Thursday, July 16, 2015
Hiiu ja Lilleküla - läänesuunal muutusteta!
2 comments:
Tänud!
Need libresse-tiivakesed tehti lähtuvalt vandaalikindlusest, ohverdades reisijate ootetingimused. Pealegi eeldasid paljud, sh ka tollane EVR Pressiesinadaja, et inimesed "tulevad rongijaama 2-3 min enne rongi väljumist"! See näitas küll eluvõõrust, aga ega seda ju ei tunnistata! Kuidas ikka tunnistada, et ei saa asjadest aru!?
Edela infral on mõnevõrra asjalikumad katusealused. Sõiduplaanide jm puhul ongi aga veel üks nüanss - need peavad asuma koos muu infoga, nagu kirjutasin ja valdavas enamuses peatuses mitte perroonil vaid ülekäigu juures! Sest väga tihti tahetakse ju sõiduplaani vaadata ka peatusest "mööda minnes". Kui on koht, kuhu satuvad enam-vähem kõik - reisijad, möödaminejad, bussiootajad, einestajad, autoga parkijad jt, siis ongi see ainuõige koht!
Muidugi võiks olla mingigi ootekoda. Ja olenevalt asukohast, saaks neid siduda ehk mingi kioskiga või millegi muuga. Just sama mõte mul ongi kogu aeg olnud. Tartus ei sega üldiselt aga mitte postid, vaid ainult teise perrooni tunneliseinad. Elron on ajanud asja lihtsalt üle võlli. Selle asemel, et peatumiskohta natuke nihutada, mindi äärmusesse! Ja muide, tartus ei suuda EVR teha siian ülekäike, mis oleks mugavad parklast tulijatele, vankri ja ratastega liikujatele samuti. Sest tunnelist tuleb vaid üks siin....***********************************************************
Sunday, July 19, 2015
Jooga!
Jooga on vast kui punkt, milleni jõuda, läbi raskuste ja keerulisi teid pidi!?Eks siis teen postitusegi sellise keerulise, sinka-vonka. Seda enam, et ehk loeb siin seda ka mõni joogahuvilisest ametnik, saab ka häid mõtteid joogaväliseks ajaks ehk siis töö ajaks.....
Rongide sõiduplaan on kohati "ebatihe", seega ei klappinud mitte kuidagi bussiga sellisel kellaajal Riisiperest (Nissi teelt, millel nimeks ainult Nissi.....) edasi minna, sest porgandite ajad ei sobi..... Pidin minema bussijaama, sest kaugbussid ei peatu ju ka Järve-Ristil!? Millal ometi? On ju olemas peatus ja ümberistumise sobitamine ning ümberehitamine ei tohiks olla nii keeruline kui Rail Baltic!?
Ellamaa, ülesõidu juures....
Ristile tuleb kaasaegne ristmik, kus tõenäoliselt jälle hakkavad probleemides vaevlema suured veokid ja bussid. Aga ikka arvatakse, et tuleb teha võimalikult keeruliselt. Muide, kindlasti võinuks ka bussipeatuse sama töö käigus uue koha peale tooma ja seega ka perrooni asukoha konkreetselt ära otsustama....
Iga turist vist ei tea, et Tervisetee veel olemas. Ega see sõitmine teepervelgi väga ohutu ole. Sest eeldatakse, et möödasõitja ja ratturite vahe oleks 1,5 m. Siin seda kindlasti pole, kuigi teeperv isegi suhteliselt hea.
Rongiga on ohutum! Sest teedel leidub hulganisti neid, kes võimlevad ja sugugi mitte tervislikult! Eesmärk näib olema vaid üks, maksku mis maksab, aga eesõitjast tuleb mööda saada! Kas kiirustati joogafestivalile või hoopis taevasse?
Taeblas tehti kioski ehitusel ka laupäeval tööd. Aga miks ikkagi ei võiks Lääne-Nigula vald leida võimalusi korralike katusealuste lettide paigaldamiseks Kas peabki müüma "otse põllult maasikaid" kergliiklusteel? Muide, teeveeres oli näha ka ajutine infoplakat selle müügi kohta. Võiks aga ju olla ka talukauba ehk -turu märk?Kas äkki midagi sellist?
Augustibluusile saaks ka rongiga, kui regionaalpoliitikaga kindlalt edasi tegeldaks!?
Romantikapealinn, pulmaronge oli kohe mitu.
Gift majutus ja käsitöö.
Joogafestivali väravas. Tänu korraldajatele sain akrediteeringuga sisse. Aitäh! Nii saab paremaid pilte ja paremini tutvustada.
Enne aga näha, kuidas on sõitmas mängurong ja selle järel pulmarong, kuid päris rongi pole ikka veel, sest koalitsioon mängib omi mänge. Lastesõim paraku.....
Oli ka bazaar. Ja värava ees saab vibu lasta. Seekord jäi mul see proovimata, nagu ka jooga. Aga iial ära ütle iial....
Kahju, et ilmataat alt vedas! Igatahes linnuseõu on sellise ürituse jaoks erilislet hea ja maagiline koht! Peab lootma tulevikus edu ja õnne festivalile.
Palju oli välismaalastest osalejaid, kui ka turiste.
Karja tänava kohvikud olid rahvast täis, nii üldiselt ka Talumehe Kõrtsis.
Liharull, hea hinnaga! Ja maitsev! Oleks veel juurde "päris" piima....
Väga mõnusat muusikat kostus sellest pillist.....
Enamus festivali tegemistest toimus siis siseruumides. Miks ka mitte, ruumi jagub ja osalisi palju. Tore.
Ka linnatänavtel oli märksõnaks "madrats". Mida küll mitteteadja võis mõelda?
Gambrino asemel uus söögikoht, Cafe Micio! Lubati häid sööke!
Osa tegevusi siis ka Kultuurikeskuses.
Igasse ruumi ma siiski pildistama ei läinud. Püüdsin lihtsalt võimalikult vähe häirida....
Pandora laeka saladus - naise seksuaalsus. Kui õigesti aru sain.....
Aga näe, ma ju räägin, et on vaja kohti, kus kõik info koos oleks!?
Tõepoolest, tenniseturniir. Hiljem ootas osavõtjaid kaetud laud Kuursaalis...
Ohoo, murueide tütarde kokkutulek+ Et see romantikapealinn ja mina koosseisuline korrespondent, siis uurisin natuke asja. Tegelikult tegin pilte, nii siia, blogisse, kui muidugi murueide tütarde palvel neile. Tore kohtumine!
Aga ilm kiskus natuke nadiks seekord.....
Loodan, et joogast saab Haapsalu "rahvuslik spordiala"! Ja taaskord tõestab see mõnele uskmatule, et Haapsalul on tulevikku!
Ma ei saa üldse aru, kes oli see tobu, kes otsustas, et niisugused ""modernsed" EVR ooteplatvormi lahendused Eestimaa kliimasse sobivad. Meil on ju 7 kuud aastas vilets suusailm, vihm,tuul, külm, lörts,lumi. Kuuldavasti ei saavat nüüd seda disaini enam ka muuta, sest EU toetusrahadega ehitatud perroonid peavad jääma niiviisi nagu toetaja need heaks kiitis.
ReplyMiks ei võiks perroonil olla tavalised bussipeatuse-taolised varjualused, loomulikult valgustatud, puupinkidega ja sinna saaks paigutada ka infotahvlid. Neid võiks sinna paigutada mitmeid kuna perroonidel ruumi jätkub. Edelaraudtee infral midagi taolist vist ongi, ma pole ise seal sõitnud .
Kõige parem oleks muidugi lisaks perroni ootepaviljonidele köetav ja hooldatav WC-ga jaamahoone ootesaal nii nagu need olid vanasti peaaegu igas raudteejaamas.Istusid ootesaalis ja vaatasid läbi akna kuna rong ette sõidab .Umbes nii nagu praegu Tartu jaamas, kuid sealgi on omad jamad : uus rongide peatumise kord paneb lühikese Elroni rongi peatuma kaugel perrooni Tallinna poolses otsas, nii et sinna rongi juurde annab joosta jaamahoonest. Ja rong peatub ju lühikest aega, vaid 2 minutit .See jutt, et jaamahoone varikatuse postid takistavad rongi peale minna, on küll jama.. Seal on piisavalt ruumi.