.2012 00:22
Kõigepealt riik müüb maha ja nüüd plekib miljoneid firmale, et see toimiks. No mida kuradit, äriettevõte peaks ise hakkama saama. Miks peab maksumaksja raha kulutaba mingi firma kasumi teenimiseks???. Pileteid müüvad, sellega peaks kasumis olema. Iga firma peaks investeerima ise oma uuendustesse. Kui muidu siin soomet näiteks toovad, siis vaadaku kuidas seal rongid sõidavad. Ei ole normaalne loksuda rongiga tallinnast tartusse mingi 2 tundi. Kiirrong peaks seda vahemaad liikuma alla pooleteisttunni.
No mis ma ütlesin? Ja tõepoolest, kuidas saab 2-tunnilist sõitu nimetada loksumiseks?
alustuseks
28.01.2012 23:31
peaks tegema raudtee endale selgeks, mis kell algab ja mis kell lõppeb eestis reeglina tööpäev. Üldjuhul kell 8.00 algab ja siis 17.00 lõppeb. Kui neid aegu ei arvestata näiteks viljandist kilulinna jäudmisel või sealt lahkumisel, siis on teie rongid mõtteutud. Ja tõstke kurat kiirust. Rong peaks sõitma ikka kõvasti kiirmemini, kui buss. Praegu saaks sellega ka normaalsemalt tööle.
vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist -3 -1  +1 +19
Eestimaa Blogi
29.01.2012 11:07
Kõigepealt tehke endale selgeks, et Viljandist eriti Tallinna tööle ei käida! Kuigi mul pole midagi selle vastu, et sealt varem Tallinna saaks!
Ja veel tähtsam on endale selgeks teha, et eriti ei võida sõiduaegades, kui peatusi on palju. Ja kui selgeks teha endale, et Viljandi Tallinna vahel on ka kohti, kus inimesed elavad, siis saab ka aru, et pole nii lihtne midagi kõigi meele järgi olla.

Aegu on ikka arvestatud, kuid paraku on ühed kuskil rohkem rahul kui teised. Praeguseks on suht hea plaan, kuigi tulevikuks tuleb tõesti kõvasti ümber mõelda.
teata ebasobivast kommentaarist -0 -1  +1 +0
Tartu perroonil ootaja
28.01.2012 23:58
Tallinn-Tartu Tallinn oleks juba ammu vaja väljumisi tihendada. Hommikune Tartust läheb liiga vara ja tagasi tuleb samuti liiga vara. Norm oleks 8-9 vahel väljuda ja viimane võiks iga päev 23 ajal Tallinnast Tartu suunas väljuda. Pole viitsinud sinna maantee peale vene ruletti mängima minna, ei bussi ega autoga. See ei tähenda, et praegused väljumised ei võiks alles jääda, kindlasti peaksid jääma, sest on teitel kellaaegadel ka reisijaid.
Vastasin plärale omakorda ja kaks järjestikust plära näitavad, et osa plärajatest näeb vaid oma ninaotsa! Olen selliseid ennegi kohanud, kellele ei sobinud üks kellaaeg, kui aga muutus töö, tahtis sama inimene juba teist kellaaega...
Tead, sa jäädki sinna perroonile ootama, kui vaid endale mõtled. Tegelikult peaks Tartust väljuma rongid umbkaudselt:
6.00., 8.00., 10.00., 13.00., 15.30., 17.30., 20.00., 00.00...
Sest Tartu ja Tallinna vahel on veelgi peatusi. ja osa neist rongidest peaks tulema Riiast, Võrust, Valgast, Põlvast. ja igal pool võib olla asjaajmisi, kontserte ning muid üritusi.
TARTU - JÕGEVA
29.01.2012 05:55
VÕI JÕGEVA -TARTU ,,,KUHU JÄID SUURED LUBADUSED ,,KÜLL PIDI MINGI AJA PÄRAST JÕGEVA LINNAISAD RONGIKESE KÄIKU PANEMA,,, EI MIDAGI ,,,KUI PALJUD KÄIKS JÕGEVALT -TARTU TÖÖLE ,,,SELLINE TÖÖLISRONG ,NAGU SEDA ORGANISEERITI VAREM... IGAS VÄIKSES JAAMAS PEATAS TARTU -TABIVERE - JÖGEVA... VOT POLE TEIL MÕISTUST ,,EGA VIST EI TULEGI...INIMESTE JAOKS POLE SIIN EESTIMAAL ENAM MIDAGI ,,, NÄITEKS LAUPÄEV JA PÜHAPÄEV SÕIDAKS RONG JÕGEVALE ,,SIIS ENNE JÕGEVAT ,,KALEVI,, PEATUS OLEKS-SPORTIMISEKS---SUUSATAMIS KOHT ,, KUS ASUVAD KASSINURME SUUSARAJAD.. OM LOLLIDE MAA KÜLL....

