Blogiarhiiv

laupäev, 30. oktoober 2021

Hiiu ja Lilleküla peatused ning Haapsalu jooga. Juuli 2015

 

Thursday, July 16, 2015

Hiiu ja Lilleküla - läänesuunal muutusteta!



Hiiu rongijaama minnes leiab tüüpilise läbimõtlematuse. Bussipeatuse ootekojas on uhke skeem, aga kõikvõimalik muu info, alustades sõiduplaanidest on "mööda linna laiali"! Miks ometi? Kas on raske juba ootekoda planeerides näha ette a4 aluseid 10-20 tk? Kuhu siis hiljem saab lisada ja vahetada kõikvõimalikku infot?



Mis saab aga rongide sõiduplaanidest? Elron (või Eesti Raudtee) vahetab tavalisi tabloosid tasapisi välja elektrooniliste vastu. Praeguse tempoga läheb küll paarkümmend aastat, aga see selleks. Küsimus on, KUHU need tablood paigaldada? Praegu pannakse need peroonile, aga see ei ole parim variant! On pandud ka Keilas, sealgi ei ole sugugi kindel, et see õige tegu. Paraku vist ei suudeta stampidest üle astuda, piisab ju ka sellest, et tööl olles asjadega SISULISELT ei tegeleta! Palk jookseb ja mitte miski ei kohusta olla hooliv, säästev jne.

1. Igasugune info peab võimalusel olema ÜHES KOHAS KOOS!
2. Möödakäija, parklasse ja/või bussipeatusesse tulija ei näe seda infot igapäevaselt, näiteks muudatusi jms. Ometi on see oluline, pikemalt ei pea ma seda isegi seletama. Tark inimene taipab niigi.
3. Koos on "infopunkt" alati rahaliselt soodsam.
4. Kaheteelises piirkonnas ja/või kahe platvormi olemasolul saaks sageli hakkama ÜHE tablooga. Asi pole ainult rahalises kokkuhoius, vaid eelkõige just nimelt infopunkti tekkes. 
Praegune rongide infotabloo paberinfo jaoks ongi niigi väike (ka "kahepoolsus" ei ole parim variant!).

Kuhu teha selline koht Hiiul? Kuigi perroonidelt on trepid mõlemas otsas, siis ikkagi võiks see olla vaid ühes otsas. Seal, kus on
* parkla
*ülekäik
* bussipeatus
*ootekoda
*vms.
 Või vähemalt OSA neist, ehk kõige olulisem osa. Hiiul tundub olema kaks võimalust. 

1. Olemasolev busside ootekoda teha uus, suurem ja kapitaalsem, et selle all saaks oodata nii bussi- kui rongiootajad! Seda enam, et EVR-i planeeritud katusealused ei kaitse mitte mingi ilmastiku eest, olgu tegu siis saju, tuule, tuisu, lõõskav päikese või millega iganes. 
Muidugi oli ääretu lollus raudteehooned maha parseldada! Või kui parseldati, siis pidanuks seda tegema mingite lisaklauslitega. Nii et hiljem saanuks info koondada selle hoone katuse alla. Muidugi oleks võimalik hoone tagasi osta, aga selle peale on küll vist naiivne loota. Seega tuleb teha uus ootekoht. Kahjuks on meil vist ka selle peale naiivne loota, sest MKM, EVR, Elron, Talllinna linn ega keegi teine ei pea ju koostööd oluliseks ega viitsi vaeva näha! Ometi on kõigis neis töötajad, kes saavad palka ja seda sageli otse maksumaksjalt! Kas palka saadakse tööl käimise või töötegemise eest?

Sellisel juhul tuleks ootekoda teha nende puude asemel või vahele!? Millised on plussid-miinused? Ehk saab säiltada ka puud ning mõne istepingi nende alla paigaldada, stendid aga ridamisi, alates jaamahoonest?

Muide, EVR ei suuda siiani pesta neid "istmeid" peatustes, rääkimata neile puitpinna kinnitamisest. Puhas hoolimatus! Tean, et selliste süüdistuste peale krimpsutatakse vaid nägu, ükskõiksus on nii meeletu, et mitte miski ei loe. Aga on siiski ÜKS asi! On asjakohane kriitika ja ettepanekud. Kui neid ei arvestata, siis EI OLE AMETNIKUD OMA ÜLESANNETE KÕRGUSEL, Kiitku iseennast meedias, seltskonnas või ükskõik kus, nii palju kui jaksavad! Tõde ei upu, ega põle! Ning igaüks kujundab enda maine eelkõige ikka ise. Kui Teie tase on nõrgem kui kaks miinusega, siis ärge teisi selles süüdistage!




