Thursday, January 22, 2015
Kahtlase väärtusega petitsioon.
Valga. Foto: Nigol Sobolev.
Olen petitsiooni kui sellise poolt. Kuid mitte viisil, kuidas see kooostati. Alar Sudak ja Sven Kivisildnik on oma tooni sellese selgitusse toonud, ka ei teki seepärast imestust petitsiooni taseme j läbimõtlematuse üle. Imestan aga, et Toomas Kümmel sellega ühines. Tema peaks kadunud Hardo Aasmäega kokkupuutununa teadma asjast rohkem! Hetkel on selle petitsiooni sisu aga läbimõtlemata ja ennatlik. "Ei Rail Balticale" selle avaldas ja selle konto nimega ehk hüüdlausega olen ma kaudselt nõus.
"EI SELLISELE RAIL BALTICALE"!
Küll on ülejäänuga selles petitsioonis võimatu rahule jääda. Selle "tase" meenutab asjatundmatute valitsusliikmete lähenemist j neile omast läbisurumist, sisule mõtlemata. Või ARB anonüümse demagoogi RBR juttu! Kuigi kindlasti on Tartu suund RB kui süsteemi üks oluline osa, ei saa asju vaadata nii üheülbaliselt. Tartu raudtee rekonstrueerimine, millest räägitakse, on arusaamatu. Just selles kontekstis, et Tartu suund on juba 80 % ulatuses rekonstrueeritud!
* Mida tähendab RB "suunamine" Tartu suunale?
* Mis saab Pärnu raudteest?
* Kas RB Tartu suunal peaks olema eurolaiusega või peetakse silmas kiirust kuni 160 km/h olemasoleval raudteel?
* Kas rekonstrueeritud raudtee ümberehitamine suurte rahade eest on otstarbekas?
* Kuidas arendada Eestimaa läänepoolset osa? Kas Tartu suunalt ehitatakse raudtee Pärnusse?
* Miks ei rõhutata juba praegusele võimalusele lisaks Pärnu suuna väljaehitamisele panna käiku Tallinn - Tartu - Riia kiirrong?
* Milliste rahade arvelt ehitada välja Lelle raudtee?
* Miks ei nõuta Riigikogult RB ehitamist olemasolevale trassile Pärnu suunal? (probleemiks võib olla trass teiselpool Pärnut, kuid hädakorral on võimalik kaaluda samuti olemasolevat trassi).
* Miks jäeti kõrvale võimalus ehitada Rail Baltica koos Via Balticaga? (nagu ka soomlastel oli raudtee ehitamine maantee kõrvale).
***********************
23. 01.
Vaidlesin sel teemal Toomas Kümmeliga, Korra viskas villast ka Kivisildnik. Ei huvita neid ei Pärnu, Raplast rääkimata. Tasakaalustatud arengust aru ei saada. Ja nagu võiski arvata, on tegemist mitte Eestimaa, vaid Tartu "nägemisega"! kahju. Ikka isiklikud huvid mängus!
- Cornelia Kotto Mina ole selle ajuvaba raudtee rajamise vastu igal juhul, kuid selles riigikogu poole pöördumise tekstis on kirjavigu veits paljuvõitu…, huvitav, kas keegi neid seal ära parandada saaks?…
- Koit Raud Milleks sellist iba ajada? Te ei ole ju RB vastu, vaid tahate trassi üle Tartu viia. Ja siis muutub ajuvaba üritus kohe targaks ja kasumlikuks jne.?
- Toomas Kümmel Lp Koit Raud, ei ole vähimatki tähendust, missugust nime kannab raudteetrass, millega saavad inimesed sõita rongiga Riiga ja Vilniusesse. Olid ajad, kui sellel liinil sõitis näiteks reisirong Tšaika. Juhin teie tähelepanu, et ka täna kulgeb raudtee Riiga läbi Tartu ja Valga. Kas see raudtee ei vääriks teie arvates moderniseerimist?
- Neeme Hrt Sihv See pöördumine kui soov peatada RB olemasoleval kujul on igati hea m,õte. Ülejäänu on kahjuks asjatundmatu möödalaskmine. Tart raudteeed rekonstrueeritakse! Milles probleem? Kas peate silmas, et Tartu raudtee tehtaks eurolaiusele? Või lihtsalt tõstetakse kiirusi? Mis saab Pärnu raudteest? Tahaks väga täpseid ja konkreetseid seisukohti, et otsustada,kas petitsiooni toetada või mitte.
- Toomas Kümmel Neeme, jutt käib konkreetselt raudteest, mis kavatsetakse ehitada nullist Tallinnast Pärnusse ja sealt edasi Läti piirini. Me leiame, et taolist suurushullustust, mille majanduslik perspektiiv on rohkem kui segane ja mis toob inimestele ja loodusele suurt kahju, pole vaja. Samal ajal tuleks moderniseerida olemasolev Tartu-Valga trass. Kuidas täpselt, on arutelu teema. Mis puutub Pärnu raudteesse, siis olemasoleval trassil on suur häda: metsaveo raudteeks ehitatud trass on pikem kui automaantee. Selles võtmes tuleks rääkida siis ka Võru - Valga mädanevast raudteetrassist, mille kaudu on muuseas lühim ühendus Peterburi ja Riia vahel. Jne.
- Toomas Kümmel Teiseks. Ma tuletan meelde, kui Poola otsis mõni aeg tagasi toetust neljarealise kiirmaantee rajamiseks läbi Podlaasia Leedust Bialastokini ja sealt Varssavisse, siis Eesti ei toetanud seda. Teatavasti oli Euroopa Komisjon keskonnakaitse tõttu sellele vastu. Ei ole mingit võimalust ehitada sealt läbi mingit kiirraudteed. See on absoluutselt selge. Seega peame Rail Baltica all silmas pidama korralikku ühendust Tallinna Riia ja Vilniuse (Kaunas) vahel. Lisaks on Poola vastu võtnud oma raudteede arendamise kava lähimaks 30-aastaks. Nende prioriteet on põhja-lõuna suunalised trassid.
