ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

kolmapäev, 11. jaanuar 2012

TASUTA ÜHISTRANSPORT

Olgu me väike riik, aga oma panuse anname ikka. Ja kui kütusega laristame, tuleb varsti taas hobutransporti kasutama hakata.

http://www.ohtuleht.ee/459608

http://www.ohtuleht.ee/459606

Tegelikult peaks muidugi olema tasuta ja mitte ainult Tallinna elanikele!

Ja autosõitjad peaksid osaliselt kinni maksmagi  ühistranspordi, seda taipab iga keskkonnaprobleeme mõistev inimene.

Küll aga on imelik, et seda juttu räägitakse peale hiigeltehingu sõlmimist piletimüügisüsteemidele. Etsi pea ei tea, mida mõni teine kehaosa teeb???


**********************

http://www.tallinnapostimees.ee/698908/tasuta-uhistransport-tahendab-linnale-20-miljoni-euro-suurust-lisakulutust/

1. Kui teha. siis täielikult! KÕIK reisijad peavad tasuta sõitma ja mupo ei peaks enam üldse ühtegi töötajat bussidesse saatma. N.ö. mittetallinlaste jaoks piletisüsteemi ikkagi üleval pidada pole mingit mõtet. Seda nii majanduslikult kui ka arvestada tuleb sellega, et enamus Tallinna tulevaid inimesi teevad tööd tallinlase heaks.

2. Lisaraha peaks tulema ka parkimistasude koha pealt - neid võiks tõsta.

3. Linna piiril pargi ja sõida parklad paika!

Küsimus pole autojuhtide mittesallimises, vaid keskkonnaküsimustes ning autostumise vähendamises!

http://www.tallinnapostimees.ee/699116/pillak-tasuta-uhistransport-tuleb-kellegi-arvelt/

Kisa võivad tõsta muidugi ärimehed. Mõtle, kui jäetakse auto linna piirile ja ei tuldagi tankima?

*****************

Tööandjaid ja rahakummardajaid toetav partei muidugi teeb selle idee maha. Tegelikkuses on aeg kiiruseihalus unustada ja olla reaalses maailmas. Kokkuhoid, mida saame autode liikluse vähenemise arvelt, ei suuda kokku liita ükski ekspert ega uurija. Olulisem on hoopis Etsi ja paljude teiste tee mõistmiseni, et Eestis ei ole Tallinna versus ülejäänud elanikke. On Eestimaa elanikud. INIMESED!

Kuid kindel on see, et autostumise vähenemine linnas annab olulise efekti, vähenevad õnnetused ja ummikud, kaob vajadus nii mõnegi tänava või viadukti ehituse järele. Sadu nüansse, mis teeksid tasuta liikluse täiesti võimalikuks. tuleb lihtsalt raha panna sinna, kus on selle koht! Miljardilisi mitmetasandilisi ristmikke pole küll vaja igalepoole.
http://www.tallinnapostimees.ee/699654/parts-nimetas-tallinna-tasuta-uhistranspordi-ideed-rumalaks/


nimi 12.01.2012 02:22
«Ütleme, et ideena ma pean seda pigem rumalaks ideeks,» ütles minister.

ütleks nii, et pole olemas rumalat ideed, on olemas väikesed inimesed, kes ei mõista mõningaid ideid, eriti veel linnatranspordi vallas. Kas autode ummikud on paremad? ja linnaõhu reostatus? Väga rumal väljaütlemine, ja selline inmene peak solema minister? ptüi, kes talle koolitarkust õpetas?

teata ebasobivast kommentaarist
-96 -1  +1 +142

ikka 12.01.2012 04:24
No pigem on Parts rumal. Kui inimesed tänu sellele peaks end registreerima oma tegelikku asukohta (no neis Jürides ja Peetrites pole ju kauplustki), siis ilmselgelt ületab maksutulu kasv need piletidotatsioonid. Ja on tïesti loomulik, et Viimsilane, kes vaid nõuab omale linnalt töötingimusi ja magistraalide ehitust, peakski ka selle infra kasutamise eest maksma.
lugeja 12.01.2012 04:45

Parts võiks kõigepealt mõtelda, miks ometi on tasuta linnatransport mitmes välisriigis juba olemas - ju siis sellega on võimalik ühiskonna ressursse lõppkokkuvõttes kokku hoida.
Enne teiste tegemiste takistamise, kui oma põhitegevuse, juurde asumist võiks Parts enne selgitada, kuidas ikka ta elamislubade piirarvu tõstmist nõudis ning hiljem kippus valeinfot jagama selle kohta, kelle nõudmisel ta seda tegi (jajah, proks ei taha selles kuidagi mõjuvõimuga kauplemist näha, aga inimesed millegipärast siiski näevad). Ning transporditeema osas võiks Parts selgitada, milline superprogressiivne tee-ehituse tehnoloogia oli see isamaaliidu kunagine raudteede sulgemine ja talvine kruusateede ehitamine kruusa lume peale vedamisega (kas olete ka kokku löönud, palju te jõudsite maksumaksja raha nii maha visata? või oli ka seal see kruusavedaja teie parteikassa täitja?). 