Või teine võimalus?
Kuhu tuleb parkla ja kas üldse tuleb? Kas siinpool perrooni ja maantee vahele? Ehk siis tuua kõik siia üle (bussipeatust muidugi ei saa tuua?)? Ja tabloo koos muu infoga võimalikult ülekäigu lähedale? Stendid siduda ootekojaga (katus!) ja ootekojale ehl mingi lisafunktsioon leida?



Vaade teiselt poolt.
 Minu jaoks oleks loogiline, et kõik osapooled teeks igas peatuses "ümarlaua" ja seega n.ö. kohapeal arutaks variandid läbi!  Kas osapooled selleks valmis? Kahtlen....






Tore, et lähedal pubi ja ka kiirtoidukiosk! Muidugi võiks ehk kioskki olla maantee ja perrooni vahel! R-kiosk? Parklas?




Vajadusel saab kõnnitee nihutada vasakule.




Lilleküla. Keegi teeb kunsti, aga otse loomulikult leidub ka väärakaid, kes peavad oma "jälje ajalukku jätma"! Kuigi jälg näitab pigem olematut taset.... See selleks.



IT-bussil väga hea asukoht!






Tunnel tehtud, selle eest saab tublisti kiita! Tõsi küll, IRL & RE oma lubadusi täita ei suutnud, ühispeatust pole tekkinud. Süüdistati muidugi Tallinna linna ja keskerakonda, aga see on ääretult mage! Hr Parts, kas tõepoolest polegi rohkemaks suutelised?
Kui oleks ikkagi kohe perroonide renoveerimisel asja tõsiselt käsile võtnud ja ehitanud KORRAGA kõigi suundade peale perroonid, võinuks ehk isegi Kitseküla ehitamata jätta või parema koha peale nihutada! Igal juhul võitnuks reisija, riik ja keskkond. Kes on siis süüdi, et keegi eivõitnud?
Sellesse tunnelisse tõenäoliselt enam uut "sissekäiku" teha ei saa. Seega tuleks jalad kõhu alt välja võtta ja teha ära see, mis lubatud. Mitte mingeid superhooneid, nagu keegi arvab vaja minevat, vaid ikka perroonid RONGILE PÄÄSEMISEKS! 



ESIMENE VÕIMALUS.
Perroon nihutada umbkaudu olemasoleva perrooni otsa, "jätkuks" olemasolevale. Kas siis raudteede nihutamisega või muul moel. Pöörangud on igal juhul vajalikud.



TEINE VÕIMALUS!
Perroon teha vasakule raudtee veerde, Tallinn- T-Väike raudtee remondi puhul nihutada ka raudteed "sirgemaks"! Foorid ümber tõsta ja lisada pöörangud, et ka Aegviidu suuna rongid pääseks sama perrooni äärde. Miks!? Kõige olulisem on, et Keila saabuva suuna rongidelt saaks OTSE ümber istuda Rapla ja Aegviidu suuna rongidele!
Ma pole küll kindel, kas sellest piisab, tõenäoliselt on vajalik siiski ka teine perroon. Tegelikult saab ju ka Aegviidu suuna rööpapaari nihutad, kui vaja, Sissepääs tunnelisse jääks aga samaks. 

Igatahes tuleks siis kaks perrooni ühendada umbes trepi alguses "viaduktiga". 

Küll aga saanuks KOHESE renoveerimise käigus tagada ÜHE perrooni kolme suuna jaoks. Nüüd see palju keerulisem ja süüdi selles need, kes varem selle tegemata jätsid!


Kas siin majas jätkub nutti?

Õige pea on võimalus tõestada. Kui algab Aegviidu suuna kontaktvõrgu renoveerimine, siis peaks juba PLANEERING ETTE NÄGEMA KONTAKTVÕRGU POSTIDE PAIGALDAMISE NII, ET HILJEM SAAB NIHUTADA-ÕGVENDADA TEID NAGU VAJA!
Kas siis jagub? Ja kas koos sellega planeeritaksegi puuduolevad perroonid? Esialgu kasvõi AINULT perroonid, ilma pööranguid lisamata!?



