Blogiarhiiv

kolmapäev, 20. oktoober 2021

Viimsi maakonnaliinid, pildil kogu Tallinn ja Harjumaa.

 

 
Enne valimisi oli ÜT teema üpriski pildil, olenevalt piirkonnast. Viimsi ja Pirita on üks selliseid, kus praeguse süsteemiga rahul ei olda, aga Keskerakonnast ega Reformierakonnast on ka raske loota sisulisi muutusi. Esimene venitab uuringutega ja lükkab muutusi edasi, teine on ÜT vastu.

Ometi, muutusi on vaja ja nendega alustamine on võimalik enne kui ükskord mingid uuringud valmis on. Seda enam, et selleks ajaks on reaalsed katsetused andnud parema pildi kui ükski uuring, planeering või analüüs.

Meil oleks aeg muuta muuhulgas ka liininumbreid, liiga palju on sarnaseid üle Eesti. Saaremaal on neljakohalised, aeg ka siin neile üle minna. Süsteem pole väga oluline, sest maakondlikke piire arvestada ei saa, olulisim ongi nende (ja muidugi omavalitsuste) ületamine pea kõikjal. Pakun põhimõttelisi liine, kus busside sagedus tipptunnil oleks 20-40 min, see võimaldaks vähendada ka linnaliinide arvu. Maakonnaliinid peatuste arv võiks olla umbes 4 korda hõredam linnaliinidest, nii ei muutu käidavad vahemaad väga pikaks, samas oluline ajavõit harvem peatumisest.

Liin 1001 Leppneeme - Kopli
Leppneeme - Viimsi - Pärnamäe - Narva mnt - Balti Jaam - Pelgulinn - Kopli.

Milliseid teid pidi täpsemalt on juba küsitluste ja mobiilpositsioneeringute vallast. Võiks suunduda ka Tabasallu, mille hetkel jätsin kõrvale, kuna sinna sõidab üpris hea liin 180E, kuid see pole Viimsi suunalt. Kui Viimsi vajab ühendust Tabasaluga, tasub siin mõelda ikkagi järgmisele liinile, samas Pelgulinn - Kopli on ka väga olulised suunad, eriti kui arvestada aina lisanduvat elamispinda..

Liin 1002 Rohuneeme - Rannamõisa.
Rohuneeme - Haabneeme - Viimsi - Pirita - Reidi tee - Kesklinn - Paldiski mnt - Haabersti - Tabasalu - Rannamõisa.
 
 Tihendab üksiti Tabasalust ekspressliiklust kesklinna võrreldes 180E liiniga
 
 
Liin 1003 Haabneeme - Kakumäe.
Haabneeme - Viimsi - Pirita - Reidi Tee - Kesklinn - Tammsaare tee - Ehitajate tee - Haabersti - Vana-Rannamõisa tee - Kakumäe tee.

Liin 1004 Viimsi - Saue
Viimsi - Pirita - Rummu tee - Suur-Sõjamäe - Ülemiste Jaam - Järvevana - Nõmme - Van-Pääsküla - Saue.

Liin 1005 Viimsi - Keila.
(Haabneeme) Viimsi - Kesklinn - Haabersti - Harku - Keila

Liin 1006 - Viimsi - Paldiski
Viimsi - Lagedi Jaam - Jüri - Saku - Keila - Paldiski.

Kustkaudu sõita, kas Rummu teelt Smuuli tee kaudu vm, on vaja läbi arutada. Sauele oleks hea sõita paralleelselt raudteega, uusi teid mööda, kui need saavad paika.

Liinid katavad ka suure osa tallinna keskosast, seega saab kiiremad ühendused erinevate piirkondadega. Ning ärge vaadake liine vaid mõttega nagu Viimsi - Saue oleks vaid nende kahe koha jaoks, ei, tegu on hoopis kümnete erinevate peatustega nende vahel erinevates piirkondades. Kui need liinid on mõnda aega toiminud, saab vaadata üle ka linnaliinide täituvuse, tiheduse ja ehk ka suunad. Nii võiks 1A pigem Balti jaama või kaugemalegi sõita. Praegused maakonnaliinid 114 ja 174 sisuliselt lihtsalt pikeneks ja tagaks oluliselt rohkem põhjuseid sõitmiseks.

Muidugi on see vaid üldine kondikava, kuidas, mis teid pidi jne - see ongi aruteluteemaks. Alg- ja lõpp-peatusedki on siin vaid teoreetilised, kui vaja, võib rohkem busse alustada nt ka teiselt poolty Viimsit. Kui poliitikud ei soovi oma rahvale paremaid sõiduvõimalusi ja säästu (sealhulgas arutud plaanid õhutrammidest, kahetasandilistest, autode maa alla viimisest jm), on see nende taseme küsimus. Teie teete valimistel valikuid!

***********************************************

Tegelikkuses on see mudel kogu Harjumaa ja Tallinna jaoks. Hiljuti oli isegi Kalamaja grupis postitus ummikutest, vist Kalarannas. Pole ka ime, kui ÜT võrk on vanamoodne ja peame arvestama sellega, et piirkonna elanike arv aina kasvab ning jõudsalt. Seega, kuigi tegemist n.ö. tupikuga, on ometi piirkonnal vaja ühendusi väga erinevate piirkondadega. Vaevalt, et Kopli kanti vaid BLRT keevitajad elamispindu muretsevad, palju töökohti ikkagi mujal. Ja ei tohi enam vaadata ainult tööl- ja kooliskäimist.

Kogu linn peab olema põhisuundades maakonnaliinidega kaetud ja kustkaudu, see pole raske otsustada. On ju tänaseks näha, kus liiguvad põhilised massid. Saranaselt Viimsi suhtes pakutule peaks vaatama ka Harjumaad. Ka saue/Keila suund vajab ringtee bussiliini. Kõige raskem otsustada siin, kas on vaja ühte või kahte Viimsi - Keila liini. Nimelt, ühel puhul peaks bussid võimalikult kiiresti läbima asulaid (Saku, Saue, Jüri jt), seda juhul kui on just pikemate vahemaade reisijaid. Kui neid ei ole, võivad bussid ka neis asulates tiirutada, tagades võimalikult rohkemates peatustes kasutamisvõimalused. Võib olla on parim hoopis kaks liini, ekspress- ja tavaliin? Samas peab Saue/Keila saama ühenduse mitme Tallinna piirkonnaga, praegune mudel on halvim, mis olla saab. sauelt sisuliselt on vaid raudteega paralleelne liin, Keilast aga sõidavad pea kõik bussid ühte teed pidi, pakkudes liigtihedat ühendust.
Kõik see kehtib aga ka Kiili, Saku jt piirkondade kohta.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar