ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

teisipäev, 3. jaanuar 2012

SOOJAD UUED RONGID

Istun ja loen-kirjutan. Näh, üks Soovide Puu kirjutas, et uue aasta esimesel päeval oli Tartu rong külm. Loodan, et mitte minu, et see teine siis. Üritasime igatahes pidevalt jälgida. Selle kirjutise peale tuligi meelde, et unustasin bossidele rongi puuduste kohta öelda, saatsin nüüd teate. Selles mõttes ikka meilitsi suhtlemine hea küll.
Kuigi tänane rong mul oli mingi veaga, sest normaalselt ei kütnud üldse. Pidi kole vara tõusma ja uhama, et soojaks saada. Aga soojaks ta sain!

Kuidas siis ikkagi on uued Stadlerid? Tahaks loota küll, et on reisijatele mugavamad ja soojemad. Kuigi uksed otse õue avanevad. Polegi eriti kuulnud kommentaare Soomes sõitvate kohta.

Meie diisleid nimetatakse konservikarpideks ja ei tea, milleks veel. Eks nad sinna kanti ole küll. Aga tehnilised lahendused ju ka eelmise sajandi keskpaigast, kuigi ümberehitamata DR1A küttis tõesti paremini. Nii et osaliselt ka põhjus ümberehitamise puudustes?

Aastaid tagasi oli meil paar tuuri, kus pidime varahommikul Riisiperesse elektrirongiga sõitma, et seal rong vastu võtta. Kui veel Haapsalu raudtee alles oli. Vahel oli elektrirongis alla 10 kraadi, jube! Aga aeg on edasi läinud, nüüd ehk nii vähe enam pole.
Vahepeal ilmusid sellised istmed ka diiselrongidesse. Vanadel ungarlastel D1 olid ka puidust, aga parema kujuga ja suhteliselt mugavad. Isegi Riiga sõitsime sellisega

Ühispeatustes, kus tihe liiklus lähedal võiks teenuskeskus olla ja seda koos söögikohaga. Muidu saab enamuse mugavustest vaid pealinna elanik või külastaja.
Millised aga uute rongide istmed? Kuuldavasti veid paremaks planeeritud kui algul kavas oli, aga kas ka kaugele sõita kannatab?
Ega piimarong Lõuna-Eestisse läheb ju sama kaua või kauemgi kui Riia kiirrong tookord.
Muidugi tahaks loota, et piimarong ees ja kiirrong järgi...

4 kommentaari:

  1. Balti jaama kohvikus olen käinud suppi mekkimas kana oma-liha ma sees ei näind:D aga see oli suht ammu!!
    Lahe vöte rongidest kaugemale:D

    VastaKustuta
  2. Tänud Pirtsu!

    Eks ma neile teen märkuse et liha põlnd!

    Need on need rongid mida kunagi poliitikud lubasid , vist Rüütli ja Meikar ja...
    Et viuh- ja viuh kihutavad Tartusse Bratislava (Võru) kiirrong ja siis Budapesti (Piusa) kapsauss ja...

    VastaKustuta
  3. Esimene päikeserongi liin ühendab Amsterdami ja Pariisi
    http://forte.delfi.ee/news/teadus/video-esimene-paikeserongi-liin-uhendab-amsterdami-ja-pariisi.d?id=47361883

    VastaKustuta