ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

neljapäev, 9. juuni 2011

JALGRATTAL MÖÖDA EESTIMAAD 4



Ma ei ole veel ehk väga suur spetsialist rattamatkade alal, kuid veidi kirjutaks küll.

Kasutan TREK 7000FX ratast, millel vanust 5 aasta ringi. Tavaline hinnaklass, ostmise ajal vist miskit 5500 kr. Hoolduse olen suuremalt jaolt jätnud ikkagi spetsialistide hooleks. Tavaliselt on selleks Veloplus Tallinnas Saku tänaval. Olen nende tegemistega rahul ja hindadega samuti. Kuna ma pole väga suur "pressija", siis on keti-, hammasrataste ja muid selliseid vahetusi vähe olnud. Valisin 28 tollised rattad seepärast, et enamasti sõidan teedel, metsaaluseid mööda harva. Pealegi, ega matkavarustusega ei aita vist pehmel maal ja liivas ka maastikukummid.

Kindlasti on vajalik korralik peegel. Hawaii Express`ist kord ostetud plastmassist tikukese küljes peegel  lagunes õige kähku. Uue hea omadus on see, et siiani, kui ratas ka külili prantsatanud, keerab peegel ennast vaid paigast ära. Sama ka juhtraua otsa kinnitatava lühivarrega peegli puhul. Üks kasutatud variantidest oli kumerpeegel, mis maanteel pigem ohtlik - ei taju autode kaugust.

Vajalik ka signaalkell või pasun. Arvestades, et rattateedel kulgevad uisutajad ja vahel ka emmed vankritega kasutavad kõrvaklappe, jääb kellake nõrgaks. Eesmärk peaks ikkagi olema eemalt eesmineja hoiatamine, mitte ehmatamine. Kuigi eks vahel ehmatadagi põnev...
Tuledest kasutan praegu vaid lihtsat LED lampi, mis hädapärast pimedas ka teed valgustab. Kui aga sõita pimedal ajal hea tempoga, on vajalik korralik lamp. Kunagi kasutasin pooleks saetud hea fookusega suurt taskulampi, mille patareid olid võtmekotis. Tavalised lambid jäid ikka nõrgaks, kuni leidsin u poolteist tuhat kr maksva süsteemi - lähi ja kaugvalgusti ning suure akuga. Lambid tillukesed, kuid väga tasemel peegeldiga valgustavad laialt ja samas üle 100 meetri ette. Laadimisest jätkub ühe lambi puhul küll vaid poolteiseks-kaheks tunniks, aga tavasõitude puhul sellest piisab. 

Esipakiraami kinnituse leiutasin ise ja ostukorv õnnestus ka hankida. See on vastupidavam kui poes pakutavad õrnad korvikesed. Vajalik see ka tavasõitudel. Väga hea on seal hoida ka teedeatlast jms.

Tagumise pakiraamiga muret rohkem. Enamasti müügil kerged alumiiniumist pakiraamid, mis küll mugavad, aga kaua vastu ei pea. Kasutasin rattakotte ja ka seljakottidest tehtud ning isegi reisikohvrit. Igal asjal omad plussid-miinused. Taga pakikal olev must "sipelgatagumik" on aga ülihea asi. Kerge, vihmakindel ja mahukas. Hea pidevalt panna sinna võtmed, tagavarakummid ja muu pudi-padi, mida pidevalt vaja võib minna. Jääb ruumi veel poest läbi käimisekski. Firma Flinger ja ostetud ammu Rademarist, hind oli 350 kr.


Sellised Merida kotid vägagi tasemel. Palju lahtreid, hea kinnitusega jne. Aga suurema vihma puhul on kogu tavaar läbi vettinud. Ja pikemaajalisel kasutamisel osutusid nõrkadeks kohtadeks õmblused. Hinna ja kvaliteedi suhe siiski hea.
Mingil ajal otsisin mööda poode erinevaid asju. Kord Viljandis nägin aga ühel matkajal isetehtud kinnitustega külmakaste. See jäi meelde, sest isegi olin neile mõelnud. Ostsin ühe prooviks ja hiljem ka teise.


Et alumiiniumist pakiraamid jäid nõrgaks, ostsin sadulaaluse toru külge kinnitatava raami. Piltide järgi isegi vea või lemmikloomi, kuigi selle tohtu vedrutamise tõttu kargaks su kass peale kilomeetrit sõitu sulle pähe kinni ja sõprus oleks igaveseks läbi...
Pidin panema toed, alumiiniumlatist. Jäikus on vajalik, seega hea kasutada nurklatti.
Kastide kinnitus samkompunn, aga võimaldab paari sekundiga  kaste paigaldada-eemaldada. Nagu olen kirjutanud, siis see eriti oluline näit Tartu vaksali tunnelisse pääsemiseks, kus keegi "tark" avanud vaid ühe uksepoole. Mugavam ka rongi siseneda-väljuda, sest täisvarustuse kaal pole just kõige väiksem.
Külmakasti puhul võimalik isegi kuni paar päeva asju külmas hoida, kui kasutada jäätunud veepudeleid või külmaakusid. Palavte ilmadega polnud üldse paha külma vett (mahla-limonaadi-õlut) juua!

Oma vigadest õpitakse. Nii peab "ratsionaliseerimisel" jälgima, et kastid oleks piisavalt kaugel, mitte ei hakkaks vastu kandu käima. Kastid ei tohi hõõruda teravamate kohtade vastu. Jne.

Aga muidugi ei tohi unustada matkale minnes varuriietust, helkurvesti, Diffusili, esmaabipakikest, binoklit... Ja piisavalt juua! Ning rattaprille, et vältida putukate sattumist silma.

Head matkamist!
Kellel häid ideid, kirjutage!

*******************

Ahjaa. Too roheline külmakast parem, sest sang fikseerib ka kaane. Sinisel kipub kaas sõidu ajal lahti põruma ja võib lausa ära kaduda.


2 kommentaari:

  1. Lõuna-Eestis on täheldada turismi elavnemist
    http://uudised.err.ee/index.php?06230217

    "Samas jäävad uued ja põnevad turismiobjektid rongiühenduse puudumise tõttu paljudele kättesaamatuks, vahendas "Aktuaalne kaamera".

    VastaKustuta
  2. Tänud Tiberi!
    Täna ei saa uudist kuulata, eks siis homme.
    No mis nad siis teevad neid uusi põnevaid turismiobjekte nii kaugele. Nagu kunagi Mõis vist ütles: tulge Tallinna!
    Ja rongiühendus mõne kohaga tuleb juba tuleva aasta ja mõnega üleületulevaaasta ja. Võib-olla...
    Praegu palav ja tehakse selle nimel tööd higis pale. Ja tead, ega seal sääsed ka ja parmud ja.

    VastaKustuta