Blogiarhiiv

Neljapäev, 9. juuni 2011

KLIENT ON KUNINGAS?

Kas on?

http://www.parnupostimees.ee/462326/rongisaatjatena-töötavad-laste-ja-puuetega-inimeste-mõnitajad/

Antu juhtumi tõepäraseid asjaolusid ma ei tea, kui kirjutatu järgi jääb mulje, et lapsel ei olnud siiski õiget dokumenti. Templita. Ometi minu teada peaks olema pensionitunnistus või arstliku komisjoni otsus. Templiga kindlasti. Ükski templita dokument ei kehti mitte kuskil. Teema on oluline, kuid artiklist jääb mulje, et tegemist on lapsevanematega, kes ajavad õigust taga, ilma et püüakse asjas selgusele jõuda. Seda tõestab seegi, et peale esimest korda ei pöördutud kuhugi selgituse saamiseks. Seda näitab ka see, et peaaegu kuu aega ennem "käitus taas inetult...". Ennem hilisemat ja taas? Ja kuhu kadus 13. kuupäeval olemas olnud pensionitunnistus? Vabandan kui eksin!
Kusjuures raha võiks kindlasti kaasas olla. Või telefon. Mis saanuks siis kui laps kaotanuks dokumendi? Või sõidab peatusest mööda? Ennegi korduvalt selliseid asju olnud ja minu teada teenindajad alati kiiresti püüdnud midagi ette võtta. Olen minagi teinud rongiga peatusi väljaspool plaani, et laps teisele rongile panna.
Mulle ei anta kaupluses soodustust ilma kliendikaardita. Pangas ei saa teha tehinguid dokumendita. Jne. Ka pläralas kirjeldatud probleem "kooliõpilasele ei anta soodustust...kas pole näha, et tegemist õpilasega..." On`s lapsele otsaette tätoveeritud "õpilane"? Olen rongiliiklusega seotud aastakümneid ja absoluutselt valdavas enamuses on probleemsed reisijad, mitte teenindaja. Jah, on ka vastupidi olnud. Kuid võiks märgata, et kui kümneid ja sadu kordi päevast päeva, aastast aastasse ollakse "kuningad" ja:

*pensionärid sõimlevad: kas pole näha, et olen pensionär
*tihti teeseldakse magamist
*ei tehta väljagi teenindajast, kuigi reisiveo eeskirjade järgi peab REISIJA andma märku soovist piletit osta
*raha, dokumente jm hakatakse otsima siis kui teenindaja on "nina" all
*esitatakse aegunud dokumente, sh õpilaspileteid, samuti ka võltsitud
*öeldakse vale peatus, olgu siis algjaamana või lõppjaamana
*Noritakse, et teenindaja jätnud 10 senti tagasi andmata. Kuigi kassat kontrollides jääb 10 senti puudu
*Jalgupidi ollakse pinkidel, kuhu jääb austus teiste reisijate vastu?
*kimpsud-kompsud jäetakse vahekäiku ja ülbelt kommenteeritakse kui palud need ära võtta
*kimpsud-kompsud istmetel, kuigi kõrval soovib reisija istuda. Laiutatakse isegi üksinda kuue koha peal!
*vingutakse peenraha pärast

Eraldi teema on "kergelt jokkis" reisijad. Kes teisi ei häirivat. Kuidas te teate, et ta TEISI ei häiri? Küsitlesite kõiki inimesi vagunis? Kusjuures tihtipeale varsti enam ei olda "kergelt" juua täis.

Kõige sellega peab teenindaja hakkama saama! Ja selliseid "kuningaid","vürste", "printsesse" on ülimalt palju! Tulge proovige ise veidi teenindajana töötada. Kardan, et enamus ei peaks nädalatki vastu!

Palju sõidab (õpilaste) gruppe. Tundub, et kasvatusest ei teata tihti enam midagi. Vanemate mõju? Lapsed lärmavad, mängivad vagunis palli, jooksevad, loobivad asju... Asjad vedelevad vahekäigus ja pinkidel. Jalgupidi vaata et pooled pinkidel ja millised need pingid pärast välja näevad? Prügikastidest pole nagu kuuldudki!
Ja mis veel imelikum, grupi saatjad (õpetajad?) tihti heidavad magama või lähevad lausa teise vagunisse. Kes siis vastutab?

Muidugi on lisaks rongis suitsetamist, joomist, kaklemist, sodimist, lõhkumist, oksendamist, lärmamist... Kõigega peab teenindaja hakkama saama! Lisaks kellegi tegematajätmise tõttu saama sõimata hilinemiste, info puudumise, ootekodade puudumise, lahtiste akende, külmade vagunite (kusjuures tihti iga teine REISIJA jätab uksed lahti!) ja veel kümnete asjade tõttu. See pole õigustus, kuid kuidas peaks teenindaja sellele kõigele vastu pidama, et veel aina naeratada??

Hea oleks ka teada, kuidas antud olukord laheneb.

************************************

Aga nüüd tean, et laste puuet näidatakse suurena (ja päriselt see nii ka on, usun minagi!). Kuid lapsele ei anta kaasa raha, vanemad ei anna teda "üle", kasvõi kontrollimaks, et ikka õige rong ja pole mingeid muudatusi, mis võivad tekitada probleema ( võimalikud ümberistumised jm). Ometi pole ma kuulnud, et vagunisaatjad oleks kellegi puhul keeldunud millestki, kui tullakse aru pidama). Nii võiks igasuguste probleemide lahendamiseks olla ju lapsel telefon, et vajadusel vagunisaatja saaks vanematele helistada kui mingi mure!
Kuhu jääb vanemate mure ja hool?

Ja kui ikka laps suur juba, siis loogiline, et dokumendid on korras! Mitte ei esitata näiteks a4 paberil koopiat mingist tundmatust dokumendist. Kui ikka tuleb laps suvalise trükitud paberiga, rahata, telefonita - äkki tegemist hoopis ula peal lapsega? Ja mis juhtub siis kui teenindaja lubab tal sõita ning vanemad tõstatavad kaebuse, kuidas SELLINE asi saab võimalik olla? On meil vähe lapsi taga otsitud?

14.06. 10224

*****************

Nojah!
http://www.parnupostimees.ee/473622/avalik-vastus-artiklile-edelaraudtee-as-klienditeenindajad-monitavad-lapsi-ja-puuetega-inimesi/

Kas siis dokument oli õige??
Seda ma vastusest välja ei lugenud.

8 kommentaari:

  1. Pärnu-Võru buss saabub Võrru 18.15 Võru-Veski-Hanikase buss väljub Võrust 18.10 ... Kas pole mitte irooniline?

    Riigis probleeme kuhjaga aga poliitikud/ametnikud tegelevad pseudoprobleemidega.

    VastaKustuta
  2. Võrus võib minna siis puhkama Roosisaarele. Siis pole irooniline, vaid roosiline...
    Aga õigus küll, et on asju, mis kellegi jaoks pisikesed, kellelegi olulised!
    Isegi Tartu pidevad probleemid ümberistumistega ei pane mõistma, et on vaja ülekäike. Sest keegi/kuskil - ei pea vajalikuks.
    Nagu ka piletikontrolli ja turvamehi aeg-ajalt rongides.

    VastaKustuta
  3. selle tagajärjel et Koidulasse saada pean minema 6.30 Mõisaküla-Tartu bussi peale, edasi 10.34 Tartu-Orava rongiga

    EVR kuulutas välja hanke Rakke, Jõgeva ja Ilumetsa platvormide ehitamiseks. Valmimise tähtaeg 1.juuni.2012

    VastaKustuta
  4. Tänud Tiberi!
    Ja kuidas Oravalt Koidulasse saad? Kuningliku tõllaga?

    Muidugi tore, et hange välja kuulutati. Veel toredam oleks kui arvamustega ka arvestataks. Rakke ja Jõgeva puhul on ju küsitavusi. Minu jaoks. Aga ega reisijate vajadused tihti polegi primaarsed, nagu siiani näha on. Tähtis on eurorahade kiire ärakulutamine võimalikult prostalt. On`s meil sees kehvikute tööstiil vene ajast? Korralik talunik/töömees nii oma tööd ei teinud...

    VastaKustuta
  5. Tere!
    Lugesin ka neid artikleid ja nii sattusin siia. Mulle meeldis eriti Kolme Euro arvamus. Väga asjalik oli.
    Keegi Piiskop aga vist natuke totaka mötlemisega? Lugesin blogi ja mina küll aru ei saanud, et see saast. Ehk on see Piiskop ise mingi valelik ja völts tegelane! Vöi keegi, kes kompleksides siplev saamatu olevus.
    Aga puuetega lapsi peame hoidma. Eelköige vanemad, aga ka köik meie ise.
    Edu Teile asjadega tegelemisel!

    VastaKustuta
  6. Tämud Ats!
    Eks ikka ole igasuguseid inimesi. Muidu oleks ju elu igav.
    Ja Piiskop, kes iganes ta on, ei kõiguta mind põrmugi! Ju tal teised väärtused tähtsamad, kui neid muidugi üldse on!

    VastaKustuta
  7. Kui paljud plärajatest peaksid rongides teenindajana kuu aega vastu???
    Tulge rongi tööle!

    VastaKustuta
  8. Bardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.

    VastaKustuta