2 comments:

  1. Ma ei saa üldse aru, kes oli see tobu, kes otsustas, et niisugused ""modernsed" EVR ooteplatvormi lahendused Eestimaa kliimasse sobivad. Meil on ju 7 kuud aastas vilets suusailm, vihm,tuul, külm, lörts,lumi. Kuuldavasti ei saavat nüüd seda disaini enam ka muuta, sest EU toetusrahadega ehitatud perroonid peavad jääma niiviisi nagu toetaja need heaks kiitis.

    Miks ei võiks perroonil olla tavalised bussipeatuse-taolised varjualused, loomulikult valgustatud, puupinkidega ja sinna saaks paigutada ka infotahvlid. Neid võiks sinna paigutada mitmeid kuna perroonidel ruumi jätkub. Edelaraudtee infral midagi taolist vist ongi, ma pole ise seal sõitnud .

    Kõige parem oleks muidugi lisaks perroni ootepaviljonidele köetav ja hooldatav WC-ga jaamahoone ootesaal nii nagu need olid vanasti peaaegu igas raudteejaamas.Istusid ootesaalis ja vaatasid läbi akna kuna rong ette sõidab .Umbes nii nagu praegu Tartu jaamas, kuid sealgi on omad jamad : uus rongide peatumise kord paneb lühikese Elroni rongi peatuma kaugel perrooni Tallinna poolses otsas, nii et sinna rongi juurde annab joosta jaamahoonest. Ja rong peatub ju lühikest aega, vaid 2 minutit .See jutt, et jaamahoone varikatuse postid takistavad rongi peale minna, on küll jama.. Seal on piisavalt ruumi.

    Reply
  2. Tänud!

    Need libresse-tiivakesed tehti lähtuvalt vandaalikindlusest, ohverdades reisijate ootetingimused. Pealegi eeldasid paljud, sh ka tollane EVR Pressiesinadaja, et inimesed "tulevad rongijaama 2-3 min enne rongi väljumist"! See näitas küll eluvõõrust, aga ega seda ju ei tunnistata! Kuidas ikka tunnistada, et ei saa asjadest aru!?

    Edela infral on mõnevõrra asjalikumad katusealused. Sõiduplaanide jm puhul ongi aga veel üks nüanss - need peavad asuma koos muu infoga, nagu kirjutasin ja valdavas enamuses peatuses mitte perroonil vaid ülekäigu juures! Sest väga tihti tahetakse ju sõiduplaani vaadata ka peatusest "mööda minnes". Kui on koht, kuhu satuvad enam-vähem kõik - reisijad, möödaminejad, bussiootajad, einestajad, autoga parkijad jt, siis ongi see ainuõige koht!

    Muidugi võiks olla mingigi ootekoda. Ja olenevalt asukohast, saaks neid siduda ehk mingi kioskiga või millegi muuga. Just sama mõte mul ongi kogu aeg olnud. Tartus ei sega üldiselt aga mitte postid, vaid ainult teise perrooni tunneliseinad. Elron on ajanud asja lihtsalt üle võlli. Selle asemel, et peatumiskohta natuke nihutada, mindi äärmusesse! Ja muide, tartus ei suuda EVR teha siian ülekäike, mis oleks mugavad parklast tulijatele, vankri ja ratastega liikujatele samuti. Sest tunnelist tuleb vaid üks siin....

     

    ***********************************************************

    Sunday, July 19, 2015

    Jooga!


    Jooga on vast kui punkt, milleni jõuda, läbi raskuste ja keerulisi teid pidi!?
    Eks siis teen postitusegi sellise keerulise, sinka-vonka. Seda enam, et ehk loeb siin seda ka mõni joogahuvilisest ametnik, saab ka häid mõtteid joogaväliseks ajaks ehk siis töö ajaks.....


    Rongide sõiduplaan on kohati "ebatihe", seega ei klappinud mitte kuidagi bussiga sellisel kellaajal Riisiperest (Nissi teelt, millel nimeks ainult Nissi.....) edasi minna, sest porgandite ajad ei sobi..... Pidin minema bussijaama, sest kaugbussid ei peatu ju ka Järve-Ristil!? Millal ometi? On ju olemas peatus ja ümberistumise sobitamine ning ümberehitamine ei tohiks olla nii keeruline kui Rail Baltic!?