simo 12.01.2012 06:29
Asjal oleks mõtet kui tõepoolest oleks tegemist tasuta transpordiga kõigile ehk puuduks vajadus piletimüügi organiseerimise järele ja kontrollorganite ülalpidamiseks. Siin peaks hindama kui suur on piletimüügisüsteemi ja kontrollide ülapidamiskulu ning milline on tulu piletimüügist. Ühistransporti doteeritakse päris suures ulatuses juba praegu, samas ei ole kursis kui suur % on dotatsioonil, piletimüügil ja millised on kulud piletimüügi ja kontrolli organiseerimiseks.

Savisaare idee on selle poolest rumal, et tahetakse teha tasuta vaid Tallinna elanikele ehk alles jäävad piletimüük ja kontrollid ehk kulupool ei vähene. Väheneb vaid tulupool Tallinna elanikele piletite müügist. Ilmselt loodetakse massilist Tallinna (fiktiivset) sissekirjutamist ja seeläbi linna tulupoole suurenemist, mis kataks piletimüügi tulude vähenemise


Zap 12.01.2012 09:59

Huvitav, et sisulise arutelu asemel aetakse mõlemalt poolt lihtsalt möla.

Kas tõesti ei ole ühtegi ökonomisti ja paar transpordispetsialisti kes suudaks kokku arvutada kas 30% piletituludest on suurem või väiksem kui:
- prognoositav kokku hoitav kulu kesklinna teedeparandusest kui rohkem inimesi ühistransporti kasutama hakkab, k.a. liikluskorraldustega seotud probleemide ärajäämisest.
- kokkuhoid piletite türkkimisest ja kogu selle kaadervärgi haldamisest.
- kokkuhoid kontrollsüsteemi kokkutõmbamisest.

Kui need kaks numbrit on samas suurusjärgus, siis ei ole mõtet ju lolli mängida ja idee on rakendamist väärt.

NB! olen parempoolse maailmavaatega inimene ja tasuta asjadesse ei usu, aga sellel mõttel võib tõesti jumet olla. Juhul kui numbrid klapivad.



Seda oligi oodata. Et käib vaid ärategemine. Tegelikult peaks selliseid asju otsustamagi üleriigiliselt. Ja võtma suundumuse selliselt, et lahendused hõlmaksid kompleksselt kõiki nüansse. Pole ime, et parteipoliitika on segav faktor. Samas on ka targemaid arvamusi. Näiteks Dago Antov`ilt.
http://www.tallinnapostimees.ee/700632/dago-antov-tasuta-uhistranspordi-idee-on-oilis-kuid-labimotlemata/

Lauri 12.01.2012 18:11
"Mulle jääbki arusaamatuks, kas küsimus on ühistranspordi kvaliteedi parandamises või sotsiaalse probleemi lahendamises."

See professor, eluvõõras silmaklappidega oma mullis elav ja tegutsev teadlane, võiks ometi aru saada, et antud juhtumil pole ühte ega teist - on eemale vaid soov juhtida tähelepanu eemale Keskerakonna annetuste skandaalilt.

vasta_kommentaarile teata ebasobivast kommentaarist
-8 -1  +1 +20

to Lauri 12.01.2012 18:39
Ja kesikud tõmmati püünele irli viisa skandaali summutamiseks. Kuidas sellega lood on üldse? Keegi ikka vangi pannakse? Ei ole kesikute valija aga kui nüüd võrrelda neid skandaale, siis irli oma on ikka kordades tõsisem.

teata ebasobivast kommentaarist
-15 -1  +1 +7

bb 12.01.2012 19:13
silma- (ja aju)klappidega Lauri võiks ometi aru saada, et TTÜ professor ei soovi oma artiklisse poliitilist mõõdet juurde tuua. Kesikute tippdemagoogid räägiksid musta valgeks ükskõik, mis nurga alt. Antovi artikkel on lihtne ja selge, poliitilise kõrvalmaiguta - kui ainult leiaks kedagi, kes saaks sundida TLV'd neid esitatud argumente ja küsimusi kommenteerima... 

Väga hea, bb! 

*****************
http://www.epl.ee/news/tallinn/taismahus-tallinna-tasuta-uhistransport-oleks-ainulaadne.d?id=63764272


Jah, kodutud võivad olla probleem. Eriti siis kui seda eiratakse. Ka kodutud (kellest osa elab sotsiaalmajades9 peaksid saama ennast pestud.

Aga olulisem oleks tasuta ühistranspori juures see, et täiendavalt tuleb luua kiirliine ja kus võimalik, juurde ka ühistranspordi sõiduradasid.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar