Wednesday, August 13, 2014
Kes on meie tulevik?
http://majandus24.postimees.ee/2886343/palo-toetab-haapsalu-raudteeuhenduse-taastamist-laenurahast
Laen on omaette teema, seda ma siinkohal ei puuduta. Küll aga pärleid, mida pläralast leida!
Ah nii hea mõte kohe!? Ja kohe nii paljud tõstavad pöidla püsti? Et annaks raha kohalikele pihku ja Läänemaa (ning Hiiumaa) külalised tulgu oma kulul? Kui aga see raha otsa saab, kas siis enam polegi vaja, et külalised tooks raha sisse?
Vägev! Selle peale küsiti linke,. mis viitaks nende "ekspertide" lugudele! Mina tahaks ka neid lugeda. Kes on need eksperdid?
Nii meil siis asjadest aru saadakse!3. järgu investeering? Kas kõvasti kukkunud?
Arumaeisaa!
Nojah, kui suvel sõidab vaid mõnisada inimest, siis on küll oi-oi kui pahasti!
Heameelega küsiks neilt: "Mis tead sina sitavares Haapsalust ja rongiliiklusest?"
***************************************
17. 08
Nüüdseks siis järgmine õnnetus raudteel juhtunud. Ja kui lugeda selle teema kommentaare, siis tuleb ahastus peale! Mis tasemel me oleme? Kui mõtlemisvõimet inimeste kommentaaridele laotakse plusse, siis mõne üksiku asjaliku kommentaari puhul tuleb rida miinuseid!?
Üks asjalik komm torkas silma.Ja kui palju miinuseid!!
MEIE TULEVIK ON SAMAL TASEMEL NAGU POSTIMEES/SAKALA!
http://www.sakala.ajaleht.ee/2890317/video-parsti-ulesoidukohal-toimunud-rongionnetusest
ÜKS ÄRAÜTLEMATA SISUKAS, INFORMATIIVNE JA ÕPETLIK VIDEO!
Kunagi sain sellise vastuse, kui kirjutasin, et Pärsti ülesõit vajab signalisatsiooni:
Tere!
Vastavalt Raudtee tehnokasutuseeskirja lisa nr. 4 (RAUDTEEÜLESÕIDU- JA ÜLEKÄIGUKOHA EHITAMISE, KORRASHOIU JA KASUTAMISE JUHEND) § 10.5 kehtib raudteeveeremijuhile tagatud nähtavuse nõue uute, rajatavate ülesõitude puhul. Seega juba olemasolevatele ülesõidukohtadele see nõue ei rakendu.
Muide, artikli, mis kirjeldab seda õnnetust, pläralat ma üldse ei soovita lugeda. See on tõepoolest kohutav tase!
Siiski, on ka mõningaid väga asjalikke kommentaare ja nende eest saab vaid kiita. Ning ime mis ime, polegi miinuseid laotud!
Muidugi järgnev on ajalooline! Pläraja, kes vist viimase kümne aasta jooksul ei ole mitte teragi tarkust juurde saanud! See on tõeliselt müstiline! Muuhulgas ka see, et see pläraja ei suuda mõista kõige elementaarsematki! Et rohkem ongi reisijaid Tallinnale lähemal ning enamasti on kaugelt üle linnaliinibussitäie. Ma tõepoolest tahaks teada, kas peale ühe ja sellesama mõtte muid ei olegi olemas? Ning isegi kümme aastat ei muuda midagi?
3 comments:
- AnonymousAugust 14, 2014 at 10:20 AM
Ma ei tea, kas need kommenteerijad on noored, aga mina nendega küll ei nõustu. Vastupidi, minu arust peaksid raudteede arendamise plaanid olema palju ambitsioonikamad. Haapsalu raudtee taastamine ning Aegviidu-Tapa lõigu elektrifitseerimine oleksid esimesed asjad, mis ära teha tuleks. Hiljem ka Rapla lõigu elektrifitseerimine ja ehk ka Valga-Koidula reisirongiliikluse taastamine (kasvõi mingite vanade rongidega). Üle pingutada me ei saa, aga ei usu, et need projektid Eestile üle jõu käiksid.
Reply
Laenuga on nii, et Eesti ei tohiks seda nii väga karta. Riigi laenukoormus on ju ELi väikseim ja meie heas korras rahandus ning Euroopa rekordmadalad intressid peaksid tähendama ka praegu väga odavaid laene. Mõistagi tuleb olla ettevaatlik, aga raudtee on väga turvaline investeerimiskoht - liikuda on inimestel (ja kaupadel) alati vaja ja nende keskkonnasõbralikkus meeldib ka Euroopa Liidule. Tänu, Anonüümus!
Vägagi nõus!*****************************************************************************
Thursday, August 14, 2014
Teel Läänemaale.
Kikkiskõrvu kuulasin, millest uuis. Poole aasta päesat pidi purskkaevu asemel tulema Maxima. No mida? Muidugi oli tegemist libauudisega ehk tegelikult teletegijate katsetega.
Mahkohvik "Kõhule Pai". Kohvi oli hea, muud seekord ei proovinud, kõht juba liiga täis. Aga küllap jõuan!
Lillelõhnad omast käest...
Kivine see maa...
***************************************************Monday, August 25, 2014
Presidendi soovituse järgi sammud ülesõitudele...
Kui ülesõitudel-ülekäikudel jätkub senine tase, siis olukord paremaks ei muutu või muutub väga visalt. Kitsekülas ei ole endiselt midagi muutunud hoolimata korduvast teavitamisest!
Raudtee piirkonnas toimuvate tööde puhul tuleb edastada vedurijuhile vastav hoiatus. Järjekordselt jäeti siinsete tööde puhul tegemata! Hoolimata korduvatest sarnastest olukordadest ja ohtlikest juhtumitest. Sh ka tehnika kasutamisest raudtee gabariidis! Kui kaua veel ametnikud täiustavad bürokraatiat, kuid sisuliselt muutuvad sellised juhtumid aina sagedamaks!
Viimasel ajal on pidevalt probleem Veerenni ülesõiduga. Kui seadmete rikke tõttu on ülesõit suletud, siis autod mööduvad tõkkepuust, seadmete kallal toimetab mõni mehhaanik, kuid ohutut liiklust ei reguleeri mitte keegi!?
Valge kaubiku juht tegeles muidugi mobiiliga rääkimisega sõidu ajal. Nagu mitmed teisedki.
Kas need fooride klaasid on puhtad? Kas neid ei peaks vahetama? Kas need nurga alt on piisavalt hästi nähtavad?
Mingil hetkel sulgus ülesõit ja sellele lähenes EVR rööbasteel sõitev auto. Ja pange nüüd tähele! Kõveral sõites kaotas süsteem vist hetkel kontakti ja ülesõit avanes. Autod hakkasid kohe liikuma, juhid ei veendunud ülesõidu ohutuses. Hea oli, et olin kohal ja peatasin autod. "Rongauto" kiirus küll väga suur ei olnud, kuid oht oli äärmiselt suur!
Lapsed ei vaadanud kummalegi poole! Kas nii tulevadki meil juhid, kes midagi pole kuulnud sellest, et ohutus sõltub eelkõige endast?
Siin see auto on! Miks avanesid tõkkepuud?
Ka Järvevana ülesõit on ohtlik, linnavalitsus probleemi.... EI NÄE" (Kirjavastusest). Nagu ei nähtud ka Veerenni 2 ülesõidul! Võttemeeskonna liikmed aga said sealse olukorra absurdsusest aru. Igaüks neist. Ja sellest, et autojuhid reageerivad pigem PEALE raudteed olevale STOP-märgile. Ja raudtee vastav märk pole silmatorkav, eelnevad märgid puuduvad üldse!Kuid nagu vastati linnavalitsusest: "nende arvates probleemi ei ole"!Järvevanas ei täideta üldse kiirusepiirangu 50 nõuet! Kuigi see ülesõit on suletud väga lühikest aega, üritatakse ikka ja jälle läbi lipsata! Kus on politsei?
Tuulevälja!Õnneks sellel ülesõidul on peagi olemas ka signalisatsioon ning seetõttu peaks siin olukord muutuma ohutumaks. Tunduvalt.
Iseenesest asjalik tehnika!
Arukülas hea kohvik!
Peedi-lillkapsa kook!
Kus on infostendid? Miks leidub neid, kes oma kuulutusi panevad kuhu jumal juhatab?
Vahel ei saa teist autot muidu läbi lasta kui tuleb tagurdada ülesõidule!?
keilas päris edumeelne ühispeatus. Muidugi, ka kõik bussid peaks siin peatuma, mitte kuskil eemal.
Aga kohvik on ilus!
Nuta või naera. 10-st ohtlikust veoautost peatus vaid üks. Tihti ei vaadata kõrvalegi enne kui auto peaaegu ülesõidul.Liiklusmärgid aga keegi torganud savikruusa, nii et esimese tuulega nood pea pikali vajumas. Kus OLE on? Paneb parajasti päikest pokri?Autojuhte ei morjendanud isegi see, et filmiti! Absoluutne pohhuism! Ja loomulikult, ei tule siia ka politsei kontrollima!
Ei peatunud ka nemad!
Vaid kitsed olid ettevaatlikud! Mõistust rohkem kui inimestel?
Pole mõistust ka siin kumamas....
Ja ikka sajandat korda küsimus:KUIDAS EI NÄHTA PROBLEEME? MILLE EEST SAADAKSE PALKA? KUS ON SPETSIALISTID?
4 comments:
- AnonymousAugust 26, 2014 at 10:57 AM
Need tuled seal Veerennis vist Poola toodang. Lähevad nende klaasid jah ajapikku sellisteks rohelisteks-ähmasteks. Eestis muide tehakse ka selliseid fooritulesid, need selliselt roheliseks ei pleegi.
Reply Tänud, Anonüümus.
Reply
Eeldan, et kui asi muutub silmnähtavalt tuhmimaks, siis tuleb midagi välja vahetada?
Huvita, aga kelle vea tõttu tõkkepuud avanevad, kui veerem lähenemas?- AnonymousAugust 28, 2014 at 10:31 AM
Veerem liiga kerge ja ei lühista rööpaid korralikult ära. Nendel masinatel peaks küll olema mingid šundiharjad või asjad peal, aga ega needki korralikku lühist 100% ei taga. Selliste autode sõitmine üle ülesõidu raudteeveeremi eesõiguses on üks kahtlane riskivärk. Tean, et vähegi terve mõistusega rööbasauto juhid kinnisilmi ülesõitudest läbi ei tuiska lootes oma eesõigusele. Ikka võetakse kiirus maha ja veendutakse, et autod ülesõidus teed annavad.
Reply Anonüümus, ka selle juht polnud mingi bemmi vend. Aga ikkagi on midagi mäda.Arvasin ka ise, et kõveral "sistemid" ei toimi. Aga kui midagi juhtunuks? Eriti Veerennis, mida bürokraadid heameelega maa pealt pühiks?