    Ellamaa, ülesõidu juures....


    Ristile tuleb kaasaegne ristmik, kus tõenäoliselt jälle hakkavad probleemides vaevlema suured veokid ja bussid. Aga ikka arvatakse, et tuleb teha võimalikult keeruliselt. Muide, kindlasti võinuks ka bussipeatuse sama töö käigus uue koha peale tooma ja seega ka perrooni asukoha konkreetselt ära otsustama....


    Iga turist vist ei tea, et Tervisetee veel olemas. Ega see sõitmine teepervelgi väga ohutu ole. Sest eeldatakse, et möödasõitja ja ratturite vahe oleks 1,5 m. Siin seda kindlasti pole, kuigi teeperv isegi suhteliselt hea.


    Rongiga on ohutum! Sest teedel leidub hulganisti neid, kes võimlevad ja sugugi mitte tervislikult! Eesmärk näib olema vaid üks, maksku mis maksab, aga eesõitjast tuleb mööda saada! Kas kiirustati joogafestivalile või hoopis taevasse?




    Taeblas tehti kioski ehitusel ka laupäeval tööd. Aga miks ikkagi ei võiks Lääne-Nigula vald leida võimalusi korralike katusealuste lettide paigaldamiseks Kas peabki müüma "otse põllult maasikaid" kergliiklusteel? Muide, teeveeres oli näha ka ajutine infoplakat selle müügi kohta. Võiks aga ju olla ka talukauba ehk -turu märk? 
    Kas äkki midagi sellist?





    Augustibluusile saaks ka rongiga, kui regionaalpoliitikaga kindlalt edasi tegeldaks!?


    Romantikapealinn, pulmaronge oli kohe mitu. 



    Gift majutus ja käsitöö.






     






    Joogafestivali väravas. Tänu korraldajatele sain akrediteeringuga sisse. Aitäh! Nii saab paremaid pilte ja paremini tutvustada.



    Enne aga näha, kuidas on sõitmas mängurong ja selle järel pulmarong, kuid päris rongi pole ikka veel, sest koalitsioon mängib omi mänge. Lastesõim paraku.....








    Oli ka bazaar. Ja värava ees saab vibu lasta. Seekord jäi mul see proovimata, nagu ka jooga. Aga iial ära ütle iial....



    Kahju, et ilmataat alt vedas! Igatahes linnuseõu on sellise ürituse jaoks erilislet hea ja maagiline koht! Peab lootma tulevikus edu ja õnne festivalile.

































    Palju oli välismaalastest osalejaid, kui ka turiste.









    Karja tänava kohvikud olid rahvast täis, nii üldiselt ka Talumehe Kõrtsis.




    Liharull, hea hinnaga! Ja maitsev! Oleks veel juurde "päris" piima....





    Väga mõnusat muusikat kostus sellest pillist.....











    Enamus festivali tegemistest toimus siis siseruumides. Miks ka mitte, ruumi jagub ja osalisi palju. Tore.











    Ka linnatänavtel oli märksõnaks "madrats". Mida küll mitteteadja võis mõelda?



    Gambrino asemel uus söögikoht, Cafe Micio! Lubati häid sööke!














    Osa tegevusi siis ka Kultuurikeskuses.






    Igasse ruumi ma siiski pildistama ei läinud. Püüdsin lihtsalt võimalikult vähe häirida....



    Pandora laeka saladus - naise seksuaalsus. Kui õigesti aru sain.....




















    Aga näe, ma ju räägin, et on vaja kohti, kus kõik info koos oleks!?



    Tõepoolest, tenniseturniir. Hiljem ootas osavõtjaid kaetud laud Kuursaalis...











    Ohoo, murueide tütarde kokkutulek+ Et see romantikapealinn ja mina koosseisuline korrespondent, siis uurisin natuke asja. Tegelikult tegin pilte, nii siia, blogisse, kui muidugi murueide tütarde palvel neile. Tore kohtumine!













    Aga ilm kiskus natuke nadiks seekord.....



    Loodan, et joogast saab Haapsalu "rahvuslik spordiala"! Ja taaskord tõestab see mõnele uskmatule, et Haapsalul on tulevikku!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar