ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

neljapäev, 12. aprill 2012

EHK MIDAGI KONKREETSEMAT?

Ikka ja jälle üks uudis, kus iga kuu aja tagant muudetakse sõnade asukohta, aga infot juurde ei anta lugejatele!

http://www.e24.ee/805056/rail-baltic-tahendab-piirete-vahele-jaavat-kiirraudteed/

Esialgsete plaanide kohaselt hakatakse Rail Balticul reisijaid vedama iga kahe tunni järel alates kella 6st hommikul ja lõpetades südaöösel. Reisirongi peatused hakkaksid olema Palemonases (teenindab nii Kaunase keskust ja lennujaama koos olemasoleva 1520 mm rööpmelaiusega raudteeliiniga), Panevėžyses, Riia terminalis, Pärnus, Tallinna lennujaamas ja  Balti jaamas. Hooldusrajatised asuksid Raplas, Riias ja Jonavas.
Tähendab see seda, et Tallinnas saab rongile kell 6, aga Poolas ei alga liiklus enne kella kümmet? Või seda, et kell 23 Tallinnast väljuv rong jääb tunni aja pärast metsade vahele ööbima?

Kui mitu peatust trassile tuleb Eesti piires kohaliku liikluse jaoks?
Ja veel palju oleks küsimusi. Ainult, et vastajat ei ole! Minu arvates peaks küll raudtee olema mitte ainult kaubaveo, vaid ka reisijate jaoks ja seda võimalikult läbimõeldult!

6 kommentaari:

  1. Iga 2 tunni tagant alates kella 6 hommikul ei anna kell 23 kuidagi välja. Kell 22 saaks küll.
    170 km/h keskmine kiirus tähendaks siis et Riiga (Mõisaküla kaudu 350 km, Ikla kaudu ehk pisut vähem) jõuaks pisut enne 2 tunni. Seega viimane õhtune rong saabub Riiga pisut enne keskööd ja edasi ei lähe. Edasi on ringluse küsimus, kas Riias ööbiv rongkoosseis ja kas see mees/naiskond jätkab hommikul kell 6 esimese väljuva rongiga Tallinna või esimese väljuva rongiga Poola.

    Kas nii oleks mõistlik?

    VastaKustuta
  2. Tänud, Anonüümne!

    See väike apsakas jah. Kuid tekst, mis üleval, annab just selle, millest kirjutasid. Ja see ei läheks kohe mitte! Nii, et mida krjutatakse, on loogika vastane!

    Tegelikult peaks rongiliiklus olema põhimõttelisaelt ööpäevaringne. Nii et kell 00.00 väljuva rongiga on kindlasti neid, kes kl 01, Riiast peale tuleb ja soovob sõita Klaipedasse vm, ka seal oleks neid, kellel vaja varahommikul olla ühes või teises kohas. Ja kui nii oleks...ei kestaks liiklus ju südaööni? Jne....

    VastaKustuta
  3. Kuidas 170 km/h reisirongid 68 km/h kaubarongidest mööda saavad? Arvestades, et raudtee on ikkagi kahe-, mitte neljarealine?

    VastaKustuta
  4. Eks osa sõidavad öösel ja kaks tundi ka hea aeg. Peale kiirrongi möödumist saada kohe paar kaubarongi järgi ja jõuavad peaaegu sada km ära sõita...

    Kui muidugi just kohalikud reisirongid natuke ei sega. Sest neid vahele toppida pole nii lihtne ja sõitma peaks ikka vajalikel aegadel, mitte siis kui niiti ehk läbilaskevõimet jagub...

    Aga, arvestades, et mõni Pressiesindaja paneks ka Aegviidust ja mujalt täistunnil väljuma, siis on selge, miks meil sõiduplaanidega vahel reisijatega ei arvestata...

    VastaKustuta
  5. Igalt poolt täistunnil väljuda on muidugi lollus. Olulisem on, et väljumiste vahed oleks täistunnid.

    Kas öösel võiks magamisvagunid sõita sama kiirusega kui kaubarongid (keskmine 68 km/h)?

    VastaKustuta
  6. Tänud Anonüümne!

    Ka väljumiste vahe võib vahel erineda. Sest kui ikka näiteks .... kiirrong saabub see-ja-see kell, siis ümberistumine peab olma tagatud, sest see väga oluline.

    Aga teoreetiliselt muidugi võib öine rong loksuda kuidas tahes, ikka saab teiste rongidega arvestada.

    VastaKustuta