- Priit Peipman Kas selle kohta on tehtud arvutused palju maksab näiteks olemasoleva trassi moderniseerimine nii, et seal saaks sõita rongid sellise kiiruse ja intervalliga nagu rail-baltica ette näeb? Ma millegipärast arvan, et see arvutus on tehtud ja odavam on teha lühem otsetee ja kohe korralikult.
- Neeme Hrt Sihv Toomas Kümmel! Tartu - Valga on väga heas seisus. Ja ma peangi silmas korralikku ühendust Kaunase ja Vilniuseni. Ja soovingi, et Võru raudtee oleks korras. Kuid Pärnu suund on parem. KUI üldse Pärnu suunda remontida, siis tehagi seda RB võtmes. Mitte 240 km/h ega ka kaheteelisena. Ja mitte uut trassi mööda. Vaid just nimelt olemasoleval ja kohati õgvendades. Sest KUI ülejäänud 20% Tartu suunast saab ka korda (80% on korras), siis Tallinn - Lelle - Pärnu regionaalse raudtee olukord on selline, et see vajab kapremonti. KUI Lellest Pärnusse pole raudteel ilma jätkumiseta mõtet, SIIS tuleb tõesti rõhk panna Tartu suunale. Kaks on siin aga parem kui üks. Kuid vaid juhul kui Pärnust saab edasi, soovitavalt Häädemeeste ja Salacsgriva (Saulkrasti) kaudu. See ongi visiooni puudus kui nähakse vaid ühte suunda. Muidu on kõik ok!
- Neeme Hrt Sihv Ja KUI RB läheks talupojamõistusega tehtuna minema Pärnust Riiani (2 või rohkem x soodsamana kui praegune imetotrus), siis see ei keelaks panna käiku ka Tallinn - Tartu - Riia rongi. Juba nüüd lausa. Peatustega Ülemistel, Tapal, Tartus, (Jõgeval ka?), Elvas, Valgas, Valmieras, Cesises, Siguldas ja Zemitanis
- Toomas Kümmel Neeme, mida maksab üldsõnaline väide "kuid Pärnu suund on parem." Kas te suudate tuua ka mõne majandusliku ja geograafilise argumendi kahe raudteetrassi ülalpidamise ja tasuvuse toetuseks?
- Sven Kivisildnik me elame pimeda usu ajastul, kus vankumatu usk neisse, kes on meid kuristikku tõuganud, viinud kõigisse kriisidesse, usk neisse ei kao, sest intellektuaalsest kriisist ei ole väljapääsu, see on surmalõks
- Neeme Hrt Sihv Pool teed Pärnuni ehk Tallinn - Lelle on juba iseenesest äärmiselt oluline ja kasutatav liin! Kas Tart-Valga rekonstrueerimine tähendaks kiirust 160 km/h? Kohati oleks kiiruste tõstmine odav,kohati aga tehniliste tingimuste (blokkpiirkonnad, sideseadmed) jm väga kallis. Optimaalsem oleks rahad jaotada kahe koha peale,sest ka Pärnu kant vajab ellujäämiseks stiimulit. Kui me ei jaksa seda suunda üleval hoida, on teine asi. Kui me aga ei taha,siis on pahasti. Geograafiline ja majanduslik argument on turism. Ja kuna väidetakse, et Tartu raudtee läbilaskevõime on takistav tegur (tegelikult pole häda midagi), siis Pärnu kauidu saaks ju osa veoseid ümber suunata? Natuke otsemini ka.Reisijate seisukohal aga ongi oluline kogu piirkonna sidumine turismiga ja oma inimestele võimaluste tagamine sõitmiseks erinevates suundades. Ütlen veel kord,petitsioonil on vaid üks viga - promotakse Tartu suunda ENNE, kui kõik asjaolud oleks läbi arutatud. Ja nagu ütlesi, minu jaoks on ka Tartu suund väga oluline!!!
- Neeme Hrt Sihv Kui mitmesaja miljoni eest saaks ühes kohas tõsta taseme 3-lt levelilt 5-ndale ja teise koha likvideerida või sama raha eest kahes kohas 3-lt 4-le, kumma valiksid? Mina valiks selle,kus võitjaid on rohkem.
- Neeme Hrt Sihv Kas petitsiooni autorid on praeguse lahendusega ülikalli ja mõttetu RB vastu või tasakaalustatud arengu vastu erinevate piirkondades?
- Toomas Kümmel Neeme, ülikalli raudtee rajamine selleks, et arendada Pärnumaal turismi on nii rumal argument, et sellega pole mõtet isegi vaielda. Aga miks sa ei näe asja teist poolt, Pärnust kaoks viimasedki töökohad, sest pärnakatel oleks mugav hakata Tallinnas tööl käima. Ja muidugi ei ole reisiliiklus üldse nimetamisväärse tähtsusega, et seda esile tõsta. Mis muutub sinu jaoks teadmises, et jõuad Tallinnast Vilniusesse rongiga tund aega hiljem või varem? Kui sa tahad tõsist arutelu, räägime kaubavedusdest. Ja sellel puhul ei ületa kiirused niikuinii 100km/h.
- Toomas Kümmel Ja veel Neeme, mida sa täpselt mõtled tasakaalustatud arengu all erinevates piirkondades. Ma olen hariduselt geograaf ja see huvitaks mind väga.
- Sulev Saarna Kuigi olen ka selle RB vastu aga allkirja ei anna, sest leian, et järjekordne "Tartu maffia" poolt pealesurutud Tallinn-tartu-Valga raudtee on täielik mõttetus ja ka riigi kaitsestrateegia seisukohalt kahjulik etteettevõtmine.
Juba Tallinn-Tartu 4-realime maantee ja Tartu lennuvälja arendamine on mõttetu raha maase kaevamine.
Kaubavood ei liigu mitte ida vaid lõuna-lääne suunas ning vene vägedele ei ole mõtet valmis ehitada nii laia ja siledat maanteed talliunna peale.
Juba praegu on Tallinn-Pärnu_Riia suund liikluse mõttes täielik "pornograafia", sest rekkevoolud liiguvad mitte Tallinn-Tartu vaid Tallinn-Pärnu-Riia suunas. - Neeme Hrt Sihv Suleviga nõus! Toomas, kui me keskendume ainult ühele suunale ja samas teise kõrvale viskame,siis jätame selle kandi inimesed saatuse meelevalda. Tasakaalustatud areng ongi see "level", millest kirjutasin. Tartu suunda tuleb arendada, aga mitte Pärnu suuna arengute peatamise arvelt. RB saaks teha Pärnusse vana trassi mööda või koos VB-ga. Ehk lihtsalt regionaalne Balti raudteena. Meil on Otepää,aga pole bussiühendust rongidega Paluperas ja Rõnguga (loe üht tänast artiklit, see Transpordi grupis üleval.Ka see on tasakaalustatud areng,kui on olemas Riia kirrong ja piimarongid,millelt saab Otepääle.Oma inimene ja turist. Nagu meie saaksime Siguldasse. On ka Lottemaa ja Jõulumäe Tervisekeskus,on Kabli ja Salacgriva festivalid ja kohalik majandus. RB planeerimise algusaegadel räägiti ainult kaubaveost, siis totrast kiirrongide sõiduplaanist. Mina rääkisin ka kohalikest rongidest samal trassil. Maavanemad mõistsid seda alles siis kui Rootsis ära käisid. RB planeerijad,eesotsas "pimeda" Pallingu ja suuvooder Perisega ei näe üldse midagi.Ka mitte peale seda, kui omavalitsusjuhid Soomes käisid. Kui me tahame, et miski muutuks meil TEGIJAKS,peame arvestama iga pisiasjaga. Tegime Lottemaa? Tahaksime, et oleks kuulus ja külalisterohke nagu tuntud brändid maailmas? See juhtub vaid sii kui külalised tulevad. Selle jaoks peab olema rongipeatus iga sellise koha ukse ees,kus vähegi võimalik!
- Toomas Kümmel Neeme, Lottemaale saab väga edukalt bussiga, selleks ei ole vaja miljardeid maksvat kiirraudteed. Jääksime arutelus ikka mõistlikkuse piiresse.
- Neeme Hrt Sihv Ega ikka ei saa küll. Nende buss näiteks ei peatunud isegi mitte Pärnus rongijaamas. Nagu ka Paunvere Väljanäitusele ei saa Kaareperest bussiga. Autopedendus nagu armastatakse öelda,on nii tavaline. Selliseid näiteid "Mõistlikest lahendustest" on Eestis sadu ja tuhandeid. Eesti ei ole ainult Tallinn ja Tartu.
- Sulev Saarna Toomas, geograafina, peaks ju seda teadma! Kuid aetakse ikka seda va Tartu maffia jura edasi! Kodus peaks ju gloobus ikka igal geograafil olema ja sealt ju hää tõmmata jutt päälinnast jewroopa poole! Kust see jutt läbi läheb? See ei ole Obinitsa fenomen, kus Obi jõe suudmest Nizzasse tõmmatud joon läbib ühte asulat Eestis. Võite 3 korda arvata, millisest asulast see läbi läheb!
- Toomas Kümmel Sulev, geograafina ma tean seda, et Tartu on Eestis teine arvestatav keskus Tallinna kõrval ja kogu Lõuna-Eesti tõmbekeskus. Teiseks. Geograafina ei ulatu minu kujutlusvõime lõuna-lääne suunaliste kaubavoogude ettekujutamiseni. Ilmselt oleme erinevaid kompasse kasutanud.
- Sulev Saarna Ja need kaubavood ei liigu ka mitte ida suunas! Praeguste seisude järgi on Tartu n.n. "dead end"!
- Neeme Hrt Sihv Tartu pole Pärnu jaoks mingi tõmbekeskus. Laias laastus peakski olema vähemalt kolm nn tõmbekeskust. Kõrvale ei tohi jääda ei Pärnu ega Tartu!
- Sulev Saarna Tahaks ikka Toomase suust kuulda, mida või keda see Tartu nii kõvasti tõmbab!?! Lubati kohutavalt välisõppejõude Tartusse ja selleks arendati jõudsalt väla lennujaama. Mitu lennukit sinna päevasd maandub??
Samuti aretatakse jõudsalt Tallinn-Tartu 4-realist trassi kui Tallin -Pärnu suunas on ainult 2 rida aga autode vool on võrdne! Erinevus ainult see, et Pärnu suunas liigub kordades rohkem raskeveokeid, s.t. kaubad liiguvad selles suuna. Tartu suunas ainult sõiduautod ja needki enamuselt Kose või äärmiselt Paideni välja! - Toomas Kümmel Oeh..... Pärnu jaoks on tõmbekeskus Tallinn. Tõmbekeskused ei olene paraku Neeme Hrt Sihvi suvast ja tahtmisest. Nagu ka loodusseadused. Ma ei ole huvitatud sellel tasemel arutelu jätkamisest. Kõike head!
- Sulev Saarna Argumendid otsas ja kohe "põõsasse"!!!
Tallinn pole mingi Pärnu tõmbekeskus vaid isegi teatud ajal vastupidi - eriti suvel kui on 3 kuud sitta suusailma! - Neeme Hrt Sihv See paraku tõestabki, et püüeldakse Tartu, mitte Eesti huvide poole. Ka Riia on mõlema linna jaoks tõmbekeskus, aga me ei tohiks lätlastele tõestada, et Pärnut pole olemas. Lätlane ja leedukas ja venelane ja soomlane ja teised, nad peavad jõudma nii Võrru, Elvasse, Aegviitu,Häädemeestele, Haapsallu kui ka saartele, Kihnust ja Ruhnust rääkimata. Nüüd ma ei imesta, et Tartu kõrval ei jätku paljudel toetust Haapsalule....
*******************************
26.01. Nüüd siis püüdsin rohelistelt saada nende seisukohta Haapsalu raudtee kohta. Selle peale saame mõelda siis,kui RB-ga (Tartusse üleviimisega) on asi ühel pool ja kui rahasid üle jääb.Ütles Aleksandr Laane. Nii et vähema paremas sõnastuses RE ja SDE-le kaasalaulmine? Et vatame ja mõtleme?
Ikka kumab läbi aga üks asi. Et Tartu on ainuke asi Eestimaal...
- Neeme Hrt Sihv Erakond Eestimaa Rohelised. Nende lehel seegi teema üleval. Kuigi Aleksander Laane`lt ootan sulaselget kinnitust, millal EER selle raudtee valmis teeksid, kui see nende võimuses!
- Jaano Kielas Koerad ... karavan ...edasi , LWE rajab RIA Baltikut Poolas , leedus Ei usu , et Iklasse ainult
- Aleksander Laane Seda saab vabalt teha kohe, kui otsus RailBalticu suunamiseks Tartu trassile on tehtud.
- Aleksander Laane Esiteks on Tallinna ja Tartu vahel raudtee täitsa olemas, teiseks ei pea ma õnneks ainult iseenese tarkusele toetuma:)
- Neeme Hrt Sihv Sel juhul pole roheliste peale mõtet loota. Ainuüksi vildakas nägemus, et RB on võimalik vaid Tartu suunal, näitab seda. Ma ei ütle, et Pärnu on ainuvõimalik variant, aga küll pean loomulikuks asjad selgeks rääkida ja siis otsustada. RB vastane petitsioon ka õige asi, ainult mitte sellesama suunitlusega. tartus on raudtee olemas ja Riia rongi võib kohe käima panna. Rapla, Häädemeeste jt ehk Eestimaa ühtne arendamine pole olulised?
- Aleksander Laane Igaks juhuks selgitan - RB on odavam ehitada (ka regionaalpoliitiliselt) juba olemasolevat TLN-TRT- trassi rekonstrueerides - siis on reaalne leida raha ka Haapsalu raudtee jaoks.
- Indrek Lippa Isegi Kasahstani President Nursultan Nazarbajev on kiitnud seda haapsalu raudee-jaama...ajalooline tsaari välimus
- Neeme Hrt Sihv Tartu trass on 80% rekonstrueeritud ehk, kordan veel, rongid Riiga saaks juba täna sõita! AINULT odavus pole mingi kriteerium. Pärnu (Rapla) suund vajab kapitaalremonti - mis sellest saab?
- Neeme Hrt Sihv Ei ole, muidu raudteelane. Kuid tean, et alati saab valida äärmisel juhul vana trassi kõrvale ehitada. Sest eurolaiusest pole mõtet enam rääkidagi. Seda esiteks.
- Indrek Lippa mõned nõukogude aegsed rongid peaks ikka igal raudee-sõlmes liikuma ....Et inimesed saaksid liikuda vabalt ja mõnusalt :)liiga äkki tulid need porgandid peale ,vanemate inimeste jaoks
- Neeme Hrt Sihv Teiseks, ilmaasjata kiitsin eile läänlastele rohelisi. Jutt nagu enne tuleks RB-ga asjad korda saada, on näide, et muu jäägu kaugesse tulevikku. Sinna, kui Haapsalu ja Läänemaa ja Hiiumaa on juba nii tühjad, et pole mõtet sinna midagi ehitada. Seda enam, et RB-ga võrreldes on Haapsalu raudtee hind "peenraha rahakotis"!
- Neeme Hrt Sihv Muide, Jaano, vanad susald olid palju raskemad, kui uued rongid. Mine vaata või Laagrisse kus vana tsaaraegne sild alles jäeti.
- Indrek Lippa valimised on ukse ees...kas saab korda raudtee poliitika või mis iganes...aga rahvas tahab midagi mida poliitikud ei mõista
- Aleksander Laane Ma ei tea, kuidas see elektrooniline komunikatsioon nii kummaliselt mõjub inimeste omavahelisele arusaamisele.... Oleme kogu aeg kinnitanud, et Haapsalu raudtee tuleb valmis ehitada. Raha mõttes kindlustunne saab olla siis, kui RB rahastamine ei söö kogu raudteevõrgu raha aastakümneteks ära. Mis siin nüüd raketiteadust otsida?
- Aleksander Laane Ma ei tea, mida poliitikud ei mõista - ilmselt seepärast, et ükski roheline ei saa nö poliitika tegemise eest palka:) ja elab enamasti ikka oma tavalist elu.
- Märt Viisileht Pole kuulnud kes lubas RB Tartu kaudu... selleks ei piisa enam ainult Eesti otsusest.
- Malle Rebane no püha lihtsameelsus... kes oma valitsemise aja jooksul on keelanud nii irl-il kui ka kõigil teistel haapsalu raudteed ehitada? Kõik kes viimase paari aasta jooksul on seda mõtetuks pidanud karjuvad nüüd hoogsalt jaaa...teeme , ehitame! Ei tea MIKS ma peaksin neid nüüd küll uskuma? Kui valituks osutuvad ja võimule saavad siis teatavad, et pole raha, partner ei luba, ootame veel, ei tasu ikka vist jne. Inimesed olge mõistlikud! Mitte ühtegi lubadust , mis on enne valimisi antud pole keegi kunagi täitnud!!! Tulge mõistusele!
- Malle Rebane eriti võigas on Partsi mökitamine sel teemal... mõni aeg tagasi teatas ta majandusministrina resoluutselt, et selliste idiootsuste peale nagu on Haapsalu raudtee ei kuluta riik sentigi... nüüd vaja jälle pukki kuidagi saada ja kõik valed on lubatud? Ptüihh!
- Märt Viisileht Valimiste eel ei piisa ainult lubatustest vaja on teada kust tuleb Haapsalu raudtee taastamise rahastus.
- Neeme Hrt Sihv EKRE on konkreetselt öelnud, et sellega ei ole midagi viivitada. Savisaar lubas aastaks 2017. Juhan Parts "keerutas", et enne tuli tegeleda Viljandi jt teedega, õnneks on Tõnis Palts see, kes teab, et asi tuleb ära teha kasvõi laenuga. Jäävad veel rohelised. Siin aga tulebki välja mitu vastuolu. Kordan Aleksander Laane ja roheliste jaoks üldse asjad üle. 1. RB "tuleb odavam" kui rekonstrueerida Tartu suund, on põhimõtteliselt "pooltõde". See on võimalik,kuid RB tuleb praegusest variandist kõvasti odavam, kui teha see nii, nagu asja olen selgitanud, ka Pärnu kaudu. 2. Oofdata ja vaadata, mis saab RB-ga, pole aega. Haapsalu raudtee ehitamise raha on väike, seda ei saa kuidagi siduda RB-ga. 3. Isegi kui RB Tartu kaudu tuleks tunduvalt odavam, ei tähendaks see tingimusteta raha olemasolu Haapsalu raudtee jaoks riigieelarves. Seega peaksid rohelised, kui soovivad, et neid tõsiselt võetaks, selgitama, missugused on nende plaanid, mis ajaks ja kuidas. Haapsalu, Võru, Rapla, Pärnu? Mis neist saab ja millal? Hetkel muutub selgituste andmine pigem demagoogiliseks. Kas rohelised lähtuvad "Kümmeli-Sudaki-Kivisildniku üheülbalisest lähenemisest"?
- Neeme Hrt Sihv Kuidas rohelised vastavad?http://eestimaablogi2.blogspot.com/.../kahtlase...Algus Eestimaa Blogis. http://eestimaablogi.blogspot.com/EESTIMAABLOGI2.BLOGSPOT.COM|AUTOR: JÜRI POEG
- Malle Rebane ma võin ka lubada mida iganes ....oska ainult küsida! ega see ei tähenda, et ma hiljem sellest taganeda ei võiks ...Ma ei tea MITTE ÜHTEGI .....kordan ÜHTE AINUMATKI valimiseelset lubadust mida ka võitjad erakonnad kunagi täitnud on... ja kui ongi mingi pisiasi siis pole see mitte midagi olulist olnud!
- Tõnis Palts Lugupeetud Malle Rebane, Reformierakond keelas. Kas Te võite näidata, kust see Teie poolt toodud Partsi tsitaat pärit on.
- Tõnis Palts Lugupeetud Neeme Hrt Sihv, ma natuke kahtlen keskis, sest kui laenukraanid lahti keeratakse, siis nad panevad selle raha pigem laustoetuste peale.
- Malle Rebane aga kui refikad lubavad kampa võtta siis sibavad kõik taldu lakkuma ja unustavad mida lubanud on! Kes tegi ...mitte mina.... reformarid on süüdi.. panid noa ribide vahele ja lubasid maha tappa kui nende pillijärgi ei tantsita!
- Tõnis Palts Lugupeetud Malle Rebane, mitte noa ribide vahele panna vaid kohe valitsusest välja visata ja sotsidega asendada. Peale selle, et Refi ees peab oma tahtmistes järgi andma ei ole ju teiste erakondade süü, see on valija, ka Teie tahe.
- Malle Rebane no vahet pole.. ja partsi tsitaati võite leidakui lööte googles sisse Parts ja haapsalu raudtee... see oli möödunud kevadel vist, kui kirjutati eesti raudtee järgmist arengukava ja haapsalu mehed teda palumas käisid, et raudtee taastamine ka sisse pandaks... otsige ise!
- Neeme Hrt Sihv Tõnis Palts, ma võin ka keskis kahelda, aga objektiivse inimesena ei tohi ma nende lubadust eirata. Ja seega, kui räägin, kuidas lood, siis ütlengi, et lubanud on IRL, KE ja EKRE, kahtlase lubadusega (nagu eespool selgitasin) on välja tulnud rohelised, vastu on SDE ja RE. Ja kui Edgar on lubanud raudteed aastaks 2017, siis see on TEMA LUBADUS. Kui lubadustest rääkida, siis ma ei ole IRLlehelsiiani saanud vastust, miks mitte ühtki liigutust ei tehtud Lilleküla Ühispeatuse tegemiseks!? Mina seda ammu pakkusin ja oli kurradi uhke IRL-i peale, kui nad selle valimislubadustesse panid! Mida nüüd pean tundma? Püüan sadade inimestega suheldes päästa Juhan Partsi mainet, öeldes, et ta lubas! Ja usun,et see lubadus on tõsine asi. Kuigi Juhan Parts siin seda kinnitama ei vaevu. Kas valija peab uskuma ainult üksikuid poliitikuid nagu Sina ja Neeme Suur? Ma austan inimesi,kes seda väärivad! Nii kaua, kuni lubadustest kinni peetakse. Aga tean, et SDE jaoks on Suure lubadus väike asi. Loodan, et IRL on tõsiseltvõetav kamp! Suur raudtee eest võitleja Luik muide ei vaevu üldse inimestega suhtlema ega toetusaktsioonidest osa võtma.Loomulikult pole ta minu jaoks tõsiseltvõetav!
- Neeme Hrt Sihv Muide,seda, et "vähemusosanikud" valitsuses ei saagi tihti RE-le vastu hakata. Loomulikult RE keelab, mis neile ei meeldi!
- Tõnis Palts Lugupeetud Malle Rebane, suur vahe on. Need Haapsalu mehed panevad Teile putinlikku pada. Räägivad kodukandis asju just selels valguses nagu neile sobib. Tegemist ei olnud Eesti Raudtee arengukavaga, vaid Eesti Transpordi arengukavaga, mis oli seotud eurorahastamise järgmise perioodi limiitidega. See on Rahandusministeeriumi, loe Jürgen ligi, loe Reformierakonnapoolt antud piirangutega. Siin ei saa isegi reformierakonda otseselt süüdistada. Juhan Parts lihtsalt ei ajanud pada nagu Lauri Luik ja Neeme Suur.
- Mihkel Ivask Head mehed lubamas kõikke!!!Neeme! Ma arvan nii,-et kui valimised möödas ja need lubajad parteid toovad Haapsalu vaksali eest mööduvale relsi-paarile kas-või ühe paari pikendus-rellsse sinu silmade all kohale nagu nurga-kiviks --Haapsalu raudtee taastamiseks--vaat siis tasub lubajaid uskuda!!!Ootame ja vaatame neid lubajaid parteisid!!!
- Malle Rebane ja pole mingit mõtet täpsustada selle plaani nimetust... see ei muuda mitte midagi... nimetades seda nii või naa... tegelikus on siiski selline, et esimesel võimalusel unustatakse kõik lubadused millega valijaid on enne moositud! ja SEE LOEB!
- Tõnis Palts Just lugupeetud Malle Rebane, vahet pole, mis plaani nimi. Vahe on selles, et Teie Haapsalu mehed ajasid putinlikku pläma kodumaal aga Juhan Parts ütles, mis oli võimalik teha järgmise rahastamisperioodi raames ja mis ei olnud.
- Neeme Hrt Sihv Nõus, Mihkel. Ainuüksi Lilleküla, mis on väga tähtis asi piirkonnas( ja mille tegemine poleks tol hetkel üldse keeruline olnud),teeb mind ettevaatlikuks! Nagu teeb ka kahtlase väärtusega petitsioon. Ja nagu ei saa ma rohelistelt hetkel muud kui kahtlase väärtusega seisukohti. Ei taha IRL-i, valige EKRE ja KE. Ei taha KE-d, valige EKRE ja IRL. Ei taha EKRE-t....vaevalt,et ka IRL ja KE väga meeleldi koostööd teevad. Surnud ring? Mina igatahes ei kavatse asu anda ühelegi osapoolele,EKRE-le veel eriti! Muidu käiks ju au pihta.
- Neeme Hrt Sihv Jah, hea Tõnis, me võime Sinuga vaielda ka selle üle, kas panna Haapsallu sõitma 10 või 20 rongi!? Kuid Lilleküla pidanuks mahtuma eurorahastusega perroonide ehitamise hulka. Kordan veel kord, et ma ootan IRL-lt ehk tegelikult Juhanilt (tollane majandusminister) konkreetset vastust isiklikult minule.
- Malle Rebane huvitav ja NÜÜD kui IRL on opositsioonis siis teate te äkki seal kõik täpselt (uue majanduslanguse tingimustes) kust seda raha saada ainult palun laske meid jälle pukki? Kui lolliks ikka võib inimesi pidada?
- Neeme Hrt Sihv Teatud tõde, hea Malle, su jutus täiesti olemas. Iga valimiste eel ma imestan, kui palju kirjutatakse häid mõtteid ja ideid! Isegi RE liikmed teevad seda kohati. Pärast neid ideid tihtipeale enam ei puudutata.
- Tõnis Palts Lugupeetud Malle Rebane, jah ma tean kust see raha saada ja selelst siin ülal pool on ka lugupeetud Neeme Hrt Sihv kirjutanud.
- Malle Rebane need ongi naiivikute lõksud.... rohkem meist kedagi poliitikutele 4 aasta jooksul vaja pole... peaasi, et kinnitaks nende õigust künkapeal peesitada ja kõrge kaarega sealt rahvale kraevahele lasta
- Hardo Tann sain minagi IRL retsepti raamatu ,loen sealt KARULAGUPESTA ,NÕGESE TOORPASTA,MALTSAPIRUKAS.Tänan väga teid ma ei vali ,närige ise oma nõgeseid.
- Tõnis Palts Lugupeetud Hardo Tann, kas pole nii, et ise palusite omale raamatu tuua? Kui see on nii, siis kuidas Teie reaktsiooni nimetatakse?
- Aleksander Laane See, et sinule, Neeme, Roheliste lahendus ei meeldi, ei tee neid veel kahtlaseks:) Ma usaldan Aasmäe jt majandusgeograafiat õppinute seisukohti kuidagi rohkem... Me tõesti konsulteerisime hulga inimestega, kes teema läbi on töötanud. Ja tulemus on selline: Toetame loodust ja raha säästvat RailBaltic arendust: suuname selle olemasolevasse transpordikoridori, mis kulgeb Tallinna, Tartu ja Valga kaudu ning elektrifitseerime esimeses etapis raudtee kuni Tartuni. Teeme rahvusvahelist koostööd Tallinn-Helsingi tunneli rajamiseks, mis annab meie majandusele hoopis teised arenguvõimalused.
- Innele Aljaste-Õispuu Pigem on tervislikum olla taimetoitlane kui lihasööja. Ei poolda mitte ühegi elusolendi tapmist.
Jah, Türi- Viljandi raudtee oli samuti hädavajalik aastaid, et ta korda tehtaks. Inimestele ei olnud sugugi lõbus sõita raudteel, kus lõpuks puudus endine sõidukiirus...rong teel kilises, lonkas ja mölises.
Riisipere- Haapsalu raudtee on samuti olnud ja ta tuleb uus ehitada. Täpselt, vana raja kõrvale saab uue raudtee ehitada.
Andke inimestele tööd parem, kui seegi rahvas minema läheb. Koolid , postkontorid suletakse. Puuduv raudtee annab vaid soosinguna juurde, näitamaks, et elu maalt kaob. Haapsalu ja Tallinna vahel peaks kindlasti olema tubli liiklus ja et inimene saab valida soodsaima liikumisviisi ning kellele on sobiv just neil kellaaegadel istuda hoopis rongi peale. - Malle Rebane kena inime, Tõnis Palts ,võtke heaks... keegi ju peab poliitikutele teada andma mida nendest ja nende tühjadest lubadustest tegelikult arvatakse!
- Neeme Hrt Sihv Hea Aleksander Laane! (Esimese asjana ma natuke kirun siin - Kurradi arvuti ja e-riik,maal olles pean maksma 20 eurot kuus mingi KÕU eest, mis pidi kõmama üle maa ja ma ei saa poole tunni jooksulisegi inimestele vastata, kurradi pa.apeetrid..... Vaband...Vaata veel
- Neeme Hrt Sihv Ja veel, Aleksander, miks keeldud kommenteerimast raudteed Pärnusse (ja edasi Riiga) ning võimalust ehitada see koos Via Balticaga? Kas seda ka arutati ja kui, siis miks?
- Tõnis Palts Tervitades Aleksander Laanet http://www.palts.ee/eelkoige-vajame-rail-estoniat/
Kümmel koos kadunud Aasmäega on ju ammuilma seda Tartu varianti propageerinud. Minu arust on see vale lähenemine kuna siis tuleks praktiliselt kogu raudteevõrk ümberehitada. Lootes võimalikule Venepoolse kaubanduse elavnemisele, oleks mõistlik Tallinna lähistele ümberlaadimise jaam teha ja viia lääne laiusega haru suures osas vana trassi kasutades läänesuunalt tingimusel, et olenevalt trassist oleks harutee kas siis Pärnusse või Viljandisse.
ReplyDeletePärnu Tartu otsetee oleks vist lähitulevikus liiga kulukas. Mõtekas oleks taastada hoopis Tamsalu Türi raudteelõik. Ümberlaadimisjaam Tamsalus või Türil elavdaks hoopis rohkem majandust ja oleks sealsetele inimestele hulga kasulikum kui Tallinnale. Peale selle on Türi Paide vaheline lõik üsnagi arvestatav reisiliikluses.
ReplyDeleteNeeme, eks algusest peale on olnud selge, et Avalikult Rail Balticust nime taga pesitseb mitu huvigruppi. Neist üks ja suurim on see nn. Tartu ringi push-ijate seltskond. Mina pole nende jutu mõttest siiani veel aru saanud. Üks teine grupp peab igasuguse Baltikumi läbiva kiirraudtee ehitamist mõttetuks. See viimane koosneb ilmselt seltskonnast, kes vaatab elu autoaknast ja kelle arust kõik maksumaksja rahad peavad minema 4-realiste maanteede eelisarendusse. Ja siis on veel ka kolmas justkui mõistlike inimeste grupp, kes püüab vähemalt asja sisulist külge arutada. Nad on ilmselges vähemuses, aga viimasel ajal tundub esimese kahe grupi kisakoor olevat vaibunud. Too petitsioon on ilmselt koostatud just selle kisakoori poolt. See seltskond torkas silma nn. must-valgete seisukohtadega, et maha kõik ja kogu lugu. Aga tuhka sellest. Elu näitab, et petitsioonid meie valitsejaid ei koti, olgu hääletajaid palju tahes. Vaadates asjale realistliku pilguga - kogu selle projekti maksumus on sedavõrd üüratu, et Eesti eelarve seda kindlasti välja ei kannata. Seega, hoiavad poliitikud lihtsalt mingit gruppi sõpru-tuttavaid palgal, sest parteikontoritel on vaja "premeerida". Minu arvamuse kohaselt seda raudteed ei tule, vähemalt mitte niipeagi.
ReplyDeleteRB sellisel kujul on tõesti mõttetu ja selle omafinantseeringuga 500 miljonit saaks me teha hoopis pakilisemaid ja vajalikke asju .Ma arvan, et Tallinn-Tartu-Valga rekonstrueerimise all mõeldi põhiliselt Tapa-Tartu lõigu uuendamist,mis kohati on väga amortiseerunud, sest Tartu- Valga on tõesti alles hiljuti renoveeritud.See peaks kestma veel aastakümneid enne kui uut remonti vajab .
ReplyDeleteÜhe eurolaiusega 1435 mm magistraali ehitamine keset 1520mm raudteevõrku on üldse surnult sündinud idee, neid oleks väga raske panna koostööle. Tegelt meile piisaks kui saaks korraliku otseühenduse Tallinna ja Riia vahele, mis edasi, see on rohkem lätlaste ja leedukate mure.
Selleks tuleks remontida Lelle-Pärnu lõik ja taastada Pärnu-Skulte lõik. Skultest edasi on lätlastel juba elektriraudtee Riiga. Kõik loomulikult 1520 mm laiusega, sest samal laiusel on ka kogu ülejäänud raudteevõrk Baltimaades, samuti Venemaal millega meil on kõige rohkem tegemist. Vabandage väga, kuid Poola piiri äärde pole eestlastel küll palju asja.Tallinnast Varssavi oleks ilmselt vähem sõitjaid kui Tallinnast Peterburi ja Moskvasse .Põhiline lõuna poole sõitjate mass Riiast kaugemale ei soovi minna.
Lelle-Pärnu remont ja Pärnu- Skulte annaks koostöös lätlastega ära teha juba selle omafinantseeringu eest ja jääks hulk raha ülegi veel.See ei pea minema läbi Mõisaküla nagu vanasti, ehkki vana tammi mööda ehitada tuleks kõige odavam ilmselt, ( see on veel riigi omandis ) Samuti oleks vast lätlased huvitet sellest, et Limbaži ( 8000 elanikku) ja Ruhja ( 3000) saaks taas raudteeühenduse. Kui minna päris otse Pärnust Skulteni, siis sinna ei jää linnasid ja ka maade väljaostmine oleks tülikas ja kulukas .. Ning ega ka meie Kilingi-Nõmme ning Mõisaküla elanikud pahandaks kui rongiga taas Pärnu, Tallinna ja Riiga saaks.
Mis puutub aga lõunasuunalist kaubavedu raudteel, siis seda saab teha ka 1520 mm tavaraudteel ja Kaunase suures keskuses rongid ümber laadida 1435 mm teele, mida leedukad praegu ise ehitavad.Poola piirini.
Tänud, Anonüümus!
ReplyDeleteTõenäoliselt seda lõiku silmas peetigi. Kuigi tänane vaidlus Kümmeliga tõestas mulle, et nähaksegi vaid Tartut, mitte Eestimaad...
Olen täiesti nõus. Kui algul tundus olema eurolaiusel oma jume, siis mida aeg edasi ja lisainfo tilkumist on selge, et eurolaiusel siin mõtet ei ole. Eriti kui peaks kunagi tehtama tunnel Helsingisse. Rohelised näevad seda täiesti reaalsena.
Pärnust Skulteni läheks ma heameelega mitte vana tammi mööda vaid Häädemeeste, Ikla ja Salacsgriva kaudu. Küllap poleks ka KOV-idel erilist vastuseisu, sest ei pea ju tarastama ja igal pool kahetasandilisi ristumisi tegema. Kuigi kindlasti arutelu teema. Kus turismipotentsiaali rohkem, kus maade ostmine, nagu mainisid, kus muud plussid-miinused.
Ja kui on väga suur tahtmine sama rongiga Kaunasest edasi sõita, eks siis tulevikus muretse muudetava rattavahega vagunid.
Tänud, Ülo ja Levy!
ReplyDeleteIgati nõus!
Välja arvatud Türi-Tamsaluga. See ei anna suurt midagi minu arbates. Kui üldse siis eelistaks tulevikus hoopis olulisemat, ääremaid hõlmavat. Haapsalust Pärnusse, edasi Abja-Paluoja ja Tõrva kaudu Valga suunale + Viljandi - Abja või Karksi. Just ääremaade huvisid silmas pidades ja nii kohalike kui turistide liikumist nende linnade vahel.
Türi Tamsalu oleks kasulik sellisel juhul kui RB tuleb üle Pärnu lääne laiusega. Siis oleks vaja kaubavedudele mõeldes ka ümberlaadimisjaama. Kuna Tallinnas on tööstust ja töökohti küll oleks see jaam kasulik just sinnakanti ehitada. Peale selle on vana tammi veel päris palju järel mistõttu pole vaja niipalju raisata maade kokkuostmisele.Türi Paide liigub praegu 25 bussi päevas. Samapalju ka tagasi. Oleks ka reisijateveo mõttes kasulik.
ReplyDeleteKõige naljakam on see, et need, kes promoivad RB trassi tegemist läbi Tartu , ei arvesta üldse sellega,mida soovivad lätlased..Raudtee otsad peavad ikka kokku minema piiril ja kui nemad ei taha ....- aga miks nad peaksid tahtma suure ringiga kiirteed ?.
ReplyDeleteTeiseks tuleks selgeks vaielda, mida üldse soovitakse : kas 2 realist elektri -kiirraudteed 1435 mm rööbastel läbi Tartu ? Sel juhul tuleks praegune Tartu raudtee ilmselt üles kiskuda, mis muudab täiesti mõttetuks ka Tartu-Koidula raudtee ja kogu Koidula kolossaalse piirijaama,ning sellegi väheneva kaubaveo Venemaaga, mis seal praegu on. Samuti muutuks täiesti mõttetuks Valga-Koidula raudtee, sest see algaks ei kusagil ja lõpeks ei kusagil.
Olemaoleva trassi KÕRVALE aga veel kiirraudteed mahutada on ülimalt keeruline kui mitte võimatu.
Lühidalt öeldes RB 1435 mm kiirteed läbi Tartu ei tule niikuinii.Kas see tuleb läbi Pärnu, on aga küsitav.Kui oleks minu teha, siis ma piirduks Eestis 1520 mm tavaraudteedega, mida jõudumööda arendada, renoveerida osaliselt ka 160 km / kiiruseni. Isegi see oleks tohutu töö ja rahakulutus, kuid ulmeline RB ehitus sellisena nagu praegu planeeritud käiks meile üle jõu ja eriti üle jõu käiks selle hooldus ja remont. Raudtee pole ju mitte ainult rööpad vaid ka elektrivarustus,jaamad, depood, lõppude lõpuks ka veerem..
Tänud, Anonüümus!
ReplyDeleteOlen kõigega nõus. Majandusgeograaf Kümmel ja rohelised keelduvad sellest aru saamast ja see ausalt öeldes üllatab ikka väga kõvasti. Vähemalt enne valimisi peaks asjad paremini selgeks tegema ja/või läbi vaidlema!
Alar Sudak, Kivisildnik ja Kümmel,petitsiooni autorid, soovisid teha selle esitluse seotuna Hardo Aasmäe mälestusüritusega, aga see on vist läbi kukkunud. Kiputi enda "külge haakima" ka ARB asjalikke inimesi,kuid õnneks see ei õnnestunud. Halvim selle juures olnuks see, et ARB mark oleks ellega täis tehtud!
Peab lootma valimistele ja uuele valitsusele, see on ainus võimalus! Teoreetiliselt ongi ainsad valikud vist samad, mis Haapsalu raudteegi puhul - EKRE, KE ja IRL. Muu tuleb välistada.
Tänud, Levy!
Raske öelda. Kas Tamsalu on selle jaoks parim? Sinna tuleb ju laias laastus lõunasuunaline vedu ja RB on ka lõunasuunaline. Väikese kõrvalekaldega. Ja kui juba Saksa kurdab idasunnaliste vedude kadumise üle, kas tulevikus üldse ida poolt väga midagi tuleb, mida laadida ja RB-le vedada?
****************************************************************
Thursday, January 29, 2015
Kuidas Parts valijatega kohtus ja kuidas ma sellest üle olin.