vihane reisija
29.01.2012 06:04
Tra, see pole normaalne, et mõni päev tagasi sõitsin rongiga, millel polnud ühtki vaba istekohta! Tulin Liiva peatusest peale ja oligi finiito. Ainuke mis oli olemas, oli jälitav piletikonduktor, et saaks kopika kätte. Huvitav, miks ma peaks üldse pileti ostma, kui istekohta pole? Täiesti haige värk, Helsingis küll piletimüüjad ei tüüta sind ja rongid on nagu teiselt planeedilt:) 
Kas nüüd just ühtegi kohta polnud, selles kahtlen väga. Pigem olid ikka osadel kohtadel kellegi kompsud!?
Aga kui järgmine kord leian selle, kes vagunisaatjat haigeks nimetab, siis võid ka uuesti perroonile sattuda...
Sinul on kohustus koheselt märku anda piletiostusoovist! Saad inimeseks, saad ka asjadest aru! Ehk... Sest kirjastiili jälgides oled kultuursest inimesest seni ikka üsna kaugel!
talv
29.01.2012 07:19
Eh mina teen sporti!
Olen jah see nn hull kes Tapalt tuleb ka talvel rattaga rongile, et Tallinna tööle minna. Rattaga on kõige kiirem tee Ülemistelt töökohta - 10 min. Aga kui peaksin jala minema, siis kuluks 30 min.
Rattaga rongila saada on tõsine sport :D ja vahest ka maha saamine on kunst - on juhtunud nii mõndagi. Nt siis kui tapal oli perroon remondis, polnud mul I vaguni I uksest kuhugi perroonile astuga - hüppa tühja auku . Teine lugu, kui Ülemistel oli valmis saanud uus tunnel jne. Rong sõitis nii täpselt, et jälle esimesest uksest ei saanud väljuda, sest see jäi jalakäijate trepi seina ja katusealuse taha - siis jooksin rattaga teise ukse juurde, läbi vaguni. Jah igasugu asju juhtub......
Aga rongiga on ikkagi mugavam sõita kui bussi või autoga kas siis Tln või Tartu..

Keegi ikka võiks kontrollida ka kuhu maksumaksja raha läheb.... mõtlen seda tõsiselt ja näiteid ei hakka tooma, kuidas ei peaks rahva raha kulutama. 

Olen ka vist hull, kes rattaga sõidab. Kuid mõistus (ja kirjad vagunis) ütlevad, et I vaguni I tamburis on kõrged trepiastmed ja ükski mõtlev inimene sealt madalale paltvormile ei välju, eriti jalgrattaga. Samas, nähes kui paljud sealt üles-alla ukerdavad, siis polegi selliseid väga üksikud...
Kusjuures, teisest tamburist polegi see nii väga sport. Muidugi, see, et teistes vagunites rattakohti pole osades rongides, on muidugi kurjast. Aga sellest rääkinud aastat viis ja olen loobunud. Mõistlikke asju peaks mõistetama lennult ja kui see nii pole, siis loobun...
KN7
29.01.2012 08:11
Need edela rongid on tõelised muuseumi eksponaadid. Külmad kui hundi laudad, mille eest juletakse küsida veel pileti raha. Näiteks laup hommikul sõites türilt tallinna rongiga, mis saabub sihtjaama 11.05 oli nii külm, nagu oleks kabrioletiga sõitnud talvel.Ja see kiirus, mis rongidel on on tõeline naerukoht. ja see kilin-kolin.... tase omaette.Ei saa aru, kuhu see dotatsioon läheb...kellegil kerkivad uhked elamud kindlasti selle arvelt hispaaniasse-kreekasse. 
Vanad logud küll, aga pole mul ükski rong veel külm olnud kui just tehnika alt pole vedanud. Täna hommikul Pärnusse oli mul rong soe algusest lõpuni, ainult endal ol kabiinis külmavõitu, sest üks ahi ei töötanud.
monopol
29.01.2012 10:08
Ärge tulge rääkima, et on vaja teha remonti - juba 20 aastat tagasi sõitsid rongid kiiremini kui praegu ja graafik oli tihedam! Kuhu see raha vahepeal pandud on!? Nüüd on avastatud, et on vaja remonti teha, kiirust suurendada, graafikut tihendada. Kas sellele keegi vahepeal ei mõelnud, et palju aastaid on möödas ja "regionaalpoliitika" on oma töö teinud. Uusi kliente juurde (loe "tagasi") saada on palju raskem. Edelarudtee võtab piletiraha täpselt niipalju (ja mitte vähem) kui palju võtavad turul niiöelda teised ning minu meelest korrigeeritakse ikka kogu aeg hindu. 
Täiesti nõus, vahepealsed lollused on oma jälje jätnud ja mitte ainult reisijate arvule vaid just nimelt regionaalpoliitiliselt. Ja kui ei kasutata ka kõiki lihtsaid võimalusi reisijate (tagasi)võitmiseks, on midagi ikka valesti küll!!!
imestav kodanik
29.01.2012 10:06
Kas hiljaks ei ole jäädud? Potentsiaalsed reisijad on reisirongidest eemale peletatud, eks katsuge nüüd neid tagasi meelitada. Liiga kaua võttis aega iseenda huvide rahuldamine. Nüüd on seda raskem asja uuesti käima lükata.
Aga sellest ma aru ei saa, kus need kuni kaheksa reisi päevas Tallinn-Tartu kiirliinil siis on? Isegi siis mitte, kui Tartu-Tallinn-Tartu ots eraldi kaheks reisiks nimetada. Edelaraudteel pole isegi nii palju rongegi. Või siis võiks juba kohe lugeda, et Tallinn-Tapa-Jõgeva-Tartu on korraga kolm reisi. Reis jaamast jaama või peatusest peatuseni.
vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist -3 -1  +1 +4
mõtlev kodanik
29.01.2012 10:45
Reedeti kiirliinid Tartust 6:35, 14:14, 17:19, 19:49. Tallinnast 7:52, 14:05, 17:10, 20:09. Mitu kokku tuli?
Aga imestada ja lamiseda on muidugi lihtsam, kui ennast asjadega kurssi viia.


Üldiselt on ikkagi nii, et rongide arvu nimetamisel kasutatakse ühe suuna rongide arvu. Nii et tõepoolest on olenevalt päevast kuni 2 piimarongi ja 4 kiirrongi.
Aga tulge ikka rongiga sõitma!

2 kommentaari:

  1. Mönel on alles väga teravad kommentaarid, tundub et raudtee peale väga tige!!???:D:D

    VastaKustuta
  2. Tänud, Pirtsu!

    Eks muidugi, vahel ju täiesti õigustatud! Igaühe virisemist ei saa kuulata, aga tihti ikka tõepõhi all. Oled sa sõitnud rongiga, kus pead olema üleriietes ja kindad käes? Mina olen.

    Ja kui ikka aastaid ei saa sõiduplaani tunduvalt muudetud, on ikka jama küll. Olen kümneid ja ehk isegi sadu kordi kuulnud, kui inimene ei tule rongiga "sinna", sest ta ei saa "tagasi".
    Kui mul mingid üritused, vaatan kohe rongide plaane ja püüan seostada enda vajadustega. Vahel päris keeruline.
    Aga eks näis!

    VastaKustuta